![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Terecht of heeft u hier iets tegen in te brengen:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 juni 2007 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Schepen
|
![]() Het duid wel op het feit dat Raf mensen durft terechtwijzen zonder echt te beseffen wat ie nu werkelijk zegt. Ik was al veel eerder op de hoogte van de nieuwe ADW (deze wet is echt wel verdoken gehouden, net omwille van het feit dat ze eigenlijk niet correct is en zal wel door het Arbitragehof teruggefloten worden). Vooral het stuk waar de 'dader' van zgn. racisme moet aantonen dat ie onschuldig is druist in tegen de normale rechtspraak (onschuldig tot tegendeel is bewezen)
1 kritische visie is al te lezen hier http://www.gva.be/nieuwsxtra/experts/johndewit/ Laatst gewijzigd door Blackwidow : 9 juni 2007 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Mijn standpunt was al van bij het begin dat lasatelier geen geschikte omgeving is voor een hond. Je hebt nu alle mogelijke bochten en kronkels uitgeprobeerd om dat te ontkennen, maar ik heb nog steeds geen verklaring gezien waarom dat lasatelier wèl een geschikte omgeving zou zijn voor een huisdier, zoals jij beweert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees het Belgisch Staatsblad niet dagelijks. Jij wel? Dan had je toch al eerder moeten kunnen verwijzen naar die nieuwe wet, hetgeen je niet kon tot iemand anders het voor je deed. Niet zo fraai, voor een eminent jurist, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb in tegenstelling tot Raf dan ook niet beweerd dat die wet er niet is.
![]() |
#807 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
|
![]() Wat betreft de bestraffing van discriminatie bij het aanwerven, is die wet perfect gelijklopend. Daar waar in de vorige ARW dergelijke discriminatie strafrechterlijk vervolgbaar was, is het dat nu niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#810 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan heb je de wet niet goed gelezen, zie art.25.
![]() |
![]() |
#811 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb er tegen in te brengen dat Desiderius blijkbaar al weet w�*t er precies gebeurd is.
Ik vind dat sterk.
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is wel niet de enigste uitzondering hierop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
|
![]() Desiderius zegt in die quote niets meer dan wat er nu in de media gezegd is me dunkt, wat je ongeveer kan vertalen in 'niets meer dan de feiten' (alhoewel je daar best wel voorzichtig mee moet zijn.)
Verder moet ik wel toegeven dat ik eerder zei dat de werkgever in mijn ogen vrij is om die domme afweging tussen een knellende vacature invullen of niets aan de hond doen, te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien kun je ook eens citeren waar ik mezelf een eminent jurist heb genoemd, anders is het net alsof je niets anders dan dat persoonlijk aanvalletje kunt bedenken.
![]() |
![]() |
#816 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#817 |
Banneling
|
![]() Het kan zeer zo zijn dat die hond een afkeer heeft van mensen met een ander kleurke zoals hier eerder gezegd als die hond eens misheld zou zijn geweest en/of zelfs maar simpel dat je op zn' poot hebt gestaan.
Ik kan het weten;buurvrouw komt met haar hondje bij mij thuis en ik trapte per ongeluk op z'n poot.We zijn ondertussen al 2j verder en die hond loopt meteen weg of duikt meteen onder als deze mij ziet of zelfs hoort afkomen. Ik wil er gewoon op wrijven of hem eens oppakken,vergeet het dus maar tenzij deze geen kant uitkan,dan laat'em het wel toe maar wel met z'n staart ferm ingetrokken.Dat beest zit zelfs te trillen. Zo zie je maar dat die werkgever hier weldegelijk gelijk kan hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Over die eminente jurist heb ik je daarnet al iets verteld. Je plaat draait door.)
![]() |
![]() |
#819 |
|
![]() Goh ja, we kennen allemaal het bedenkelijke karakter van de media maar toch, zolang ik nergens het tegendeel lees, zijn dat 'de feiten', als u dat niet accepteert, kunt u mi beter zwijgen tot een evt. onderzoek gevoerd en vrijgegeven is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |