Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2015, 21:22   #8201
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Hier is niets grappigs aan, dit is geopolitiek met propaganda van het hoogste niveau, we zijn goed bezig...

Russofobe zombies zijn het spijtige resultaat ervan.

https://www.youtube.com/watch?v=fWkfpGCAAuw

Laatst gewijzigd door Reverberation : 15 augustus 2015 om 21:26.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 21:36   #8202
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen al die "correcte zaken" houden in dat het niet om een referendum die naam waardig kan gaan.
En ondertussen wachten we nog altijd op uw bewijs ervoor. Sorry, als u zo onkritisch bent om dat van die 123% zomaar te geloven dan ga ik u echt niet op uw woord geloven aangaande andere zaken. De zaken die wel een kritische blik doorstaan zijn echt absoluut niet voldoende om uw conclusie te trekken. Wilt u anders beweren, bewijs graag.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 21:50   #8203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Waarom zou ik irrelevanties vermelden? Legaliteit heeft niets te maken met of de uitvoering correct verliep of niet.
Als het referendum niet volgens het boekje liep, zult u noodzakelijker wijze ook een conclusie moeten trekken over deze volksraadpleging. Bent u dan bereid even door te redeneren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 21:51   #8204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ondertussen wachten we nog altijd op uw bewijs ervoor.
U gaf zelf aan dat er flink wat gerommeld werd tijdens het referendum. Of trekt u uw eigen woorden nu toch in twijfel?
Oud 15 augustus 2015, 21:52   #8205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook wel grappig dat het referendum op de Krim als "onder dreiging van wapens" wordt beschouwd maar een verkiezing terwijl neo-nazis, sorry "nationalisten", in tanks door de straten rijden als "vrij en eerlijk" beschouwd wordt.
Is dat zo? Schrijf ik dat ergens?
Oud 15 augustus 2015, 22:05   #8206
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Als het referendum niet volgens het boekje liep, zult u noodzakelijker wijze ook een conclusie moeten trekken over deze volksraadpleging.
Ik heb inderdaad een conclusie getrokken, namelijk dat de uitzonderlijke gevallen waarin fouten gebeurden geen uitdrukking waren van vervalsing maar eerder van organisatorische problemen en onzekerheden van het aanwezige personeel, en weinig tot geen invloed uitoefenden op de overgrote meerderheid van het referendum.

Citaat:
Bent u dan bereid even door te redeneren?
Heb ik al gedaan. Vanuit het perspectief van de bevolking van de Krim is daar een eerlijk en vrij referendum geweest, dus zij zien het een beetje alsof jullie zeggen "het kan ons niet schelen of ge een referendum houdt of wat jullie willen, de Krim zal terug van Oekraïne worden of ge het nu wilt of niet, het is ons territorium - onze bodem waar ons bloed onlosmakelijk mee verbonden is!". En dan klagen dat die in de armen van Poetin lopen en een onderdrukkingsregime tegen "Pro-Oekraïnse activisten" laten gebeuren.
Oud 15 augustus 2015, 22:07   #8207
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Schrijf ik dat ergens?
"Zelfbeschikking komt niet uit de loop van een kanon", schreef Geert.
Oud 15 augustus 2015, 22:10   #8208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad een conclusie getrokken, namelijk dat de uitzonderlijke gevallen waarin fouten gebeurden geen uitdrukking waren van vervalsing maar eerder van organisatorische problemen en onzekerheden van het aanwezige personeel, en weinig tot geen invloed uitoefenden op de overgrote meerderheid van het referendum.
Kijk eens, blijkbaar kunt u een tegengesteld oordeel vellen. De vraag is alleen waar u uw bronmateriaal dan wel haalt? Alvast niet bij internationale organisatie die gewoon zijn dergelijke zaken bij te wonen en na te gaan of alles werd gevolgd.

Het is dus eens te meer duidelijk dat u als een papegaai onnadenkend de Russische propaganda nazegt. Al van vele berichten eerder had ik dat al door. Vandaar mijn opmerking. Ik zie het eens te meer bevestigd.
Oud 15 augustus 2015, 22:12   #8209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanuit het perspectief van de bevolking van de Krim is daar een eerlijk en vrij referendum geweest, ...
Ja, vanuit het Russische perspectief. Alvast niet van enige internationale organisatie. Iedereen die dan ook beweert dat dit "een eerlijk en vrij referendum" is, streeft niet naar objectiviteit en stelt zich slechts op als buikspreker voor Moskou.
Oud 15 augustus 2015, 22:12   #8210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En? Ben ik dan Geert?
Oud 15 augustus 2015, 22:19   #8211
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
En? Ben ik dan Geert?
Draait de wereld om u, of gewoon deze draad?
Oud 15 augustus 2015, 22:22   #8212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draait de wereld om u, of gewoon deze draad?
Nogmaals, beweerde ik ergens wat u schijnbaar algemeen poneert?
Oud 15 augustus 2015, 22:23   #8213
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Hier is niets grappigs aan, dit is geopolitiek met propaganda van het hoogste niveau, we zijn goed bezig...
Het gaat inderdaad echt over. Je moet er gewoon het handboek (pdf hier) eens naast leggen.
Oud 15 augustus 2015, 22:25   #8214
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Nogmaals, beweerde ik ergens wat u schijnbaar algemeen poneert?
Ik heb u niet geciteerd of op eender welke andere manier in dat bericht gespecifieerd, en iedereen die kan lezen kan zien dat Geert dat gezegd heeft, maar toch gaat u ervan uit dat het over u gaat. Dus nogmaals, draait de wereld om u?
Oud 15 augustus 2015, 22:27   #8215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb u niet geciteerd of op eender welke andere manier in dat bericht gespecifieerd, en iedereen die kan lezen kan zien dat Geert dat gezegd heeft, maar toch gaat u ervan uit dat het over u gaat. Dus nogmaals, draait de wereld om u?
U citeert Geert niet. U plaatst een opmerking die, rekening houdend met de aard ervan, algemeen wordt geponeerd.

Daarom neem ik dus niet aan dat u beseft dat uw opmerking niet zo algemeen is als u ze wil voorstellen, nietwaar?!
Oud 15 augustus 2015, 23:07   #8216
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De drogreden is natuurlijk weer van u.

1. Ik toon u niet een nationalist, ik toon u het hoofdkwartier van de beweging. De "banier" waaronder ze gebeurt namelijk.
Er waren vele bewegingen op Maidan. Elk onder hun eigen vlag.

Citaat:
2. Uw bewering was in respons op mijn met daadwerkelijke feiten onderbouwde uitspraak dat vanuit het perspectief van de bevolking in de Krim en Oost-Oekraïne er zich een nationalistisch protest afspeelde en dat ze er bovendien langs geen kanten van moesten weten.
Je krabbelt dus terug?

Citaat:
3. Zelfs al negeren we de voorgaande twee punten, kunt ge op de vragen antwoorden en tonen hoe dit gewoon "nationalistisch" is ipv "extreem-rechts"? Een wolfsangel en een portret van een Nazi oorlogsmisdadiger zijn toch dingen die ge bijvoorbeeld bij de NVA niet ziet.
Ik heb nooit beweerd dat die nationalistische minderheid op Maidan niet extreemrechts was. Maar het was een minderheid.

Citaat:
Dat is uw mening, de mensen op de Krim denken er blijkbaar iets anders van
Herlees de berichten van Jan nog eens. Dat het referendum doorgestoken kaart was is een feit. Geen peiling kan daar iets aan veranderen.

Citaat:
Met andere woorden, de peilingen zijn consistent doorheen tijd (voor en na annexatie) en plaats (in het verlengde van regionale verschillen), maar het komt u niet uit dat ze er iets anders van denken, dus ga je er maar van uit dat de enige die "echt" zijn toevallig degene zijn die in uw kraam passen.
Is er in één van de peilingen voorafgaand aan de Russische bezetting de vraag gesteld of zij er voorstander van zouden zijn als Rusland de Krim manu militari bij zijn grondgebied zou inlijven? Neen. Mocht die vraag gesteld zijn, zou er dan een meerderheid "ja" geantwoord hebben? Sta me toe dat te betwijfelen.

Citaat:
maar het komt u niet uit dat ze er iets anders van denken, dus ga je er maar van uit dat de enige die "echt" zijn toevallig degene zijn die in uw kraam passen.
Mooie stropop alweer.

Citaat:
Zullen we u nog een kamion stro bestellen?
Ah ja, tuurlijk, jij was weer aan het argumenteren "vanuit het perspectief van de bevolking" zeker? Is dat niet de drogreden waar gij u achter verbergt?

Citaat:
Ik vind het ook wel grappig dat het referendum op de Krim als "onder dreiging van wapens" wordt beschouwd maar een verkiezing terwijl neo-nazis, sorry "nationalisten", in tanks door de straten rijden als "vrij en eerlijk" beschouwd wordt.
Wat was dat weer van die kamion stro?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 augustus 2015 om 23:12.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 23:18   #8217
Geert C

Standaard

Citaat:
Raar, zowat alle onafhankelijke journalisten die erbij waren kwamen tot de tegenovergestelde conclusie.

Citaat:
Heb ik al gedaan. Vanuit het perspectief van de bevolking van de Krim is daar een eerlijk en vrij referendum geweest, dus zij zien het een beetje alsof jullie zeggen "het kan ons niet schelen of ge een referendum houdt of wat jullie willen, de Krim zal terug van Oekraïne worden of ge het nu wilt of niet, het is ons territorium - onze bodem waar ons bloed onlosmakelijk mee verbonden is!". En dan klagen dat die in de armen van Poetin lopen en een onderdrukkingsregime tegen "Pro-Oekraïnse activisten" laten gebeuren.
Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten. Feiten zoals daar zijn: de lading met duizenden op voorhand ingevulde stembriefjes die onderschept werd, de vaststelling dat op verschillende plaatsen de kiezers hun stembiljet aan een gewapend militielid moesten tonen alvorens het in de bus te deponeren, de vaststelling dat er geen enkele optie was voorzien op het stembiljet voor een terugkeer naar de status quo, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 15 augustus 2015, 23:37   #8218
Geert C

Standaard

Citaat:
De laatste presidents- en parlementsverkiezingen in Oekraïne waren eerlijk en vrij, volgens de OVSE en de EU. Het grootste probleem was dat de verkiezingen niet konden doorgaan in de Krim en delen van Oost-Oekraïne (waar mensen die wilden deelnemen aan de verkiezingen met de dood bedreigd werden).
Oud 15 augustus 2015, 23:40   #8219
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus? Als ik het over de aardappelen van de boer Jan heb, dan praten we niet over die van boer Piet en nog minder over die van boerin Sara. En nu praten we dus over die van Jan. Probeer, als was het maar voor één keer, toch bij de les te blijven.
Als boer Piet echter klaagt over de kwaliteit van de aardappelen van boer Jan, dan is een vergelijking met de aardappelen van boer Piet met deze van boer Jan WEL op z'n plaats. En deze vergelijking gaat hier 100% op.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 23:44   #8220
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Als ik een goed onderbouwd antwoord geef, met de nodige referenties, en de propaganda van Kiev ontmasker, zoals post 8161, dan hoor je parcival of Geert niet meer, dan staan ze met hun mond vol tanden en zwijgen ze, om enkele pagina's verder weer met exact dezelfde, reeds lang ontmaskerde leugens, af te komen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be