![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#8181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er geen enkele internationale organisatie de geldigheid van dit referendum erkent, dan zou er bij u toch een belletje moeten gaan rinkelen, nietwaar?!
Ik heb het uitdrukkelijk niet over politieke erkenning, maar wel of internationale organisaties hebben afgetoetst of deze volksraadpleging volgens de regels van de kunst is verlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8185 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8186 |
Burger
|
![]() Natuurlijk deed ik dat, in uw voorbeelden zit (naast correcte zaken) namelijk ook "ordinaire propaganda" zoals uw 123%. En ik moet daar niets voor opzoeken, ik heb dat lang geleden al gedaan. Dat ik u om bewijs vroeg zou bij u een belletje hebben moeten doen rinkelen dat er misschien zaken tussen zitten die niet gestaafd kunnen worden, maar in uw vooringenomenheid gaat u er maar gewoon van uit dat de tegenpartij geen kennis van zaken heeft en stelt u "opdrachtjes" op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van de Krim was daar de bijkomende complicatie dat Russische militaire eenheden manu-militare (en zeer professioneel,het mag gezegd) de Krim reeds overgenomen hadden voordat er een "referendum" werd gehouden.......Mij lijkt de volgorde niet helemaal correct... ![]() In Oost-Oekraine moeten ze zelfs niet afkomen met "referendums",er werd,er wordt,gevochten.OVSE kan zich hoogstens bezighouden met het monitoren van wapenstilstanden en zo.... De OVSE als geloofwaardige en neutrale organisatie kon zich bijgevolg niet permitteren ook maar enige "legitimiteit" te verlenen ,of kritiek te geven,door vast te stellen of referenda of verkiezingen proper of niet- verlopen. Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2015 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8188 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8189 | ||||||
|
![]() Citaat:
Van uw kant ben ik er niet zo zeker van of jij zo consequent zou zijn. Bijvoorbeeld: stel dat er morgen soldaten in Pools uniform opduiken in West-Oekraïne, zij nemen daar de regering over en installeren een marionettenbewind dat een referendum uitschrijft over aanhechting bij Polen. Slechts één zijde mag campagne voeren en opposanten verdwijnen of worden opgepakt. Zou jij dan ook van een uitoefening van het "zelfbeschikkingsrecht" spreken? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen hé, de wettige Krimregering werd door de Russische bezettingstroepen ontbonden en door een marionettenregering vervangen, geleid door een vrijwel onbekende politicus van een minipartijtje. Vervolgens moesten de bezettingstroepen de Krimparlementsleden manu militari dwingen om voor afscheiding te stemmen, dat heeft Strelkov zelf bevestigd. Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8190 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.osce.org/cio/116313 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al die "correcte zaken" houden in dat het niet om een referendum die naam waardig kan gaan. Daarom ook past de naam "schertsvertoning". De volksraadpleging op de Krim lijkt heel sterk op het referendum dat de Belgische staat indertijd organiseerde in de Oostkantons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8193 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8194 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest is het weer overduidelijk hoe jij heel de tijd argumenten over de bevolking probeert om te vormen tot argumenten over de staatsorganen. Als enkel een paar politici achter u staan en niet de bevolking, dan kan je ook moeilijk anders he. Allee ja, een paar politici en een paar fraudeurs. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door caveman1917 : 15 augustus 2015 om 20:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8195 | |
Burger
|
![]() Laat me raden, de ironie van uw bericht 8142 waarin u in de eerste paragraaf klaagt over "ordinaire propagandisten" om dan in de tweede wat ordinaire propaganda te verkopen was er teveel aan, dus nu probeert u maar me als "leugenaar" weg te zetten.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8196 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn een paar problemen als je die peilingen die jij aanhaalt als bewijs van de "volkswil" wilt gebruiken. Om te beginnen: de peilingen die dateren van voor de machtsovername werden in fundamenteel andere omstandigheden gehouden. Het kan best zijn dat een meerderheid van de Krimbewoners voorstander was om op termijn aan te sluiten bij Rusland, maar uiteraard werd er in die peilingen toen niet gevraagd of dat via een gewapende machtsovername door het Russische leger moest gebeuren, of via een wettig proces onder VN-toezicht en in overleg met de Oekraïense autoriteiten. Je kan dus op basis van die peilingen niet beweren dat de Krimbewoners achter dit proces stonden. En de peilingen die dateren van na de machtsovername werden gehouden in een samenleving die gebukt gaat onder intimidatie. Oppositie tegen het nieuwe regime is niet toegelaten op de Krim, activisten die zich in het openbaar uitspreken tegen de bezetting riskeren arrestatie, marteling tot zelfs "verdwijning". Als in zo'n omstandigheden je plots door een onbekende wordt opgebeld met de vraag of je het nieuwe regime steunt, uiteraard antwoordt ge dan bevestigend. Dus het is maar zeer de vraag of die peilingen wel zo'n betrouwbare weergave van de volkswil vormen. Ik blijf me wel verbazen over de kronkels waarin jullie je wringen om toch maar vol te houden dat de Russische gewapende machtsovername op de Krim en de invasie van Oost-Oekraïne wel legitiem waren/zijn, maar het aanstellen van een tijdelijke overgangsregering door het verkozen Oekraïense parlement niet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 augustus 2015 om 20:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8197 | |
Minister-President
|
![]() ![]() https://www.youtube.com/watch?v=jbOwfeoDX2o Citaat:
Laatst gewijzigd door Reverberation : 15 augustus 2015 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8198 | ||||||
Burger
|
![]() Citaat:
1. Ik toon u niet een nationalist, ik toon u het hoofdkwartier van de beweging. De "banier" waaronder ze gebeurt namelijk. 2. Uw bewering was in respons op mijn met daadwerkelijke feiten onderbouwde uitspraak dat vanuit het perspectief van de bevolking in de Krim en Oost-Oekraïne er zich een nationalistisch protest afspeelde en dat ze er bovendien langs geen kanten van moesten weten. 3. Zelfs al negeren we de voorgaande twee punten, kunt ge op de vragen antwoorden en tonen hoe dit gewoon "nationalistisch" is ipv "extreem-rechts"? Een wolfsangel en een portret van een Nazi oorlogsmisdadiger zijn toch dingen die ge bijvoorbeeld bij de NVA niet ziet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door caveman1917 : 15 augustus 2015 om 20:54. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=U2fYcHLouXY Putin heeft gewoon zijn basis op de Krim veilig gesteld, en al de rest doet er niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8200 |
Burger
|
![]() Ik vind het ook wel grappig dat het referendum op de Krim als "onder dreiging van wapens" wordt beschouwd maar een verkiezing terwijl neo-nazis, sorry "nationalisten", in tanks door de straten rijden als "vrij en eerlijk" beschouwd wordt.
|
![]() |
![]() |