![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beeldspraak met zeggingskracht ... |
|
![]() |
![]() |
#822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die tekening met taalverdeling geeft enkel weer welke de gezinstaal is. Dwz welke taal er binnen het gezin gesporken wordt. Als je de studie zelf leest zal je zien dat bij de laatste steekproef 95.55% aangaf goede tot uitstekend Frans te beheersen. Terwijl dat cijfer voor Engels 35.40% en voor Nederlands 28.23% was. bron: http://www.brusselsstudies.be/PDF/NL_51_BruS13NL.pdf |
|
![]() |
![]() |
#825 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Europees Commissaris
|
![]() Onder elkaar, maar niet tegen patiënten. En dan nog alleen vaklatijn. De internist over wie ik het had, zou niet de epen van Virgilius kunnen opdreunen.
|
![]() |
![]() |
#827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2010 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
#828 | |
|
![]() Citaat:
Hun kennis, en gebruik, van het Engels is vele malen groter. |
|
![]() |
![]() |
#829 | |
|
![]() Citaat:
Je zal dus makkelijk aan 10-20% komen die veel moeite gaan hebben om medisch iets uit te leggen in het frans.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#830 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#831 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u maar stoppen om iemand zijn woorden te verdraaien. Dat is gewoon kleinzielig. U lult er zoals gewoonlijk maar weer wat op los, u speelt spelletjes en probeert anderen woorden in de mond te leggen omdat u ongelijk heeft. Dat doet u trouwens niet alleen hier, maar in zowat elk topic waar u reageert. De vraag die men zich dan inderdaad kan stellen is of u dom bent. |
![]() |
![]() |
#832 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn vraag. |
|
![]() |
![]() |
#833 | |
|
![]() Citaat:
Je kan in die studie ook lezen dat de goede kennis van het Nederlands nog achteruit gaat in Brussel. Ik stel me de vraag hoe dat komt. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2010 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
#834 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#835 |
Europees Commissaris
|
![]() Artsen die in hun middelbareschooltijd op een gymnasium hebben gezeten, hebben deze kennis wel degelijk. Op het Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (VWO) is Latijn facultatief.
|
![]() |
![]() |
#836 |
Minister-President
|
![]() Dan moet je een federale kieskring invoeren voor federale en Europese verkiezingen. Maar daar is NVA natuurlijk tegen omdat dit tegen haar geloofsdogma's is. Waarom zou ik niet mogen stemmen op franstalige politici die goed werk leveren?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
#837 |
Minister-President
|
![]() heb eveneens met samengewerkt met nederlanders en de zuidelijke zijn inderdaad sympathieker, de rest is hetgeen jij omschrijft en bovenal bemoeizuchtig
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik reageer onmiddellijk, vooraleer de rest van de draad te lezen, want dit is hemeltergend. Je wordt heel slecht geholpen in die Franstalige Brusselse ziekenhuizen. Zowel door eentalige franstalige artsen als verpleegsters. (natuurlijk word je als je op reis bent in Frankrijk of elders ook niet in je eigen taal geholpen, maar 'dat weet je als je daar naar toe reist'; Brussel is evenwel de hoofstad van B., van Vlaanderen enz., officieel tweetalig maar in praktijk ...) Ik heb in Brussel gewoond met met echtgenote die als verpleegster in een Brussels ocmw-ziekenhuis werkte. Na onze verhuis terug naar Vlaanderen, heeft mijn dierbare echtgenote nog in twee andere Brusselse ziekenhuiz en gewerkt. Ge moet daar voor mij geen kindertekeningen bij maken. Ik wens het mijn ergste vijand niet toe, om als gewone Vlaming die het moet hebben van zijn school-Frans van twintig jaar terug (niet elke Vlaming onderhoudt en verbetert zijn Frans omdat hij vb. in Brussel werkt of veel contacten heeft met Franstaligen ...) , in kritieke toestand terecht komt in zo'n ziekenhuis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahahahahahahahahahaha. Als je zelfs nog niet beseft dat het de franstaligen zijn die niet van een federale kieskring willen weten, dan is het wel zeer erg.
|
![]() |
![]() |
#840 | |
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen kan je kiezen voor Latijn in je lessenpakket. Maar dat is niet noodzakelijk als voorbereiding op een studie als arts. Daarom dat veel jongeren kiezen voor de richting moderne talen gecombineerd met wetenschappen en/of wiskunde. Veel begaafde studenten (o.a. toekomstige artsen) kiezen in de 2 laatste jaren de richting wetenschappen/wiskunde met 8 uren wiskunde. Maar zonder latijn. Dan hebben ze ook een goede voorbereiding op ingenieursstudies. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2010 om 10:23. |
|
![]() |