Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 20:20   #821
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Toch niet. Hier telt dat de uitgever van het foldertje een gemeentelijke vzw is. Volgens de rechtsregels is het niet de aard van de communicatie die bepaalt welke regels er toepasbaar zijn, maar wel de aard van de verantwoordelijke uitgever. Hier is de vu een gemeentelijke vzw, dus zijn de taalwetten van toepassing. Zo oordeelde ook het VCT trouwens.
Ik bestrijd niet dat het hier om een wettelijke overtreding gaat. Met commerciële wetten bedoel ik ook niet de handelswetgeving in ons landje. Enkel de wetten van vraag en aanbod. Men zou beter wat meer aandacht besteden aan het niet in het nederlands terechtkunnen in brusselse ziekenhuizen i.p.v. het gerecht, alle belastigsbetalers en zeker de inwoners van Jette te belasten vanwege een paar franse woorden in een foldertje. What's next. een klacht tegen het gemeentelijk jeugdhuis als ze op de affiche van hun maandelijkse film "Les amant du pont neuf" van Leo Carax zetten i.p.v. "de geliefden van brug negen" of een klacht tegen de gemeenteschool als ze in een brief over een schooluitstap spreken van Mons i.p.v. Bergen. Het zijn maar een paar ideeën hé, zo kunnen de advocaten bij het Blok zichzelf werk blijven geven.

formeel zal het waarschijnlijk wel een overtreding zijn.... zoiets als een voetganger die door een rood licht loopt op een autoloze zondag... Of een winkelier die de solden twee dagen te vroeg begint...
En zo blijven ook de leden van de vaste commissie voor taaltoezicht zich een beetje belangrijk voelen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 20:37   #822
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Ik bestrijd niet dat het hier om een wettelijke overtreding gaat. Met commerciële wetten bedoel ik ook niet de handelswetgeving in ons landje. Enkel de wetten van vraag en aanbod. Men zou beter wat meer aandacht besteden aan het niet in het nederlands terechtkunnen in brusselse ziekenhuizen i.p.v. het gerecht, alle belastigsbetalers en zeker de inwoners van Jette te belasten vanwege een paar franse woorden in een foldertje. What's next. een klacht tegen het gemeentelijk jeugdhuis als ze op de affiche van hun maandelijkse film "Les amant du pont neuf" van Leo Carax zetten i.p.v. "de geliefden van brug negen" of een klacht tegen de gemeenteschool als ze in een brief over een schooluitstap spreken van Mons i.p.v. Bergen. Het zijn maar een paar ideeën hé, zo kunnen de advocaten bij het Blok zichzelf werk blijven geven.

formeel zal het waarschijnlijk wel een overtreding zijn.... zoiets als een voetganger die door een rood licht loopt op een autoloze zondag... Of een winkelier die de solden twee dagen te vroeg begint...
En zo blijven ook de leden van de vaste commissie voor taaltoezicht zich een beetje belangrijk voelen...
Groot gelijk. Er bestaan nog wel meer achterlijke beperkende wetten...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 22:45   #823
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Allez, Jan heeft nadat hij in de rug gestoken werd door zijn authoriteit van Istendael, de thread verlaten zonder verdere argumentatie.
Oud 6 februari 2004, 22:50   #824
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Op een thread vol onzin kan ik wel eens antwoorden op je onderschrift hé Tom b ; JA

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 22:53   #825
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een thread vol onzin kan ik wel eens antwoorden op je onderschrift hé Tom b ; JA
You know what, I'm not proud when i'm alone, i'm just HAPPY
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 23:32   #826
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat ik soms wel eenzaam ben als ik alleen ben. Eenzaam maar trots.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be