Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2020, 07:47   #8441
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Aan de andere kant wel spannend om dat allemaal eens mee te maken.
Bof.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 08:03   #8442
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de andere kant wel spannend om dat allemaal eens mee te maken.
Vroeger - allez, tot een klein jaar geleden - hadden 'we' daar ondermeer horror- en/of SF- en/of thriller-verhalen/films/... voor.

De meest recente verschijningsvorm van 'Dystopia' veroorzaakt(e) echter ook bij mij een aanzienlijke opstoot in de productie van ondermeer adrenaline en testosteron, en leidde aldus tot een ziekteverlof van méér dan enkele weken.

Iets minder 'spannende' tijden waren toch verkieslijker geweest, écht.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2020 om 08:03.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 08:37   #8443
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vroeger - allez, tot een klein jaar geleden - hadden 'we' daar ondermeer horror- en/of SF- en/of thriller-verhalen/films/... voor.

Iets minder 'spannende' tijden waren toch verkieslijker geweest, écht.
Inderdaad. Maar mijn herinneringen van het Ancien Regime beginnen te vervagen. Ik vraag mij zelfs af of er wel echt een tijd geweest is waar er geen corona was. Volgens mij begint mijn geheugen mij parten te spelen, en heb ik een Total Recall van een tijd die nooit bestaan heeft, de pre-pandemie tijd zogezegd waar mensen elkaar mochten ontmoeten en zo. Ik begin te denken dat dat nooit echt zo geweest is. Dat dat droombeelden zijn die ik uitvind. Wij hebben altijd al zo geleefd, maar wij zijn onszelf aan het wijsmaken dat we vroeger vrienden mochten hebben. Ik weet eigenlijk niet waar dat vandaan komt, dat dwaze idee. Het zou toch ondenkbaar zijn dat wij elkaar ooit zouden mogen besmet hebben met een verkoudheid ?
Oud 22 december 2020, 08:49   #8444
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Maar mijn herinneringen van het Ancien Regime beginnen te vervagen. Ik vraag mij zelfs af of er wel echt een tijd geweest is waar er geen corona was. Volgens mij begint mijn geheugen mij parten te spelen, en heb ik een Total Recall van een tijd die nooit bestaan heeft, de pre-pandemie tijd zogezegd waar mensen elkaar mochten ontmoeten en zo. Ik begin te denken dat dat nooit echt zo geweest is. Dat dat droombeelden zijn die ik uitvind. Wij hebben altijd al zo geleefd, maar wij zijn onszelf aan het wijsmaken dat we vroeger vrienden mochten hebben. Ik weet eigenlijk niet waar dat vandaan komt, dat dwaze idee. Het zou toch ondenkbaar zijn dat wij elkaar ooit zouden mogen besmet hebben met een verkoudheid ?
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat men ooit zou hebben toegelaten dat men tijdens een zwaar griepseizoen (2018 bijvoorbeeld) zou toelaten dat jongeren eind januari het einde van hun examens zouden gaan vieren door in discotheken tegen elkaar aan te schuren of zelfs met hun studentenvereniging op skireis zouden gaan, terwijl tegelijkertijd DUIZENDEN mensen aan de griep stierven.

Ergens heb ik een vage herinnering dat ik dat 5 jaar geleden allemaal WEL mocht doen, maar dat moet wel een soort illusie zijn neem ik aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 08:51   #8445
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard Lockdowns en mondkapjes volkomen nutteloos

Lockdowns: Aangezien we het virus niet kunnen ontlopen, is de minst destructieve aanpak die welke wordt aanbevolen in de Great Barrington Declaration, namelijk “focused protection” ter bevordering van groepsimmuniteit.

Citaat:
The most compassionate approach that balances the risks and benefits of reaching herd immunity, is to allow those who are at minimal risk of death to live their lives normally to build up immunity to the virus through natural infection, while better protecting those who are at highest risk. ~ The Great Barrington Declaration
Mondkapjes:

Citaat:

Not a single randomized controlled trial with verified outcome has been able to detect a statistically significant advantage of wearing a mask versus not wearing a mask, when it comes to preventing infectious viral illness
If there were any significant advantage to wearing a mask to reduce infection risk to either the wearer or others in the vicinity, then it would have been detected in at least one of these trials, yet there's no sign of such a benefit
There is no evidence that masks are of any utility for preventing infection by either stopping the aerosol particles from coming out, or from going in. You're not helping the people around you by wearing a mask, and you're not helping yourself avoid the disease by wearing a mask
Infectious viral respiratory diseases primarily spread via very fine aerosol particles that are in suspension in the air. Any mask that allows you to breathe therefore allows for transmission of aerosolized viruses
All-cause mortality data are not affected by reporting bias. A detailed study of the current data of all-cause mortality shows the all-cause mortality this past winter was no different, statistically, from previous decades. COVID-19 is not a killer disease, and this pandemic has not brought anything out of the ordinary in terms of death toll
Oud 22 december 2020, 08:53   #8446
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is wel raar he, zelfs onbekommerd een trein instappen en random wat in een stad vertoeven lijkt al zo lang geleden. Even in de frituur iets eten, ergens koffie drinken met een boek, oh nog snel de supermarkt binnen (zonder masker) etc. Nostalgie.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 december 2020 om 08:56.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 09:04   #8447
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat men ooit zou hebben toegelaten dat men tijdens een zwaar griepseizoen (2018 bijvoorbeeld) zou toelaten dat jongeren eind januari het einde van hun examens zouden gaan vieren door in discotheken tegen elkaar aan te schuren of zelfs met hun studentenvereniging op skireis zouden gaan, terwijl tegelijkertijd DUIZENDEN mensen aan de griep stierven.

Ergens heb ik een vage herinnering dat ik dat 5 jaar geleden allemaal WEL mocht doen, maar dat moet wel een soort illusie zijn neem ik aan.
Gij ook ? Er moet iets in het drinkwater zijn dat maakt dat wij zo een idiote waanbeelden hebben, als herinnering. Gewoon te zot om los te lopen, het idee dat studenten feest zouden vieren zonder dat zij door ordediensten in elkaar zouden geslagen worden. Ik begin mij zorgen te maken over het drinkwater.
Oud 22 december 2020, 09:05   #8448
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukzak!

Maar ik weet het, ik doe het mezelf aan:

voor de zovéélste keer nog eens luisteren naar die zelfgemaakte lo-fi-live-opname van dat fantastische concertje van de Oekraïense dames van "Chillera" (!) daar in den "ACEPHALE" in Köln, nog eens kijken naar al die fotoreportages van de schoolactiviteiten alhier, en in Aachen, Antwerpen, Barcelona, Brugge, Istanbul, Portugal, Rotterdam, Trier, Wien, ... , nog eens terugdenken aan hoe het aanvoelt een goeie vriend(in) een stevige warme knuffel te kunnen geven, ...

ik zou dat allemaal niet mogen doen,

maar wat anders valt er te doen IN M'N KOT buiten gitaar spelen voor een publiek dat ik kan ruiken noch voelen en dat mij niet kan bespuwen als het gitaarspel op niks trekt of schouderklopje komen geven als het wrééd content is?

Af en toe komen discussiëren op dit forum is een welgekomen uitlaatklep, maar op termijn spijtig genoeg ook een veel te magere ersatz/troost.

"Ik pak straks de trein
om hier weg te zijn
het wordt mij droef te moede

ik ga naar zee zee zee
maar neem geen vriendjes mee
ik blijf steeds op m'n hoede

voor al dat blauw op straat
dat overal in het land
thuis, op straat of op het strand
graag op alles slaat

ten allen tijd' en in overvloede"

(ja, de poëzie was ook al beter, vroeger)

Oud 22 december 2020, 09:05   #8449
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is wel raar he, zelfs onbekommerd een trein instappen en random wat in een stad vertoeven lijkt al zo lang geleden. Even in de frituur iets eten, ergens koffie drinken met een boek, oh nog snel de supermarkt binnen (zonder masker) etc. Nostalgie.
Ik denk niet dat dat echt ooit is gebeurd. Ook al lijk ik ook zo een waanbeelden in mijn hoofd te hebben. Ik begin te vrezen dat er terroristen dinges in ons drinkwater doen.
Oud 22 december 2020, 09:07   #8450
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij ook ? Er moet iets in het drinkwater zijn dat maakt dat wij zo een idiote waanbeelden hebben, als herinnering. Gewoon te zot om los te lopen, het idee dat studenten feest zouden vieren zonder dat zij door ordediensten in elkaar zouden geslagen worden. Ik begin mij zorgen te maken over het drinkwater.
Rijkelijk laat, niet?

Oud 22 december 2020, 09:14   #8451
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat echt ooit is gebeurd. Ook al lijk ik ook zo een waanbeelden in mijn hoofd te hebben. Ik begin te vrezen dat er terroristen dinges in ons drinkwater doen.

Ik heb hier platen en CD's liggen van artiesten die samen op de hoesfoto staan, zonder mondmasker.

Als die allemaal 'fake' zijn, moet daar toch 'n fameus Gigantisch Complot achter zitten.

Er schieten niet veel 'alternatieven' over.

De Reptilians hebben ons al een hele tijd in hun klauwen, "The Matrix" was eigenlijk een documentaire, of de LSD die in de fifties, sixties, seventies, ... van vorige eeuw volop werd gedropt is nog altijd niet uitgewerkt en heeft de volledige voedselkringloop 'geïnfecteerd'.

Oud 22 december 2020, 09:20   #8452
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Vooral verbaast het me van de jongeren eigenlijk, hoe goed die zich aanpassen.
Oud 22 december 2020, 09:38   #8453
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden creatiever bij het organiseren van corona fuiven maar de school is een ramp. Schoolmoeheid, uitval, verloren jaren, depressies.

Jongeren passen zich inderdaad aan maar niet echt ten goede.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 09:41   #8454
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die worden creatiever bij het organiseren van corona fuiven maar de school is een ramp. Schoolmoeheid, uitval, verloren jaren, depressies.

Heb jij echt de indruk dat er zoveel coronafuiven zijn?
Oud 22 december 2020, 09:47   #8455
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet daar niet verbaast over zijn.
De jongeren zijn gewend aan Big Brother.
En de jongeren waren al heel veel kwijt tegenover de tijd dat ik jong was.

De verhalen van de jongeren uit ver vervlogen tijden, waren voor de jongeren al fictie, voor de kinderen van morgen zullen het sprookjes zijn.

Nog geen 12 maanden geleden kregen de meeste onder ons, nog koude rillingen bij de gedachten dat iemand vrijwillig als kluizenaar leefde, vandaag is dat het nieuwe normaal.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 09:50   #8456
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, er zijn zoveel corona fuiven, dat het zelfs voorpagina nieuws is als ze er 1 vinden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 10:01   #8457
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je voor dat dit had plaatsgevonden voor de komst van het internet, smartphones en sociale media, in mijn jeugd dus. Het zou er eventjes veel anders aan toe zijn gegaan vermoed ik.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 10:41   #8458
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kinderen en jongeren zijn doorgaans 'beter' in datgene waar het leven in het algemeen en de soort "Homo Sapiens Sapiens" in het bijzonder zijn evolutionaire voordeel mee behaalde: zich aan de omgeving aanpassen.

Normaal gezien begint 'verstarring' pas tijdens de 'volwassenheid' van een menselijk wezen op te treden.

Eigenlijk zouden de schaars geworden volwassenen met een restje burger- en verantwoordelijkheidszin de jongeren dienen aan te sporen hun 'creatief omgaan' met de waanzin die de overige volwassenen voor hen creëerden te perfectioneren en te propageren, als een contra-virus dat niet virulent genoeg kan zijn.

De 'klimaatcrisis' zal hen daar ongetwijfeld tegen heug en meug bij helpen.

Oud 22 december 2020, 10:48   #8459
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga al jaren bijna dagelijks eens op bezoek bij een tante die hulpbehoevend is en eenzaam, ze ziet ook nog steeds haar kinderen en af toe de kleinkinderen. Dus als ik goed begrijp is dit een misdaad, ongelofelijk wat voor wereld we in leven. Wie, met een beetje gezond verstand kan op die manier leven?

Bart Tommelein houdt zijn hart vast voor feestdagen en hanteert nultolerantie: “Ook boete voor oma die haar kleinkinderen nog eens wou zien”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201221_95310029
Gaat hij een politieman in elke straat zetten ?
Elke auto waar 2 man in zit tegenhouden ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 10:49   #8460
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Stel je voor dat dit had plaatsgevonden voor de komst van het internet, smartphones en sociale media, in mijn jeugd dus. Het zou er eventjes veel anders aan toe zijn gegaan vermoed ik.
Dan lag letterlijk alles op zijn gat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be