![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meest recente verschijningsvorm van 'Dystopia' veroorzaakt(e) echter ook bij mij een aanzienlijke opstoot in de productie van ondermeer adrenaline en testosteron, en leidde aldus tot een ziekteverlof van méér dan enkele weken. Iets minder 'spannende' tijden waren toch verkieslijker geweest, écht.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2020 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Maar mijn herinneringen van het Ancien Regime beginnen te vervagen. Ik vraag mij zelfs af of er wel echt een tijd geweest is waar er geen corona was. Volgens mij begint mijn geheugen mij parten te spelen, en heb ik een Total Recall van een tijd die nooit bestaan heeft, de pre-pandemie tijd zogezegd waar mensen elkaar mochten ontmoeten en zo. Ik begin te denken dat dat nooit echt zo geweest is. Dat dat droombeelden zijn die ik uitvind. Wij hebben altijd al zo geleefd, maar wij zijn onszelf aan het wijsmaken dat we vroeger vrienden mochten hebben. Ik weet eigenlijk niet waar dat vandaan komt, dat dwaze idee. Het zou toch ondenkbaar zijn dat wij elkaar ooit zouden mogen besmet hebben met een verkoudheid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens heb ik een vage herinnering dat ik dat 5 jaar geleden allemaal WEL mocht doen, maar dat moet wel een soort illusie zijn neem ik aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8445 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lockdowns: Aangezien we het virus niet kunnen ontlopen, is de minst destructieve aanpak die welke wordt aanbevolen in de Great Barrington Declaration, namelijk “focused protection” ter bevordering van groepsimmuniteit.
Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8446 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 december 2020 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet het, ik doe het mezelf aan: voor de zovéélste keer nog eens luisteren naar die zelfgemaakte lo-fi-live-opname van dat fantastische concertje van de Oekraïense dames van "Chillera" (!) daar in den "ACEPHALE" in Köln, nog eens kijken naar al die fotoreportages van de schoolactiviteiten alhier, en in Aachen, Antwerpen, Barcelona, Brugge, Istanbul, Portugal, Rotterdam, Trier, Wien, ... , nog eens terugdenken aan hoe het aanvoelt een goeie vriend(in) een stevige warme knuffel te kunnen geven, ... ik zou dat allemaal niet mogen doen, maar wat anders valt er te doen IN M'N KOT buiten gitaar spelen voor een publiek dat ik kan ruiken noch voelen en dat mij niet kan bespuwen als het gitaarspel op niks trekt of schouderklopje komen geven als het wrééd content is? Af en toe komen discussiëren op dit forum is een welgekomen uitlaatklep, maar op termijn spijtig genoeg ook een veel te magere ersatz/troost. "Ik pak straks de trein om hier weg te zijn het wordt mij droef te moede ik ga naar zee zee zee maar neem geen vriendjes mee ik blijf steeds op m'n hoede voor al dat blauw op straat dat overal in het land thuis, op straat of op het strand graag op alles slaat ten allen tijd' en in overvloede" (ja, de poëzie was ook al beter, vroeger) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier platen en CD's liggen van artiesten die samen op de hoesfoto staan, zonder mondmasker. Als die allemaal 'fake' zijn, moet daar toch 'n fameus Gigantisch Complot achter zitten. Er schieten niet veel 'alternatieven' over. De Reptilians hebben ons al een hele tijd in hun klauwen, "The Matrix" was eigenlijk een documentaire, of de LSD die in de fifties, sixties, seventies, ... van vorige eeuw volop werd gedropt is nog altijd niet uitgewerkt en heeft de volledige voedselkringloop 'geïnfecteerd'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8452 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral verbaast het me van de jongeren eigenlijk, hoe goed die zich aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren passen zich inderdaad aan maar niet echt ten goede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8454 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb jij echt de indruk dat er zoveel coronafuiven zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren zijn gewend aan Big Brother. En de jongeren waren al heel veel kwijt tegenover de tijd dat ik jong was. De verhalen van de jongeren uit ver vervlogen tijden, waren voor de jongeren al fictie, voor de kinderen van morgen zullen het sprookjes zijn. Nog geen 12 maanden geleden kregen de meeste onder ons, nog koude rillingen bij de gedachten dat iemand vrijwillig als kluizenaar leefde, vandaag is dat het nieuwe normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, er zijn zoveel corona fuiven, dat het zelfs voorpagina nieuws is als ze er 1 vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je voor dat dit had plaatsgevonden voor de komst van het internet, smartphones en sociale media, in mijn jeugd dus. Het zou er eventjes veel anders aan toe zijn gegaan vermoed ik.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen en jongeren zijn doorgaans 'beter' in datgene waar het leven in het algemeen en de soort "Homo Sapiens Sapiens" in het bijzonder zijn evolutionaire voordeel mee behaalde: zich aan de omgeving aanpassen. Normaal gezien begint 'verstarring' pas tijdens de 'volwassenheid' van een menselijk wezen op te treden. Eigenlijk zouden de schaars geworden volwassenen met een restje burger- en verantwoordelijkheidszin de jongeren dienen aan te sporen hun 'creatief omgaan' met de waanzin die de overige volwassenen voor hen creëerden te perfectioneren en te propageren, als een contra-virus dat niet virulent genoeg kan zijn. De 'klimaatcrisis' zal hen daar ongetwijfeld tegen heug en meug bij helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke auto waar 2 man in zit tegenhouden ? |
|
![]() |
![]() |