![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens iedereen wordt opgesloten, niet enkel de jeugd. En moest het lukken om enkel de risico groepen af te schermen, dan zat Gipsy nog steeds in de penarie. Ik merk trouwens in mijn omgeving op dat meer en meer mensen psychisch beginnen te lijden onder die lockdown. De heisa die men nu creëert met die drones en infrarood camera's met een nogal 1984 karakter zorgt alleen maar voor meer angst. Men is stilaan iedereen richting psychiatrie aan het duwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is deze man toch een charlatan
https://www.hln.be/binnenland/molenb...ers~a249a4d14/ Eerst stellen dat je de effecten van een maatregel maar zal zien ongeveer 10 dagen na het ingaan van de maatregel. Maar als het in zijn kraam past of als hij iets niet kan verklaren aan zijn model, dan is die 10 dagen regel plots niet meer van toepassing. 5 dagen geen school en meneer ziet de effecten al....Tjah.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft u een bron om uw stelling mbt die +70 -80 jarigen te bevestigen ? Mijn ouders zitten in die groep en die zien dat in ieder geval niet zo. Die hebben vooral last van angstgevoelens en durven haast niet meer buiten te komen of iemand te ontvangen. Zelfs niet met mondmasker. Mijn enige contact is nog de telefoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hem dan nog een schuldgevoel aanpraten vind ik er zwaar over. De oudere generatie die men 'zogezegd' probeert te beschermen heeft niet om die bescherming gevraagd. Die vraag komt van de virologen om de toeloop van corona patienten in de ziekenhuizen onder controle te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zaterdag ben ik terug naar de Abattoir markt geweest waar het koppen lopen was en voor de grote meerderheid moslims. Ik ga ook naar de supermarkt zonder me veel vragen te stellen. Het probleem is dat ik beperkt ben in mijn werk omdat ik de Azïatische fabrieken niet kan bezoeken en mijn werk er onder lijd. Niettegenstaande dat dat 2-3 keer per jaar zware trips zijn is het ook een soort break om Belgie op afstand te bekijken. Die break is nu weggevallen net zoals de mensen daar waar ik al sedert tientallen jaren contact met heb. Als ze de niet essentiële winkels sluiten zit ik meer te vloeken dan eender wie op dit forum want dat zijn mijn klanten en dus zwaar verlies. Bang nee, moedeloos ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet erg vinden moest er een meer wetenschappelijk programma aangeboden worden die alles haarfijn uitlegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop voor jou dat de rede vlug terugkeert en dat je terug naar het veilige Azië mag vertrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er tegen dat men niet essentiële winkels sluit en verdedig dat absoluut niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8530 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() komkom, niet zo streng zijn fox, geert was gewoon vandaag nog niet in de gazet geweest
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8531 |
Minister-President
|
![]() Omdat we het nu beter doen als de andere landen.
"Wat hebben wij nu beter gedaan dan zij?" Dat is gewoon lachwekkend. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201223_93647958 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Professor Domkop met excell sheets vol gemanipuleerde cijfertjes. Deze idioot kan eindelijk zijn studies in praktijk omzetten. En zie hem gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8534 |
Minister-President
|
![]() Wat voor een puinhoop zijn ze toch aan het klaarstomen.
Met de sociale en geestelijke gezondheid gaat het volgens Van Gucht minder goed. "Het aantal mensen dat ontevreden is met zijn of haar sociale contacten is bijna verdubbeld. Het gaat om 64 procent van de mensen in vergelijking met 35 procent in september. Dat is logisch, omdat het aantal toegelaten contacten intussen sterk is beperkt." Het aantal mensen dat kampt met angst en depressieve gevoelens is toegenomen in vergelijking met juni en september. "23 procent van de mensen kampt met angstgevoelens en 20 procent met depressieve gevoelens." https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201223_93739923 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8535 | |
|
![]() Citaat:
heel de kamer stil als die binnenwandelt
![]() |
![]() |
#8536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want u weet niet hoe hij aan zijn uitspraken komt. Via de media kan hij dat niet toelichten. Wat Patrick hier wel kan doen. Zeker op dit forum is het aantal hoger opgeleiden vrij groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8538 |
|
![]() https://www.hln.be/binnenland/ook-ki...tact~a660993a/
dus, even een fictief voorbeeld. ik mag mijn moeder (mijn knuffelcontact) niet gaan bezoeken samen met mijn jonge kinderen (=lockdownfeestje), maar mijn moeder mag wel bij ons gezin op bezoek komen. als ik de reacties zo lees onder het artikel begint het eindelijk precies te dagen hoe absurd al die maatregelen zijn meer van dat!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8539 |
|
![]() gewoon die vent zien glunderen op tv en we weten het he
triestig figuur
![]() |
#8540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een persoon mag op bezoek gaan naar een familie, maar die familie mag niet op bezoek naar de ene persoon. Het idee van een bubbel is ook juist. Oma en opa mogen niet tegelijk op bezoek terwijl die samen een bubbel vormen. Als de ene besmet is, dan is zeer waarschijnlijk de andere dat ook. In het geval van Tommelein, hoe die 2 kleinkinderen ter plaatse zijn geraakt is ook een relevante opmerking. Een van de ouders zat in de auto te wachten zeker, heel geloofwaardig allemaal. Er zijn al boetes uitgeschreven voor het overtreden van wetten die niet bestaan. En dat kan allemaal zomaar. Er is al zoveel tijd over gegaan, is het nu echt teveel gevraagd om enige logica en consistentie in die regels te brengen. Ze worden anders nog steeds vet betaald, in tegenstelling tot mensen die hun job niet meer mogen uitoefenen. |
|
![]() |
![]() |