![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet verboden blijven, omdat het een sfeer wekt dat het allemaal toch niet zo erg is. Want het is wel erg. We kunnen als maatschappij nog niet fatsoenlijk overweg met tabak en alkohol, dat we er nog een derde legale gaan bijpakken, waarvan we het sinjaal geven: pak er maar van, maar niet teveel, zelfs al weten we dat een (klein) persentage ervan kapot zal gaan. En dat zelfs kannabis heel slecht is voor je hersenen, mag blijken uit het voorbeeld dat vele voorstanders van legalisatie hier in deze draad gepleit hebben voor de kriminalisering van alkohol. Mocht alkohol om een of andere "bovennatuurlijke" reden gedurende één jaar niet gekonsumeerd kunnen worden, dan zou, Sarkosy op kop, alle wijnproduserende landen een groter krisisberaad in het leven moeten roepen om aan het probleem te verhelpen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Banneling
|
![]() De meeste cannabisgebruikers zijn er niet verslaafd of 'afhankelijk' aan maar zijn er smoorverliefd op...
En maar smoren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gemaakt door Mrs. Mary Brett, Wetenschappelijk onderzoeker en Bioloog. Bezorgde moeders publiceren dat, niet meer en niet minder. U bent een onbezorgde moeder of vader dat is ondertussen duidelijk. Of zal het worden. Of misschien net het tegenovergestelde als uw eigen kinderen er mee zullen beginnen? Maar ja, je hebt het ze met de paplepel gegeven hé.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 november 2008 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcoholisme is immers een stuk erfelijk. Je hebt ook baby's die drugsverslaafd geboren worden, dankzij hun mama en papa. Vind je wel cool zeker?
![]() |
![]() |
#846 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu gaan we, voor de afwisseling vermoed ik, weer de emotionele toer op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#848 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat blijkt nogmaals uit uw veronderstelling (die u uit uw duim zuigt) dat canabis lang geleden slechts 1% THC bevatte. En men trekt misschien naar Nederland omdat daar de best mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding heerst? Gecontroleerd en puur, zoals men het liefst heeft. U heeft trouwens vanop uw kerktoren nog niet door dat de canabis in Frankrijk in geen geval te vergelijken valt qua kwaliteit met de nederwiet. Het merendeel van de argumenten op uw site werd reeds voordat u ze aanbracht weerlegd. LEES eens wat de anderen u geven.
![]() |
![]() |
#849 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoorde hem van de week op het nieuws, als de koffieshops dichtgaan zei hij dan gaan de criminelen ook niet meer kunnen verkopen...
Wat voor wereldvreemde onnozelaar is me dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.drugfree.org/Portal/DrugI...s/photo_4.html
![]() |
![]() |
#851 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, u beweert dat canabisgebruiker idioten zijn zonder een greintje herseninhoud? Ik vraag me surieus af over welk diploma u beschikt. Als u canabis verbiedt op grond van "gevaarlijk en dodelijk", en u houdt alcohol legaal, dan bent u niets meer dan een hypocriet.
![]() |
![]() |
#852 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kunt blijkbaar de tegenargumenten niet weerleggen, dus verandert u het onderwerp en werpt iets ter discussie dat eigenlijk niet ter discussie staat. Kwestie van ontwijken.
![]() |
![]() |
#853 |
Minister
|
![]() En gelieve de minachting achterwege te laten.
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis had oorspronkelijk zelfs nog niet eens 1% En zoals ik zei, de fransen rijden naar nederland (toch veel) om daar hun grammetje te gaan halen. Dingen niet door elkander smijten graag.
![]() |
![]() |
#855 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie drugs zegt, zegt drugs.
![]() |
![]() |
#857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had ze zelf aangestipt.
![]() |
![]() |
#858 |
Minister
|
![]() Tja, dat zegt genoeg. Over u natuurlijk.
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paft ééntje dat je wat rustig wordt.