Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2008, 11:37   #841
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussendoor kunnen we ons niet ontdoen van het feit dat 100% van alle harddrug gebruikers begonnen zijn met een stickie.

En verdedigers van drugs of dat nu soft of hard is, zijn doorgaans of gebruikers, of bv moeders van een drug gebruikende zoon of dochter (of allebei natuurlijk)
Het lijkt me hier toch ook duidelijk dat dit zo is.

En ik wil toch eindigen met het feit dat er een steeds groeiend aantal mensen drugs gebruiken en dus uitbreiding heeft en dat daar tussen ook al flink wat 12 �* 14 jarigen zitten.
Bovendien als cannabis oorspronkelijk (in de jaren stilletjes) een thc van pakweg 1% had, en nu misschien 25%, dan weet ik niet of de benaming "soft" nog wel zo waarheidsgetrouw mag heten.

Met de bedenking, als drugs niet zorgen voor afhankelijkheid, verslaving en zo, waarom rijden ze dan van in frankrijk naar nederland voor een paar gram?
Lijkt me al redelijk wanhopig.
alle harddruggebruikers zijn begonnen met alcohol en sigaretten, ook harddrugs dacht ik.
Oud 21 november 2008, 11:41   #842
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Bekijk bericht
...

Maar als iemand nu een paar planten in zijn tuin zet. Hij oogst die net zoals de landbouwers hun gewassen oogsten. En hij rookt af en toe eens een jointje als hij thuiskomt, ipv een leffe of 3 te drinken, denk ik dat dit evenveel kwaad kan of zelfs minder.
Naar mijn mening moet zelfs dit verboden blijven, maar moet achter zulke misdrijven niet straf onderzocht worden. "ze zijn het niet waard". Behalve als er jeugdigen zijn die van ver of van dicht kennis kunnen maken met het spul.

Het moet verboden blijven, omdat het een sfeer wekt dat het allemaal toch niet zo erg is.
Want het is wel erg.

We kunnen als maatschappij nog niet fatsoenlijk overweg met tabak en alkohol, dat we er nog een derde legale gaan bijpakken, waarvan we het sinjaal geven: pak er maar van, maar niet teveel, zelfs al weten we dat een (klein) persentage ervan kapot zal gaan.

En dat zelfs kannabis heel slecht is voor je hersenen, mag blijken uit het voorbeeld dat vele voorstanders van legalisatie hier in deze draad gepleit hebben voor de kriminalisering van alkohol.
Mocht alkohol om een of andere "bovennatuurlijke" reden gedurende één jaar niet gekonsumeerd kunnen worden, dan zou, Sarkosy op kop, alle wijnproduserende landen een groter krisisberaad in het leven moeten roepen om aan het probleem te verhelpen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 11:41   #843
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard Smoorverliefd op het smoren van wiet...

De meeste cannabisgebruikers zijn er niet verslaafd of 'afhankelijk' aan maar zijn er smoorverliefd op...
En maar smoren...
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 12:13   #844
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Hoog tijd dat u eens een objectieve site zoekt. Deze is gewoonweg lachwekkend! Bezorgde moeders?
Dit onderzoek wordt u aangeboden door EURAD. http://www.eurad.net
Het is gemaakt door Mrs. Mary Brett,
Wetenschappelijk onderzoeker en Bioloog.

Bezorgde moeders publiceren dat, niet meer en niet minder.
U bent een onbezorgde moeder of vader dat is ondertussen duidelijk.
Of zal het worden.

Of misschien net het tegenovergestelde als uw eigen kinderen er mee zullen beginnen?

Maar ja, je hebt het ze met de paplepel gegeven hé.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 november 2008 om 12:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 12:26   #845
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
En alle alcoholiekers zijn ooit begonnen met moedermelk. Borsten verbieden dan maar?

Er zat misschien een scheut alcohol in die borsten?

Alcoholisme is immers een stuk erfelijk.

Je hebt ook baby's die drugsverslaafd geboren worden, dankzij hun mama en papa.

Vind je wel cool zeker?
Oud 21 november 2008, 12:30   #846
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Nu gaan we, voor de afwisseling vermoed ik, weer de emotionele toer op.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 12:32   #847
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wel, Geert C, dit is nog zo'n voorbeeld van zo'n "manipulerende" berichtgevingen IVM cannabis.
Inderdaad, RodeLantaarn, ze maken voor onze eigen bestwil allemaal blaasjes wijs. Aangezien Vlaanderen nog een beetje met die kerktorenmentaliteit zit, zal dit soort berichtgevingen zijn effect niet missen... ahum.
Mooi verwoord. De kerktorenmentaliteit is hier tot op het tegen steken af immer present. Emotionaliteit top.
Oud 21 november 2008, 12:39   #848
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Tussendoor kunnen we ons niet ontdoen van het feit dat 100% van alle harddrug gebruikers begonnen zijn met een stickie.

En verdedigers van drugs of dat nu soft of hard is, zijn doorgaans of gebruikers, of bv moeders van een drug gebruikende zoon of dochter (of allebei natuurlijk)
Het lijkt me hier toch ook duidelijk dat dit zo is.

En ik wil toch eindigen met het feit dat er een steeds groeiend aantal mensen drugs gebruiken en dus uitbreiding heeft en dat daar tussen ook al flink wat 12 �* 14 jarigen zitten.
Bovendien als cannabis oorspronkelijk (in de jaren stilletjes) een thc van pakweg 1% had, en nu misschien 25%, dan weet ik niet of de benaming "soft" nog wel zo waarheidsgetrouw mag heten.

Met de bedenking, als drugs niet zorgen voor afhankelijkheid, verslaving en zo, waarom rijden ze dan van in frankrijk naar nederland voor een paar gram?
Lijkt me al redelijk wanhopig.
U slaat maar in het wild. U heeft geen enkel bewijs (behalve dan die sites gerund door hyperparanoide moederfiguren) dat alle heroïneverslaafden begonnen met een stickie. Er is zoveel fout met uw argument dat ik niet eens weet waar te beginnen.

Dat blijkt nogmaals uit uw veronderstelling (die u uit uw duim zuigt) dat canabis lang geleden slechts 1% THC bevatte.

En men trekt misschien naar Nederland omdat daar de best mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding heerst? Gecontroleerd en puur, zoals men het liefst heeft. U heeft trouwens vanop uw kerktoren nog niet door dat de canabis in Frankrijk in geen geval te vergelijken valt qua kwaliteit met de nederwiet.

Het merendeel van de argumenten op uw site werd reeds voordat u ze aanbracht weerlegd. LEES eens wat de anderen u geven.
Oud 21 november 2008, 12:42   #849
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Brice De Ruyver
Ik hoorde hem van de week op het nieuws, als de koffieshops dichtgaan zei hij dan gaan de criminelen ook niet meer kunnen verkopen...

Wat voor wereldvreemde onnozelaar is me dat?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 12:44   #850
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Nu gaan we, voor de afwisseling vermoed ik, weer de emotionele toer op.
Sta jij hier ook op?

http://www.drugfree.org/Portal/DrugI...s/photo_4.html
Oud 21 november 2008, 12:46   #851
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naar mijn mening moet zelfs dit verboden blijven, maar moet achter zulke misdrijven niet straf onderzocht worden. "ze zijn het niet waard". Behalve als er jeugdigen zijn die van ver of van dicht kennis kunnen maken met het spul.

Het moet verboden blijven, omdat het een sfeer wekt dat het allemaal toch niet zo erg is.
Want het is wel erg.

We kunnen als maatschappij nog niet fatsoenlijk overweg met tabak en alkohol, dat we er nog een derde legale gaan bijpakken, waarvan we het sinjaal geven: pak er maar van, maar niet teveel, zelfs al weten we dat een (klein) persentage ervan kapot zal gaan.

En dat zelfs kannabis heel slecht is voor je hersenen, mag blijken uit het voorbeeld dat vele voorstanders van legalisatie hier in deze draad gepleit hebben voor de kriminalisering van alkohol.
Mocht alkohol om een of andere "bovennatuurlijke" reden gedurende één jaar niet gekonsumeerd kunnen worden, dan zou, Sarkosy op kop, alle wijnproduserende landen een groter krisisberaad in het leven moeten roepen om aan het probleem te verhelpen.

Met andere woorden, u beweert dat canabisgebruiker idioten zijn zonder een greintje herseninhoud? Ik vraag me surieus af over welk diploma u beschikt.

Als u canabis verbiedt op grond van "gevaarlijk en dodelijk", en u houdt alcohol legaal, dan bent u niets meer dan een hypocriet.
Oud 21 november 2008, 12:48   #852
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Meth staat hier niet ter discussie. Ik denk dat wij allen kunnen overeen komen dat deze HARDdrug niet gelegaliseerd dient te worden.

U kunt blijkbaar de tegenargumenten niet weerleggen, dus verandert u het onderwerp en werpt iets ter discussie dat eigenlijk niet ter discussie staat. Kwestie van ontwijken.
Oud 21 november 2008, 12:49   #853
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:

Vind je wel cool zeker?
En gelieve de minachting achterwege te laten.
Oud 21 november 2008, 12:50   #854
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U slaat maar in het wild. U heeft geen enkel bewijs (behalve dan die sites gerund door hyperparanoide moederfiguren) dat alle heroïneverslaafden begonnen met een stickie. Er is zoveel fout met uw argument dat ik niet eens weet waar te beginnen.

Dat blijkt nogmaals uit uw veronderstelling (die u uit uw duim zuigt) dat canabis lang geleden slechts 1% THC bevatte.

En men trekt misschien naar Nederland omdat daar de best mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding heerst? Gecontroleerd en puur, zoals men het liefst heeft. U heeft trouwens vanop uw kerktoren nog niet door dat de canabis in Frankrijk in geen geval te vergelijken valt qua kwaliteit met de nederwiet.

Het merendeel van de argumenten op uw site werd reeds voordat u ze aanbracht weerlegd. LEES eens wat de anderen u geven.
Misschien kan u net als sommige anderen ook eens wat gericht opzoeken.
Cannabis had oorspronkelijk zelfs nog niet eens 1%

En zoals ik zei, de fransen rijden naar nederland (toch veel) om daar hun grammetje te gaan halen.

Dingen niet door elkander smijten graag.
Oud 21 november 2008, 12:52   #855
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien kan u net als sommige anderen ook eens wat gericht opzoeken.
Cannabis had oorspronkelijk zelfs nog niet eens 1%

En zoals ik zei, de fransen rijden naar nederland (toch veel) om daar hun grammetje te gaan halen.

Dingen niet door elkander smijten graag.
Moest u goed gelezen hebben, zou u begrepen hebben dat ik net een oorzaak gaf waarom de Fransen naar Nederland trekken.
Oud 21 november 2008, 12:52   #856
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meth staat hier niet ter discussie. Ik denk dat wij allen kunnen overeen komen dat deze HARDdrug niet gelegaliseerd dient te worden.

U kunt blijkbaar de tegenargumenten niet weerleggen, dus verandert u het onderwerp en werpt iets ter discussie dat eigenlijk niet ter discussie staat. Kwestie van ontwijken.

Wie drugs zegt, zegt drugs.
Oud 21 november 2008, 12:53   #857
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest u goed gelezen hebben, zou u begrepen hebben dat ik net een oorzaak gaf waarom de Fransen naar Nederland trekken.
Moest u goed gelezen hebben dan zou u mij die oorzaak niet moeten geven.
Ik had ze zelf aangestipt.
Oud 21 november 2008, 12:54   #858
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Wie drugs zegt, zegt drugs.
Tja, dat zegt genoeg. Over u natuurlijk.
Oud 21 november 2008, 12:54   #859
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, u beweert dat canabisgebruiker idioten zijn zonder een greintje herseninhoud? Ik vraag me surieus af over welk diploma u beschikt.

Als u canabis verbiedt op grond van "gevaarlijk en dodelijk", en u houdt alcohol legaal, dan bent u niets meer dan een hypocriet.
Dan is dat maar zo.
Oud 21 november 2008, 12:54   #860
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat zegt genoeg. Over u natuurlijk.
Paft ééntje dat je wat rustig wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be