![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() koninkrijk of republiek wordt bepaald via referendum.
de beslissing van de meerderheid haalt het. Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Gouverneur
|
![]() Die ervaring heb ik ook.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
|
![]() dus maak van Vlaanderen, muv brussel, een deel van Nederland en dan is die vlaminghaat gedaan.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Gouverneur
|
![]() Mijn ervaring is dat Limburgers zwaar beledigd zijn als je ze Hollanders noemt.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie weet is een percentage Vlamingen wel voor het Nederlands koningshuis. Ik weet wel dat het niet 95% is dat republikeins is, ook ten opzichte van de Oranjes. Indien dat zo is, dan zouden we een Koninkrijk zijn, maar dan uit vrije wil.
Zeker onder het gewone volk zal je veel mensen pro-koningshuis zien stemmen, zelfs voor het Nederlandse.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2009 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
scara, koningshuizen zijn niet willekeurig inwisselbaar voor hardline aanhangers. wie voor albert is is 9 kansen op 10 niet zomaar ineens voor maxima Laatst gewijzigd door 1207 : 2 juli 2009 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou eens af moeten van het staatkundig centralisme. De Nederlanden zouden perfect een pionier kunnen zijn in het installeren van institutionele systemen die veel democratischer zijn. Om te beginnen hoeven deelstaten niet noodzakelijk hetzelfde staatshoofd te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen slavenmentaliteit tegenover Nederland, maar ik begrijp gewoon veel te goed dat hun monarchie opgeven een grote opoffering zou zijn, hoe achterhaald het concept ook is. De Oranjes hebben gewoon te diep hun stempel op de Nederlandse ziel gelegd. Er heerst ook geen tyrannie hè? Ik denk dat dit nog één der meer heikele punten zou zijn, ook al is ze slechts symbolisch. Anno 2009 kan je een massa zeker niet zo gemakkelijk naar een nieuw koningshuis bewegen, republikeinse Nederlanders zullen volgens mij ook altijd schaars blijven.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2009 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb daarom alle vertrouwen op een voor het Oranjehuis gunstige uitslag. De inwoners van de Nederlanden hebben dan wel hun democratische keuze kunnen en mogen maken. Ik weet wel dat de meeste Vlamingen terecht zijn afgeknapt op de monarchie in België. En ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de stelselmatige invectieven vanuit belgicistische, anti-Nederlandse hoek de uitstekende reputatie van de Oranjes hun uitwerking op de Vlamingen niet hebben gemist. Zij zullen tot de ontdekking komen dat de haatcampagne geloochenstraft wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een dubbele meerderheid haalt Oranje nooit en uit respect voor de vlamingen moeten ze aftreden als er teveel vlamingen tegen dat koningshuis zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het document beoogt niet alleen staatkundige aangelegenheden betreffende Nederland en Vlaanderen te bespreken, het is ook bedoeld om nieuwe ideeën los te maken over de(her)inrichting van ons (confederale) land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens wil ik wel eens weten of de flaminganten nu wel zo gekant zijn tegen de Oranjes. Zij spreken geen Frans zoals hun collega's in Laken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of ge de teksten van de Baarlewerkgroep al hebt gelezen maar dat staat er daar al in
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de tip, trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
|
![]() er staat wel in dat Trix en co mogen blijven, niet afgeschaft.
maar zoals enkelen al zeggen: zijn er wel veel republikeinen in Vlaanderen? dat is enkel te bepalen via een referendum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() draai het verhaal om.
hoeveel nederlanders zullen aanvaarden dat Maxima en co vervangen zouden worden door het belgische koningshuis? hebt gij daar een referendum voor nodig? ik ken de uitslag denk ik. zo'n 90 tot 95% vd hollanders zullen dat idee verwerpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we het daar over hebben: al eens gedacht aan een krachtenbundeling? Sommige zaken gaan wellicht niet overeenkomen (althans bij mij toch niet) maar we hebben wel een aantal doelen gemeenschappelijk.
|
![]() |
![]() |