Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2010, 13:28   #841
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
CDude, moest jij geboren zijn in een samenleving waar ze in het spirituele geloven dan zou jij erin geloven.

We worden nu eenmaal allemaal "als een blanco blad" geboren en onze overtuigingen worden bepaald de samenleving waarin we opgroeien en leven. Helaas het wereldbeeld verkeerd dat in onze samenleving heerst.

Daarom hebben veel mensen, eenmaal hun overtuigingen na een jonge jeugdjaren er goed inzitten, zoveel moeite anders te denken. Het wereldbeeld is direct verbonden met zekerheid. Als het wereldbeeld niet juist blijkt te zijn gaat dit de zekerheid onder onze voeten wegnemen, en verzetten vele mensen zich daar tegen. Ze zijn letterlijk emotioneel afhankelijk van hun wereldbeeld, alhoewel ze dit zelf niet beseffen.

Ik ben er zeker van, als iemand als CDude of een andere verknochte atheist zichzelf een keer één seconde twijfel gunnen, ze direct een existentiele angstvlaag voelen en denken "allez, dat kan toch niet dat heel mijn blik op de realiteit verkeerd is".

Vele westerse mensen die in het spirituele geloven hebben een radicale transformatie van hun wereldbeeld moeten ondergaan.
da's een zéér mooie beschouwing, exodus... en volkomen waar
Alleen zou je die eens moeten toepassen op jezelf.
Je schijnt nooit te realiseren dat ongeacht het huidige paradigma waarin de wetenschap ,of zelfs bij uitbreiding de gehele westerse materialistische zienswijze, zou kunnen vertoeven het nog steeds de vraag blijft ( dat is kenmerkend voor de hele menselijke geschiedenis ) : hoe zit het in elkaar en wat kunnen we met 'zekerheid' stellen

Nu mag het nog zo zijn dat deze materiële wereld slechts een soort projectie of wat dan ook moge vormen van een totaal onvoorstelbare transcendent groter geheel en de materiële wereld slechts een illusie zou zijn die blijkbaar voldoet aan even denkbeeldige wetmatigheden en logica .
Feit is .... je bent er niet veel mee als 'linken' tussen beiden uitblijven.
En voorwaarde daarvoor zou zijn dat als 'linken' zouden bestaan dat we dat zouden moeten kunnen staven net in deze wereld waarin jij en ik aan 't klappen bent.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 13:29   #842
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Niet correct, ik ben nog niet zo lang geleden van mening veranderd over iets wat ik jaren lang een afschuwelijke gebeurtenis vond.
Ik had geen andere keuze op basis van nieuwe informatie.
Mogen we zo curieus zijn te vragen wat dat was ?
Oud 18 juni 2010, 13:33   #843
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Mogen we zo curieus zijn te vragen wat dat was ?
Nukes on Hiro en Naga
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 13:34   #844
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom smijt je dan de observaties weg van mensen die ufo's gezien hebben of een bijna dood ervaring hebben meegemaakt. Ja die liegen altijd. Beetje zoals een gelovige.
Dát zijn geen observaties zoals bedoeld, exodus

Als ik nu zwart op wit zou vertellen dat er gisteren een redelijk groot uitgevallen tuinkabouter ontvoerd zou hebben naar zijn paddenstoel waar ik helaas niet inpaste en me daarom vooraf heeft doen krimpen ?
( okay ...ik trek het hier bewust in het belachelijke ... en dat ga je me seffens weerhouden, niet ? )
Dan is dat net zo goed een observatie, niet ?
Oud 18 juni 2010, 13:36   #845
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nukes on Hiro en Naga
euhmzz ????
Wat bedoel je precies ?
Dat dat meer dan gerechtvaardigd zou zijn en de oorlog aanzienlijk heeft verkort ?
Oud 18 juni 2010, 13:39   #846
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dát zijn geen observaties zoals bedoeld, exodus

Als ik nu zwart op wit zou vertellen dat er gisteren een redelijk groot uitgevallen tuinkabouter ontvoerd zou hebben naar zijn paddenstoel waar ik helaas niet inpaste en me daarom vooraf heeft doen krimpen ?
( okay ...ik trek het hier bewust in het belachelijke ... en dat ga je me seffens weerhouden, niet ? )
Dan is dat net zo goed een observatie, niet ?
Het ufo fenomeen is wel wat meer dan één persoon die iets ziet. Je vergelijking gaat niet op.

Het wordt gezien door miljoenen personen. Oa door professionele getuigen, aangevuld met radaropnames, etc etc
Oud 18 juni 2010, 13:46   #847
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ufo fenomeen is wel wat meer dan één persoon die iets ziet. Je vergelijking gaat niet op.
Het wordt gezien door miljoenen personen. Oa door professionele getuigen, aangevuld met radaropnames, etc etc
Wat ik zeg : de vergelijking ts BDE en UFO's gaan niet op. Jij smijt die wel telkens op een hoop.

Miljoenen? Niet overdrijven Mr channel.
Moest dat zo zijn is dat een reden te MEER dat er ook fysiek bewijs moet zijn.

So where is my saucer, where is my alien?
Oud 18 juni 2010, 13:52   #848
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel
Omdat gij en anderen al dat soort ufo-verschijnselen steeds op één berg gooit... je spreekt zelfs van een phenomeen.
In principe staat elke getuigenis op zich afzonderlijk en dient ook afzonderlijk beoordeeld te worden.
Alleen daar waar het simultaan door een hoop gezien werd is het weer anders.

Citaat:
Het wordt gezien door miljoenen personen.
hoeveel blijven er van over na het kaf van het koren te scheiden ?
Citaat:
Oa door professionele getuigen,
Vertel me eens hoe je een professionele getuige van bv een tuinkabouter zou kunnen worden ?
Je vergeet steeds weer over wat het hier gaat, exodus
In weze gaat het niet meer en minder over een verschijnsel ergens in de lucht dat men niet meteen kan vatten

Citaat:
aangevuld met radaropnames, etc etc
Daar sprake we nu niet over, dacht ik
Oud 18 juni 2010, 13:57   #849
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel me eens hoe je een professionele getuige van bv een tuinkabouter zou kunnen worden ?
Je vergeet steeds weer over wat het hier gaat, exodus
In weze gaat het niet meer en minder over een verschijnsel ergens in de lucht dat men niet meteen kan vatten
Daar sprake we nu niet over, dacht ik
Je moet begrijpen dat Exodus, ondanks een IT'er te zijn (die ook in channeling gelooft) moeite heeft met zich duidelijk uit te drukken.
Met pro getuigen bedoelt hij : militairen, vliegwezen, ...
Oud 18 juni 2010, 13:58   #850
exodus

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg : de vergelijking ts BDE en UFO's gaan niet op. Jij smijt die wel telkens op een hoop.

Miljoenen? Niet overdrijven Mr channel.
Moest dat zo zijn is dat een reden te MEER dat er ook fysiek bewijs moet zijn.

So where is my saucer, where is my alien?

Hier is je "saucer".

http://www.youtube.com/watch?v=ZcoBe...eature=related

Bekijk dit filmpje vanaf 6 minuten. Daar wordt er een ufo gefilmd in de UK die naast een militaire radiotoren hangt. Het originele filmpje is door de makers van de documentaire ter analyse meegenomen naar Industrial Light & Magic, de specialeffects firma.

Zij concludeerden dat er geen bedrog aan te pas kwam, zij concluderen dat het object dat je daar ziet er echt fysisch was. En wat zie je? Een zilveren schijf die geruisloos naast een radiomast hangt.

Het is trouwens interessant de hele docu te bekijken. Een van de beste docu's over het UFO fenomeeen.

Hier part 1:

http://www.youtube.com/watch?v=mdZpRcTBwdA

Laatst gewijzigd door exodus : 18 juni 2010 om 14:01.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 14:03   #851
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is je "saucer".
CUT THE CRAP !!! GEEN BEELDEN? GEEN FOTO'S GEEN VERKLARINGEN !!!!

Een schotel VOOR MIJN NEUS, een alien DIE ME DE TENTAKEL SCHUD
(of eender welke pipo in wereldwijd nieuws)

Die mogelijkheid moet ENORM zijn gezien de MILJOENENEN "observaties", niet?
Oud 18 juni 2010, 14:07   #852
exodus

Standaard

Citaat:
CUT THE CRAP !!! GEEN BEELDEN? GEEN FOTO'S GEEN VERKLARINGEN !!!!

Een schotel VOOR MIJN NEUS, een alien DIE ME DE TENTAKEL SCHUD
(of eender welke pipo in wereldwijd nieuws)

Die mogelijkheid moet ENORM zijn gezien de MILJOENENEN "observaties", niet?
Zo zie je maar hoe je de bewijslast steeds verlegt, en de bewijzen negeert. Eerst zijn het filmpjes en foto's, dan moet je een voor je neus hebben.

Wereldwijd nieuws... zo zie je maar hoe gemakkelijk ze je kunnen inpakken en bedriegen. Een gefaked filmpje ondersteund door officiele organisaties die je bedriegen zou je nog makkelijker accepteren.

Denk eens voor jezelf en bekijk de feiten zoals ze zijn. Het filmpje is echt.
Oud 18 juni 2010, 14:12   #853
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar hoe je de bewijslast steeds verlegt, en de bewijzen negeert. Eerst zijn het filmpjes en foto's, dan moet je een voor je neus hebben.
Haha, lol lol, het net staat VOL met filmkes.
Daar heb ik jou niet voor nodig.

- Quote mij waar ik stel dat filmpjes het ENIGE bewijs moeten zijn? Wetenschap werkt nu eenmaal met specimen.

- Beantwoord de vraag waarom er, ondanks "miljoenen observaties" nog steeds geen FYSIEK bewijs is?

Laatst gewijzigd door Cdude : 18 juni 2010 om 14:13.
Oud 18 juni 2010, 14:23   #854
exodus

Standaard

Citaat:
Haha, lol lol, het net staat VOL met filmkes.
Daar heb ik jou niet voor nodig.

- Quote mij waar ik stel dat filmpjes het ENIGE bewijs moeten zijn? Wetenschap werkt nu eenmaal met specimen.

- Beantwoord de vraag waarom er, ondanks "miljoenen observaties" nog steeds geen FYSIEK bewijs is?
Bekijk de docu, daar zie je dat er wel fysiek bewijs is. Bv Bentwaters case. Maar wat baten kaars en bril...

Geef jij je mening over het filmpje, je ontwijkt het bewijs dat ik aanbreng.
Oud 18 juni 2010, 14:28   #855
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Bekijk de docu, daar zie je dat er wel fysiek bewijs is. Bv Bentwaters case. Maar wat baten kaars en bril...
Ik ken de BW case heb echter geen weet dat men de schotel kon bergen en er een ontmoeting is geweest met de inzittenden.

Of heb jij "toevallig" een andere definitie van fysiek bewijs?
Oud 18 juni 2010, 15:47   #856
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet begrijpen dat Exodus, ondanks een IT'er te zijn
Is dat een it'er ?
Citaat:
(die ook in channeling gelooft)
op z'n minst gelooft een it'er daarin

Citaat:
moeite heeft met zich duidelijk uit te drukken.
Met pro getuigen bedoelt hij : militairen, vliegwezen, ...
ja wist ik wel hoor
Het zijn pro's in die zin dat ze misschien moeilijker voor het lapje te houden zijn inzake doodnormale verschijnselen waar anderen dat niet kunnen plaatsen.
Maar ze blijven net zo goed leken in de zaken die zij niet meteen weten te plaatsten en dan maar ufo noemen.... vervolgens pikt exodus daarop in en maakt er algauw een UFO van.
Oud 18 juni 2010, 15:52   #857
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is je "saucer".

Bekijk dit filmpje vanaf 6 minuten. Daar wordt er een ufo gefilmd in de UK die naast een militaire radiotoren hangt. Het originele filmpje is door de makers van de documentaire ter analyse meegenomen naar Industrial Light & Magic, de specialeffects firma.

Zij concludeerden dat er geen bedrog aan te pas kwam, zij concluderen dat het object dat je daar ziet er echt fysisch was. En wat zie je? Een zilveren schijf die geruisloos naast een radiomast hangt.

Het is trouwens interessant de hele docu te bekijken. Een van de beste docu's over het UFO fenomeeen.

Hier part 1:

komaan seg ! aub
Oud 18 juni 2010, 18:30   #858
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Toen het Christendom in deze streken kwam gingen de mensen engelen zien . Met vleugeltjes en die net zo fladderden als vogels.
Toen werd het vliegtuig uitgevonden en sindsdien ziet men geen engelen meer maar UFO's.
En via een zijpaadje hebben we nu ook communicerende aliens gekregen die met graancirkels ons iets proberen vertellen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:35   #859
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is je "saucer".

Hier part 1:
Een schijf die een paar sec naast een mast hangt = jou BESTE BEWIJS?
Geeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuw
Oud 18 juni 2010, 19:30   #860
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Toen het Christendom in deze streken kwam gingen de mensen engelen zien . Met vleugeltjes en die net zo fladderden als vogels.
Toen werd het vliegtuig uitgevonden en sindsdien ziet men geen engelen meer maar UFO's.
En via een zijpaadje hebben we nu ook communicerende aliens gekregen die met graancirkels ons iets proberen vertellen.
En die graancirkels schijnen zelfs te evolueren met de kennis van studenten

Maar ja ook hier is er een verklaring voor aldus exodus.
'k Weet niet meer precies hoed ie uitleg ging maar 't was iets van :
'Op die wijze laten die buitenaardsen ons merken dat ze onze ontwikkeling nauwlettend opvolgen en passen hun communicatievaardigheden ( tenslotte zijn die dingen in feite allerhande boodschappen ) aan aan onze capaciteiten'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be