Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2010, 22:52   #841
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht dat het eerder de realist was.
Realist ben je pas als je je realiseert dat heel dat Europa alleen nuttig is voor politici met grootheidswaanzin. Mannen zoals J.L.D vechten voor dat Europa omdat ze er dik hun zakken aan kunnen vullen. Kassa kassa, en niets anders.

Duitsland doet aan zelf protectionisme en Europa slaapt, want Duitsland is een te sterke partner waar de oproep om terug uit Europa te stappen al duchtig de ronde doet. Als België aan zelf protectionisme zou doen worden we direct door Europa veroordeeld.

België is dus binnen Europa het slachtoffer van de fusie tussen de kip en het varken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 22:58   #842
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Europa = veel blabla, weinig inhoud.

En zoals Garry het al uitstekend aangaf: een broeihaard van zakkenvullers.

In Belziekske vind ge dat ook: stoere Vlamingen zoals Verhofstadt, die om hun zakken te vullen met alle plezier een Belgisch vlaggetje nemen en ermee zwaaien.

Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 26 juli 2010 om 22:58.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 23:04   #843
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La France Bekijk bericht
*knip*
Wees dankbaar dat het zo'n zachtaardige boeren pummels zijn, anders zaten we hier al lang met een nieuwe Guldensporenslag.

De sterkte van Frans België bestaat er uit dat een onafhankelijk Vlaanderen zonder slag of stoot nooit zal tot stand komen en dat de Vlamingen dit schijnbaar niet willen inzien en zich als lammeren blijven opstellen. Het zeverpakket van B.Dewever van beetje per beetje, zal nog 700 jaar duren.
Maar dat betekend wel 700 jaar dat de Vlaming nog zal verder moeten met dat kankergezwel.

Alleen met radicale maatregelen zullen we hier iets kunnen bereiken, maar dat zal niet vanzelf gaan.

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 27 juli 2010 om 00:25. Reden: Gelieve de trol niet te voederen
Oud 26 juli 2010, 23:32   #844
Thomas VDB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wees dankbaar dat het zo'n zachtaardige boeren pummels zijn, anders zaten we hier al lang met een nieuwe Guldensporenslag.

De sterkte van Frans België bestaat er uit dat een onafhankelijk Vlaanderen zonder slag of stoot nooit zal tot stand komen en dat de Vlamingen dit schijnbaar niet willen inzien en zich als lammeren blijven opstellen. Het zeverpakket van B.Dewever van beetje per beetje, zal nog 700 jaar duren.
Maar dat betekend wel 700 jaar dat de Vlaming nog zal verder moeten met dat kankergezwel.

Alleen met radicale maatregelen zullen we hier iets kunnen bereiken, maar dat zal niet vanzelf gaan.
Dat zal alleen mogelijk zijn vanaf het moment dat Filip Dewinter zijn grillen laat varen, zijn programma aanpast en zo weer kiezers kan overtuigen dat op het VB stemmen echt iets uithaalt. Dan zijn we heel wat dichter.
Oud 27 juli 2010, 00:02   #845
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*knip*
Die goede oude Francofone rekenkunde toch... Nederlands, Duits, Engels zijn belangrijke talen in de Benelux. En Letzeburgs niet vergeten.
Maar wallon en picard, daar begrijpt geen kat op de wereld iets van.

Citaat:
*knip*
Op de landbouwbeurs in Libramont misschien ja, door de koeien. En in de gevangenissen, want dat is waar die 'betere klasse' gehuisvest is.

Citaat:
*knip*
Ze verdienen toch maar lekker 1000€ per persoon meer dan de Waalse pourcia; leveren de Europese president en nog een resem belangrijke Europese figuren; hebben massaal een eigen villaatje en spaarcentjes op de bank.
Maar de Walen zijn nog altijd niet verder geëvolueerd sinds de tijd dat ze in Vlaanderen op de koeien moesten gaan passen bij de rijke hereboeren en bedacht werden met de scheldnaam "vuile walebieste".

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 27 juli 2010 om 00:25. Reden: Gelieve de trol niet te voederen
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 00:09   #846
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Dat zal alleen mogelijk zijn vanaf het moment dat Filip Dewinter zijn grillen laat varen, zijn programma aanpast en zo weer kiezers kan overtuigen dat op het VB stemmen echt iets uithaalt. Dan zijn we heel wat dichter.
Welke grillen?
Ik geef toe dat Dewinter misschien niet de beste politieker is, maar binnen het VB is hij nog steeds het Alpfa mannetje. En spijtig genoeg rommelt het in de roedel. Dat is waar, maar geloof me, het VB staat er beter voor dan het N-VA. Bekijk het even als een monopolie spel. In de gevangenis zit je veilig, de meest veilige positie.

Het N-VA loopt gevaar. Of er komt een regering, waar ze belabberd zullen uit komen, (met het gekende gevolg ), ofwel worden ze naar de oppositie verdrongen (met als gevolg dat de Vlaming hieruit zal concluderen dat stemmen op het N-Va ook al geen resultaat op levert) of er komen nieuwe verkiezingen. De kans dat ze in een tweede ronde een evengrote score halen is zo goed als zeker nihil. Traditionele partijen zullen daar garen uit spinnen en dat weten die ook.

Mogelijk is de N-VA roedel momenteel zo groot dat het ook voor B. Dewever moeilijk wordt zijn Alpfa positie te handhaven wat er zal toe leiden dat het wederom tot een splitsing komt met als gevolg dat er zo goed als zeker daaruit weer een nieuwe partij geboren wordt van een hardere strekking.
Oud 27 juli 2010, 09:44   #847
Thomas VDB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Welke grillen?
Ik geef toe dat Dewinter misschien niet de beste politieker is, maar binnen het VB is hij nog steeds het Alpfa mannetje. En spijtig genoeg rommelt het in de roedel. Dat is waar, maar geloof me, het VB staat er beter voor dan het N-VA. Bekijk het even als een monopolie spel. In de gevangenis zit je veilig, de meest veilige positie.

Het N-VA loopt gevaar. Of er komt een regering, waar ze belabberd zullen uit komen, (met het gekende gevolg ), ofwel worden ze naar de oppositie verdrongen (met als gevolg dat de Vlaming hieruit zal concluderen dat stemmen op het N-Va ook al geen resultaat op levert) of er komen nieuwe verkiezingen. De kans dat ze in een tweede ronde een evengrote score halen is zo goed als zeker nihil. Traditionele partijen zullen daar garen uit spinnen en dat weten die ook.

Mogelijk is de N-VA roedel momenteel zo groot dat het ook voor B. Dewever moeilijk wordt zijn Alpfa positie te handhaven wat er zal toe leiden dat het wederom tot een splitsing komt met als gevolg dat er zo goed als zeker daaruit weer een nieuwe partij geboren wordt van een hardere strekking.
Ik waardeer De Winter zijn inzet en onverzettelijkheid m.b.t. tot de Vlaamse Zaak hoor, daar geen misverstanden. Maar hij blijft wel vernieuwing in de partij in de weg staan. Het VB kan met z'n onverzettelijkheid veel beter deelnemen en zo de mensen laten zien dat hij ook echt trouw aan het partijprogramma blijft. Hij is veruit nog de enige die het eeuwige oppositieverhaaltje wil blijven verderzetten. Da's heel spijtig...
Dan vind ik Karim Van Overmeire meer van 't verhaal begrepen hebben.

Wat de NVA betreft ... daar wens ik niet veel woorden aan vuil te maken. Als je een op en top Belgicist en sos-kontenlikker Bracke in je partij opneemt... tsja.
Oud 27 juli 2010, 11:34   #848
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het zevenhonderd jaar duurt zullen we dit jaar toch al 1/700e bereiken.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 juli 2010 om 11:34.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 11:35   #849
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat de NVA betreft ... daar wens ik niet veel woorden aan vuil te maken. Als je een op en top Belgicist en sos-kontenlikker Bracke in je partij opneemt... tsja.
We zullen zien, en dat zeg ik, niet de blinde.
Oud 27 juli 2010, 17:44   #850
Thomas VDB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We zullen zien, en dat zeg ik, niet de blinde.
We zullen zien, ja. Ik hoop vanuit de grond van m'n hart dat de NVA de Vlaamse klus kan klaren, maar ik heb zo m'n twijfels. Van dat stoere ultra-Vlaamse imago blijft de laatste maanden niet veel meer over. Zelfs bang om het woord onafhankelijkheid uit te spreken.

De aanwezigheid van Bracke is de voorbije verkiezingen de enige reden geweest waarom ik slechts één van mijn twee stemmen (had een volmacht) aan de NVA heb gegeven...

Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 27 juli 2010 om 17:44.
Oud 27 juli 2010, 18:44   #851
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Is het eigenlijk nog verdedigbaar om Frans te verplichten als tweede taal in het onderwijs in Vlaanderen, dit terwijl in Wallonië het Nederlands niet verplicht is?

Of met andere woorden, is het bevorderlijk voor 'de Vlaamse identiteit' (mocht er al zoiets bestaan) dat iedereen verplicht wordt Frans te leren zodat we zo snel mogelijk kunnen overschakelen wanneer iemand ons in Vlaanderen in het Frans aanspreekt?
De Franstaligen doen in hun scholen wat zij willen. Wij ook.

Engels is de enige en onmisbare taal in de wereld. Handel toerisme studies nijverheid muziek enz. Het is dus volstrekt logisch dat Vlaanderen Engels kiest als tweede taal.
Het is wenselijk dat Frans en Duits ook de nodige aandacht krijgen.
Oud 27 juli 2010, 19:14   #852
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Realist ben je pas als je je realiseert dat heel dat Europa alleen nuttig is voor politici met grootheidswaanzin. Mannen zoals J.L.D vechten voor dat Europa omdat ze er dik hun zakken aan kunnen vullen. Kassa kassa, en niets anders.

Duitsland doet aan zelf protectionisme en Europa slaapt, want Duitsland is een te sterke partner waar de oproep om terug uit Europa te stappen al duchtig de ronde doet. Als België aan zelf protectionisme zou doen worden we direct door Europa veroordeeld.

België is dus binnen Europa het slachtoffer van de fusie tussen de kip en het varken.
Dat Europa niet zaligmakend is, weet ik ook wel. Dat de Euroisten (of hoe degenen die voor Europa werken ook moge noemen) vooral voor zichzelf gezorgd hebben (zou wel eens leuk zijn, van hun pensioenen te publiceren) weet ik ook wel. Maar dat elk land op zichzelf geen eiland kan zijn, in een geglobaliseerde wereld, weet ik ook. Alleen hadden sommigen, in hun grootheidswaanzin, wel een verkeerd idee van Europa. Zijnde de grootmacht die de VS de loef zou afsteken (ondertussen worden wel zowel Europa, als de VS, de loef afgestoken door de Aziaten) en vooral, die hun gedachtengoed zou verdedigen. Maar Europa is nu eenmaal een monster met vele gedachtengoeden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 21:36   #853
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als het zevenhonderd jaar duurt zullen we dit jaar toch al 1/700e bereiken.
Als je," terug naar af", als 1/700'e wil beschouwen, ja, dan heb je natuurlijk gelijk.
Oud 27 juli 2010, 21:42   #854
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik waardeer De Winter zijn inzet en onverzettelijkheid m.b.t. tot de Vlaamse Zaak hoor, daar geen misverstanden. Maar hij blijft wel vernieuwing in de partij in de weg staan. Het VB kan met z'n onverzettelijkheid veel beter deelnemen en zo de mensen laten zien dat hij ook echt trouw aan het partijprogramma blijft. Hij is veruit nog de enige die het eeuwige oppositieverhaaltje wil blijven verderzetten. Da's heel spijtig...
Dan vind ik Karim Van Overmeire meer van 't verhaal begrepen hebben.

Zonder Dewinter, geen VB, al ben ik het lang niet altijd eens met hem, maar dat hoeft ook niet. Het is niet omdat de trein niet in mijn lievelingskleur geschilderd is, dat ik dan maar een andere moet nemen, ook al gaat die dan niet naar de zelfde bestemming.

Voor het overige deel ik volledig uw mening.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 juli 2010 om 21:43.
Oud 27 juli 2010, 21:46   #855
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Europa niet zaligmakend is, weet ik ook wel. Dat de Euroisten (of hoe degenen die voor Europa werken ook moge noemen) vooral voor zichzelf gezorgd hebben (zou wel eens leuk zijn, van hun pensioenen te publiceren) weet ik ook wel. Maar dat elk land op zichzelf geen eiland kan zijn, in een geglobaliseerde wereld, weet ik ook. Alleen hadden sommigen, in hun grootheidswaanzin, wel een verkeerd idee van Europa. Zijnde de grootmacht die de VS de loef zou afsteken (ondertussen worden wel zowel Europa, als de VS, de loef afgestoken door de Aziaten) en vooral, die hun gedachtengoed zou verdedigen. Maar Europa is nu eenmaal een monster met vele gedachtengoeden.
Vergeet niet dat, zoals jij het noemt, de huidige eilandjes in Europa, de grootste welvaart kennen. Beter zwemmen in een klein bassin dan verdrinken in de zee.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 juli 2010 om 21:48.
Oud 27 juli 2010, 23:57   #856
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De Franstaligen doen in hun scholen wat zij willen. Wij ook.
Neen. 'Wij' doen wat de Franstaligen willen op de scholen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 04:07   #857
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat, zoals jij het noemt, de huidige eilandjes in Europa, de grootste welvaart kennen. Beter zwemmen in een klein bassin dan verdrinken in de zee.
De vraag is dan, hoe groot de welvaart geweest was, met of zonder Europa ?
Oud 28 juli 2010, 16:59   #858
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De vraag is dan, hoe groot de welvaart geweest was, met of zonder Europa ?
Als je weet dat Vlaanderen de grootste netto betaler is aan Europa moet ik er geen tekeningske bij maken zeker
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 17:06   #859
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Als je weet dat Vlaanderen de grootste netto betaler is aan Europa moet ik er geen tekeningske bij maken zeker
Betwijfel ik. Vanwaar komen deze cijfers ? Het is niet omdat er ongeveer een 10 miljard transfers zijn naar Wallonie, dat er ook nog transfers zijn naar Europa.
Maar zelfs dan zoudt ge er nog best een tekeningske bijmaken, want zo simpel is het niet.
Oud 28 juli 2010, 20:32   #860
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
WAL subsidiëren, een heleboel geld aan de EU afdragen en dan nog 1 van de rijkste regio's van de wereld zijn; wel wel wel;
welke sukkelaars in VL.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be