![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk: 1 + 1/2 + 1/4.....enz tot in het oneindige = 2. Maar blijkbaar ken je geen limietberekeningen? Ik raad je aan ook eens mijn posten te lezen, waarin ik het allemaal uitleg. Want het blijkt wel duidelijk dat je er totaal niks van begrijpt. Citaat:
Zo kan iets eindig en tevens oneindig zijn in ene. Want een einde is tevens een nieuw begin, dus ook geen einde. Zo is een cirkel eindig en tevens oneindig. Zo is een inwendige oneindige reeks tevens eindig, bekend als de limiet, de grens der oneindigheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 + 1/2 + 1/4 + 1/8 ....enzovoort tot in het oneindige = 2 Eenvoudig voorbeeld van limietberekening. 2 is hier de grens (limiet) van een oneindige reeks en daarna komt bijvoorbeeld 2,1 als nieuw begin. Klaar. De gaten zitten in je eigen hoofd. Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 maart 2012 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
2 wordt nooit bereikt en maakt dus geen deel uit van de reeks zelf. En de limiet zelf is nog steeds nergens oneindig. Laatst gewijzigd door Rizzz : 21 maart 2012 om 09:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt bereikt zowel in het denken en begrijpen wat de limiet zelf moet zijn en ook in de realiteit van het leven, waar bijvoorbeeld de ene seconde plaats maakt voor de tweede. Eerder wordt de 0 nooit bereikt, want die bestaat niet en is ook niks. Afschaffen dus: volgens jou dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede heb je dit nooit nergens aangetoond, kan ook niet, je kan je bewerking hierboven blijven herhalen maar er is telkens een getal "na" het vorige en telkens is dit getal niet gelijk aan 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de grondslag daarvan leg ik hier steeds uit, maar dan moet je mijn posten lezen. Citaat:
Dus wat je volgens jou niet kan bereiken = 2, omdat dit een oneindige reeks vergt, dat wordt constant bereikt in elk getal, dus ook in 1 en ook in de 1,5 en ook in 1.75 en ook in 1,9999999999999999999999999999............enzovoor t. Elk getal is namelijk een limiet na een oneindige reeks. Zou dus de 2 niet bereikt kunnen worden dan zou geen enkel getal bereikt kunnen worden. Dus je kan elk getal onmogelijk maken, door het als einde van een limiet te definiëren. Maar wat je niet meent te kunnen bereiken dat heb je allang bereikt in je verstand omdat je weet wat het limiet is. Dus je moet dat oneindige delen gewoon nalaten, overslaan dus en naar 2 springen. Klaar. Je kunt het oneindige immers niet aantonen (evenmin als 0), maar wel begrijpen dat het bestaat. Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 maart 2012 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik lees hieruit, je geeft toe dat het een cirkelredenering was, goed. Ik hoop dat je weet wat dat betekent, “een cirkelredenering” (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelredenering) En je maakt weer dezelfde fout, “de limiet na een oneindige reeks” is een contradictio in terminis. Trouwens het is niet de “limiet na ..” het moet zijn “de limiet van...” En als laatste, je geeft dus toe dat je je onzin niet kan aantonen? Ik hou het bijgevolg liever bij dingen die we wel kunnen aantonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw oneindige reeks geeft als resultaat inderdaad 1,999999... met oneindig veel negens na de komma. Het benadert 2, maar het blijft 1,999999999999999999...
![]() |
![]() |
#849 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het getal 0 kun je ook niet aantonen en ook alle andere abstracte getallen niet. Allemaal een kwestie van begrijpen..... ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je ook doet als je van 1 tot 2 telt en wat volgens jou dus niet kan.... ![]() Daar ging het namelijk over dat tussen alle getallen een oneindige reeks zit. Maar niemand kan dat werkelijk tellen. Maar daarom zijn ze er wel. Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 maart 2012 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eindelijk behoef ik mijn eigen voeten niet meer te wassen, want dat was wel mijn grootste wens.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik heb je al vele keren gezegd dat dit per definitie fout is, als er wel een “na” zou zijn, dan is de reeks niet oneindig want dan is er ook een “laatste”. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
|
![]() Ge kunt blijven doortellen.
Maar laten we nu even aannemen dat oneindig een getal is gelijk ge zegt. We zitten aan 1.99999999999999999999999999 met oneindig veel negens. We tellen verder zoals ge vraagt en we tellen er de volgende in de reeks bij, namelijk 1/oneindig. Volgens uw eigen zeggen is dat 0. Dus, we tellen 0 bij 1.99999999999999999999999 met oneindig veel negens. Ge moogt eens raden wat dat geeft. Nu we zitten nog niet aan oneindig, ge kunt verder blijven doen en nul blijven bijtellen. Ge moogt weer eens raden wat dat geeft.
![]() |
#855 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees hier helemaal niks, zelfs helemaal geen uitleg.
De bewering: dat heb je gedaan, is volkomen inhoudloos. Citaat:
En bij een limietreeks kan dat bijvoorbeeld 2 zijn, zodat je na 2 rustig verder kunt tellen. Dat heb ik je nu al meerdere maken verteld. Het wordt dus tijd dat je er eens over na gaat denken. In de microkosmos bestaat namelijk een oneindige reeks van oneindigheden. Ook de wiskundige Georg Cantor spreekt over transfiniete getallen, dus voorbij de oneindigheid. Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 maart 2012 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet doortellen tot 2. Citaat:
Citaat:
Ik heb ook al gezegd dat het onmogelijk is een oneindige reeks werkelijk te tellen, tenzij je een oneindig aantal mogelijkheden overslaat. En dat doe je als je bijvoorbeeld gewoon van 1 naar 2 telt, want daar tussen zit een oneindige reeks. En ook tussen 1,999999.......tot in het oneindige.....en 2 zit nog steeds een oneindige reeks, eigenlijk een oneindig klein getal dat niet te definiëren is. Het is namelijk een 1 (geen 0), die oneindig ver weg achter de komma zit. Dus jouw 0 is fout, het moet zijn: 0,000000000000............1 Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 maart 2012 om 09:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 137 - Discrete tijdmeting en vloeiende tijdbeweging.
Elke tijdbeweging is een eenheid van discrete beweging van het ene moment naar het andere, dus voor zoverre je de tijd kan meten, en aan de andere kant ook een vloeiende beweging, dus als een continuüm. Die laatste is de vloeiende tijdslijn, die uit een oneindig aantal punten bestaat, die niet van elkaar zijn te onderscheiden. Doe je dat wel dan wordt die lijn discreet, dan breek je de continuïteit op in punten van bijvoorbeeld: één seconde, twee seconde, enzovoort. Die vloeiende tijdslijn, die dus uit een oneindig aantal punten bestaat, is de ideële realiteit van een oneindige snelheid der tijd (deze is ideëel omdat deze niet werkelijk bestaat als de werkelijke tijd van een bepaalde microcultuur). Maar die oneindige snelheid der tijd is tevens de grondslag van onze eigen tijd, die we in seconden meten en die dus discreet is. Onze tijdsmomenten liggen immers op die tijdslijn die tevens uit een oneindig aantal punten bestaat. En die twee tijden: onze beperkte tijd en die oneindige snelheid der tijd gaan voor ons even snel, omdat deze berust of een fijnere verdeling en niet zo is dat deze aan onze tijd voorbij gaat, wat ook zou kunnen. Die oneindig snelle tijd (door een oneindig fijne verdeling) kunnen wij niet werkelijk ervaren (wel begrijpen). Evenmin als we zouden kunnen ervaren dat de tijdssnelheid van de microwezentjes veel sneller gaat dan die van ons. Terwijl die veel grotere snelheid toch even snel gaat als onze tijd, maar alleen sneller gaat omdat ze fijner verdeeld is, namelijk 10^23 x zo fijner verdeeld. Het is precies hetzelfde als 1000 millimeter toch gelijk is aan 1 meter, hoewel 1000 millimeter toch als getal 1000 x zoveel is als 1 meter als getal. Beiden zijn gelijk. En zo ervaren de microwezens onze grove meter als zijnde 10^25 micrometers en onze seconde als 10^23 microsecondes, terwijl beiden toch ook volkomen gelijk zijn. Dus ik hoop dat je hieruit kunt begrijpen dat een oneindig snelle tijd van een vloeiende tijdslijn even snel gaat als onze tijd en ook als de tijd van de microwezentjes en ook even snel als die van de minimicrowezentjes enzovoort, tot in het oneindige. Dat al deze tijden anderzijds toch ook sneller en sneller gaan komt alleen door de steeds fijnere verdeling der tijdseenheden, dus door de discrete verdeling, met als limiet de oneindige snelheid der tijd van een vloeiende of continue tijdslijn. En die continue tijdslijn is tevens de grondslag van alle feitelijke of werkelijke tijdsnelheden die gemeten kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
|
![]() Citaat:
Ik deel niet door oneindig omdat dat niet kan. Dus eerst zegt ge dat het 0 is, en als ge geconfronteerd wordt met uw eigen idiotie past ge uw stelling aan naar nog iets onnozeler. ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 23 maart 2012 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je 0 optellen van 1,999999999.......(enz) om bij twee te komen, dan moet je een oneindig aantal nullen er bij optellen en niet slechts één. Citaat:
Het lukt je steeds weer om iets niet te begrijpen. 0 + 0 + 0 (enz) blijft 0, maar een oneindig aantal x 0 is elk willekeurig getal. Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 maart 2012 om 19:58. |
||
![]() |
![]() |