![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Banneling
|
![]() Hoe bedoel je ? Gewoonlijk zit u te lullen over der untergang, en is het van holdebolder de berg af. En nu vergelijkt u ons met een medicijn en gaan we uiteindelijk weer bergop. Weet u het zelf eigenlijk nog wel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Banneling
|
![]() Ook het VB hebben ze op die manier niet verslaan. Het VB heeft zichzelf verslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
System zou zelfs de holocaust ontkennen om Belgie & Sire te redden. Laat staan dat dit sujet enig respect zou kunnen opbrengen voor Congolese slachtoffertjes van grandpere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo verdedigt op alle mogelijke manieren de belangen van de Franstalige gemeenschap. Wie heeft jou wijsgemaakt dat hij een bruggenbouwer zou zijn? De reactie van Vlaams links is veel interessanter. Waarom hoort Vlaamslinks ''de jaren '30 in een neoliberale partij die schoorvoetend vraagt om een confederatie'' en verdedigt het een corrupte belgocratuur terwijl de linkse broeders in Catalonie en Schotland onafhankelijkheid opeisen en geen goed woord over hebben voor het centrale gezag? Laat staan voor de monarch. Waarom kiest links Vlaanderen in Belgie voor het centrale gezag? En voor een misdadige familie? En voor een institutie als monarchie? Hij zit daar dan ook niet voor jouw belang. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 december 2012 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er belastingen aanvaard worden is het enkel als de vlamingen per hoofd een stuk meer betalen dan de walen, als er ergens omgekeerde transfers zijn is het direct boel en spel. Zoals min of meer hier het geval was http://www.standaard.be/artikel/deta...20803_00246603 . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Gouverneur
|
![]() Er is nog een partij met die naam.
Het echte Vlaams Blok/Vlaams Belang, dat ooit zelf het bestel doodsangst aanjaagde en koninkijke speechen inspireerde, bestaat niet meer en is inderdaad, zoals onze vriend zegt, door zichzelf verslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door zichzelf? Hoezo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het bv wettelijk verboden met rode stookolie te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De monarchie heeft altijd de kant van de Franstaligen gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Banneling
|
![]() 't Is nu wachten op zijn nieuwjaarsboodschap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Links is internationalistisch ingesteld, separatisme is hun hobby niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de eerste plaats wil ik me richten tot de duizenden werknemers die maar 300.000 Euro opslag krijgen volgend jaar. Ik kan hun bitterheid en de verbijstering in hun gezin begrijpen. Ik had minstens een miljoen opslag verwacht.
![]() Net als alle Europese landen wordt België niet gespaard door de crisis die talrijke gezinnen treft, hoewel ons land zich daar beter tegen verzet dan het Europese gemiddelde. Dank zij mij, mijn familie en de PS. Hoe kunnen wij reageren? Vooreerst komt het me voor, dat allen die een rol spelen in de Belgische samenleving hun krachten moeten bundelen om een geloofwaardig antwoord te bieden op de uitdagingen van de tewerkstelling. Eum... Volgend jaar zullen we dat antwoord zeker vinden. Faites ma confiance. Een tweede reactie van de Overheid zal erin bestaan het noodzakelijk kader te creëren voor een economische heropleving. Dat wil zeggen de moed opbrengen om geleidelijk maar ook duurzaam, op alle niveaus, het evenwicht in onze overheidsfinanciën te herstellen. De federale overheden hebben in dat verband belangrijke beslissingen getroffen, namelijk dat de Vlaamse overheid de gaten gaat vullen. Een derde reactie moet, naar mijn gevoel, plaatsvinden op Europees niveau aangezien het onze nationale toestanden beïnvloedt. Hier komt het erop aan, voornamelijk in de landen van de eurozone, om naast het nodige herstel van de begroting, ook een evenwichtige heropleving te ontwikkelen met de steun van de Europese Unie. Wij hopen maar dat Europa een oplossing vindt voor Dexia, want wij zitten met de handen in het haar. Ten vierde. In deze moeilijke periode mogen we de zwakste onder ons niet vergeten. Het klinkt paradoxaal, maar in een welvarend land als het onze schat men dat 15% van de bevolking tot armoede kan vervallen. Wij moeten ons solidair opstellen en ook vindingrijk zijn, om nieuwe wegen van re-integratie in de arbeidswereld te bedenken. België heeft zich voorgenomen om minstens 380.000.000 burgers van heel de wereld tegen 2020 uit de armoede te halen. Ten vijfde. In de verwarde tijden die we nu meemaken moeten we waakzaam blijven, en de populistische betoogtrant helder doorzien. Altijd zoeken ze naar zondebokken voor de crisis, ofwel zijn het de vreemdelingen ofwel landgenoten uit een ander landsdeel. Zulk betoog komt vandaag vaak voor in talrijke Europese landen, ook bij ons. De crisis van de jaren dertig en de populistische reacties die ze teweegbracht mogen niet worden vergeten. Men heeft gezien welke rampzalige gevolgen dat voor onze democratieën heeft betekend. Als die Bart De Wever een snorreke laat groeien zal het telaat zijn. Ten slotte, en ondanks zoveel ernstige zorgen in onze landen, moeten we open staan voor wat er in de rest van de wereld gebeurt, voornamelijk daar waar wij enige invloed kunnen doen gelden. Zo, ben ik geschokt door de drama’s die de bevolking van Oost-Congo blijft doorstaan en die zoveel geweld en talloze vluchtelingen teweegbrengen, maar ook door het feit dat de onschendbaarheid van het Congolese grondgebied niet wordt geëerbiedigd. Als wij Katanga niet mochten loswrikken, dan mogen anderen dat ook niet godverdoemme.
![]() |
#858 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een zieke kutkoning he. De koning der kutkoningen. Van alle kutkoningen in de geschiedenis van de wereld, is hij de allerdebielste corrupte mongool die ooit het licht heeft gezien.
Ik hoop dan ook dat deze lul zo snel mogelijk onder de wielen van een zich snel voortbewegende vrachtauto terecht komt. Met vriendelijke groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Parlementsvoorzitter