Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2013, 11:15   #841
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hier een mevrouw die beter dan ik kan verwoorden waar het om gaat.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...De-Wever.dhtml
Ik ben die kerel zo beu. Vreemd dat ik zo veel antipathie kan voelen voor iemand die ik nog nooit ontmoet heb. Tja. Ik wil niet terug naar de jaren vijftig, zal het dat zijn?
Goed voorbeeld !
Dit kan als refentie dienen voor wat er zich nu afspeelt.
Op basis van een onderdeel van een uitspraak dicht men de steller ervan allerlei gefingeerde bedoelingen toe, die men zelf zo graag wil counteren.
Dit geeft een hallucinant effect dat er een discutie over dat onderwerp aan de gang is, over iets waar er geen meningsverschil is.
Het onderwerp zelf is niet zo belangrijk zolang er een maar negatieve sfeer rond de steller gecreëerd wordt.
Dat dit later dan weer rechtgezet wordt doet er niet toe.
Er zal wel iets negatief bij de goegemeente blijven hangen.
Zeker als men met regelmaat de oude weerlegde beschuldigingen herhaalt alsof ze een uitgemaakte zaak zijn.
Dit moet men karaktermoord noemen met electorale bedoelingen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 5 februari 2013 om 11:21.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:17   #842
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Geef eens een concreet typerend voorbeeld van zo'n vermeende haatcampagne en het verweer van Bart De Wever hiertegen.
Al de uitspraken 'NVA is gevaarlijk; BDW is gevaarlijk' noem jij geen haat zaaien?
BDW voorstellen als zijne een fascist, racist, homohater, nieuwe Hitler vind jij normale politiek?
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:19   #843
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een concreet typerend voorbeeld van zo'n vermeende haatcampagne en het verweer van Bart De Wever hiertegen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=182649
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:23   #844
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Al de uitspraken 'NVA is gevaarlijk; BDW is gevaarlijk' noem jij geen haat zaaien?
Neen. Als een organisatie niet gevaarlijk is voor niets of niemand heeft ze geen recht van bestaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
BDW voorstellen als zijne een fascist, racist, homohater, nieuwe Hitler vind jij normale politiek?
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:24   #845
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Waar zie jij daar juist haatcampagne in ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:26   #846
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat zijn voorganger het had over keuzes die je als mens maakt. Homosexualiteit kies je niet.
yoehoe, we hebben het over kleding.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:27   #847
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Zelfs Samson moet al skinhead worden.

Oud 5 februari 2013, 11:36   #848
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uw obsessie voor Bart De Wever neemt zielige proporties aan. U kan beter psychiatrische hulp zoeken.
Dat Patrick Janssens nooit in debat ging moet allemaal kunnen. Lieven "wat is dat toch met voetbal en nationalisme" Verstraeten was er niet goed van, zeker?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 5 februari 2013 om 11:37.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:38   #849
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zie jij daar juist haatcampagne in ?
Waarom stelt u altijd van die interessante vragen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:38   #850
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De kracht van 'verandering' is dus eigenlijk de kracht van 'teruggang in de tijd'?

De kracht van 'verandering' is dus eigenlijk het ongedaan maken van verandering?
Met woorden en zinnen kan men toch leuk spelen, nietwaar?
Wat er moet veranderen zijn sommige nieuwe "veranderingen" die enkel maar negatieve effecten kunnen hebben, totaal nutteloos zijn, door de meerderheid van de bevolking niet gevraagd en gedragen worden! Veranderen om te veranderen en niet om iets te verbeteren, daar zijn sommigen erg goed in. En dan hun naam eronder zetten alsof ze iets gepresteerd hebben...
Nog eens: kijk eens na of de meerderheid van de bevolking het goed, of normaal, of nodig vindt om via een opschrift of tekening op je kledij aan het loket te laten weten dat je homo bent!
Ook geldig voor de hetero's uiteraard. Zie ze daar al zitten met "ik ben hetero"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:42   #851
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Goed voorbeeld !
Dit kan als refentie dienen voor wat er zich nu afspeelt.
Op basis van een onderdeel van een uitspraak dicht men de steller ervan allerlei gefingeerde bedoelingen toe, die men zelf zo graag wil counteren.
Dit geeft een hallucinant effect dat er een discutie over dat onderwerp aan de gang is, over iets waar er geen meningsverschil is.
Het onderwerp zelf is niet zo belangrijk zolang er een maar negatieve sfeer rond de steller gecreëerd wordt.
Dat dit later dan weer rechtgezet wordt doet er niet toe.
Er zal wel iets negatief bij de goegemeente blijven hangen.
Zeker als men met regelmaat de oude weerlegde beschuldigingen herhaalt alsof ze een uitgemaakte zaak zijn.
Dit moet men karaktermoord noemen met electorale bedoelingen.
2
Oud 5 februari 2013, 11:45   #852
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een mevrouw die beter dan ik kan verwoorden waar het om gaat.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...De-Wever.dhtml
Ik ben die kerel zo beu. Vreemd dat ik zo veel antipathie kan voelen voor iemand die ik nog nooit ontmoet heb. Tja. Ik wil niet terug naar de jaren vijftig, zal het dat zijn?
Tessa Vermeiren haalt hier een pak quotes en stellingen aan die in de verste verte niks met BDW en zijn uitspraak te maken hebben. Dat noemt men karaktermoord.

Citaat:
Dat die culturo's en die janetten niet zo veel complimenten moeten maken.
Citaat:
Zouden de inspanningen die David Van Reybrouck zich getroostte om de G1000 op gang te brengen en gaande te houden, directe democratie in de praktijk, niet gemeenschapsvormend zijn? En op een ander niveau: schrijver Jeroen Olyslaegers staat al een paar maanden elke zaterdagmiddag met een groep mensen van Occupy Antwerpen (zelfgemaakt) voedsel en kleren uit te delen op het Astridplein, onder het motto 'Armoede in Antwerpen, nie mé oengs!' De officiële stad wil mensen die dakloos zijn en honger hebben liefst van de straten vegen.
Waar en wanneer heeft BDW dit ooit beweert ?

Citaat:
Uit zijn discours krijg ik de indruk dat het allerbeste in zijn ogen alleen in het kamp van de conservatieve Vlaams-nationalisten thuishoort en het allerslechtste, het individualisme en het gebrek aan moraliteit, bij de linksen.
Krijgt zij de indruk ? Sterke argumentatie.

Citaat:
Een volksvertegenwoordiger als Siegfried Bracke die The Voice zou willen subsidiëren omdat daar een Filipijns meisje schittert, maar daarbij even vergeet dat het zijn eigen achterban is die dat kind op alle fora met racistische praat de grond inboort en ook uit het oog verliest dat de openbare omroep het jongste jaar op een onopvallende maar consequente manier de Vlaming met een andere afkomst integreert in allerlei programma's, doet die aan volksverheffing?
Pardon ?!? Zo een straffe uitspraak mag wel even gestaafd worden.

Citaat:
De Wever waant zich god. Als hij eenmaal de macht in Vlaanderen verovert, zullen blijkbaar al onze problemen worden opgelost, althans hij is erin geslaagd daarvan toch de immer klagende en zure middenklasse te overtuige
n

De Wever = God ? Uit wat mag dat blijken ?
En natuurlijk de favoriete stelling van elite-links : de Vlaamse middenklasse is verzuurd en klaagt over alles en nog wat. Wederom een extreem kortzichtige houding. Is het nooit bij haar opgekomen dat mensen ook wel eens uit overtuiging op een partij stemmen. Dat ze die boodschap positief vinden ?

Citaat:
Zo iemand is geen gemeenschapsdenker maar een volksmenner, die erin slaagt gewone mensen op te zetten tegen wat hij culturo's noemt, maar wat in wezen enkel mensen zijn die boeken lezen en godbetert er ook al eens een schrijven.
Tiens, ik heb dan weer sterk de indruk dat de "culturo's" anders geen opportuniteit uit de weg gaan om mensen tegen de N-VA op te zetten.

Dit artikel is vooral op vooroordelen en veronderstellingen gebaseerd. Ik wacht nog steeds op een eerlijke, onderbouwde analyse, maar ik vrees dat het bij wachten zal duren.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:46   #853
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk niet, hij kende dat woord niet eens.
zou hij dat niet hebben geleerd in de loge ?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:46   #854
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Nee. Ik pleit ervoor dat iedereen mag dragen wat die wilt. Leg me geen woorden in de mond.

Natuurlijk loop je altijd het risico om anders behandeld te worden door bepaalde kledij te dragen, maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of de risico's het waard zijn.
Waarom altijd die halve leugens en halve waarheden = hypocrisie!
Iedereen mag dragen wat hij/zij wil uitgenomen op bepaalde plaatsen en gelegenheden! Is dat zo moeilijk?
Je gaat niet als clown verkleed naar een begrafenis. Of moeten we daarvoor ook een discussie opzetten zoals we nu bezig zijn.
Oud 5 februari 2013, 11:48   #855
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Prima opinie-column van Tessa Vermeiren :

http://www.standaard.be/artikel/deta...30204_00457309
Prima omdat ze halve waarheden en hele verzinsels samen smijt in iets wat de naam column amper waardig is?

Dat ze deze stelling maar eens bewijst: "Doet een Kamerlid aan volksverheffing als hij The Voice van Vlaanderen prijst omdat daar een Filipijns meisje schittert, maar daarbij vergeet dat de eigen achterban haar op alle fora met racistische praat de grond inboort?"
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:49   #856
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Waarom stelt u altijd van die interessante vragen?
Omdat de argumenten op zijn natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:51   #857
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En jij en Bartje beslissen wat te gortig is?
De kracht van verandering is de kracht van het verleden?
Of hoorde je ook bij de 90% van de mensen, die als het Weverke weer geen reclamestunt nodig had, zelfs niet wisten wat dat regenboog shirt betekende.
Zou je niet beter eens een antwoord proberen op de vraag:"zoek maar eens uit wat de bevolking er over denkt"! Iedereen dus, niet enkel specifieke groepen waarvan men het antwoord op voorhand kent.
Je kent het antwoord maar je moet het vooral niet toegeven.
En ja ik behoorde bij die 90% mensen die bij het zien van een regenboogtrui niet eens aan homo's ging denken! Jullie hebben met jullie onnozel gedoe de homogemeenschap een enorme dienst bewezen! Al aan gedacht?
Het is al genoeg gezegd en geschreven dat BDW niets meer of minder heeft gezegd of beweerd dan Onderlijfje Janssens daarvoor! Maar die moest niet aangevallen worden van de linkse klotebende...

Laatst gewijzigd door andev : 5 februari 2013 om 11:54.
Oud 5 februari 2013, 11:52   #858
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft zielepoot De Wever gereageerd.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4_DeWever_reax
Ze zijn allemaal tegen mij, BOEHOE. Bied gewoon je excuses aan, lul. Zo makkelijk is het.
Dus u vindt het normaal dat mensen dreigmails ontvangen na het uitleggen van een principe in een kranteninterview? En u vindt het ook normaal dat mensen maar moeten buigen en zich verontschuldigen onder druk van media en chantage?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 11:57   #859
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De eenvoudigste oplossing: zoals in de privé: een uniforme kledij voor gans het stadspersoneel.
En zelfs daarmee zijn we nog niet halverwege! Met hoofddoek voor wie dat wil?... en we zijn weer vertrokken.
Oud 5 februari 2013, 12:10   #860
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Enkel de politiek-correcte meute heeft problemen met de uitspraak over een reglement die al bestond sinds Jansens aan de macht was, het anti-Bart hetze begint belachelijke vormen aan te nemen.
En hoe meer ik dat hypocriet en onnozel gedoe lees...hoe meer ik (en zovele anderen) de pest aan dat soort lieden krijg. Niet direkt het doel dat ze voor ogen hadden, of wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be