![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil je nog meer?? Je volgt gewoon de doctrine. Punt. Is dat eens schande misschien dat je weer begint te kronkelen als een paling met kolieken? Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2013 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens u heeft elk menselijk wezen, ook een zygote of een foetus dus, een gelijke menselijke waarde. Relaties met andere mensen of het feit indien een mens voor zichzelf kan denken of niet spelen hier geen enkele rol. Het enig wat telt is dat men een eicel heeft dat bevrucht is, vanaf daar begint het. Dit is voor u de aanleiding om te stellen dat het doden van een menseleijk wezen, onafhankelijk van de fase waarin het zich bevindt altijd fout is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De foetus in mama,s buik kan perfect voor zichzelf beslissen. Ik maak regelmatig mee dat moeders met hun foetus communiceren. Ooit zei de foetus tegen mama " mama ik wil er niet uit" toen keek die moeder toch wel erg raar moet ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U antwoordde niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke argumentatie? Je hangt hier enkel de arrogante Socrates uit.
![]() |
![]() |
#848 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet zelf niet meer wat u hier allemaal verkondigt? Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2013 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op, ik kan ze terug opbouwen uit onze voorgaande discussies. Dit is enkel een résumé ervan. Onkent u dit dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Banneling
|
![]() (wacht, ik ga dat hier eventjes fiksen...)
Seg Jan, over welke onderwerpen heb je merkbare meningsverschillen met de katholieke doctrine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: u beweerde dat het beginsel "menselijk leven doden is fout" niet rationeel is. Naar het waarom hebben we het raden naar. Net zoals we nog steeds wachten op een omschrijving wat u nu eigenlijk een individu is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het losse statement 'Een mens doden is altijd verkeerd' slaat op niets. Er is geen grond voor. Ik zou even goed kunnen zeggen 'Een straat oversteken is altijd fout'. Waar slaat dit nu op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de mens toevallig is ontstaan moet dergelijk toeval toch zeker ook kunnen ![]() Allez, ik ga pitten, morgen doen we verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier weer hetzelfde: u poneert de stelling "het slaat op niets". Waarom? U kan het weer eens niet duiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe men uit armoede de discussie tracht te omzeilen. Dit gaat immers niet over de vraag of al dan niet katholiek ben en instem met de katholieke leer, dan wel of ik in deze discussie een argument van religieuze aard naar voor heb geschoven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord dat een foetus een ontwikkelingsfase is van de mens, echter is het nog geen individu.. Om hieraan te voldoen denk ik dat het "kind" helemaal volgroeid dient te zijn om over dat hoger bewustzijn te beschikken wat ons als mens karakteriseert. In een andere post zegt u "dat men een huisdier best mag wegdoen, maar een mens niet". Een huisdier heeft een lager bewustzijn dan de mens, kan men dan redeneren en indien men de stelling doortrekt dat men het volgens u gerust mag wegdoen, dan is lager bewustzijn gelijk aan minderwaardig. Waarom dient iets zonder dat hoger bewustzijn dan per sé in leven gehouden te worden? Immers zijn mensen toch slechts zoogdieren met een hoger ontwikkeld bewustzijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hierdoor verwerft de menselijke zygote dadelijk het complete pakket mensenrechten en dient men dit weefsel met meer respect te behandelen dan eender welk ander levend niet-menselijk wezen. |
|
![]() |
![]() |