![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En een duidelijke lijn over welke wetten uit het oude Testament wel nog geldig zijn vindt je noch in Galaten, noch in de Handelingen. Wel vindt je in de Handelingen vier verboden terug. Nogal vreem genoeg is blijkbaar bloed iets problematisch, want 2 van de vier gaan hier over. Het eerste verbod gaat over afgoderij. en het laatste verbiedt "ontucht" zonder het echter te definiëren... Een duidelijke lijn? Niet echt...
![]() |
![]() |
#842 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 oktober 2015 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat anders dan een oud boek waar alles duidelijk in beschreven staat he !
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat interesseert ons geen bal. De godsdiensten wereldwijd hebben zo al genoeg schade berokkent. Dat ze onder hun secte genoten zoveel regeltjes opstellen als ze willen. Maar ze hebben zich niet te moeien met het leven van degenen die geen deel uitmaken van hun secte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
|
![]() Neen, niet er van denkt; er van maakt omdat het hen niet past.
![]() |
#846 |
|
![]() Is al een vorm van extremisme, opgepikt bij Eli..
![]() |
#847 | |
|
![]() Citaat:
Citeer volledig en reageer dan inhoudelijk. Maar dat past je duidelijk niet.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 oktober 2015 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat je de verdedigers van homorechten op één lijn stelt met Hitler zijn drijfveren Dat is schaamteloos! Ik heb in feite het tegendeel gedaan! Het enige wat u wilde doen is mij pakken op een detail. Nogmaals, waar zijn uw argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
|
![]() Ik kan ook quotes afkappen hoor.
Neen hoor, ik ben hetero. ![]() En dat was het volledige: Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 oktober 2015 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Minister-President
|
![]() Daar kan ik me grotendeels in vinden. Wel ben ik van mening dat je bij sommige mensen sowieso ziet dat het fout zal geen met de opvoeding van hun kroost. Die mensen moeten dan uiteraard geholpen worden. Maar inderdaad: de manier hoe je opvoedt hangt vaak van kind tot kind af, er bestaat (helaas) geen standaardformule. Iedereen heeft zijn eigen temperament en karakter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om financiële redenen doet de VRT overigens al enkele jaren niet meer mee aan het Junior Eurosong festival. Zolang ze geen Temptation Island for kids gaan oganiseren, zie ik echter niet direct een reden waarom zulks kinderuitbuiting of misbruik zou zijn. Of het nodig is, dat is een andere vraag, maar echt schadelijk lijkt het me voor de kinderen niet te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Burger
|
![]() @Geertvdb:
Zoals aangehaald kunnen samenwonenden adopteren in België. Samenwonende heeft eveneens betrekking op feitelijk samenwonenden en aangezien hierbij het aantal niet beperkt is tot twee: ja, drie broers kunnen eveneens een kind adopteren eens ze de procedure doorlopen hebben. Broer en zus ook, nonkel en nicht ook, vijf volslagen vreemden die een gezamenlijk huishouden hebben ook, etc. Voor u nu over alleenstaanden begint, ja ook zij kunnen zich kandidaat stellen tot adoptie. U meent ongeveer op dezelfde lijn te zitten als patrickv, werkelijk? ![]() Of ziet u een verzameling van woorden en stelt u vervolgens zelf de zinnen samen alvorens tot interpretatie over te gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou dus weldegelijk zo simpel kunnen zijn, dat Geert introvert is. Dat verklaard waarom hij in bepaalde posts dingen ziet die de extraverte mens er niet in ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
|
![]() Dat je dat zelfs niet ziet en begrijpt maakt dat heel je betoog waardeloos.
![]() |
#856 | |||
|
![]() Citaat:
Bovendien zit er een nieuwe discriminatie in de wet. 2 broers kunnen wel officieel samenwonen, maar ze kunnen niet trouwen. En dus kunnen ze niet als getrouwd koppel adopteren, alleen als samenwonend. En dan begin ik nog niet eens over 3 broers. Of 4 roommates ... En ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van u op de volgende vraag: Dus u bent akkoord dat 3 broers onder 1 dak een kind kunnen adopteren waarbij elke broer wettelijk de vader is? Citaat:
Citaat:
Voor de rest is hij er ook van overtuigd dat recht op kinderen en op adoptie niet bestaat, en dat men van een overheid niet kan verwachten dat het kinderen levert. Ik heb trouwens zijn bijdragen op een profetische manier voorspeld. Zie mijn post #236 :Ik ben zelfs geen liberaal, en ik vind dat we die macht niet aan de overheid mogen geven. Ik zou dan denken dat een echte liberaal een ongelooflijke afkeer zou hebben van het 'recht op kinderen', maar daar merk ik niet veel van in deze thread. En dan verschijnt patrickve in de thread met post #239 Ik ben er totaal tegen dat zekere vormen van mensgroepen, of dat nu getrouwde heterokoppels, getrouwde homokoppels, harems of andere grotere groepen van mensen een of ander recht zouden hebben op kind. En dat was in grote lijnen wat ik daarvoor al gesteld en beargumenteer had. Ook over de subdiscussie over het spelen met DNA waren we het eens. Zie #248 en #283 Ja man, ge zult toch beter uw best moeten doen, want uw argumenten zijn zo pover dat ik op mijn honger blijf. Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 oktober 2015 om 17:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft iemand een voorbeeld van twee mannen die een geadopteerd kind positief opvoeden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat daar nu niet duidelijk aan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn hier echt enkele forumdeelnemers die fantaseren dat een homokoppel met een zesjarig geadopteerd kind deel uitmaakt van hun sexleven en dat ze een trio hebben waar de ene het kind anaal penetreert terwijl de andere door het kind gepijpt wordt. Het wordt zo niet letterlijk gezegd maar �* bon entendeur, salut. Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 oktober 2015 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |