Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2004, 14:18   #841
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou de ene mogen verwijzen naar dezelfde troep, terwijl het bij een ander geknipt wordt?
Dat blijft de vraag die onze Piano nooit zinnig zal kunnen beantwoorden.
Hij zou dus beter toegeven dat de nieuwe fascisten zich antifascisten noemen.
Oud 12 december 2004, 15:35   #842
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
SuperStaaf, zogezegd het icoon hier van de absolute vrije meningsuiting, dient een klacht in tegen mijn website omdat ik uitspraken citeer van revisionisten (nagenoeg allemaal Blokkers), info waarvan ik telkens de bron vermeld op mijn website..
je blijft maar de realiteit op z'n kop draaien door te insinueren dat het Superstaaf is die voorstander van censuur. Hij wou jouw enkel een koekje van eigen deeg geven, en bevestigde dat door daarna zijn oproep te plaatsen om dat terug ongedaan te maken.

Citaat:
85,87% van de gebruikers van dit forum juichen dit toe dat eindelijk een website die in één van haar rubrieken het VB in een kwaad daglicht stelt (en feitelijk beschuldigt van revisionisme en negationisme en dit aantoont met voorbeelden), definitief verboden wordt op dit forum.
man, dit wordt echt frustrerend. Doet u nu alsof u het nog altijd niet doorhebt, of bent u werkelijk zo **********?
Die 85,87% stemden voor absolute vrije menignsuiting, dus voor het behoud van uw site, en voor het behoud van Verbekes site. Zij lachen nu alleen maar omdat u terecht een koekje van eigen deeg kreeg van diezelfde wet die u zo fel verdedigt, maar enkel wanneer het u uitkomt blijkbaar....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 15:41   #843
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt geen ongelijk. Mijn webstek valt helemaal niet onder de censuurwet en wordt ook niet aangeklaagd of wat dan ook, in tegenstelling tot die van S. Verbeke en zijn moaten.
dat jouw site onder de censuurwet valt of niet weten de moderators juist niet zeker aangezien de wet zo veeg is. Wat wel overeind blijft is dit:

Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf

De inhoud van een link verandert niet door diegene die ernaar verwijst.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Seba
Als ik als Holocaust-overlever via uw site op de site van Verbeke terechtkom, ga ik dan minder gekwetst zijn dan wanneer ik de link van Jvdb volg?

Citaat:
Ik zit hier op een overwegend rechts forum met een moderator die zelfs het gemiddelde intellect van 85,87 % van de hier aanwezige VB'rs niet haalt. Als hij niet eens het onderscheid kan maken tussen aanklager, dader of slachtoffer, kan hij beter alles platgooien waar hij aan twijfelt, en dat is wat hij ook heeft gedaan.
nogmaals:

Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf

De inhoud van een link verandert niet door diegene die ernaar verwijst.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Seba
Als ik als Holocaust-overlever via uw site op de site van Verbeke terechtkom, ga ik dan minder gekwetst zijn dan wanneer ik de link van Jvdb volg?

uw persoonlijke aanval op de moderator (die enkel de wet teopast waar u zo'n grote voorstander van bent) bewijst andermaal uw latente haat. Dat u alle voorstanders van absolute vrije meningsuiting ook in uw VB-hoekje duwt getuigt dan weer van absolute intellectuele oneerlijkheid en gebrek aan argumenten....
Oud 12 december 2004, 15:48   #844
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ps: ondertussen merk ik dat Politics.be mijn website heeft weggenomen bij haar 'links', ik heb meteen hetzelfde gedaan op mijn website.
Een RAMP !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 15:51   #845
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vraag dat eens aan een holocaust-overlever
dat is niet jouw standpunt. Jouw standpunt is immers dat de link die Jvdb naar de site van Verbeke plaatste geknipt moet worden, en diezelfde link die jij op je site zet niet verboden mag worden. Als we dit nu combineren met je belangrijskte argument voor die censuur, namelijk het "kwetsende karakter", dan kun jij die selectieve censuur op geen enkel rationele manier verdedigen.

Of heeft iemand die zelf van de trap valt misschien minder pijn dan wanneer die van dezelfde trap geduwd wordt?
Oud 12 december 2004, 15:59   #846
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Allez, 't heeft wat mij betreft ook lang genoeg geduurd. Mission accomplished. Pianooke met de broek op de enkels als gevolg van de wetgeving die hij zélf bejubelt. Je maakt het niet alle dagen mee. Afgaan als een gieter dus.

Een dubbele zege voor Staaf. Bijna negentig procent spreekt zich uit tegen eender welke vorm van censuur, én één van de voorstanders van censuur valt ten prooi aan de eigen monddodingstechnieken. Subliem !

Soit. Wat mij betreft mag Peter Johan het manneke zijn linkske terug geven, zoals ook SS dat grootmoedig vraagt. Een beetje medelijden met het manneke dat ten prooi valt aan zijn eigen ideologie kan geen kwaad.
Mischien zet Pianooke dan ook het linkje naar hier terug, want volgens mij is het succes van het grootste politieke portaal van Vlaanderen écht wel compleet afhankelijk van dat linkske op Piano's stek.

Vrije meningsuiting voor iedereen ! Zels al heet die 'iedereen' "Thepiano", en zelfs al is diens mening zo subjectief als de pest. 8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 12 december 2004 om 16:00.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 17:00   #847
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Allez, 't heeft wat mij betreft ook lang genoeg geduurd. Mission accomplished. Pianooke met de broek op de enkels als gevolg van de wetgeving die hij zélf bejubelt. Je maakt het niet alle dagen mee. Afgaan als een gieter dus.

Een dubbele zege voor Staaf. Bijna negentig procent spreekt zich uit tegen eender welke vorm van censuur, én één van de voorstanders van censuur valt ten prooi aan de eigen monddodingstechnieken. Subliem !

Soit. Wat mij betreft mag Peter Johan het manneke zijn linkske terug geven, zoals ook SuperStaaf dat grootmoedig vraagt. Een beetje medelijden met het manneke dat ten prooi valt aan zijn eigen ideologie kan geen kwaad.
Mischien zet Pianooke dan ook het linkje naar hier terug, want volgens mij is het succes van het grootste politieke portaal van Vlaanderen écht wel compleet afhankelijk van dat linkske op Piano's stek.

Vrije meningsuiting voor iedereen ! Zelfs al heet die 'iedereen' "thePiano", en zelfs al is diens mening zo subjectief als de pest. 8)
Mooi van je abramis brama.

Onze Piano zou beter uit die milde houding leren maar ik vrees dat hij onmogelijk kan toegegeven dat Vlaams Blokkers ook goede eigenschappen bezitten.
Oud 12 december 2004, 17:17   #848
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Nog één zo een (bittere) zege en ik ben verslagen, zoals koning Pyrrhus van Epyrus.

Mijn enige bedoeling was om iedereen dezelfde rechten te gunnen.
Immers: als thePiano zooi, weblinks naar zooi, én links naar links van zooi mag posten, dan vind ik dat anderen de identieke zooi mogen oprakelen.

Censuur volgens oogmerk is immers onmogelijk.
De censureerder kan nu eenmaal niet uitmaken of eenzelfde link (i.c. die van uitgever Verbeke) bereikt via dit forum, of via thePiano's website meer of minder pijn doet voor eventuele nabestaanden van de holocaust.

Maar wat doen die paniekmods hier?
In plaats van te zeggen: "Laat iedereen zijn goesting linken tot hij een muisarm heeft!", koeken ze begot thePiano's link eruit én de verwijzing via de site-reviews.

Ik heb de Purperen Muur van Censuur dus nog hoger gemaakt, i.p.v. hem af te breken.
Op metser moet ik ook al niet rekenen voor afbraakwerk.
Die draagt nijver paarse stenen mee aan..........
Tenzij we een tweede proseliet hebben?
Oud 12 december 2004, 17:31   #849
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die eerste proseliet versterkt nog altijd de censuurvoorstanders.
Kan Axel Nort niet overgeheveld worden door de mods?
Oud 12 december 2004, 17:33   #850
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Tja staaf... wie op gezond verstand rekent komt al eens makkelijk van een kale reis thuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 17:41   #851
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat door jouw rancuneuze actie die Purperen Muur van je nog een stukje hoger en langer is geworden.
A/ Triangel geeft hier openlijk en eindelijk eerlijk toe dat die purperen muur bestaat
B/ Hij bevestigt dat de actie van SuperStaffel absoluut geslaagd is en de moderatie met een serieus dilemma opzadelt
C/ Triangel blijft gans zichzelf door vooral niet te pleiten voor de afbouw van deze contraproductieve onwetten hetgeen bewijst dat hij liever zijn eigen ogen uitprikt dan de waarheid te willen zien hetgeen uiteraard de bedoeling van zijn beruchte site in een wel heel bedenkelijk daglicht plaatst
Oud 12 december 2004, 18:16   #852
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
C/ Triangel blijft gans zichzelf door vooral niet te pleiten voor de afbouw van deze contraproductieve onwetten hetgeen bewijst dat hij liever zijn eigen ogen uitprikt dan de waarheid te willen zien hetgeen uiteraard de bedoeling van zijn beruchte site in een wel heel bedenkelijk daglicht plaatst
Vasthouden aan je principes is begrijpelijk.
Ikzelf blijf voor het beperken van overdreven snelheid, óók nadat ik zelf een duur fotootje in de bus ontvang.
Ik hou daarna mijn snelheidsmeter gewoon nóg beter in 't oog.

Wat ik niet begrijp is dat thePiano zijn 'snelheid niet aanpast'.
M.a.w. ik begrijp niet waarom hij zijn (overigens puike) site niet 'reinigt' op identieke wijze als waarop hij hier op dit forum steeds pleit voor grote kuis.
Immers:
  • Het vermanende vingertje of de mooie inkadering maken de gore anti-semitische uitlatingen niet minder kwetsend..............
  • Via de link naar Verbekes revisionistische site door thePiano geplaatst, kom je op dezelfde illegale vodden uit als wanneer Jan van den Berghe deze link in een forumdiscussie plaatst........
  • De nazistische tirades over Untermenschen en euthanasie worden niet minder dégoutant omdat thePaino ze van een bronvermelding voorziet. Het blijft dezelfde zooi als velen hier af en toe komen posten.......
Wat zijn nu de opties?
Mijn oplossing: laat iedereen alle meningen vrijelijk posten.
Doch de huidige wettelijke kontekst maakt dit onmogelijk.

Een andere minder elegante uitweg: respecteer de (kut)wetten en schrap dat-wat-niet-mag-gezegd-worden.
Een voorstander van censuurwetten die zonder zeuren het goede voorbeeld geeft zou misschien respect afdwingen.......
Oud 12 december 2004, 18:24   #853
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Vasthouden aan je principes is begrijpelijk.
Ikzelf blijf voor het beperken van overdreven snelheid, óók nadat ik zelf een duur fotootje in de bus ontvang.
Ik hou daarna mijn snelheidsmeter gewoon nóg beter in 't oog.

Wat ik niet begrijp is dat thePiano zijn 'snelheid niet aanpast'.
M.a.w. ik begrijp niet waarom hij zijn (overigens puike) site niet 'reinigt' op identieke wijze als waarop hij hier op dit forum steeds pleit voor grote kuis.
Immers:
  • Het vermanende vingertje of de mooie inkadering maken de gore anti-semitische uitlatingen niet minder kwetsend..............
  • Via de link naar Verbekes revisionistische site door thePiano geplaatst, kom je op dezelfde illegale vodden uit als wanneer Jan van den Berghe deze link in een forumdiscussie plaatst........
  • De nazistische tirades over Untermenschen en euthanasie worden niet minder dégoutant omdat thePaino ze van een bronvermelding voorziet. Het blijft dezelfde zooi als velen hier af en toe komen posten.......
Wat zijn nu de opties?
Mijn oplossing: laat iedereen alle meningen vrijelijk posten.
Doch de huidige wettelijke kontekst maakt dit onmogelijk.

Een andere minder elegante uitweg: respecteer de (kut)wetten en schrap dat-wat-niet-mag-gezegd-worden.
Een voorstander van censuurwetten die zonder zeuren het goede voorbeeld geeft zou misschien respect afdwingen.......
Pfft... onnozele zieligaard. Bij deze krijg je een virtuele schop onder je achterste.
Oud 12 december 2004, 18:27   #854
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Pfft... onnozele zieligaard. Bij deze krijg je een virtuele schop onder je achterste.
Heb je je grandiose afgang nu nog niet verwerkt Piano?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:46   #855
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Als argumentatie kan dat tellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:56   #856
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Quote=Superstaaf
inderdaad!
.
.
.
Edoch
...
Citaat:
quod erat demonstrandum...

Citaat:
Citaat:
Quote= Superstaaf
Wat ik niet begrijp is dat thePiano zijn 'snelheid niet aanpast'
Het is nu net deze voor normaal dekenden onbegrijpelijke volharding in de boosheid die Triangel
A/ zo hilarisch maken
B/ hem zo eenzaam maken

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 december 2004 om 19:14.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 19:04   #857
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Als argumentatie kan dat tellen.
Ik vergat er nog bij te zeggen: en zonder eten naar bed!
Oud 12 december 2004, 19:07   #858
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Heb je je grandiose afgang nu nog niet verwerkt Piano?
Rare interpretatie. Ik ben gewoon weggecensureerd door een bevooroordeelde moderator met een kilo zaagsel in zijn hoofd, en dat op een flutforumpje waarvan 85 % VB'rs zijn. Wat had je dan gedacht? Dat ik hier ongestoord mijn ding kon doen?
Oud 12 december 2004, 19:15   #859
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare interpretatie. Ik ben gewoon weggecensureerd door een bevooroordeelde moderator met een kilo zaagsel in zijn hoofd, en dat op een flutforumpje waarvan 85 % VB'rs zijn. Wat had je dan gedacht? Dat ik hier ongestoord mijn ding kon doen?
Niet dan?

Het zijn de censuurwetten waar jij zo fanatiek achter blijft staan die jou de das omdoen. Niet de moderators van dit forum.

Maar d�*t, Piano, kan jij natuurlijk onmogelijk toegeven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 december 2004 om 19:16.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 19:35   #860
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet Uwe Verhevenheid dan nog hier indien het toch maar een "flutforumpje" is?

U heeft opgeroepen tot censuur. Welnu, men heeft u op dit forum beoordeeld volgens de normen die u zelf vooropstelde. Net als Robespierre valt u ten prooi aan het wapen waarvan u zelf zo graag gebruikt maakt(e).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be