![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Outline_of_anarchism
![]() |
![]() |
#843 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat impliceert mijns inziens niet dat er geen samenwerking in intieme kring kan zijn. Anarchie is gewoon devolutie van machtsstructuren. En uiteraard, als je voor centraal bestuur bent, de topdown methode, dan ben je het niet eens met een bottom up bestuur. Ik heb het altijd zeer hypocriet en huichelachtig gevonden dat zij die het hardste roepen dat ze “voor de mensen zijn” nog harder roepen dat diezelfde mensen niet in staat zijn zichzelf te besturen, en dat daar een politbureau voor in het leven moet geroepen worden. Simpel, als gij mij gerust laat, dan laat ik u gerust. En als ik u gerust laat, dan laat gij mij gerust. En als we op vrijwillige basis willen samenwerken, dan doen we dat. Meer is anarchie niet.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 februari 2022 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 februari 2022 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
|
![]() Citaat:
En jij? (Liefst in minder dan 40 woorden ![]()
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 februari 2022 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Europees Commissaris
|
![]() Aristocratisch/filosofisch-'theo'cratisch (vanuit een bredere, niet slechts en zelfs niet primair politieke maar wel de politiek aandrijvende ethische rationaliteit) communist (dat laatste wat de cruciale productiemiddelen en -voorzieningen betreft, en onroerend goed met uitzondering voor de eigen woning).
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij leeft in de illusie dat andere systemen "niet" gewoon gebaseerd zijn op gezond verstand en arbitraire dingen he. Jij denkt dat een "rechtstaat" niet zomaar arbitrair dinges doet. Dat is een illusie. Maar het is een gevaarlijke illusie, want dat is een soort van gekke machine die soms dol begint te draaien, en waarvan je denkt "ik mag niet tussenkomen, want dat zou gewoon mijn arbitrair gezond verstand zijn die mij dat zegt, en wie ben ik ?". Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 05:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, iemand heeft een oud vrouwtje ineen geslagen: "extreem rechts". Ah, iemand heeft een bankoverval gepleegd "extreem rechts". Ah, iemand heeft fraude gepleegd "extreem rechts". Ah, iemand is uit de gevangenis ontsnapt "extreem rechts". Als je zo een voldoende waslijst hebt van "slechte dingen", dan wordt "extreem rechts" gewoon een term die zegt "dingen die ik afkeur". En nadien ga je dan specifieke posities "extreem rechts" noemen, en dan is de associatie vanzelfsprekend voor U. Met "anarchist" doe je exact hetzelfde, en je gaat zelfs zover om te zeggen "extreem rechtse anarchist" wat ongeveer de grootste contradictie is die je kan indenken, maar dat stoort U niet. Want het wil gewoon zeggen "politiek niet mijn strekking, en dus alles wat verkeerd en slecht is volgens mij". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge moet dan wel rekening houden dat er mensen zullen zijn die U niet gerust zullen laten he. Dan moet ge uiteindelijk wel geweld gaan gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat jij als "extreem" bestempelt wat anders is dan jouw enge politieke visie. Dan is gans de wereld extreem, op jouw mediocraten na. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 06:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zal mijn zin beter formuleren..organisatie volgens de basisprincipes van anarchisme. Lijkt mij een robuust concept. Mij lijkt het dus goed dat je een maatschappij organiseert vanuit een verzameling van collectieven, waar het individu zich al dan niet bij aansluit.
Laatst gewijzigd door Loki : 10 februari 2022 om 07:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is een "voldoende grote groep" in deze redenering? en zelfs ALS het een meerderheid zou zijn, hebben minderheden geen rechten dan? Moet de minderheid zich dan maar 100% schikken naar wat de meerderheid als "gezond verstand" beschouwt? Natuurlijk niet. Komaan man, this is basic stuff
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#856 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komaan man, this is basic stuff.
![]() |
![]() |
#857 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slagen die erin om de parlementariers/bestuurders/.... aan een vleeshaak te hangen, dan waren ze "een voldoende grote groep" ; lukt dat niet, dan niet he. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#860 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De maakbare samenleving is een fata morgana die ons kapot maakt. Hoe langer het duurt dat een kanker niet geadresseerd wordt, hoe groter het geweld zal zijn en dat geweld is geen keuze maar een evidentie. |
|
![]() |
![]() |