Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 22:08   #861
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

U zei BWarrior?
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:11   #862
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
U zei BWarrior?
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:11   #863
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
pssst Bruno.......

En die van Rogier naar lord Palmerston was ook een goeike....

http://www.tlfq.ulaval.ca/axl/europe...t_histoire.htm
Begrijp jij eigenlijk wat in geschiedenis een BRON betekent of een bewijs? Of heeft Rogier die website gemaakt?
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:16   #864
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Begrijp jij eigenlijk wat in geschiedenis een BRON betekent of een bewijs? Of heeft Rogier die website gemaakt?
Het betekend heus wél dat die brieven bestaan,verscheidene bronnen halen ze aan....

Ach lul maar op gozer....
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:16   #865
BWarrior

Standaard

Citaat:
Charles Rogier, alors premier ministre, écrivait �* son ministre de la Justice, Jean-Joseph Raikem, en 1832
Maar mijnheer, toen Raikem minister van justitie was, was Rogier geen eerste minister.
!!!

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 augustus 2010 om 22:17.
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:16   #866
Shadowke

Standaard

Citaat:
wanneer ga jij is stoppen met alles te ontkennen?
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:16   #867
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik lees tenminste geen schoolboekjes meer die vol leugens zitten.

het waren in 1830 niét de Vlamingen die wegwilden van het VKN maar de Franstaligen van de administratie in Brussel (idd 'Belgen' maakten deel uit van de administratie van het VKN in het zuiden en niet enkel nederlanders zoals jij aangaf).
zij hadden heimwee naar Frankrijk en zochten steun bij Franse gezaghebbenden die de toenmalige Franse koning opstookten om oorlog te voeren maar dat wilde hij niet gezien dat ze 15 jaar eerder al oorlog hebben gevoerd dus stuurden ze oproerkraaiers naar Brussel die de Belgische revolutie hebben gestart.
deze oproerkraaiers kregen steun vanuit Wallonië en deserterende Franstalige soldaten van het VKN-leger.
maw de Vlamingen vochten mee tegen de revolutionairen.
Dat is correct. Maar dat wil nu niet zeggen dat we dan maar de klok moeten terugdraaien naar 1815/183O. Overigens, Als we toen een korte tijd een geweest zijn en als we al iets binding zouden gehad hebben, zijn we eerder in de loop der jaren uit elkaar gegroeid dan andersom. Meer nog, de meeste Vlamingen verfoeien hun Koningshuis en zeker dat van Nederland. Ik kan me niet indenken dat ge hier veel amateurs gaat vinden die zich nog zullen wensen te nestelen onder oranje.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2010 om 22:17.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:18   #868
BWarrior

Standaard

Citaat:
wanneer ga jij is stoppen met alles te ontkennen?
Lees wat ik schrijf:

Citaat:
Citaat:
Charles Rogier, alors premier ministre, écrivait �* son ministre de la Justice, Jean-Joseph Raikem, en 1832

mijn antwoord: Maar mijnheer, toen Raikem minister van justitie was, was Rogier geen eerste minister.
!!!
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:20   #869
BWarrior

Standaard

Citaat:
Het betekend heus wél dat die brieven bestaan,verscheidene bronnen halen ze aan....

Ach lul maar op gozer....
Er is geen enkel historisch werk - geen enkel - dat een archiefstuk hieromtrent citeert (deze bestaan dan ook niet). Je ziet hoe kwaliteitsvol de sites zijn die hierover beginnen. Rogier aanhalen als eerste minister in 1832
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:24   #870
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel historisch werk - geen enkel - dat een archiefstuk hieromtrent citeert (deze bestaan dan ook niet). Je ziet hoe kwaliteitsvol de sites zijn die hierover beginnen. Rogier aanhalen als eerste minister in 1832
Dat ze de boel dan tenminste deftig vervalsen, de amateurs.
Another Jack is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:26   #871
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is correct. Maar dat wil nu niet zeggen dat we dan maar de klok moeten terugdraaien naar 1815/183O. Overigens, Als we toen een korte tijd een geweest zijn en als we al iets binding zouden gehad hebben, zijn we eerder in de loop der jaren uit elkaar gegroeid dan andersom. Meer nog, de meeste Vlamingen verfoeien hun Koningshuis en zeker dat van Nederland. Ik kan me niet indenken dat ge hier veel amateurs gaat vinden die zich nog zullen wensen te nestelen onder oranje.
1) wat eens was, kan altijd terug komen.
wat je niet kan ontkennen is dat de binding tussen Nederland en Vlaanderen de laatste jaren terug sterk is gegroeid en dit door het stelselmatig uit mekaar vallen van België. en is ook de enige reden om VLAANDEREN BIJEEN TE HOUDEN!
Limburg wilt weg uit Vlaanderen (totaal geen binding mee).
West- en Oost-Vlaanderen zijn het beu dat de Brabanders (Antwerpen en Vlaams-Brabant) vanuit de hoogte naar hen kijken.

2) dat de Vlamingen het nederlands koningshuis verfoeilijken? kdenk van ni. ze vinden Maxima toch veel sympathieker dan Mathilleke.
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:26   #872
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat ze de boel dan tenminste deftig vervalsen, de amateurs.
nog een trol voor de negeerlijst.
Shadowke is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:28   #873
BWarrior

Standaard

Wel, Shadowke, wat vindt u van de inconsistentie die ik heb aangekaart in de door u bejubelde "bron"?
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:33   #874
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mijnheer, toen Raikem minister van justitie was, was Rogier geen eerste minister.
!!!
Ja en dan in dat jaar is de regering demeulaere overgegaan in de regering rogier ,een naamsverwisseling met de minister van justitie tussen de vorige regering en die van rogier is voor U blijkbaar voldoende om het héle bestaan van die brief te gaan ontkennen....

Citaat:
Zo liet Charles Rogier in 1832 in een brief aan de minister van Justitie weten dat België Franstalig moest worden gemaakt, ter voorbereiding van aansluiting bij Frankrijk: 'Les efforts de notre gouvernement doivent tendre �* la déstruction de la langue flamande pour préparer la fusion de la Belgique avec notre grande patrie la France.' Maar door de Vlaamse Beweging zouden enkel Wallonië en Brussel grotendeels Franstalig worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rattachisme
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:37   #875
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) wat eens was, kan altijd terug komen.
wat je niet kan ontkennen is dat de binding tussen Nederland en Vlaanderen de laatste jaren terug sterk is gegroeid en dit door het stelselmatig uit mekaar vallen van België. en is ook de enige reden om VLAANDEREN BIJEEN TE HOUDEN!
Limburg wilt weg uit Vlaanderen (totaal geen binding mee).
West- en Oost-Vlaanderen zijn het beu dat de Brabanders (Antwerpen en Vlaams-Brabant) vanuit de hoogte naar hen kijken.

2) dat de Vlamingen het nederlands koningshuis verfoeilijken? kdenk van ni. ze vinden Maxima toch veel sympathieker dan Mathilleke.
Omdat die uiteindelijk niet van koninklijk komafwas en dat die een toonbeeld is tenoverstaan van ons Italiaanse kakmadam die na 4O jaar hier koningin te zijn, te wonen dus, nog steeds niet capabel is om drie simpele zinnetjes op een verstaanbare manier af te lezen van een spiekbriefje wat anderen voor haar hebben opgesteld. Maar dat wil niet zeggen dat ge hier, buiten enkelingen, amateurs zult vinden om Oranje te aanvaarden. Misschien als je die eerst hun C4 gegeven hebt dat ge dan meer bijval zult hebben bij de Vlamingen. Maar dat zie ik zo direct nog niet gebeuren in dat Koningshuisminede Nederland

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2010 om 22:39.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:40   #876
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schat ,ik hoop dat ge zonder fouten kan lezen,wanneer startte de eerste regering van rogier ook alweer....

Citaat:
De eerste regering onder leiding van Charles Rogier was aan het bewind in België van 20 oktober 1832 tot 1 augustus 1834 en was samengesteld uit katholieken en liberalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Regering-Rogier
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:45   #877
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schat ,ik hoop dat ge zonder fouten kan lezen,wanneer startte de eerste regering van rogier ook alweer....

Tja BWarrior......
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2010, 22:52   #878
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik acht het minder opportune wat toen was dan wat nu is. Vlamingen kunnen over het algemeen best vriendschappelijk omgaan met de meeste Nederlanders en een samenwerking op vele vlakken zie ik dan ook wel best mogelijk, maar ingelijfd worden in dat zelfde Nederland, niet. Daarvoor zijn we te verschillend van elkaar. Ik acht het eerder mogelijk dat er sommige delen van Nederland zich zullen bij Vlaanderen gaan voegen. Er zijn genoeg Nederlanders die zich meer Vlaming voelen dan Nederlander.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 23:01   #879
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tja BWarrior......
Tjiens,hij is van het forum verdwenen....

Hij zal toch niet op de vlucht geslagen zijn voor zijn schuldeisers zeker....

Alhoewel,met die brusselaars wéét je nooit....
Svennies is offline  
Oud 26 augustus 2010, 23:06   #880
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik acht het minder opportune wat toen was dan wat nu is. Vlamingen kunnen over het algemeen best vriendschappelijk omgaan met de meeste Nederlanders en een samenwerking op vele vlakken zie ik dan ook wel best mogelijk, maar ingelijfd worden in dat zelfde Nederland, niet. Daarvoor zijn we te verschillend van elkaar. Ik acht het eerder mogelijk dat er sommige delen van Nederland zich zullen bij Vlaanderen gaan voegen. Er zijn genoeg Nederlanders die zich meer Vlaming voelen dan Nederlander.
Ik denk er nét zo over als U mijn beste....

Nochtans zit er bij mij nog een stukje van Nederland in mijn genen aangezien mijn overgrootmoeder langs mijn moeders kant afkomstig was uit de regio breda...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be