Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 november 2010, 20:15   #861
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat een zever verpakt als pseudo wetenschappelijk
De frustratie begint er wel echt af te druipen, nu blijkt dat al die bangmakerij en gedreig niet meer pakken.

Citaat:
Die spreidng van verzekeringen, die is nu niet uitgevonden, die bestond al voor de crisis, toch hebben banken en verzekeringen erg geleden onder die crisis. Nu zijn de meeste met de lessen uit die crisis nog meer naar vastgoed overgestapt en minder in aandelen. Een vastgoedcrisis heeft dus zowat dezelfde impact als de voorbije financiele crisis.
Gezien de onderliggende reden van de crisis een vastgoedbel in de USA was, denk ik echt niet dat ze naar vastgoed overschakelen. De Spaanse vastgoedcrisis hebben ze ook al op hun dak gekregen. Wie zei er hier iets over pseudo-wetenschappelijk?

Citaat:
Omdat jij het tracht te minimaliseren omdat het in uw kraam past, is het nog geen waarheid. Ook de eigen bedrijfsgebouwen van verzekeringen en banken die meestal nog in brussel liggen, zullen in waarde verminderen. met gevolgen voor de dekkingswaarden end e eigen middelen. De klanten van die instellingen en de kleine aandeelhouders zijn evenzeer de klos, als die paar grote families waar u het steeds over heeft.
Ik minimaliseer niks, ik denk gewoon een stapje verder na dan de meesten.
Neem nou de gebouwen van de banken. Tegenover dat ene hoofdkwartier in Brussel staan tien regionale kwartieren die allemaal meer waard gaan worden. Waar is dan het verlies voor de kleine spaarder? Al eens gezien wat KBC allemaal heeft bijgebouwd in Leuven en Gent?
fonne is offline  
Oud 25 november 2010, 20:30   #862
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daar zijn we waar we moeten zijn: Rendabiliteit. Technisch is dat idd geen probleem om gans Vlaanderen en de zandbanken voor de kust vol windmolens te zetten. Om rendabele windmolens te zetten is enkel de Vlaamse kustlijn geschikt (tussen de appartementen). Maar als uw elektriciteitsprijs weer in stijgende lijn gaat vanwege het verplichte gebruik van onrendabele windenergie wordt altijd enkel in de richting van de energiemaatschappijen gewezen.
Windenergie is in de huidige context absoluut niet rendabel. De enige reden dat daar wordt in geïnvesteerd is de zelf-opgelegde dwang van de EU dat elk land tegen 2020 twintig percent van zijn energie uit hernieuwbare bronnen moet halen. En daarvoor komt buiten wind in België niets in aanmerking dat enigzins grootschalig is.
Maar de volledige kost van windenergie, als je ook de extra investeringen in hoogspanningsleidingen en tussentijdse opslag of backup-capaciteit gaat meerekenen, maakt het onrendabel. Maar minder onrendabel dan al die overbodige zonnepanelen die de mensen op hun dak leggen om midden een zomerse vakantiedag electriciteit te genereren die niemand wil afnemen.

Het energie-instituut van D'haeseleer is dan ook niet erg lief voor de windenergie. Windenergie stimuleert staatskapitalisme.pdf.

Als het ooit echt nodig is vanwege te hoge olie-prijzen, zou kolenvergassing in de Limburgse mijnen nog eerder rendabel zijn dan al die windmolens!
fonne is offline  
Oud 25 november 2010, 20:34   #863
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter info:

Maakt geen verschil hé.

Vlaamse hoogheidswaanzin?
Ben je de mijnterrils in Limburg niet vergeten
fonne is offline  
Oud 25 november 2010, 22:56   #864
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Windenergie is in de huidige context absoluut niet rendabel. De enige reden dat daar wordt in geïnvesteerd is de zelf-opgelegde dwang van de EU dat elk land tegen 2020 twintig percent van zijn energie uit hernieuwbare bronnen moet halen. En daarvoor komt buiten wind in België niets in aanmerking dat enigzins grootschalig is.
Als België al te klein is om enigzins aan de normen te voldoen, zal dat voor het kleineere Vlaanderen nog moeilijker zijn.
Dan spreken we nog niet over de beperkte hoeveelheid bossen binnen Vlaanderen. Een onafhankelijk Vlaanderen gaat buitenlandse zuivere lucht moeten kopen. In Wallonië misschien?
pajoske is offline  
Oud 25 november 2010, 22:58   #865
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als België al te klein is om enigzins aan de normen te voldoen, zal dat voor het kleineere Vlaanderen nog moeilijker zijn.
Dan spreken we nog niet over de beperkte hoeveelheid bossen binnen Vlaanderen. Een onafhankelijk Vlaanderen gaat buitenlandse zuivere lucht moeten kopen. In Wallonië misschien?
Zeg eens, welk contract heeft Vlaanderen getekend dat het frisse lucht MOET kopen??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 00:06   #866
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft tenminste nog windenergie voor de kust. En het is al ver gevorderd met zonne-energie (de Vlamingen hadden geld om daarin te investeren, in ruil voor de onverantwoorde subsidies in de toekomst) en met bio-energie uit mest. Wallonië staat nog nergens op dat gebied.

CO2 is nog een ander thema, dat los je gewoon op zoals alle andere landen dat ook doen: een paar kweekreactoren bijzetten (in Doel of aan Zee). Ook daar heeft Wallonië een probleem omdat er geen voldoende koeling kan gevonden worden op de rivieren.

Wallonië zal misschien rechten moeten komen kopen in Vlaanderen!
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 05:24   #867
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien dat men in Vlaanderen dan eindelijk eens wakker schiet en zelf wat meer aan milieuzorg begint te doen in plaats van op anderen te moeten rekenen?
Zwartengeel is offline  
Oud 26 november 2010, 06:31   #868
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van gezonde zeelucht?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 26 november 2010, 07:54   #869
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De frustratie begint er wel echt af te druipen, nu blijkt dat al die bangmakerij en gedreig niet meer pakken.
?
Neen uw wishfukll thinking gaat buiten elke proportie, een onafhankelijk vlaanderen zal en mag geen nadelen hebben volgens uw credo, u maakt de goedgelovige burger wat wijs.
Citaat:
Gezien de onderliggende reden van de crisis een vastgoedbel in de USA was, denk ik echt niet dat ze naar vastgoed overschakelen. De Spaanse vastgoedcrisis hebben ze ook al op hun dak gekregen. Wie zei er hier iets over pseudo-wetenschappelijk?
?
Enig idee waarom ik dan beroepshalve vastgoed aan het kopen ben voor bankverzekeraars, ook in brussel, en dat mijn "concurenten" ook bankverzekeraars en vastgoedfondsen/ pensienfondsenz zijn van de kleine man.
Deze firma's hebben te lijden gehad van een FINANCIELE crisis, die inderdaad begonnen is met een vastgoedbel in hypothecair crediet van WONINGEN in de VS
Het professioneel vastgoed heeft die crisis beter doorstaan dan aandelen en obligaties, vandaar de strategie van deze bedrijven.
U moet mij niet geloven wat mijn job betreft, maak ik weet voor mezelf alvast wat u waard bent qua geloofwaardigheid.
Een zeloot van de vlaamse zaak die bewust of uit gebrek aan kennis de mensen wat probeert wijs te maken.

Citaat:
Ik minimaliseer niks, ik denk gewoon een stapje verder na dan de meesten.
Neem nou de gebouwen van de banken. Tegenover dat ene hoofdkwartier in Brussel staan tien regionale kwartieren die allemaal meer waard gaan worden. Waar is dan het verlies voor de kleine spaarder? Al eens gezien wat KBC allemaal heeft bijgebouwd in Leuven en Gent?
Neen , u weigert te denken aan iets wat niet in het scenario van een zelfstandig vlaanderen past, namelijk de onvermijdelijke problemen en kosten die dat zal meebrengen voor iedereen. U en uw geestesgenoten beperken zich liever tot de baten-kant van het verhaal. Vlaanderen is een roze wolk met alleen maar voordelen dat is de boodschap die u en uw geestesgenoten zonder enige grondige kosten baten aan de vlaming wil verkopen. Bovendien hebt u geen enkel idee blijkbaar van het huidige verschil in aantal m² en prijs per m² tussen brusselse hoofdzetels, regionale kantoren en distributiepunten op het platteland, anders zou u die onzin niet uitkramen.
En KBC is inderdaad meer op vlaanderen gericht dan de anderen, maar is daarmee zeker niet representatief voor "de banken". u probeert alweer de mensen wat wijs te maken.
U moet mij niet geloven wat mijn job betreft, maak ik weet alvast wat u waard bent qua geloofwaardigheid.
Een zeloot van de vlaamse zaak die bewust of uit gebrek aan kennis de mansen wat probeert wijs te maken.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 07:58   #870
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft tenminste nog windenergie voor de kust. En het is al ver gevorderd met zonne-energie (de Vlamingen hadden geld om daarin te investeren, in ruil voor de onverantwoorde subsidies in de toekomst) en met bio-energie uit mest. Wallonië staat nog nergens op dat gebied.

CO2 is nog een ander thema, dat los je gewoon op zoals alle andere landen dat ook doen: een paar kweekreactoren bijzetten (in Doel of aan Zee). Ook daar heeft Wallonië een probleem omdat er geen voldoende koeling kan gevonden worden op de rivieren.

Wallonië zal misschien rechten moeten komen kopen in Vlaanderen!
U blijft gewoon verder zeveren.
Ik ben bijlange niet zeker dat de "vlaming" dol is op (kweek)reactoren.
Ik weet wel zeker dat het debiet van de maas ruim voldoende is om een paar kercentrales te koelen
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 08:05   #871
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2010 om 08:15.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 08:41   #872
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft gewoon verder zeveren.
Ik ben bijlange niet zeker dat de "vlaming" dol is op (kweek)reactoren.
Dol misschien niet, maar het is de enige manier om de CO2 uitstoot te verminderen zonder de competitiviteit van onze industrie in het gedrang te brengen. Vele andere Europese landen zijn ondertussen al tot die conclusie gekomen en hebben opnieuw een kernenergieprogramma opgestart.

Citaat:
Ik weet wel zeker dat het debiet van de maas ruim voldoende is om een paar kercentrales te koelen
Die capaciteit is met Tihange al volledig uitgeput.
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 08:59   #873
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dol misschien niet, maar het is de enige manier om de CO2 uitstoot te verminderen zonder de competitiviteit van onze industrie in het gedrang te brengen. Vele andere Europese landen zijn ondertussen al tot die conclusie gekomen en hebben opnieuw een kernenergieprogramma opgestart.

Die capaciteit is met Tihange al volledig uitgeput.

Kunt u ook enig bewijs leveren van uw gezever.
Tihange licht zo goed als in frankrijk, luik zo goed als in nederland. Een heel stuk maas ertussen en een hoop zijrivieren die uitmonden.
Bovendien lijkt u niet te weten, dat er niet noodzakelijk met "vers" water moet gekoeld worden, maar dat er koeltorens bestaan die terug afkoelen aan de lucht. Voldoende debiet = voorraad water is volgens mijn bescheiden kennis voldoende.
spherelike is offline  
Oud 26 november 2010, 10:14   #874
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen uw wishfukll thinking gaat buiten elke proportie, een onafhankelijk vlaanderen zal en mag geen nadelen hebben volgens uw credo, u maakt de goedgelovige burger wat wijs.
Wat ik zeg is dat de kleine transitie-perikelen die we zullen ondervinden in het niet vallen bij de grote lange-termijn baten. Ondanks alle bangmakerij waarmee men de Vlaming probeert te gijzelen in zijn eigen land. Er heeft nog nooit iemand één fundamenteel bezwaar kunnen aanhalen waarom Vlaanderen, met of zonder Brussel, niet onafhankleijk zou kunnen worden, of daar, alle kosten en opbrengsten samengeteld, op termijn slechter van zou worden.

Citaat:
Enig idee waarom ik dan beroepshalve vastgoed aan het kopen ben voor bankverzekeraars, ook in brussel, en dat mijn "concurenten" ook bankverzekeraars en vastgoedfondsen/ pensienfondsenz zijn van de kleine man.
Ja weet je, als jou firmaatje echt zo idioot is van al zijn eieren in één mandje te leggen, 't is te zeggen Brussel, dan zal het wel ooit serieus afgestraft worden omwille van zijn te hoge risico-graad. Maar ik heb zo een sterk vermoeden dat jij niet doorhebt dat er naast jou nog andere mensen ziijn in hetzelfde bedrijf die vastgoed kopen buiten Brussel, kwestie van het risico te spreiden. Wat ik uiteindelijk zeg is dat de banken en verzekeraars die naar het grote publiek gaan in totaal weinig gaan merken van de teloorgang van Brussel, omdat die gecompenseerd wordt door de opleving buiten Brussel. Er staan genoeg kantoren vrij in Vlaanderen om de eerste uittocht uit Brussel op te vangen en ondertussen bijkomende capaciteit te creëren.

Citaat:
Deze firma's hebben te lijden gehad van een FINANCIELE crisis, die inderdaad begonnen is met een vastgoedbel in hypothecair crediet van WONINGEN in de VS
In wezen was de reden niet eens de vastgoedbel, de achterliggende hypotheekrisicos waren niet eens zo omvangrijk. De echte reden was een piramidespel waarbij Amerikaanse zakenbanken, zonder enige vorm van toezicht, risicos zo hebben herverpakt dat het leek alsof het risico tot nul was gereduceerd. Banken en verzekeringen zijn daar ingetrapt omdat ze niet eens de moeite gedaan hebben om al die afgeleide producten eens tegen het licht te houden en op zoek te gaan naar de echte achterliggende risicos. Het is dus vooral de onverantwoorde houding van de banken en verzekeringen die tot de financele crisis heeft geleid.

Citaat:
Het professioneel vastgoed heeft die crisis beter doorstaan dan aandelen en obligaties, vandaar de strategie van deze bedrijven.
Vastgoed heeft nu eenmaal een wat langere beleggingshorizon dan aandelen. Waarbij men maar al te graag aan de potentiele macro-risicos voorbijgaat. De vastgoedbel in China vertoont ook al de eerste scheuren.

Citaat:
U moet mij niet geloven wat mijn job betreft, maak ik weet voor mezelf alvast wat u waard bent qua geloofwaardigheid.
Een zeloot van de vlaamse zaak die bewust of uit gebrek aan kennis de mensen wat probeert wijs te maken.
Als zeloot van de belgische zaak probeer jij de mensen schrik aan te jagen door bewust maar de helft van de waarheid te vertellen. Goed, dat is in bank- en verzekeringswereld nu eenmaal de gewoonte, een bankier vertelt je ook nooit de waarheid over al die schoon verpakte afgeleide beleggingsproducten.

Citaat:
Neen , u weigert te denken aan iets wat niet in het scenario van een zelfstandig vlaanderen past, namelijk de onvermijdelijke problemen en kosten die dat zal meebrengen voor iedereen. U en uw geestesgenoten beperken zich liever tot de baten-kant van het verhaal. Vlaanderen is een roze wolk met alleen maar voordelen dat is de boodschap die u en uw geestesgenoten zonder enige grondige kosten baten aan de vlaming wil verkopen.
Ongeacht de transitiekosten, is het uiteindelijke plaatje meer dan roze. Spijtig voor jouw soort. Twijfel, Angt, Onzekerheid, de belgicistische TAO is uitgewerkt.

Citaat:
Bovendien hebt u geen enkel idee blijkbaar van het huidige verschil in aantal m² en prijs per m² tussen brusselse hoofdzetels, regionale kantoren en distributiepunten op het platteland, anders zou u die onzin niet uitkramen.
Qua prijs staat Brussel op dezelfde hoogte als andere provincie-steden in Europa (zie: affordability index. Met uitzondering van het europa-kwartier waar men tot 275€ durft vragen, zijn de huurprijzen in Brussel niet zo gek veel hoger dan Leuven (tot 150€/m2), Antwerpen (135€/m2), Gent(110€/m2).Mijn vorige firma huurde in de buurt van de Heyzel voor 120€/m2.
In echt belangrijke steden betaal je 800€ (Parijs) tot 1200€ (London).

Qua oppervlakte kan ik alleen vaststellen dat bijvoorbeeld KBC slechts 1/3 van zijn medewerkers in Brussel heeft. Waarvan 90% perfect kunnen verhuisd worden naar een andere locatie, gewoon een andere internet-plug vinden.
Conclusie is dat je alles weer probeert buiten proportie op te blazen, en vooral geen concrete cijfertjes aangeeft, want dan val je wel erg snel door de mand.

Citaat:
En KBC is inderdaad meer op vlaanderen gericht dan de anderen, maar is daarmee zeker niet representatief voor "de banken". u probeert alweer de mensen wat wijs te maken.
Er is nog leven buiten KBC hoor. Beetje een paardebril op?

Citaat:
U moet mij niet geloven wat mijn job betreft, maak ik weet alvast wat u waard bent qua geloofwaardigheid.
Een zeloot van de vlaamse zaak die bewust of uit gebrek aan kennis de mansen wat probeert wijs te maken.
Je valt in herhaling.
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 10:27   #875
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tihange licht zo goed als in frankrijk, luik zo goed als in nederland. Een heel stuk maas ertussen en een hoop zijrivieren die uitmonden.
Bovendien lijkt u niet te weten, dat er niet noodzakelijk met "vers" water moet gekoeld worden, maar dat er koeltorens bestaan die terug afkoelen aan de lucht. Voldoende debiet = voorraad water is volgens mijn bescheiden kennis voldoende.
De maas heeft nogal eens last van te weinig water. En hoe dichter bij de bron, hoe minder water. En een centrale mag maar enkele graden impact hebben op de T° van het water. Tihange leeft zelfs nu al met problemen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 11:27   #876
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ze zelfs in Doel, bij die toch zo grote Schelde koeltorens hebben moeten bouwen? In de zomer wordt het water soms te warm, de temperatuur bij lozing mag zeker niet boven 33° komen. Nu is de consumptie in de zomer wel wat lager, maar toch zijn die koeltorens noodzakelijk.
Meestal is het water uit de Schelde koud genoeg om de beste keuze te zijn voor een efficiente cyclus.

Een volledige koeling via verdamping zou heel veel proper water nodig hebben dat in de atmosfeer wordt gebracht als waterdamp. Niet leuk bij koud en slecht weer. En het blijft normaal minder efficiënt dan koud water uit de rivier of de zee te gebruiken.
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 11:32   #877
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeg eens, welk contract heeft Vlaanderen getekend dat het frisse lucht MOET kopen??
Deze:
Citaat:
Decreet van 19 april 1995 houdende goedkeuring - wat de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest betreft - van het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering, en van de bijlagen I en II, ondertekend in New York op 9 mei 1992
Citaat:
De federale staat heeft met de gewesten afspraken gemaakt rond de lastenverdeling, en heeft zich onder meer geëngageerd om voor de periode van 2008-2012 in totaal 12,3 miljoen ton (dus jaarlijks 2,46 miljoen ton) emissiereductiekredieten aan te kopen.
pajoske is offline  
Oud 26 november 2010, 11:35   #878
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze:
Die zullen we dan wel in Zuid-Afrika en Suriname gaan kopen, nooit in Wallonië. Uit echte solidariteit.
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 11:37   #879
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De maas heeft nogal eens last van te weinig water. En hoe dichter bij de bron, hoe minder water. En een centrale mag maar enkele graden impact hebben op de T° van het water. Tihange leeft zelfs nu al met problemen.
Citaat:
Het water dat door het kanalenstelsel van het Albertkanaal en de Kempense kanalen stroomt, is afkomstig
van de Maas. Het Maaswater wordt aangewend voor het verschutten van schepen, de koeling van
elektriciteitscentrales en industriële productieprocessen, drinkwaterproductie, als proceswater voor industrie,
bevloeiing van landbouw- en natuurgebieden e.a. en dit zowel in Vlaanderen als in Nederland.
Ik vrees dat i.p.v. Wallonië, vooral Vlaanderen en Nederland last zouden hebben van weinig Maaswater.
pajoske is offline  
Oud 26 november 2010, 11:42   #880
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat i.p.v. Wallonië, vooral Vlaanderen en Nederland last zouden hebben van weinig Maaswater.
In welk geval Wallonië wel eens heel erg veel last zou kunnen krijgen van teveel Maaswater.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be