Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2013, 20:13   #861
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
En dan? Het ging er toch om dat banken je niet in de gevangenis kunnen stoppen of als slaaf kunnen opeisen. Wel, historisch gezien is dat erdoor gekomen dankzij de rechterlijke macht van de staat. Of jij nu wel of niet leent doet in deze helemaal niet ter zake.
De macht van de banken is er dankzij de rechterlijke macht van de Staat. Of dacht jij dat er zonder 'wettig betaalmiddel' veel mensen zouden handelen en lenen in gekleurd papier dat men at random bijprint en in de zakken van jan en alleman duwt?

Of betaal jij ook regelmatig met monopoliegeld en printpapier? Ik dacht het niet.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 juni 2013 om 20:16.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 09:53   #862
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De macht van de banken is er dankzij de rechterlijke macht van de Staat. Of dacht jij dat er zonder 'wettig betaalmiddel' veel mensen zouden handelen en lenen in gekleurd papier dat men at random bijprint en in de zakken van jan en alleman duwt?
Geld wordt niet "at random" bijgeprint, daar wordt serieus over nagedacht of men dat al dan niet doet. Met "at random" printen eindigt uw economie als Zimbabwe or Weimar, en dat is doorgaans niet het doel. Daarmee valt uw hele betoog. Er is ook niet echt een alternatief buiten ruilhandel.

Citaat:
Of betaal jij ook regelmatig met monopoliegeld en printpapier? Ik dacht het niet.
Ik betaal niet met speelgeld, wel met echt geld.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 13:36   #863
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Geld wordt niet "at random" bijgeprint, daar wordt serieus over nagedacht of men dat al dan niet doet. Met "at random" printen eindigt uw economie als Zimbabwe or Weimar, en dat is doorgaans niet het doel.
Geld printen zonder equivalente groei in de economie, dat noem ik at random. Krediet creëren uit het niets, dat is overigens nog een grotere boosdoener, en daar denkt men nog minder over na.
Citaat:
Daarmee valt uw hele betoog. Er is ook niet echt een alternatief buiten ruilhandel.
Dus als je barter niet gemonopoliseerd is, dan kan jij enkel overgaan tot ruilhandel?
Overigens, wat is ruilhandel? Als ik een belofte-briefje voor goud aan jou geef voor een auto, is dat ruilhandel? Wat als het een mooi gekleurd briefje is waarmee je naar de bank kan?
Citaat:
Ik betaal niet met speelgeld, wel met echt geld.
Speelgeld is ook 'echt'. Het is dat de overheid jouw papiergeld backed, of jouw 'echt' papier was op korte termijn even waardeloos als speelgeld. Maar daarom niet minder 'echt'.

En dan gaat het over je papier en muntjes. Want speelgeld is wel degelijk 'echter' dan krediet (waar je waarschijnlijk meer mee betaalt dan met 'echt' geld).

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2013 om 13:44.
Oud 27 juni 2013, 15:21   #864
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat gereclameer tegen het al dan niet printen van geld dat gepast of niet gepast zou zijn, heeft geen teelbal te maken met het onderwerp van de draad.

Het is alleen de dada van den Anarco, die het dan ook in elke draad weer naar boven brengt.

Dus nogmaals:
allerhande systemen in onze 'sociale' zekerheid zorgen er voor dat het veel leuker is om achterover te leunen en niets meer te doen (en al zeker niets meer bij te dragen aan die sociale zekerheid). Veel leuker omdat ge niet meer moet uwe nikkel afdraaien, maar toch voldoende centen krijgt om te leven op een voldoende aangenaam niveau.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:27   #865
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
En dan mogen we nog niet klagen dat we hier geen communistisch beleid hebben want dan is de corruptie nog veel erger, zoals je wellicht weet.
Daarom zitten kapitalisten zo graag in landen die zich "communistisch" noemen.
En de corruptie is niet erger, maar ze word meer zichtbaar gemaakt door de westerse pers.
Je hebt nu met Snowden zelfs het mooiste voorbeeld, hoe men hier in het westen met klokkenluiders omgaat. Echte Putin praktijken, monddood maken is de boodschap.
Voor corruptie heb je 2 partijen nodig of was je dat vergeten?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:28   #866
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Daarom zitten kapitalisten zo graag in landen die zich "communistisch" noemen.
En de corruptie is niet erger, maar ze word meer zichtbaar gemaakt door de westerse pers.
Je hebt nu met Snowden zelfs het mooiste voorbeeld, hoe men hier in het westen met klokkenluiders omgaat. Echte Putin praktijken, monddood maken is de boodschap.
Voor corruptie heb je 2 partijen nodig of was je dat vergeten?
En welke partijen heb je in de communistische regimes?
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:35   #867
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat gereclameer tegen het al dan niet printen van geld dat gepast of niet gepast zou zijn, heeft geen teelbal te maken met het onderwerp van de draad.

Het is alleen de dada van den Anarco, die het dan ook in elke draad weer naar boven brengt.

.
Excuseer?
Ik ben hier ten eerste niet degene die over bank en Staat begonnen is.

Ten tweede, kan je mij een andere recente draad tonen waarin ik het daarover heb?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 juni 2013 om 15:35.
Oud 27 juni 2013, 21:30   #868
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

En ten derde: heeft het bankwezen wel degelijk iets te maken met de situatie van werklozen, uitkeringen, sociale bijdragen,...

Je kan gewoon niet om een bank heen.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 23:51   #869
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Geld printen zonder equivalente groei in de economie, dat noem ik at random. Krediet creëren uit het niets, dat is overigens nog een grotere boosdoener, en daar denkt men nog minder over na.

Dus als je barter niet gemonopoliseerd is, dan kan jij enkel overgaan tot ruilhandel?
Overigens, wat is ruilhandel? Als ik een belofte-briefje voor goud aan jou geef voor een auto, is dat ruilhandel? Wat als het een mooi gekleurd briefje is waarmee je naar de bank kan?

Speelgeld is ook 'echt'. Het is dat de overheid jouw papiergeld backed, of jouw 'echt' papier was op korte termijn even waardeloos als speelgeld. Maar daarom niet minder 'echt'.

En dan gaat het over je papier en muntjes. Want speelgeld is wel degelijk 'echter' dan krediet (waar je waarschijnlijk meer mee betaalt dan met 'echt' geld).
de grootste uitvinder van 'gebruiken van geld' om BNP op te blazen, is onze overheden zelf...
Neem nu het getal BNP dat is de som van alle weddes. Wel het BNP wordt 50% gemaakt door overheid die mensen pensioenen betaalt, werkloosheidsvergoedingen, invaliditeit en uiteraard de weddes van de ambtenaren die dit systeem cultiveren.

Nu moet je u inbeelden, dat de overheid morgen beslist van al die weddes 30% sociale zekerheid te heffen zoals zij doet op de privéweddes, dan zou die begroting op slag van 200miljard naar 260miljard groeien... gewoon een theoretische NUL operatie zijn, want wat de overheid betaalt krijgt ze gewoon terug.

Nu op dat moment groeit het BNP van 380miljard naar 440 miljard

En nu het interessantste van die denkoefening, op slag wordt de staatsschuld maar 80% van het BNP...

EN daarom dat ik in feite een beetje tegen dat geld geven ben door de overheid aan mensen en het dan terug gaan belasten via allerlei boetesystemen en extra heffingen. IN feite is dit allemaal kunstmatig opblazen van ons BNP...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 23:58   #870
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is gewoon om zeep zoals het is, geef dat toe.
Het is de schuld van de jeugd die weigerde te gaan werken.
Dat ze het later zelf aan hun kinderen uitleggen.
Oud 28 juni 2013, 00:09   #871
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't is gewoon om zeep zoals het is, geef dat toe.
Het is de schuld van de jeugd die weigerde te gaan werken.
Dat ze het later zelf aan hun kinderen uitleggen.

Euh correctie. De generatie van nu moet voortdoen met de rommel die de vorige generatie heeft achtergelaten.

Socrates zei het 2500 jaar geleden ook al: 'De jeugd is aan het verloederen...'

Geeuw.
Oud 28 juni 2013, 00:12   #872
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Euh correctie. De generatie van nu moet voortdoen met de rommel die de vorige generatie heeft achtergelaten.

Socrates zei het 2500 jaar geleden ook al: 'De jeugd is aan het verloederen...'

Geeuw.
Jaja, en de volgende moet voortdoen met de rommel van de huidige.

Zo is het hé?

Of sla je af en toe eentje over?
Oud 28 juni 2013, 00:19   #873
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, en de volgende moet voortdoen met de rommel van de huidige.

Zo is het hé?

Of sla je af en toe eentje over?
Nee hoor. De huidige generatie heeft natuurlijk ook de mentaliteit van de vorige. Wat wil je als je wordt opgebracht in zo'n generatie. Voor een deel. Degene die er een andere mentaliteit op na houden worden natuurlijk wel aanzien als de profiteurs en meer van dat fraais.

Maar misschien moeten we maar eens bepaalde zaken gaan herzien en gaan kijken wie er werkelijk profiteert, de werkloze of een stel papluizen die een rentesysteem uitgedokterd hebben en dat fijntjes kunnen toepassen met volledige medewerking van een andere groep parasieten, de overheid...?

Is ponzi niet strafbaar?
Oud 28 juni 2013, 00:36   #874
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. De huidige generatie heeft natuurlijk ook de mentaliteit van de vorige. Wat wil je als je wordt opgebracht in zo'n generatie. Voor een deel. Degene die er een andere mentaliteit op na houden worden natuurlijk wel aanzien als de profiteurs en meer van dat fraais.

Maar misschien moeten we maar eens bepaalde zaken gaan herzien en gaan kijken wie er werkelijk profiteert, de werkloze of een stel papluizen die een rentesysteem uitgedokterd hebben en dat fijntjes kunnen toepassen met volledige medewerking van een andere groep parasieten, de overheid...?

Is ponzi niet strafbaar?
Ik kan niet volgen hoor.
De vorige generatie allemaal aan het werk.
De huidige generatie allemaal werkloos, enfin werkweigerinnaren.

Hoe combineer je die 2?
De vorige zegt; ga toch eens gaan werken Juul.
De huidige zegt; gelijk gij zeker..pa?
Oud 28 juni 2013, 01:00   #875
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Een deel van de huidige generatie is het beu om mee te draaien in een samenleving dat bepaald wordt door een financieel systeem bestaande uit renteslavernij.

Stel: enkel jij kunt geld laten drukken met welwillendheid van de overheid en geeft dat aan anderen die geld nodig hebben om vb. een huis of een stukje grond te kopen. Die anderen moeten dat geld plus een rente teruggeven aan jou.

Jij verdient zonder een klop te verrichten. Zoiets kun je natuurlijk wel een tijd volhouden maar op den duur komen de anderen dat beu.

Wie is nu de profiteur?
Oud 28 juni 2013, 01:09   #876
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een deel van de huidige generatie is het beu om mee te draaien in een samenleving dat bepaald wordt door een financieel systeem bestaande uit renteslavernij.

Stel: enkel jij kunt geld laten drukken met welwillendheid van de overheid en geeft dat aan anderen die geld nodig hebben om vb. een huis of een stukje grond te kopen. Die anderen moeten dat geld plus een rente teruggeven aan jou.

Jij verdient zonder een klop te verrichten. Zoiets kun je natuurlijk wel een tijd volhouden maar op den duur komen de anderen dat beu.

Wie is nu de profiteur?
Een veel groter deel dan jij denkt verstaat er allemaal niks van en kan het hun ook echt niet boeien.
Het komt er op neer; de jeugd vind werkloosheid oké en parasiteren maar langer en langer op hun ouders die dikwijls krom staan van het werken.

Werkloosheid ontvangen...erven..pensioen. Het plan is er.

Maar later, als ze ooit nog in staat zijn kindjes zelf te maken tenminste zullen ze zich moeten verantwoorden.
Geen nood echter...hun uitleg staat in dat plan.

Geef toe....'t zijn luiaards tegenwoordig.
Oud 28 juni 2013, 01:15   #877
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie is nu de profiteur?
Leg eens uit in verstaanbare taal wat deze zever bedoelt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 01:15   #878
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Een veel groter deel dan jij denkt verstaat er allemaal niks van en kan het hun ook echt niet boeien.
Het komt er op neer; de jeugd vind werkloosheid oké en parasiteren maar langer en langer op hun ouders die dikwijls krom staan van het werken.

Werkloosheid ontvangen...erven..pensioen. Het plan is er.

Maar later, als ze ooit nog in staat zijn kindjes zelf te maken tenminste zullen ze zich moeten verantwoorden.
Geen nood echter...hun uitleg staat in dat plan.

Geef toe....'t zijn luiaards tegenwoordig.

Correctie; mensen zijn in het algemeen luiaards. Wet van behoud van energie. Net door luiheid, niet enkel door luiheid, ook door andere factoren, zijn wij gedreven om zaken en dingen te doen, onderzoeken, verbeteren, creëeren,...

Zorgen dat jij een monopolie hebt op zaken die een ander beslist nodig heeft, maakt het u ineens heel gemakkelijk om op uw luie krent te zitten en slapend rijk te worden.
Oud 28 juni 2013, 01:19   #879
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leg eens uit in verstaanbare taal wat deze zever bedoelt.
Allez dan, indien je een grote groep mensen afhankelijk kunt maken van een systeem, waarbij jij aan de kant zit die geeft en 100 % zekerheid hebt dat je terugkrijgt plus een interest, het heel gemakkelijk is voor jou. Je hoeft er bitter weinig voor te doen en hebt altijd inkomenszekerheid.

Profiteren noemt men het ook wel eens.
Oud 28 juni 2013, 01:28   #880
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie; mensen zijn in het algemeen luiaards. Wet van behoud van energie. Net door luiheid, niet enkel door luiheid, ook door andere factoren, zijn wij gedreven om zaken en dingen te doen, onderzoeken, verbeteren, creëeren,...

Zorgen dat jij een monopolie hebt op zaken die een ander beslist nodig heeft, maakt het u ineens heel gemakkelijk om op uw luie krent te zitten en slapend rijk te worden.
Ik zie dat je er een spelletje van maakt. Een uitweg zoek om uw nageslacht te sussen?

Uiteraard, de pot van de ouders is verteert allicht en het nageslacht moet je spijzen?

Precies negers tegenwoordig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be