![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte rethoriek is te praten over het toekomstige kind in de buik van zijn moeder. Want dat kind is er niet. Men kan geen mensen vermoorden die er niet zijn.
Dat wil niet zeggen dat men niks dood doet, maar men doodt geen kind, men doodt wat cellen, een embryo, of een foetus. Geen kind. Een kind is iets dat geboren is, en een onafhankelijk fysisch bestaan heeft, en kan interageren met mensen in zijn omgeving op een "menselijke" manier. Van zodra men het over TOEKOMSTIG kind heeft, is men absurd bezig: het heeft geen zin om te praten over het doden/vernietigen van iets dat NOG NIET bestaat. En om die absurditeit aan te geven trek ik ze wat verder door dan mensen die anti-abortus zijn, lief is, namelijk het biologische materiaal dat een TOEKOMSTIGE mens zou worden VOOR de paringsdaad. Dat is genant, want het is inderdaad ongelofelijk absurd, en nochtans op exact hetzelfde "principe" gebaseerd van "in de toekomst zou dit X of Y worden", dus is het niet zijn normale loop laten volgen naar X of Y gelijk aan het vernietigen van X of Y. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar een idee en een zygote die zich volledig uit zichzelf kopieert, en het mysterie van het "ontstaan van leven" in zich houdt, zijn niet hetzelfde. Jij zou graag hebben van wél. Want dat kan je de ongeboren mens ontmenselijken, en straffeloos vermoorden. De ongeboren mens is voor jou net evenveel "waard" dan het "idee" dat z'n ouders nooit tot voltrekking zouden kunnen gebracht hebben. Dus ouders die nét voor de conceptie beslissen toch maar geen kinderen te maken, doen voor jou net hetzelfde dan zij die wél tot de conceptie overgaan, en dan beslissen het kind in stukken uit de baarmoeder te zuigen. Eigenlijk te maf voor woorden. Maar ja, je KAN ook gewoon niet anders argumenteren. Want anders IS abortus moord.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 juli 2022 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het blijven dingen die geen persoon ZIJN. Men is hier de verwarring nog steeds aan het maken tussen wat in de toekomst kan komen, en wat is. Enkel wat is, kan vernietigd worden. Niet wat nog niet bestaat. Dat is triviaal. Men kan niet vernietigen wat niet is. Men kan niet doden wat niet is. Het beletten van er te komen is niet hetzelfde als het vernietigen, want zoniet kom je terecht in de absurditeiten die ik aanhaal. Citaat:
Maar het punt is dat het daar gewoon het geval niet is. Er wordt daar geen persoon afgemaakt - ook al zou ik zelfs in dat geval voorstander zijn om die persoon te mogen vermoorden - ten eerste in het algemeen, omdat ik vind dat men personen zou moeten mogen vermoorden ; en ten tweede natuurlijk omdat die persoon een parasiet is op een andere die zich daar uiteraard van mag ontdoen als hij(zij) kan. Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is het levende wezen dat gedood wordt anders: in het eerste geval doodt men een eicel en een (onbekend maar bestaand) zaadcelletje dat de origine van die persoon zou worden ; in het tweede geval doodt men een zygote, embryo of een foetus, die biologisch materiaal is dat die persoon aan het opbouwen is. In al die gevallen is dat levend organisch materiaal dat op het moment zelf niet veel voorstelt. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men aborteert omdat het kind ongewenst is, is dat moord.
Wanneer men een niet levensvatbare vrucht aborteert is dat zorg. Ongeacht wat die derde rijkers er via sociaal dawinisme anders pogen in te drillen. Die infanticisten zullen wel willen dat de toekomst hun genocides vergeet; NOT.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 12 juli 2022 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() edit: en voor de bisschoppen in de zaal: neuken van vruchtbare vrouwen he, geen koorknaapjes ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
|
![]() Citaat:
Voor jou wordt een ander mens pas een mens, op een ander ogenblik dan voor mij. Jij hebt ervoor gekozen te bepalen dat een mens pas een mens is al hij zich kan verdedigen, lezen, schrijven, denken. Jij hebt voor een ander beslist dat hij zich ook mens mag noemen, op jouw voorwaarden. Louter arbitrair. Bij de geboorte? 20 weken in de baarmoeder? Als ze hun eigen naam kunnen schrijven? Als ze iemand met nu judo-worp kunnen uitschakelen? Zijn we DAN mens volgens jou? Volgens jou is een mens is evenveel waard dat het idee dat een andere mens over hem heeft. De perfecte déhumanisering. Gewoon even de criteria aanpassen, en lap, moorden maar. Je denkt dat dat logisch is, voor een andere beslissen. Ik acht het logischer om de natuur te laten beslissen.
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over "mens" (want daarover kan gediscussieerd worden naargelang de biologisch-genetische definitie of zo), vandaar dat ik "persoon" gebruik. Waarom bestaat er Ueberhaupt zelfs maar zo een raar concept als "recht op leven" (ttz, verbod op doden) ? Waar komt dat eigenaardige idee vandaan ? En waarom geldt dat niet ten aanzien van konijnen en vissen ? Waarom ontzeggen wij ons het recht om vervelende wezens te doden als het mensen zijn ? Waar komt dat vandaan ? Dat moet toch ergens zijn origine hebben in: 1) oftewel een CONTRACT tussen twee mensen die elkaar kunnen vermoorden, maar het beiden uitkomt om elkaar garanties te geven van dat niet te doen, zodat men zich met andere zaken kan bezighouden OF / EN 2) dingen die zo "bewonderlijk" zijn bij mensen, en niet bij konijnen en vissen, dat men vindt dat het niet "heus" is om zulke fantastische dingen stuk te maken. Kijk, mochten wij nu een konijnensoort tegenkomen die kan praten en piano spelen, dan ben ik er zeker van dat we zullen afspreken dat we die konijnen ook een recht op leven geven, omdat ze zo merkwaardig gecultiveerd en intelligent zijn. En kijk, stel dat we de planeet zouden delen met grote wolven waar we ons met moeite kunnen tegen verdedigen en waar we een overeenkomst mee kunnen sluiten: wij doden U niet als jullie ons niet aanvallen. En die wolven begrijpen dat. Dan denk ik dat we dat ook doen. Kortom, de natuurlijke gang der zaken is "mogen doden", maar er kunnen redenen zijn om daar een uitzondering op te maken, waarbij het opportuner is om niet te doden. DAT kan de enige wat rationele basis zijn van enig "recht op leven" he. Doden is normaal. Niet mogen doden is eigenaardig, daar moeten stevige argumenten voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn het GEVOLG van 3 miljard jaar moorden. Doden is de essentie van het leven. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gezonde embryo of foetus doden is gewoon moord en wat die meelopers van die fascisten anders rijmen zal me worst wezen.
![]() |
![]() |
#871 | |
|
![]() Citaat:
That's it. En wanneer is mijn lichaam "begonnen?" Bij de conceptie.
![]() |
![]() |
#872 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus variabel: tussen 2de en 4de levensjaar of zo. Maar de geboorte is het voornaamste argument om te zeggen dat een persoon zich niet meer moet kunnen ontdoen van een parasiet, want het is geen parasiet meer. Zoals ik elders al zegde: het "recht om een parasiet te doden" moet altijd primeren op "het eventuele recht op leven". Als je afhankelijk bent van een ander lichaam, dan ben je ondergeschikt aan de wens van dat andere lichaam om U verder laten te parasiteren he. Welk genie je ook mag zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als "alle leven" "recht op leven" zou hebben, dan stopt alle dierlijke leven op aarde onmiddellijk, want ongeveer alle dierlijke leven bestaat omdat het ander leven kan doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee stukken moesten nadien samengebracht worden, maar uw lichaam dat in twee delen bestond, was er dan al. Het grappige is trouwens dat die eicellen bij uw moeder gevormd werden toen uw moeder nog een foetus was ![]() Daar waar een man spermatozoiden pas begint te maken vanaf zijn puberteit, zijn de eicellen van vrouwen al gevormd bij geboorte en komen daar geen meer bij. Ze heeft een "stock" gemaakt van 200 000 - 400 000 eicellen, die geregeld zullen matureren na de puberteit. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
|
![]() Citaat:
Het eigendomsvoorbehoud op uw lichaam krijg je van de natuur. De "onderhandeling" moet niet gevoerd worden. De zygote splitst. Met of zonder "negotiatie." Niemand geeft de zygote "toestemming" om mens te worden. De zaadcel en de eicel moeten inderdaad samenkomen om nieuw leven te maken, maar als die niet samenkomen, dan is dat niet hetzelfde dan wél samenkomen, en nieuw ontstaan leven, te vermoorden. Kleine correctie; het feit dat ik alleen eigenaar ben van mijn lichaam betekent niet dat ik "het recht op leven" heb, zoals jij stelt, maar wel dat ik het recht op zelfverdediging heb. Uw eigen niet "kunnen" verdedigen vind ik daar ondergeschikt aan.
![]() |
![]() |
#876 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ze daar in de VS uitbroeden, kan mij niet schelen als het de rest van de wereld niet raakt, en ik ben dus ook niet op de hoogte van deze zaak. Maar ze herinnert mij aan het wangedrag van de EU: decennia lang was de voorrang van Europees recht op nationaal recht uitsluitend gebaseerd op de jurisprudentie... van het EU Hof van Justitie. En het was niet het enige belangrijke vraagstuk dat pas in het Verdrag van Lissabon een beetje fatsoenlijker geregeld werd - in theorie toch. Overigens is het Europees recht nog steeds voornamelijk jurisprudentieel. Het is heel ongezond als rechtbanken het recht kunnen scheppen waar ze zich later op zullen beroepen. Zoiets ondermijnt de scheiding der machten en vormt een soort staatsgreep door het gerecht.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Keep on Preaching Brother.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
|
![]() en meer wordt er niet gevraagd. En of het nu gaat om een 43jarige die geen zin meer heeft om op die leeftijd nog een kleine te krijgen, of een 15jarige die verkracht werd door haar neef, een 21jarige studente die zwanger werd na een nachtje doorzakken waardoor haar pil niet gewerkt heeft, een 27jarige alleenstaande met een positieve vlokkentest, of een 33jarige met een ectopische zwangerschap, dat maakt allemaal geen hol uit. Het is en blijft de vrouw die uiteindelijk de beslissing neemt, om wat voor reden dan ook. En die hoeft haar ook niet te verantwoorden tov moraalridders met verheven vingertjes.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. Dat is dan ook de reden waarom ik eigenlijk akkoord ga met de beslissing van scotus nu.
|
![]() |
![]() |