![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die verdediging bestaat erin om de misdrijven van hun cliënt te vergoelijken, te minimaliseren of zelfs compleet te negeren. M.a.w. de waarheid geweld aan te doen. Pijnlijk voor de slachtoffers van de misdaad bovendien. Waarom dan selectief geschiedenis(her)schrijvers wél vervolgen en andere 'leugenaars (i.c. advocaten) niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is hun verdomde plicht om te zorgen dat ons land beperkingen oplegt en verplictingen aan hun bewoners zodat wij veilig, moreel hoogstaand en vrij kunnen leven! Het is aan hen om te bepalen welke waarden zij het hoogste schatten, en welke waarden zij tegenover mekaar afwegen en hoe! Zij vertegenwoordigen het volk! Zij zijn de immanatie van onze cultuur, onze beschaving en ons collectief geweten! Zij binden ons als volk tegenover het buitenland en bepalen ons prestige en onze kwaliteiten binnen de wereldnatie! Zij zijn mijn en jouw vertegenwoordiging! Zij doen dit binnen een uitgekiend systeem waarbij overleg, informatie, debat, discussie garant staan voor een bijna perfecte besluitvorming die verder gaat dan primitieve referenda die behoren tot de Franken en de Eburonen, waar jij zo verliefd op bent! Het zijn niet de Knuppels en de democratie hatende pispotters die de hoge waardigheid van deze instellingen dienen te bespotten daar hun anti-democratische neigingen alleen maar tot doel hebben om platvloerse straatvechters zonder een degelijk plan ons elke moraliteit te laten vergeten! Royalist: trek je broek op: Your slip is showing! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie schrijven de burgers zoals jij en ik de wet voor. De rechterlijke macht dient enkel de door ons goedbevonden wetten toe te passen. In geen geval behoren wetgevers en rechters de macht te hebben om voor ons uit te maken wat we mogen schrijven en wat we onder ogen mogen krijgen. Dat zou pas dictatoriaal zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de burgers de goeie 'afwegers-censors' kunnen kiezen, dan kunnen ze a fortiori voor zichzelf uitmaken en afwegen wat ze dienen onder ogen krijgen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je reageerde niet op het voorbeeld van de volmachtenregeringen. Nochtans is dit een aanwijzing dat het uitgekiende systeem van debat etc. ferm met voeten getreden werd, en dus niet bestaat. Hoe wil jij trouwens een serieus debat als je reeds a priori bepaalde meningen uitsluit? Citaat:
Dan heerst er tenminste geen selectiviteit zoals nu. Wie Joden beledigt, gaat de bak in. Wie royalisten beledigt, krijgt een programma op de TV
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zulke oproep heeft voor onze SS geen enkele discriminerende werking! Het zijn toch geen "wiloze pavlovanen" he. En zij hebben allemaal een menselijk oordeelsvermogen, of misschien niet dan? Is het zo dat jij dit ziet? Wie moet hier in het belang van de disussie eens leren onderscheid te maken tussen oproep tot discriminatie en daadwerkelijke aantoonbare discriminatie.
![]() |
![]() |
#869 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En gelukkig maar zijn de grote meerderheid van onze vertegenwoordigers hiervan wel degelijk overtuigd. Alle kritiek (zelfs gegronde) ten spijt. Het is dan ook potsierlijk hoe sommige (VBers???) hier, elke verdediging van menselijke waarden (en waardigheid) in een hoekje willen drummen van linkse of sjeven of nog andere lieve ontboezemingen. Anderzijds is van hen ook geen enkele, hoe schuchter ook, poging te bekennen om een degelijk onderbouwde vissie over hoe een land in deze moeilijke omstandigheid zou kunnen geleid worden. Met antwoorden als: "wacht maar tot het VB aan de leiding komt" staan we geen stap verder in de problematiek, wel in tegendeel.
![]() |
![]() |
#870 |
Banneling
|
![]() Wacht maar tot het VB aan de macht komt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja zo zie ik dat. Mocht jij mijn post: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=828 aandachtig gelezen hebben, dan had je dat kunnen denken. Doe dat misschien alsnog en vervang Bijbel door Koran en Pastoor door Imam. Weet me te zeggen of je de Bijbel (Koran) konsekwent van het internet en uit de boekwinkel wil weren. Citaat:
Oproep tot discriminatie moet mogelijk zijn. Discriminatoir gedrag van overheidswege mag niet. Discriminatoir gedrag van privé-persoon moet kunnen, voorzover geen aantoonbaar fysieke nadelen voor de gediscrimineerde kunnen bewezen worden. M.a.w.: je moet kunnen trouwen met wie je wil, je kot verhuren aan wie je wil, op basis van persoonlijke discriminatoire opinies, hoe immoreel ook. Pas wanneer je iemand fysiek kwetst omwille van zijn ras, sexe, opinie etc. mag de rechter ingrijpen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 augustus 2005 om 15:49. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normen die een persoon daarvoor hanteert, kan je verwerpelijk vinden, maar niet opleggen, afdwingen........
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Oproepen tot discriminatie, zelfs doodslag mag. Maar uitvoeren... neen dat niet! Waarom dient dan uw oproep? Zou je dan niet beter zwijgen en oproepen tot positieve inzet? Ook de overheid moet lijdzaam toezien hoe mensen worden aangezet, aangespoord en gesteund worden om te discrimineren en uit te moorden. Wel, wel, wel, wat een mooie wereld gaan we nog tegemoet! Ik ga mijn buren opruien om die juist naast mij woont met een schurftige hond, van kant te maken of zijn eigendom te stelen. Zelf ga ik het niet doen hoor, enkele anderen met een vrije wil een oordelingsvermogen, zal ik wel weten om te praten, zelfs een aantal beloften te doen, of ik ze zal houden of niet is toch mijn verantwoordelijkheid, niet? Als het fatale gebeurt is, heb ik niet de minste verantwoording af te leggen tegenover niemand. Dus d�*t is jouw visie, waarmee ik dus helemaal niet akkoord ga.
![]() |
![]() |
#875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij b.v. volgende oproepen tot geweld van het internet en uit de boekwinkels verwijderen? Eerlijk antwoorden vooraleer verder te zeveren! -"En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden" (Gen. 17:14) -"maar wie den naam des Heeren verwenst zal zeker ter dood gebracht worden: stenigen zal hem de gehele gemeente; zowel vreemdeling als inboorling zal ter dood gebracht worden als hij den Naam heeft verwenst." (Lev. 24:16) - Handel vijandelijk met de Midianieten, en versla hen;(Num 25:17) -Zo zult gij alle inwoners des lands voor uw aangezicht uit de bezitting verdrijven, en al hun beeltenissen verderven; ook zult gij al hun gegotene beelden verderven, en al hun hoogten verdelgen. (Num.33:52) -En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij sloegen hem, en zijn zonen, en al zijn volk. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij verbanden alle steden, mannen, en vrouwen, en kinderkens; wij lieten niemand overblijven. (Deut. 2: 34-35) -Gij zult dan al die volken verteren, die de HEERE, uw God, u geven zal; (Deut. 7:16) -................. Ik kan hier tot morgenvroeg uit het handboek der katholieken blijven oproepen tot geweld citeren. Voelt gij u als geode katholiek geneigd om een ticket naar het Midden-Oosten te bestellen om gevolg te geven aan voorgaande aansporingen? Of beseft gij dat het baarlijke afzeik is, waar ge beter geen gevolg aan geeft als weldenkend mens? Welnu, nochtans in uw redeneerwijze, zou het Oude Testament verboden lectuur moeten worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
|
![]() Citaat:
Als ik nu mijn huis enkel en alleen wil verhuren aan muzelratten omdat mijn eigendom nu toevallig in een Marokaanse getto ligt en ik geen gezeik wil met andersdenkenden (= niet muzelratten)......is dat dan ook discriminatie?
![]() |
![]() |
#877 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een te censureren oproep tot geweld op basis van religieuze voorkeur?
Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen; Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde; Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft. (Deut 13:6-10)
![]() |
![]() |
#878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ja, natuurlijk moeten alle schuldigen gestraft worden. De provocateurs eerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wie ik ...of jij? In welke tijd leef jij dan wel. Zulke teksten uit het oude Testament halen om de hedendaagse problematiek te vergoelijken? Ik dacht dat ook de Christelijke inspiratie, al lang niet meer uit die teksten gehaald werden. Bij jou is dit blijkbaar nog relevant voor deze tijd. Maar ik wil wel duidelijke oproepen tot moord, verkracgting, diefstal, discriminatie verbieden, als ik dat zou kunnen. In Nederland is een wet in voorbereiding waarbij, bijvoorbeeld het "goedpraten van misdaden" strafbaar wordt gesteld. De overheid (ook in ons land) heeft de taak haar inwoners te beschermen. In uw zienswijze zou het iedereen toegelaten zijn zelfs voor de ergste misdaden op te roepen en aan te zetten. Daarmee kan ik niet akkoord gaan. Is dat duidelijk? Wil jij me dan ook eens antwoorden of ik in het voorbeeld welke ik aanhaalde over een oproep ('t zijn toch maar woorden) om mijn buur (of mijn vrouw) te doden, geen enkele verantwoordelijkheid zou hebben indien ik een of meerdere mensen kan ompraten, eventueel met vele beloften, dit effektief ook te doen? Zijn dan alleen de uitvoerders verantwoordelijk, en ik in genen dele?
![]() |