![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#862 |
Minister-President
|
![]() Zo is dat.
![]() |
#863 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Elke discipel gaat na het krijgen van zijn koan terug naar zijn zenmeester waar hij het antwoord moet geven op de gekregen koan. Vervolgens zegt de zenmeester of het antwoord juist of fout is. Niet beginnen gaan te muggeziften hé Jeebee!
![]() |
![]() |
#864 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Minister
|
![]() Dit is een koan voor jou van mij!
Als je het weet geef je maar een seintje dan zeg ik wel of je juist zit of fout! ![]()
![]() |
#866 |
Minister
|
![]() Dat is het zeker voor een geconditioneerd iemand!
![]() |
#867 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Minister
|
![]() Heb ik daar een gevoelige snaar (ego) geraakt????
![]() |
#869 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
The next one..
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 maart 2009 om 22:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Minister
|
![]()
![]() |
#874 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij deze wil ik jou dan ook succes wensen. http://nl.netlog.com/go/out/url=http...ture%3Drelated
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 maart 2009 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Minister
|
![]() Ik zal er eens over 'nadenken'!
![]() |
#878 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Atomen en de hieruit samengestelde moleculen, ook degenen waaruit uw en mijn organisme zijn opgebouwd, beschikken dus over een configuratieve elektronenschil, die een constante wisselwerking onderhoud met het quantumvacuum van waaruit die 'deeltjes' verschijnen en weer in te verdwijnen. Deze wisselwerking behelst tevens een uitwisseling van informatie tussen het organisme en het quantumvacuum en viseversa , waarbij dit wrijvingsloze vacuum tevens fungeert als opslagplaats van ge-informeerde deeltjes, die vanuit hun laatste aangeslagen toestand de 'nieuw' verschijnende deeltjes in-formeren over de evolutiestand van zaken, die ze dan op hun beurt verderzetten enz. Strikt aanschouwelijk genomen is het heelal en alles wat erin bestaat een soort van hologram, waar in een deel ervan toch steeds het geheel aanwezig is, vanuit welk gedeelte of welke hoek men zo'n presentatie ook kijkt. Evolutie van soorten ontstaat dus niet door 'blind toeval' zoals materialisten liever geloven, maar door een permante in- en output van energie en informatie tussen de micro- en de macrowereld. Shelldrake daarover al gelezen ? Verder is alle materie opgebouwd uit staande golfvelden, de link indachtig die ik eerder daarover meegaf. Materie is eigenlijk de concreetste aanschijn, van wat dat turbulent-potentiele quantumveld zoal voortbrengt. Wanneer we onszelf of andere levensvormen van buitenaf bekijken, zullen we steeds het aspekt 'materie' waarnemen, maar als men hetzelfde aanschouwt van binnenuit, dan is de basis van 'geest' of 'bewustzijn' het onvermijdelijke aspekt van waarneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | ||
|
![]() Citaat:
Ook doorwinterde en uitsluitend op hun empirische beperkingen vertrouwende materialisten, durven het mentaal of moreel ook wel eens knap lastig te hebben met hun verstandelijke vooraannames, al staan ze wsl niet te trappelen om dit wereldkundig te maken, tenzij aan meneer doktoor of de aanbevolen shrink van dienst. Met beide voeten op de grond dus, al staan ze wel stijf van de anti-depressiva... Verder, met 'ziel' verwijs ik naar het universele levensbeginsel in ons, aan datgene wat voorafgaat aan de skandahs en het denkvermogen en los van elke aangemeten individualiteit, persoonlijkheid, ego of wat daar ook maar voor kan doorgaan. Dat deze 'individuele' ziel na dit leven terug opgaat in de 'ene' ziel en na een recupperiode terug op aarde 'neerdaalt', zou dus best kunnen gezien niets ooit vernietigd word, maar slechts overgaat naar een andere toestand. Over de wereldse werkzaamheid van 'ziel', 'bewustzijn' of 'geest' en hoe deze te interpreteren, heb ik al een woordje besteed: http://forum.politics.be/showthread....72&page=40#787 Citaat:
Maar ieder z'n meug natuurlijk. Om dan even in uw afsluittrant te blijven, nog even de volgende zen-anekdote: "Het probleem om zich bewust te worden van onze eigen vooringenomen perceptie wordt prachtig geïllustreerd door een ontmoeting die plaatsvond in het oude Japan tijdens de Meiji periode tussen Nan-in, een Japanse Zenmeester en een universiteitsprofessor (Zukav 1979: 141). Deze laatste had Nan-in opgezocht om bij te leren over het Zenboeddhisme. Nan-in zette de thee en schonk de tas van de professor zodanig vol dat deze begon over te spoelen. Nan-in bleef rustig doorgieten. De professor aanschouwde het gebeuren en kon zich na een tijdje niet meer inhouden: “Ze is al overvol. Er geraakt niets meer in!” “Zoals deze tas”, zei Nan-in, "ben jij vol van je eigen opinies en speculaties. Hoe kan ik jou nu Zen tonen tenzij je je tas eerst leegmaakt.” Cheers, ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 28 maart 2009 om 03:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
|
![]() Nog wat leesvoer over het non-lokaliteitsfenomeen: http://www.soulsofdistortion.nl/download/ozo.pdf
|
![]() |
![]() |