Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 12:19   #861
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Lid worden van SKE, die huren de schietstand van Stein af, daar mag men op 100 meter overdekt met ALLE kalibers van handvuurwapens oefenen.
Waar ik hier over klap, zijn wel .50 BMG kes hé, Fernand, de meeste schietstandinfrastructuur in den Belgiek is daar wel nie op berekend

allé ja, ik heb zo geen masjien zulle, alhoewel ik zou daar wel geld voor durven geven, al wast maar om daar nekeer mee te mogen schieten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 12:24   #862
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waar ik hier over klap, zijn wel .50 BMG kes hé, Fernand, de meeste schietstandinfrastructuur in den Belgiek is daar wel nie op berekend

allé ja, ik heb zo geen masjien zulle, alhoewel ik zou daar wel geld voor durven geven, al wast maar om daar nekeer mee te mogen schieten...
ne keer aan Podevijn vragen, of hij weet heeft waar ge er kunt mee schieten. mischien verhuurt hij de zijn dan wel eens.

Laatst gewijzigd door fernand : 19 mei 2006 om 12:25.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 12:29   #863
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ne keer aan Podevijn vragen, of hij weet heeft waar ge er kunt mee schieten. mischien verhuurt hij de zijn dan wel eens.
Moest ik nu in de States wonen of in een land, waar ge die dingen wat makkelijker zou kunnen kopen, zou ik voor zoiets nog wel wa geld opzij willen leggen.

Ginder hebde open vlakte genoeg om er ne serieuze schietstand in te bouwen, 500 m / 1000 m eventueel 3000, kom het moet wat spannend blijven hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:20   #864
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vergeet niet, jullie nu illegaal geworden wapens terug binnen te leveren...
Als je eens wist hoeveel wapens er deze nacht gestolen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 17:26   #865
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Halo; niet weglopen naar een andere kamer he.
U heeft mij hier beschuldigd dat ik met de door u opgehemelde "goed opgeleiden" heb gelachen.
Mijn beste, ik loop niet weg naar een andere kamer. Deze discussie ging over het feit of burgers al dan niet een wapen zouden mogen dragen.

Nergens heb ik je beschuldigd over het feit als zou je lachen met de opleiding van de politie, maar eerder omdat je smiley net achter de uitspraak over zelfmoorden ging, wat m.i. los staat van het al dan niet goed om kunnen gaan met een wapen.

Citaat:
Want ik zeg dat ze niet zo goed zijn opgeleid zoals U ons probeert voor te houden. En inderdaad U geeft mij gelijk wanneer U nu zelf steld dat ze ondanks hun "oefeningen niet altijd goed zijn.
We Vlaanderen onafhankelijk .
'Ze' is een wel heel ruime interpretatie. Tussen de 40.000 politie-agenten zullen er altijd wel tussen zitten die goed met hun wapen overweg kunnen en anderen die minder goed met hun wapen overweg kunnen. Zij die er helemaal niet mee overweg kunnen zullen dan ook niet met een wapen op straat verschijnen, of jij nu met je bevriende schietinstructeurs komt aanwapperen of niet.

Immers, wanneer zij stellen dat het zo slecht gesteld is met het schietvermogen van de agenten, is het aan hun om ervoor te zorgen dat die personen niet op straat komen met een wapen. Als ze desondanks toch een oogje dichtknijpen, met of zonder druk van bovenaf, zijn het een stelletje hypocrieten en zijn zij medeverantwoordelijk voor wanneer een vuurgevecht met een politie-agent slecht afloopt.

Citaat:
Die goed opgeleide wapenslepers zij een gevaar voor de burger, zij zijn onbekwaam om met een wapen rond te slingeren.
Dit is wel een zeer groteske uitspraak, zoals het je partijsignatuur toekomt. Er zullen er tussen zijn die niet perfect met een wapen overweg kunnen, het is dan de verantwoordelijkheid voor de betreffende instructeurs om ze al dan niet toelating te geven met een wapen op de openbare weg te komen, maar dat wil daarom niet zeggen dat iedere agent ongewapend op straat zou moeten rondlopen, zoals jij in bovenstaande quote poogt te beweren.

Citaat:
Wanneer een burger een draagvergunning bekomt van de gouverneur, zal hij met dat wapen wel kunnen omgaan.
En wanneer morgen honderden tot duizenden burgers tegelijk een schietcursus willen volgen, zal de kwaliteit van de opleiding sowieso al zienderogen dalen. Immers zal je met min of meer hetzelfde aantal instructeurs en monitoren een veelvoud aan kandidaten moeten verwerken.

Citaat:
Dus doe eens niet zoi neerbuigend wanneer u het logo van het Vlaams Belang zie staan. Want U denkt dat de werkelijkheid is zoals in Uw handboekje. Maar daar vergist U zich eveneens schromelijk in.
Als er iemand neerbuigend doet, ben jij het wel, mijn beste.

Citaat:
Zoals U zich vergist van vijand!
Vijand? Maar mijn brave man toch. Wie zegt dat het blok mijn vijand is? Ik deel hen in in dezelfde categorie als de VLD, sp.a en spirit en nog maar net boven PS en FN.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 17:31   #866
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En weet U ook dat de door U zo goed opgeleide diensten schieten op 5 en 10 meter met beide handen op een kaart welke de bureger gebruikt op 25 meter met één hand?
Weet jij wel waar je over bezig bent? Hieruit kan ik afleiden dat je dus blijkbaar geen weet hebt van het examen dat een aspirant-inspecteur dient af te leggen?

Trouwens, schieten vanop 25 meter met één hand, voor een gewone burger, lijkt me wel héél veeleisend. Ik zeg niet dat je liegt, maar het lijkt me overdreven.
Oud 20 mei 2006, 09:10   #867
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je bent zo lichtgeraakt dat je uit consequentie even je eigen aanvallen jegens mijzelve in de vergeetput dringt.
Ik satiriseerde in het algemeen in het algemeen de cowboymentaliteit
van de vrije wapendracht (waar jij als voorstander natuurlijk persoonlijk ook niet vreemd aan bent).

Wat jij doet is het maar al te veelbeproefde patroon van de discussiepartner persoonlijk gek te verklaren, dat is ook makkelijk zodra je argumentatie tekort schiet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2006 om 09:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 09:15   #868
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik satiriseerde in het algemeen in het algemeen de cowboymentaliteit
van de vrije wapendracht (waar jij als voorstander natuurlijk persoonlijk ook niet vreemd aan bent).

Wat jij doet is het maar al te veelbeproefde patroon van de discussiepartner persoonlijk gek te verklaren, dat is ook makkelijk zodra je argumentatie tekort schiet.
Ah, en die follie met mijn onderschrift, dat was gewoon om lollig te doen? Uiteraard heb jij ook nog nooit gezinspeeld op mijn politieke overtuiging.

Hand in eigen boezem, man. Dáár reageerde ik op.
Oud 20 mei 2006, 09:19   #869
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een kluns of een prof maakt mij nie uit,

als ik een geweer heb, zal ik schieten,
als ik een mes heb zal ik steken,

en als ik geen van de twee heb, gebruik ik desnoods ne roeste kepernagel of toernavise, maar hebben zal ik ze.

1 keer maar geen 2 keer eno2.
Optimist- maar, niettemin succes.

Het lijkt me een beetje onpraktisch met een verboden geweer of machinepistool rond te lopen in een vioolkast, dag in dag uit. Dus zal het wel met een blank wapen zijn dat je het waar zal moeten maken.
Oud 20 mei 2006, 09:19   #870
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Weet jij wel waar je over bezig bent? Hieruit kan ik afleiden dat je dus blijkbaar geen weet hebt van het examen dat een aspirant-inspecteur dient af te leggen?

Trouwens, schieten vanop 25 meter met één hand, voor een gewone burger, lijkt me wel héél veeleisend. Ik zeg niet dat je liegt, maar het lijkt me overdreven.
Gij moet nog véééél leren jongen.
En eerst en vooral leren wanneer u iets zegt of afbreekt dat het de waarheid is. of dat U minstens zo eerlijk bent er bij te zetten IK DENK.
En niet iemand die het WEET proberen af te katten, maar zoals uw avatar laat zien. Het zal inderdaad bij leugens en bedrog blijven hetgeen u zegt.
Laat U eerst en vooral inlichten in een schuttersvereniging en kom dan nog eens een klapke doen.
Oud 20 mei 2006, 09:20   #871
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Weet gij wel tegen wie ge bezig zijt?
Oud 20 mei 2006, 09:29   #872
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ah, en die follie met mijn onderschrift, dat was gewoon om lollig te doen? Uiteraard heb jij ook nog nooit gezinspeeld op mijn politieke overtuiging.

Hand in eigen boezem, man. Dáár reageerde ik op.
Is het soms een persoonlijke aanval, te laten merken dat ik ook wel jouw vermoedelijk oud-Grieks via mijn (nieuw-) Grieks kan lezen? Got Flaks???? Te willen weten wat je daarmee bedoelt noem jij een persoonlijke aanval. Spijkers op laag water...Maar laat maar zitten, het interesseert me al niet meer, Flaksman, wat achter je zoektocht naar vlas schuilgaat.

Je zal hier in een politiek forum niet mogen zinspelen op de (geprofesseerde) politieke opvattingen van je discussie-partners...
dat geldt dan bij jou als persoonlijke aanval...en dan maar anderen "lichtgeraaktheid " verwijten....

Ik zeg alleen maar, dat je je best intoomt, ipv mij gek te verklaren.

Verder wordt jouw standpunt over vrij wapenbezit zogoed als door de gehele bevolking totaal verworpen en werden de laatste gaatjes in de bestaande wetgeving door de
zittende legislatuur in sneltempo dichtgereden.
Een gek zou het zo gek niet kunnen bedenken...
Oud 20 mei 2006, 09:32   #873
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder wordt jouw standpunt over vrij wapenbezit zogoed als door de gehele bevolking totaal verworpen en werden de laatste gaatjes in de bestaande wetgeving door de
zittende legislatuur in sneltempo dichtgereden.
Een gek zou het zo gek niet kunnen bedenken...
Ik denk het niet. Mijn "vrij" wapenbezit is overigens niet zo vrij als jij hier de hele tijd zit te zeggen met dat kinderachtige "cowboystaat" van je. Mocht je eens iets gelezen hebben, had je dat vast begrepen.
Oud 20 mei 2006, 09:57   #874
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:

Dat is nochthans de discipline 25m met 1 hand. Moet ge maar eens proberen met nen .44 magnum.
Ronny King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 11:19   #875
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de normale discipline pistoolschieten.
(Luchtpistool = 10m)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 14:50   #876
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

mss kwam het hier al ter sprake want niet het hele topic gelezen maar ik sta op t punt om mss een gewoon jachtgeweer te kopen. Niet uit verdediging want ik voel me niet bedreigd maar om af en toe eens een konijn of fazant te kunnen schieten ( enkel als ik op t einde van mijn geld nog een stuk maand over heb - wat elke maand is ) . Is het bezitten van zo n jachtgeweer nu eigenlijk nog legaal ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 14:51   #877
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
mss kwam het hier al ter sprake want niet het hele topic gelezen maar ik sta op t punt om mss een gewoon jachtgeweer te kopen. Niet uit verdediging want ik voel me niet bedreigd maar om af en toe eens een konijn of fazant te kunnen schieten ( enkel als ik op t einde van mijn geld nog een stuk maand over heb - wat elke maand is ) . Is het bezitten van zo n jachtgeweer nu eigenlijk nog legaal ?
Als je het maandag gaat halen, kan je het nog oppikken zonder vergunning.
Oud 20 mei 2006, 15:00   #878
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Verwijderd op vraag van verzoekende.

Elo
Uw buurtmoderator

Laatst gewijzigd door Elo : 20 mei 2006 om 15:36.
Oud 20 mei 2006, 15:02   #879
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En eerst en vooral leren wanneer u iets zegt of afbreekt dat het de waarheid is.
"Vanop 10 meter met beide handen schieten..." is alvast niet de waarheid, maar een pertinente onwaarheid.
Oud 20 mei 2006, 15:07   #880
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

mispost.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2006 om 15:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be