![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een VB-bijeenkomst zou veel meer opgebracht hebben op dat gebied, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Minister
|
![]() Het bijwonen van de optredens in Gent was een natte maar daarom niet minder leuke bedoening. Toch ging ik er niet heen omwille van de boodschap van verdraagzaamheid.
Ik ben nu eenmaal een zeer verdraagzaam persoon en ik hoef hierin geen lessen te krijgen. Vooral niet van een muziekwereldje waarin de één de ander het zonlicht niet gunt. Dat precies die muziekwereld oproept tot verdraagzaamheid komt me dus weinig geloofwaardig over, waarbij ik het woord 'hypocriet' liever mijd. Maar misschien zag dat muziekwereldje plots het licht. Een soort collectieve roeping om de blijde boodschap te gaan verkondigen. Zoals politiek onafhankelijke priesters dat vroeger deden in hun volle kerken. De toornige boodschap van onze nieuwe clerus is duidelijk: "Jullie zijn allen onverdraagzame ketters! Schaamt ge u niet!" lees ik tussen hun toonladders. Psychologisch gezien uitermate doeltreffend natuurlijk want iedereen is bij momenten wel eens onverdraagzaam. Zelfs ik! Als gisteravond tijdens het optreden van Lotti een handtastelijke dronkelap mijn vriendin onder zijn stinkende kwijl laddert, preekt hij de verdraagzame boodschap door te stellen dat men elke extreemrechtse kiezer moest opsluiten. Niet zozeer zijn 'blijde' boodschap maar het feit dat hij deze dag van tolerantie aangreep om mijn vriendin haar borsten te wegen, deed me bijna overgaan tot een eerste les close combat-technieken. Dat deed ik echter niet want ik ben verdraagzaam. M'n vriendin en ik keren hem de rug toe om ons te installeren tussen een groepje New Age-hippies die zich zo stoned als kiekens afvragen wie die kerel op het podium is die het lied van Ike en Tina Turner staat te verkrachten. Wanneer ik hen erop wijs dat het eigenlijk om een cover van CCR gaat, vragen ze zich, in al hun muzikale wijsheid af of ik wel iets van muziek ken. Verdraagzaam als ik ben, antwoord ik: "Neen". Jawel, dames en heren, verdraagzaam zijn betekent ook dat je je elke vorm van onbeschoftheid of dwaasheid laat welgevallen anders hangt een banvloek van de "Verdraagzame Kerk" je boven het hoofd. Deze morgen vraag ik me, met weliswaar een houterig hoofd, enkel af wat de maatschappelijke relevantie is van deze concerten voor verdraagzaamheid. Droegen ze bij tot een meer coherente maatschappij of tot een dieper klieven van de bestaande kloven?
![]() |
#863 |
|
![]() Moest het VB in de toekomst, als ze aan de macht geraakt zijn, evenementen organiseren, kan dat allemaal geen kwaad natuurlijk. Wedden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar u begrijpt vanuit uw wij/zij-stelling beter dan wie ook wat verdraagzaamheid is. Wedden?
![]() |
![]() |
#865 |
|
![]() Dat zou mij ok niet "raken" in de zin dat het mij iets zou kunnen schelen.
Mijn wij/zij stelling was dan ook maar om iets duidelijk te maken, het was de bedoeling dat een VBer erin zou trappen, niet gij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zou een aanleiding moeten zijn om te stellen: "Kijk, ik poog uw houding te begrijpen. Leg me eens uit waarom u VB stemt?". Op een beschaafde en beleefde manier kan dan van gedachten worden gewisseld en kan wederzijds begrip tot andere visies leiden.
![]() |
![]() |
#867 |
|
![]() Vertel dat maar eens aan VB en zijn aanhangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weinig ruimte voor begrip dus. Blijft mss enkel de mogelijkheid tot schelden en provocatie over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
|
![]() Ja, daarvoor dienen forums dan ook...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foute posting. Gewist.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 oktober 2006 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik het goed begrepen dat op geen enkele van de vier locaties de quota van plaatselijke allochtonenpopulatie gehaald werd op deze gratis concerten voor verdraagzaamheid?
Kwam dat omdat de verdraagzame organizatoren geen rekening hadden gehouden met de plaatselijke culturele gewoonte om te ramadannen in deze periode? Of was die groep verdraagzamen (toch minstens 25% van de bevolking in de grootsteden én van jonge leeftijd) gewoonweg niet geïnteresseerd in de vlaamse verdraagzaamheid? De foto's die ik zie zijn hoofdzakelijk wit. Dit in tegenstelling tot de vorige acties tegen foute cartoons en zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
|
![]() Leuk he alles zo dramatiseren enzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie nog geen weerlegging van de zaken die in 'vlaams geblokkeerd' staan.
![]() |
![]() |
#876 |
|
![]() Kamelus Jazekeriensis Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 oktober 2006 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat de Ramadan er veel mee te maken heeft. In de marollen waren ze er wel tijdens de ramadan! Wel waren er veel zwarten en dat is maar goed ook. Die mensen verdienen in het algemeen respect en hebben ook rezpect! En ook zij hebben problemen met noord-afrikaanse islambeleiders afkomstig uit het Rif, meer dan de turken (als onderwerp of leidend voorwerp, keuze vrij!) Laatst gewijzigd door sodoirt : 2 oktober 2006 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zal maar een marrokkaan zijn en daar rondlopen, ik zou niet in zijn plaats willen zijn. Plots allemaal mensen die tof tegen je zijn, ge zou van minder gaan lopen als ge de rest van het jaar wordt uitgespuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je wil feitelijk zeggen dat iedereen die naar 0110 ging dit deed uit hypocrisie? Omdat het 'not done' was om niet te gaan?
|
![]() |
![]() |