Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2006, 10:33   #861
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eno:

Bovendien, zoals ik zei, werd ik zes jaar lang zodanig werkend uitgebuit en overbelast in een keiharde lageloonjob, dat ik achtduizend frank per maand tekort kwam om te overleven. Dat koste mij in die werkende periode 800.000 frank spaargeld.

OP mijn dop van 21.5OOBF daarna, kwam ik maar vierduizend frank tekort voor survival.
Ik ben dus zeer goed op de hoogte van de werkloosheidsval, lagelonen, de lage uitkeringen, en de minimumgrenzen om op te overleven.
Zie ook:
Dat is wel een geweldige prestatie van iemand, die normaal ingenieur zou geweest zijn en die een topverkoper geweest is...

Meer en meer krijg ik bewondering voor de gewone, ongeschoolde mensen, die het dankzij hun inzet en verantwoordelijkheidsbesef zeer ver hebben gebracht (of minstens toch 'gemakkelijk' leven)... Zelfs al zijn ze in hun leven ergens diverse malen hun job verloren...

Als een ingenieur maar de helft van zijn actief leven actief is geweest (waarvan dan nog zes jaar met een lageloonjob) en dan in de marginaliteit terecht komt, dan ligt dat natuurlijk aan de maatschappij...

Als men niet kan verdragen dat men op 'persoonlijke' post reageert, post die dan niet, hé...
Onderstaande post is het bewijs van het voorgaande...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 november 2006 om 10:39.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 10:35   #862
eno2
Banneling

Standaard

Wat de rechtse rakkertjes hier willen, is een hoge dopuitkering beperkt in de tijd.
Die moet dan vooral dienen voor de zéér beroepsfähige Yuppies die in een korte periode van overstap tussen twee goedverloonde jobs geen enkel financieel ongemak mogen ondervinden noch ook maar de minste desinvestering op hun bezit en aandelen moeten ondergaan.
Zo'n periode van zoektocht duurt zelden langer dan een paar maanden.

De laagverdienende sukkelaars die in de grauwe massa van de moeilijk of niet tewerk te stellenden terecht komen, moeten dan maar uit die parasitaire benijdenswaardige positie uitgegooid worden na verloop van tijd en in het leefloon terecht komen.

Zo ziet de sociaal de sociaal rechtvaardige wereld van de rechtse rakkertjes eruit..Als een sociale slachtpartij.

Met het leefloon kan niemand mij schrik kan aanjagen. Toen ik in 1996 voor het eerst als alleenstaande 215OO dop trok, was het leefloon 195OOBF. Daarvoor had ik dan twintig jaar sociale bijdragen betaald, voor die 2OOOBF verschil.

Bovendien heb je op het OCMW een rits bijkomende voordelen, die je als dopper niet geniet, zoals TVaansluiting, sociaal beltarief, gratis Lijnabonnement, en allerlei andere tussenkomsten zoals op medicatie etc...en een lagere huur op sociale woningen.

Maw ik hoef een overschakeling naar het leefloon dus helemaal niet te vrezen.

Waar zeveren jullie dan over?

Beide uitkeringen moeten opgetrokken worden naar de armoedegrens en welvaartsvast gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 10:48   #863
eno2
Banneling

Standaard

Veelzijdigaard:
Citaat:
Sociale zekerheid is goed, maar aan de andere kant maakt het inderdaad lui.
Het kapitalisme maakt ook lui bij zijn aandeelhouders ook bij zijn outpush van werkplaatsen, die als een te bestrijden en te vermijden onkost beschouwd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:49.
Oud 14 november 2006, 12:04   #864
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft wel af op "die vuile kapitalisten", en klaagt over jouw pover eindejaarspremietje van 25O E maar tegelijk voel je je niet te breroerd om af te geven op de verhoging van het minimumloon, dat de werkloosheidsval moet helpen wegwerken, die aanleiding geeft tot het beroepsdoppen .
Ik gebruik de termen die jij begrijpt maar je hebt duidelijk geen kaas gegeten van ironie.
En ik heb nergens afgegeven tegen de verhoging van de minimum lonen, integendeel.
Maar dat zult ge nooit snappen.
.
Citaat:
Kortom, een echt kortzichtig egoïstje, alleen bekommerd om zijn eigen portemoneetje. .
Inderdaad dat bent u, afgunstig op bruggepensioneerden die 250 € meer krijgen dan jij.
.
Citaat:
Bruggepensioneerden zijn beroepsdoppers �* la lettre, aangezien ze nog in het uitkeringssyteem zitten.
.
Eindelijk begrepen ?
Ge maakt vorderingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 12:08   #865
guerin
Minister

Standaard

Dopgeld ontvangen is geen beroep maar een tegenmoetkoming voor alle leed die de samenleving je aandoet
Oud 14 november 2006, 12:08   #866
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eno:
Bovendien, zoals ik zei, werd ik zes jaar lang zodanig werkend uitgebuit en overbelast in een keiharde lageloonjob, dat ik achtduizend frank per maand tekort kwam om te overleven. Dat koste mij in die werkende periode 800.000 frank spaargeld.
Door die vuile kapitalisten hé.
Er nooit bij stilgestaan dat je misschien niet meer waard was.
Oud 14 november 2006, 12:11   #867
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de rechtse rakkertjes hier willen, is een hoge dopuitkering beperkt in de tijd.
Die moet dan vooral dienen voor de zéér beroepsfähige Yuppies die in een korte periode van overstap tussen twee goedverloonde jobs geen enkel financieel ongemak mogen ondervinden noch ook maar de minste desinvestering op hun bezit en aandelen moeten ondergaan.

De laagverdienende sukkelaars die in de grauwe massa van de moeilijk of niet tewerk te stellenden terecht komen, moeten dan maar uit die parasitaire benijdenswaardige positie uitgegooid worden na verloop van tijd en in het leefloon terecht komen.

Zo ziet de sociaal de sociaal rechtvaardige wereld van de rechtse rakkertjes eruit..Als een sociale slachtpartij.

Met het leefloon kan niemand mij schrik kan aanjagen. Toen ik in 1996 voor het eerst als alleenstaande 215OO dop trok, was het leefloon 195OOBF. Daarvoor had ik dan twintig jaar sociale bijdragen betaald, voor die 2OOOBF verschil.

Bovendien heb je op het OCMW een rits bijkomende voordelen, die je als dopper niet geniet, zoals TVaansluiting, sociaal beltarief, gratis Lijnabonnement, en allerlei andere tussenkomsten zoals op medicatie etc...en een lagere huur op sociale woningen.

Beide uitkeringen moeten opgetrokken worden naar de armoedegrens en welvaartsvast gemaakt worden.
Ook al afgunstig op leefloners ?
Oud 14 november 2006, 12:13   #868
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Door die vuile kapitalisten hé.
Er nooit bij stilgestaan dat je misschien niet meer waard was.
Een mens is volgens de kapitalistisch systeem een weerde eenheid,een munt die men kan ruilen,gebruiken en zelfs verkopen.Niks waard zijn is tegen de mainstream kapitalistisch systeem ingaan en is mij veel waardevoller dan een paar yuppies die hier het werk hoog in het vaandel houden maar ganse dagen op het internet surfen
Oud 14 november 2006, 12:56   #869
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Een mens is volgens de kapitalistisch systeem een weerde eenheid,een munt die men kan ruilen,gebruiken en zelfs verkopen.Niks waard zijn is tegen de mainstream kapitalistisch systeem ingaan en is mij veel waardevoller dan een paar yuppies die hier het werk hoog in het vaandel houden maar ganse dagen op het internet surfen
Ook voor mij mijn beste.
Ik ga mijn poetsvrouw geen volwaardig loon betalen om koffie te komen slurpen en mijn huis overhoop halen.
Oud 14 november 2006, 16:44   #870
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
De loser uithangen noemen ze tegenwoordig tegen het systeem ingaan. Ach zolang het nog duurt.....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 16:46   #871
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
De loser uithangen noemen ze tegenwoordig tegen het systeem ingaan. Ach zolang het nog duurt.....
Idd, voor jou met dergelijke praat.
Oud 14 november 2006, 16:48   #872
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Gaan we dreigen, commie?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 14 november 2006, 17:50   #873
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Gaan we dreigen, commie?
Neen ...
Oud 14 november 2006, 23:43   #874
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

voor huurmoordenaars is er ginder wel altijd werk
Citaat:
Ja, als de stelling ingevallen is beginnen we wat naar alle kanten te springen, maar ze is omvergevallen Stalin jr., bespaar je de moeite.
Ik loop in de USA met een gerust hart over straat, en er is geen Humo/Knack cijfer dat daar verandering in brengt, integendeel.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 06:57   #875
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Sluit rustig uw ogen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 08:57   #876
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht

Oud 20 november 2006, 11:15   #877
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Zodra ons Billetje zijn o zo ronde mondje opendoet, vliegen de loser-invectieven in het rond.

Billetje is een zelfuitgeroepen winner, weet je, zo geen van die echt authentieke.
Oud 20 november 2006, 14:38   #878
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zodra ons Billetje zijn o zo ronde mondje opendoet, vliegen de loser-invectieven in het rond.

Billetje is een zelfuitgeroepen winner, weet je, zo geen van die echt authentieke.

Oud 20 november 2006, 14:59   #879
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik begin hoe langer en meer te denken dat een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen het beste is, en nog het goedkoopst zal uitkomen voor de maatschappij.Een inkomen dat men kan bijvullen met te gaan werken, voor degenen die meer luxe willen.Een heleboel nutteloze paperassen en bijgaande burokraten zullen weggetoverd zijn, die allemaal veel geld en tijd kosten.
Op één voorwaarde wel: de allochtonen moeten uit dit systeem blijven, anders vind er zich een ware inval plaats, dan komt men van over de hele wereld naar hier, nog 10 keer erger als nu, en dan stuikt dat systeem inéén , wegens overlast.
Dankzij zo een inkomen kunnen moeders (of vaders, naar keuze, of elk op toer) eveneens thuisblijven om hun kinderen op te voeden, en moet er dus geen vreemd volk ingevoerd worden om de vergrijzing tegen te gaan.
Trouwens, zo een basisinkomen, dat word elke maand opgesoupeerd, terug in de ekonomie gepompt, dat komt allemaal terug in de staatskassen terecht via de diverse belastingen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 17:03   #880
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik begin hoe langer en meer te denken dat een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen het beste is, en nog het goedkoopst zal uitkomen voor de maatschappij.Een inkomen dat men kan bijvullen met te gaan werken, voor degenen die meer luxe willen.Een heleboel nutteloze paperassen en bijgaande burokraten zullen weggetoverd zijn, die allemaal veel geld en tijd kosten.
Op één voorwaarde wel: de allochtonen moeten uit dit systeem blijven, anders vind er zich een ware inval plaats, dan komt men van over de hele wereld naar hier, nog 10 keer erger als nu, en dan stuikt dat systeem inéén , wegens overlast.
Dankzij zo een inkomen kunnen moeders (of vaders, naar keuze, of elk op toer) eveneens thuisblijven om hun kinderen op te voeden, en moet er dus geen vreemd volk ingevoerd worden om de vergrijzing tegen te gaan.
Trouwens, zo een basisinkomen, dat word elke maand opgesoupeerd, terug in de ekonomie gepompt, dat komt allemaal terug in de staatskassen terecht via de diverse belastingen...
Ja.
Er zitten echter nog een aantal andere aapjes in die mouw., behalve deallochtonen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be