![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Meer en meer krijg ik bewondering voor de gewone, ongeschoolde mensen, die het dankzij hun inzet en verantwoordelijkheidsbesef zeer ver hebben gebracht (of minstens toch 'gemakkelijk' leven)... Zelfs al zijn ze in hun leven ergens diverse malen hun job verloren... Als een ingenieur maar de helft van zijn actief leven actief is geweest (waarvan dan nog zes jaar met een lageloonjob) en dan in de marginaliteit terecht komt, dan ligt dat natuurlijk aan de maatschappij... ![]() Als men niet kan verdragen dat men op 'persoonlijke' post reageert, post die dan niet, hé... ![]() Onderstaande post is het bewijs van het voorgaande... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 14 november 2006 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Banneling
|
![]() Wat de rechtse rakkertjes hier willen, is een hoge dopuitkering beperkt in de tijd.
Die moet dan vooral dienen voor de zéér beroepsfähige Yuppies die in een korte periode van overstap tussen twee goedverloonde jobs geen enkel financieel ongemak mogen ondervinden noch ook maar de minste desinvestering op hun bezit en aandelen moeten ondergaan. Zo'n periode van zoektocht duurt zelden langer dan een paar maanden. De laagverdienende sukkelaars die in de grauwe massa van de moeilijk of niet tewerk te stellenden terecht komen, moeten dan maar uit die parasitaire benijdenswaardige positie uitgegooid worden na verloop van tijd en in het leefloon terecht komen. Zo ziet de sociaal de sociaal rechtvaardige wereld van de rechtse rakkertjes eruit..Als een sociale slachtpartij. Met het leefloon kan niemand mij schrik kan aanjagen. Toen ik in 1996 voor het eerst als alleenstaande 215OO dop trok, was het leefloon 195OOBF. Daarvoor had ik dan twintig jaar sociale bijdragen betaald, voor die 2OOOBF verschil. Bovendien heb je op het OCMW een rits bijkomende voordelen, die je als dopper niet geniet, zoals TVaansluiting, sociaal beltarief, gratis Lijnabonnement, en allerlei andere tussenkomsten zoals op medicatie etc...en een lagere huur op sociale woningen. Maw ik hoef een overschakeling naar het leefloon dus helemaal niet te vrezen. Waar zeveren jullie dan over? Beide uitkeringen moeten opgetrokken worden naar de armoedegrens en welvaartsvast gemaakt worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Banneling
|
![]() Veelzijdigaard:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb nergens afgegeven tegen de verhoging van de minimum lonen, integendeel. Maar dat zult ge nooit snappen. . Citaat:
. Citaat:
Ge maakt vorderingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Minister
|
![]() Dopgeld ontvangen is geen beroep maar een tegenmoetkoming voor alle leed die de samenleving je aandoet
![]()
![]() |
#866 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er nooit bij stilgestaan dat je misschien niet meer waard was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Minister
|
![]() Een mens is volgens de kapitalistisch systeem een weerde eenheid,een munt die men kan ruilen,gebruiken en zelfs verkopen.Niks waard zijn is tegen de mainstream kapitalistisch systeem ingaan en is mij veel waardevoller dan een paar yuppies die hier het werk hoog in het vaandel houden maar ganse dagen op het internet surfen
![]() |
#869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga mijn poetsvrouw geen volwaardig loon betalen om koffie te komen slurpen en mijn huis overhoop halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#871 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gaan we dreigen, commie?
![]() |
#873 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() voor huurmoordenaars is er ginder wel altijd werk
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
![]() |
#877 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#879 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op één voorwaarde wel: de allochtonen moeten uit dit systeem blijven, anders vind er zich een ware inval plaats, dan komt men van over de hele wereld naar hier, nog 10 keer erger als nu, en dan stuikt dat systeem inéén , wegens overlast. Dankzij zo een inkomen kunnen moeders (of vaders, naar keuze, of elk op toer) eveneens thuisblijven om hun kinderen op te voeden, en moet er dus geen vreemd volk ingevoerd worden om de vergrijzing tegen te gaan. Trouwens, zo een basisinkomen, dat word elke maand opgesoupeerd, terug in de ekonomie gepompt, dat komt allemaal terug in de staatskassen terecht via de diverse belastingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zitten echter nog een aantal andere aapjes in die mouw., behalve deallochtonen. |
|
![]() |
![]() |