![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wss bent U dan gezinshoofd van een eenpersoonsgezin (?)... Laatst gewijzigd door Chipie : 13 november 2006 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja, leg dat eens uit Eno2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nog een geluk dat hij me niet spamt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is er verschil voor tweeverdieners. In dat geval gaat de uitkering omlaag van de partner die werkloos is maar het inkomen blijft alvast hoger dan een bruggepensioneerde alleenverdiener. Dus leg die ongevoelige ezel eens uit waar ik mij vergis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.abvv.be/code/nl/c19_0100.htm Het min is 912 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Banneling
|
![]() Jij zou dat moeten begrijpen zonder uitleg: Van zever lezen word je moe, van zeveren word je moeder.
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk win ik, omdat je me laat winnen.
Of omdat je de grenzen van je onzin hebt bereikt. Ik opteer voor het laatste. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het ging erover dat bruggepensioneerden veel meer krijgen en dus veel meer kosten dan (oudere) beroepsdoppers (sic). Ik zou wel eens willen zien of een alleenstaande bruggepensioneerde ook 75O E krijgt. Vermoedelijk moet dat zo ongeveer het dubbele zijn, of méér, naargelang zijn laatste loon. Alléz, nog een beetje onzin, doe je best. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat kost nog pakken minder dan de fysieke distributie van voedselpaketten en dergelijk. Bovendien is het niet stigmatiserend vermits iedereen het basisinkomen ontvangt. Verder afschaffing van belasting op arbeid en allerlei beperkingen ivm met het recht te werken. Het staat iedereen vrij dit basisinkomen aan te vullen naar eigen behoefte. Vrijheid troef en weg met de werkkampmentaliteit! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste bruggepensioneerde die 1500 € dop krijgt moet nog geboren worden. Zelfs netto met de bijleg van die vuil kapitalisten erbij lukt het meestal niet denk ik. Het zou betekenen dat die vuil kapitalisten 1.000 € bijleggen waarvan er 500 € naar de belastingen gaat. Het kost ons dus maar 500€ aan dopgeld, een stuk minder als jij. Zij werkten alvast 38 jaar en langer, en jij ? Die vuil kapitalisten geven mij met nieuwjaar 250 € erkentelijkheidpremie, ook afgunstig van ? Laatst gewijzigd door Bobke : 13 november 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij interresseren de totaalbedragen. Het is waar dat ik geen volle loopbaan heb (overigens ben ik zeker een speciaal geval want ik ben ook acht jaar huisman geweest) door werkloosheid, studietijd en legerdienst.Daardoor kom ik mar aan twintig.Daar heb je gelijk in. Ik heb dus in totaal maar part-time gewerkt, fifty fifty, en van het werkgedeelte daarvan heb ik bovendien ook nog spijt, om dat het niet was wat ik wou, helemaal niet wat ik wou. Maar die volle loopbaan wordt dikwijls ook niet geeist van bruggepensioneerden van 48 jaar.. Ik concludeer dat het wel duidelijk is wat doppers krijgen, maar niet wat bruggepensioneerden krijgen. In elk geval stukken meer dan 75OE. Pas op, ik beweer niet dat het riant is, wat ze krijgen, de bruggepensioneerden...Een sociaal drama is het echter niet. Ik zeg allleen dat het godgeklaagd is dat de gediscrimineerde, gemarginaliseerde oudere beroepsdoppers de emmers hoon en spot over zich heen krijgen, voor een uitkering onder de armoedegrens. Citaat:
Citaat:
Ik moet er alleen niet aan denken, daarvoor 38 jaar te werken. Ik heb nu al geweigerd één jaar bij te werken voor mijn anciënniteit... Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 18:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En nu zal je zien dat al Uw mooie woorden niet kloppen !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ging het om, wat kosten ze aan de maatschappij nietwaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Normaal is dat iets meer dan 1000 € op voorwaarde dat ze 38 dienstjaren hebben. In verhouding tot uw bijdrage krijgt ge dus teveel. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, een echt kortzichtig egoïstje, alleen bekommerd om zijn eigen portemoneetje. Dat constant daarmee verwante onzin uitkraamt. Bruggepensioneerden zijn beroepsdoppers �* la lettre, aangezien ze nog in het uitkeringssyteem zitten. . Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Banneling
|
![]() Eno:
Citaat:
OP mijn dop van 21.5OOBF daarna, kwam ik maar vierduizend frank tekort voor survival. Ik ben dus zeer goed op de hoogte van de werkloosheidsval, lagelonen, de lage uitkeringen, en de minimumgrenzen om op te overleven. Zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?t=17592 Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2006 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |