Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 22:39   #861
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nederland is dan ook geen autoland als België.
En toch staat ons land vol met snelwegen die overdag zelfs volgepakt stilstaan met auto's?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:00   #862
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En toch staat ons land vol met snelwegen die overdag zelfs volgepakt stilstaan met auto's?

Juist het bewijs dat jullie niet kunnen rijden, zelfs stilstaand maken jullie brokken.

Nee, in Nederland zijn er te weinig wegen die als sluipwegen gebruikt kunnen worden en welke idioot bepaalt op een gegeven moment dat je nog maar 50 mag rijden op een snelweg als er nergens problemen zijn.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:16   #863
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Juist het bewijs dat jullie niet kunnen rijden, zelfs stilstaand maken jullie brokken.

Nee, in Nederland zijn er te weinig wegen die als sluipwegen gebruikt kunnen worden en welke idioot bepaalt op een gegeven moment dat je nog maar 50 mag rijden op een snelweg als er nergens problemen zijn.
Ik snap niet dat je zo haatdragend en pessimistisch kunt zijn over een ander volk, terwijl je er toch zo vaak komt. Je bent net m'n oma met haar onredelijke haat jegens de Duitsers... maar wel altijd naar de Duitse radio luisteren, want die hebben zulke fijne muziekprogramma's! Volgens mij ben je undercover B.U.B' er ofzo (niet dat daar wat mis mee is).
Oud 15 januari 2007, 23:24   #864
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Stel u een voor een snelweg zonder gele nummerplaten
Zonder achter al die kerevens te moeten plakken
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:35   #865
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Stel u een voor een snelweg zonder gele nummerplaten
Zonder achter al die kerevens te moeten plakken
Ohja, sorry dat we bestaan hoor!
Oud 15 januari 2007, 23:44   #866
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Over wie van de twee van ons hebt u het nu? Indien het over mij gaat: Dit is niet sarcastisch bedoeld, in Nederland mag je geluk hebben als iemand voor je stopt bij een zebrapad, en als dat gebeurt, dan is dat met tegenzin van de bestuurder. In Nederland is er ook een soort haast-cultuur, die je in België minder ziet. Het rijgedrag in België, wat betreft zebrapaden althans, is veel beter.
Een beetje een ongelukkige quoting van mij.
Maar inderdaad ik dacht dat jij het sarcastisch bedoelde. Blijkbaar niet, wat me wel enigszins verbaasd. Ik dacht dat men gemiddeld gezien hoffelijker was in Nederland dan in Vlaanderen.
Of hoe men situaties verkeerd kan inschatten.
Ik zal het binnenkort even aan den lijve kunnen ondervinden.

Om je een idee te geven: hier stap ik -en ik niet alleen- uit een grootwarenhuis recht de parking op en zonder te kijken. De bestuurders stoppen hier. Het is weliswaar alsmaar meer aan het verslechteren.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 00:37   #867
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb geen Nederlanderhaat, maar ik sta kritisch tegenover sommige uitlatingen en visies over Vlaanderen/Antwerpen.
Geachte mevrouw Kim,

- Bekijk uw eerste reacties in de waalse machinistdraad;
- Bekijk uw eerste reacties in deze draad;
- Bezie het feit dat u in de toestand van uw vaders bedrijf zich meteen een oordeel kunt vormen over de economische vaardigheden van ALLE nederlanders.
- Iedere keer brengt u de ijzeren rijn en de westerschelde ter sprake. U bent vervolgens veelvuldig door zowel vlamingen als nederlanders op de hoogte gebracht van de feiten en de bedenkelijke rol van de belgische regering daarin. Daarop verdwijnt u steeds op BUB-achtige wijze van de draad om even later weer, alsof er niets gebeurd is, hetzelfde te blijven verkondigen.
- U denkt zich aan de hand van een paar brallerige stappers in Antwerpen een mening te kunnen vormen over alle nederlanders.
- Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het valt vooral zo op omdat uit andere draden blijkt dat u weldegelijk genuanceerd kunt posten. Ook uw stap uit de BUB lijkt een goede zet. Alleen...als nederlanders ter sprake komen kunnen wij rekenen op een speciaal plekje in uw hart.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 16 januari 2007 om 01:03.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 00:39   #868
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Nogal een geluk van sommige Vlaamsgezinden, of de Nederlanders hier zouden nog complexen oplopen door al die haatberichten van de Belgicisten.
Oud 16 januari 2007, 00:42   #869
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Toch raar dat ik jullie niet hoor klagen over al die andere landen die ook een wegenvignet kennen.
De wegen in Frankrijk en in Zwitserland zijn duizend keer beter en veiliger dan de Belgische wegen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 00:44   #870
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
In De Telegraaf staat dat Belgie "terugrabbelt" en nu ook een vignet voor 10 euro ter beschikking stelt.

Hoe kan je nu terugkrabbelen als er nog niks was beslist? En dat er verschillende (goedkopere) formules zouden komen was al van in het begin bekend.

Ik begin me toch serieuze vragen te stellen bij de Nederlandse "pers"... d�*e lijkt wel afkomstig uit een bananenrepubliek!
De Telegraaf is inderdaad nogal populistisch. Maar de communicatiefout ligt toch echt bij de vlaamse minister, die ik op de nederlandse radio het volgende heb horen verkondigen:
- Het gaat om ALLE wegen in Belgie;
- Er komt maar 1 soort vignet, waarschijnlijk geen sticker maar iets elektronisch;
- Ja, we hadden het misschien europees moeten regelen maar dat is wel moeilijk;
- Wij moeten onze begroting ook op orde krijgen.
- Ik beloof u dat ik er nog wel naar wil kijken maar het besluit IS EIGENLIJK AL GENOMEN.
Oud 16 januari 2007, 00:49   #871
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik snap niet dat je zo haatdragend en pessimistisch kunt zijn over een ander volk, terwijl je er toch zo vaak komt. Je bent net m'n oma met haar onredelijke haat jegens de Duitsers... maar wel altijd naar de Duitse radio luisteren, want die hebben zulke fijne muziekprogramma's! Volgens mij ben je undercover B.U.B' er ofzo (niet dat daar wat mis mee is).
Hellfigger is niet anti-nederlands. Hij zit op deze draad alleen een beetje te 'figgen''.
Oud 16 januari 2007, 00:58   #872
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hellfigger is niet anti-nederlands. Hij zit op deze draad alleen een beetje te 'figgen''.
Hij doet in alle threads lomp... sorry hoor maar dan kan ik maar tot EEN conclusie komen.

Mooie reactie op Kim trouwens, hoewel het misschien ietsje subtieler had gemogen:

Iemand serieus aanspreken op fouten in zijn of haar character en de oplossing aanreiken gaat misschien iets te diep/persoonlijk voor een online forum.

Verder zitten we allemaal boordevol met dat soort fouten, en is het belangrijk dat de juiste persoon de juiste dingen zegt op de juiste plek/tijd.
Als er al iemand zoiets zou kunnen ben jij het wel, "pappa Gelre", maar... ik had niet het idee dat alle factoren op de "juist" stand stonden (ik zeg niet welke).

:3
Oud 16 januari 2007, 01:05   #873
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Hij doet in alle threads lomp... sorry hoor maar dan kan ik maar tot EEN conclusie komen.

Mooie reactie op Kim trouwens, hoewel het misschien ietsje subtieler had gemogen:

Iemand serieus aanspreken op fouten in zijn of haar character en de oplossing aanreiken gaat misschien iets te diep/persoonlijk voor een online forum.

Verder zitten we allemaal boordevol met dat soort fouten, en is het belangrijk dat de juiste persoon de juiste dingen zegt op de juiste plek/tijd.
Als er al iemand zoiets zou kunnen ben jij het wel, "pappa Gelre", maar... ik had niet het idee dat alle factoren op de "juist" stand stonden (ik zeg niet welke).

:3
Ik vond het ook te direct tegen een, op zich, sympathieke poster als Kim, heb daarom mijn bericht al aangepast. Ik heb het trouwens niet over haar karakter, wel over de toon van sommige berichten.
Oud 16 januari 2007, 01:11   #874
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het ook te direct tegen een, op zich, sympathieke poster als Kim, heb daarom mijn bericht al aangepast. Ik heb het trouwens niet over haar karakter, wel over de toon van sommige berichten.
Die toon kan herleid worden tot een gebrek aan verlichting/volwassenheid/
ruimdenkendheid/wereldbeeld, iets wat ik tot het herbouwen van character beschouw. Maargoed, doet er verder niet toe.

(Kim ik bedoel er niks mee hoor, ik heb er zelf ook last van, ik lees het ook terug in mijn eigen berichten, maar ik probeer ertegen te vechten!)

en nu lekker slapen
Oud 16 januari 2007, 01:15   #875
Heftruck

Standaard

Citaat:
En daar draait het dan ook enkel en alleen om.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 januari 2007 om 01:15.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 01:16   #876
Hertog van Gelre

Standaard

Geert Bourgeois blijkt geen voorstander van het vignet.
Citaat:
Belgen herzien plannen duur wegenvignet

maandag 15 januari 2007 18:10
De Belgische overheid lijkt terug te komen op de plannen om alle automobilisten op de Belgische wegen per jaar een wegenvignet van zestig euro te laten kopen. In een nieuw plan moet de prijs van het wegenvignet afhangen van de verblijfsduur.

Waarschijnlijk zijn er ook Belgische dagvignetten te koop vanaf 2008
De Vlaamse minister Geert Bourgeois van Toerisme vertelde zijn plan tegen het Vlaamse persbureau Belga. Hij is bang dat België veel inkomsten uit dagtoerisme misloopt als er alleen een jaarvignet op de markt komt. Hij vreest dat veel Nederlanders België dan links laten liggen.
Volgens de eerdere plannen zou iedere automobilist die gebruik wil maken van de Belgische wegen een wegenvignet van zestig euro aan moeten schaffen. Belgische automobilisten zouden de kosten van dit vignet via de wegenbelasting terug krijgen. Maar buitenlandse automobilisten zouden, ongeacht de duur van het verblijf in België, zestig euro per jaar moeten betalen.
Let op: ''Nieuw plan'' en ''eerdere plannen''....

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 16 januari 2007 om 01:30.
Oud 16 januari 2007, 01:25   #877
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
En daar draait het dan ook enkel en alleen om.
En de Nederlanders wat op stang jagen, zodat er weer een gezellige Nederland-Vlaanderen haat ontstaat.
Er gaat de laaste tijd te veel om tussen die twee, en dat is niet goed voor den belziek.
DAT is volgens mij de onderliggende agenda.

Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat het hele boeltje echt veel gaat opleveren, en uiteindelijk ondervinden of gaan alleen de Vlaamse steden er nadeel van ondervinden.

Blijven aanvallen die maatregel, vooral op Europees vlak.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 01:27   #878
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geert Bourgeois blijkt geen voorstander van het vignet.
De Sossen hebben het tot een prioriteit gebombardeerd en dan heeft Geert (voorlopig) weinig of niets te zeggen.
Oud 16 januari 2007, 01:35   #879
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
En de Nederlanders wat op stang jagen, zodat er weer een gezellige Nederland-Vlaanderen haat ontstaat.
Er gaat de laaste tijd te veel om tussen die twee, en dat is niet goed voor den belziek.
DAT is volgens mij de onderliggende agenda.
Politici houden zich niet bezig met zulke dingen. De zakken spijzen, daar zijn ze mee bezig!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 08:08   #880
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let op: ''Nieuw plan'' en ''eerdere plannen''....
Klopt niet, daar er in de studie al veel eerder sprake was van verschillende tarieven. Zo blijkt nu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be