Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 11:10   #8781
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal jij vandaan dat het als tijdelijk bedoeld was?[/url]
ho? als jij GASTEN uitnodigt veronderstel je dus ook dat ze eeuwig blijven wonen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:13   #8782
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij vandaan dat het als tijdelijk bedoeld was?

In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ...
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc
Dat waren dus de Grieken en Italianen en Spanjaarden meen ik.... die noemde men dan ook niet "gast-arbeiders". De Noord Afrikanen en Turken kwamen ZONDER gezin en het was niét de bedoeling dat ze bleven.
Oud 3 augustus 2011, 11:19   #8783
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een rapport van 2009 met cijfers van 2006 en 2007

En een rapport van 2001.
We hebben wel de cijfers nodig van de laatste 10 jaar en van ooit.

Is het nu al te vermoeiend om correct te schrijven wat je bedoeld.

Dan wordt je stelling :
Inderdaad, moslims, buiten een paar uitzonderingen, achten zelfs de mensenrechten ondergeschikt aan de sharia. Laat staan onze Belgische wetten.
Je vergist je. er zijn er veel meer dan "een paar uitzonderingen" die de mensenrechten niet ondergeschikt vinden. Idem voor onze Belgische weten.

Moslims zijn het er zelfs nog niet over eens wat er in de sharia moet staan.

Mogen we hier de cijfers voor hebben dan? Wat zijn "veel"? Hoeveel zijn "een paar uitzonderingen"?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:26   #8784
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is wat ik nu juist probeer uit te leggen.
Het merendeel zijn Europeanen.
Ja, daar zijn veel gastarbeiders bij (Polen en Roemenen in de bouw bv).

Het argument 'een tsunami van moslim immigranten' is dus niets meer dan ongefundeerde propaganda.
Ga gewoon eens in Brussel rondlopen...eens kijken of je het dan nog ongefundeerde propaganda vind.
Oud 3 augustus 2011, 12:26   #8785
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ho? als jij GASTEN uitnodigt veronderstel je dus ook dat ze eeuwig blijven wonen?
Normaal is het de gewoonte dat een gast na het feest terug naar huis gaat, sjok denkt daar precies anders over.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:32   #8786
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Normaal is het de gewoonte dat een gast na het feest terug naar huis gaat, sjok denkt daar precies anders over.
Artisjok heeft blijkbaar ook nog niet in de gaten dat de eerste migranten (die van de Middellandse zeegebieden: Grieken, Italianen en Spanjaarden) ook nooit GASTARBEIDERS genoemd werden.... vandaar dat ze werden aangeraden hun familie mee te brengen.

De tweede lading GAST-arbeiders werden pas toegestaan hun familie in te voeren n?* de immigratiestop van 1974 en n?* de oliecrisis en de stichting van Eurabia in 1976.

Uit die periode stamt ook de ondertussen bewaarheid geworden uitspraak van de Algerijnse president Bourguiba: "we zullen Europa veroveren via de baarmoeders van onze vrouwen."

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 augustus 2011 om 12:33.
Oud 3 augustus 2011, 13:15   #8787
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat heeft een gastarbeider te maken met een feest?
Ik haal een tekst aan waaruit blijkt dat de gastarbeiders naar hier gehaald werden met de bedoeling om te blijven.
http://forum.politics.be/newreply.ph...reply&t=130351
En jij geraakt niet verder dan wat gezever over een feestje.

Voor de mensen die nooit aardrijkskunde kregen; ook Marokko en Turkije hebben een kust aan de Middellandse zee.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 14:08   #8788
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb van wel meer fabeltjes gehoord, maar zolang ik geen vliegende eenhoorn zie rondlopen blijft het een fabeltje.

*edit*
eigenlijk is de muis-olifant een betere vergelijking.

Ge kunt wel beweren dat mijn kelder vol zit met olifanten.
Maar hoewel muizen ook grijs zijn, blijven het muizen.
geniet even mee:

http://www.youtube.com/watch?v=_WUKX4x-xHg

nu hoor je het eens van een andere fantast.
Oud 3 augustus 2011, 16:58   #8789
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft een gastarbeider te maken met een feest?
Ik haal een tekst aan waaruit blijkt dat de gastarbeiders naar hier gehaald werden met de bedoeling om te blijven.
http://forum.politics.be/newreply.ph...reply&t=130351
En jij geraakt niet verder dan wat gezever over een feestje.

Voor de mensen die nooit aardrijkskunde kregen; ook Marokko en Turkije hebben een kust aan de Middellandse zee.
Heeft er allemaal geen hol mee te maken en het boeit geen kat dat er mensen naar hier kwamen om te werken...te blijven of niet. Ik ben er zeker van dat niet eens iemand hier...zonder het op te zoeken een aantal kan plakken over hoeveel mensen het toen dan werkelijk ging.

HET enige probleem is dat er teveel allochtonen voor problemen zorgen in onze gemeenschap.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 augustus 2011 om 16:59.
Oud 3 augustus 2011, 17:19   #8790
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daarom noemen enkel racisten de marokkanen "noord-afrikanen" en de turken "turken".
In feite zouden we ze "middellandse zee bewoners" moeten noemen misschien? Zeker als ze vooral aan de atlantische oceaan grenzen zoals Marokko of aan de Zwarte Zee zoals Turkije? neenee, het zijn middellandse zeevolkeren zegt Artisjok.

en wie durft dat tegenspreken?
Oud 3 augustus 2011, 17:32   #8791
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Heeft er allemaal geen hol mee te maken en het boeit geen kat dat er mensen naar hier kwamen om te werken...te blijven of niet. Ik ben er zeker van dat niet eens iemand hier...zonder het op te zoeken een aantal kan plakken over hoeveel mensen het toen dan werkelijk ging.

HET enige probleem is dat er teveel allochtonen voor problemen zorgen in onze gemeenschap.
Toen ik vroeger te Mechelen naar school ging hing er aan elke café-deur een bierkaartje met de tekst:"Defendu aux Nord-Africains". Onze knuffelaars zullen nu roepen racisme, nee hoor, dit was eind jaren zestig beging jaren zeventig, het was toen (en nu nog) gewoon zo dat we met die mensen niets als last hadden.
In 1974 (als ik het goed heb) kwam de eerste poco-daad, die bierkaartjes mochten niet meer, sindsdien is het alleen maar verergerd met de poco's.
De eerste misdaad die ik persoonlijk meemaakte met deze gastarbeiders was dat ze met drie een vriend van mij neerstaken met een schroevendraaier, de jongen heeft het niet overleefd, dat was in 1974 in Mechelen (de daders zijn nooit gevonden).

Laatst gewijzigd door Hoomer : 3 augustus 2011 om 17:34.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 17:34   #8792
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen ik vroeger te Mechelen naar school ging hingen er aan elke café-deur een bierkaartje met de tekst:"Defendu aux Nord-Africains". Onze knuffelaars zullen nu roepen racisme, nee hoor, dit was eind jaren zestig beging jaren zeventig, het was toen (en nu nog) gewoon zo dat we met die mensen niets als last hadden.
In 1974 (als ik het goed heb) kwam de eerste poco-daad, die bierkaartjes mochten niet meer, sindsdien is het alleen maar verergerd met de poco's
Wat is er 'poco' aan het verbieden van cafés 'slegs vir blanke'?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 17:36   #8793
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nee hoor die tekst hing zelfs aan zwart Beireke zijn deur (een donkere Afrikaan (mijn stamkroeg toendertijd)).
De Marokkanen waren gewoon ambrasmakers en konden geen vrouw met rust laten, gehuwd en aanwezigheid van hun man of niet. Gewoon ongewenst, geen racisme.
Oud 3 augustus 2011, 17:37   #8794
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen ik vroeger te Mechelen naar school ging hing er aan elke café-deur een bierkaartje met de tekst:"Defendu aux Nord-Africains". Onze knuffelaars zullen nu roepen racisme, nee hoor, dit was eind jaren zestig beging jaren zeventig, het was toen (en nu nog) gewoon zo dat we met die mensen niets als last hadden.
In 1974 (als ik het goed heb) kwam de eerste poco-daad, die bierkaartjes mochten niet meer, sindsdien is het alleen maar verergerd met de poco's.
De eerste misdaad die ik persoonlijk meemaakte met deze gastarbeiders was dat ze met drie een vriend van mij neerstaken met een schroevendraaier, de jongen heeft het niet overleefd, dat was in 1974 in Mechelen (de daders zijn nooit gevonden).
Ook al meegemaakt daar in Mechelen Nekkerspoel dat ze achter mij kwamen lopen met schroevendraaiers... omdat ik de straat overstak en ze moesten remmen... Maar we moeten mekaar gewoon leren begrijpen en elkaar aanvaarden, he Alberoto?
Oud 3 augustus 2011, 17:37   #8795
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
neenee, d?*t mag niet.

"slegs vir zwarte" d?*t mag wel, zoals men nu ook "slegs vir maghrebdames" missverkiezingen mag houden.
Oud 3 augustus 2011, 17:41   #8796
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ook al meegemaakt daar in Mechelen Nekkerspoel dat ze achter mij kwamen lopen met schroevendraaiers... omdat ik de straat overstak en ze moesten remmen... Maar we moeten mekaar gewoon leren begrijpen en elkaar aanvaarden, he Alberoto?
Ben een paar weken geleden door een autochtoon op een brommertje van het fietspad gereden omdat die vond dat hij het recht had om op de smalle strook in het midden te rijden in tegengestelde richting.

Bij het passeren stak hij zijn arm uit zodat ik ten val kwam.

Your point?
Oud 3 augustus 2011, 17:43   #8797
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ben een paar weken geleden door een autochtoon op een brommertje van het fietspad gereden omdat die vond dat hij het recht had om op de smalle strook in het midden te rijden in tegengestelde richting.

Your point?
Aangekweekte arrogantie misschien?
Oud 3 augustus 2011, 17:56   #8798
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Your point?
Dat was gewoon ter illustratie van hun macho, dominant gedrag.
Dit komt véél vaker voor bij moslims dan bij autochtonen. Dat terwijl de autochtonen 75% van de bevolking uitmaken en moslims 5%. Mijn punt is dus dat er wel degelijk een probleem is. Misschien hoor je het niet graag van mij, hier een artikeltje van Lucas van der Taelen die je misschien meer vertrouwd dan mij.

http://www.facebook.com/topic.php?ui...34892&topic=32

Stop aub met te claimen dat er niks aan de hand is.
Oud 3 augustus 2011, 18:44   #8799
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat was gewoon ter illustratie van hun macho, dominant gedrag.
Dit komt véél vaker voor bij moslims dan bij autochtonen.
Niet in mijn ervaring.
Arrogant, machogedrag is iets wat ik zie bij laaggeschoolden, kansarmen.
En die hebt ge bij allochtonen en autochtonen.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 augustus 2011 om 18:45.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 18:55   #8800
Hoomer

Standaard

Citaat:
Niet in mijn ervaring.
Arrogant, machogedrag is iets wat ik zie bij laaggeschoolden, kansarmen.
En die hebt ge bij allochtonen en autochtonen.
onzin

Laatst gewijzigd door Hoomer : 3 augustus 2011 om 18:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be