Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 07:18   #881
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Zuivere drugs is ook niet altijd bevorderend voor de gezondheid.
Je gaar me toch niet wijsmaken dat wiet gemengd met lood of glas beter is voor de gezondheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 07:27   #882
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
We draaien nu al inmiddels jaren in cirkeltjes. Maar vergeten in te zien hoe "breed" BE haar perspectief op drugs is geworden.
Maar ff willen dat alle drugs zomaar kan, en de staat verantwoordelijk moet zijn om zuivere drugs te leveren, dan vind ik dat toch vrij van de pot gerukt.
Portugal is geen voorbeeld op wat bepaalde mensen hier vragen.
Men vraagt hier aanbod en een bijsluiter bij die drugs.
Wat bedoel je met "hoe "breed" BE haar perspectief op drugs is geworden."
Waarom zou de staat niet verantwoordelijk mogen zijn voor de kwaliteit. Dat is ze toch ook voor voedsel.

Citaat:
Cannabis is toch gedecriminaliseerd?
Hoezo? Mag ik dan een coffeeshop beginnen? Mag ik meer dan 1 plant kweken?
Citaat:
Waarom moet alle drugs dat persé zijn?
Zie hero, dat is taliban dope.
Zie coke, dat is van coca-fabriekjes die uitgebuit worden door rijke mannekes die koelbloedig een kogel in je kop schieten..
..
Jij vindt het toch niet beter om de taliban en "rijke mannekes die koelbloedig een kogel in je kop schieten" te sponseren?

Citaat:
Denk toch eens na.
En 't is niet omdat het "gedecriminaliseerd" wordt dat het niet van diezelfde bronnen gaat komen he. Wordt ze dan werkelijk zuiverder dan ze nu is?
Ze passeert dan toch ook nog evenveel handen.
Nu kan je ook thuisgestookte alcohol in het zwart kopen. Waarom doe je dat niet? Je koopt de zwaar belaste alcohol waarvan je weet dat je niet blind wordt.
"Na de opheffing van het alcoholverbod in de VS ging naar schatting eenderde van de 'bootleggers' door in andere vormen van criminaliteit (waaronder in de opkomende drugshandel!), eenderde werd eerzaam drankhandelaar, en eenderde verdween uit de criminaliteit en de drankhandel."
http://www.drugsbeleid.nl/
Oud 29 december 2010, 10:45   #883
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag ik meer dan 1 plant kweken?
Jij mag helemaal geen planten kweken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 11:48   #884
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, die mensen geven dat toch ook uit? Wat is dan het verschil met bijvoorbeeld de arbeider of bediende?

Wel, los van het feit dat die mensen veel minder uit te geven hebben natuurlijk.
Ik snap uw vraag niet...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:06   #885
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wrm hebt ge het hier dan ook nodig? Hier lijden we niet aan hoogteziekte.
Hebt gij kanker? Of is er een andere reden om uw cannabis te consumeren?

Citaat:
Ge kunt u trouwens zo coca stekken, zaden en planten via de post laten komen, legaal.
Illegaal. Sorry. OK er gaat mss geen haan naar kraaien maar er is maar één rechter nodig die vindt dat er een voorbeeld gesteld moet worden en ge hebt het zitten.

Citaat:
Kijk naar hero junks, die schuiven zelfs hun eigen kids opzij voor hun verslaving te onderhouden.
Alcoholjunks zetten ook hun eigen kinderen opzij, cannabisjunks van hetzelfde. Junks zijn junks en hebben hulp nodig, dit heeft niks te maken met het middel op zich.

Citaat:
Besef toch met wat je hier vraagt.
Lees eens iets meer aandachtig mijn (en anderen hun) vorige posts

Citaat:
Dat is niet zo. Ik kijk naar de realiteit.
Wel duidelijk niet hé, dit is een onderzoek, het IS de realiteit. Het strookt gewoon niet met wat wij als burger door onze strot geramd werd, namelijk: "drugs zijn ALTIJD slecht en leiden ALTIJD tot problemen en zijn voor NIKS goed".

Citaat:
Ik heb hero gebruikers gezien die zich samenpropten in één kamer, een studentekamer dichtbij de Rooseveltplaats.
OK ja junkies. Ik zie nog altijd geen enkele reden om ze te criminaliseren en ze te dwingen ultraslechte drugs te gebruiken. Want daar komt het op neer.

Citaat:
Ik heb nog nooit een gematigd hero gebruiker gezien, u wel misschien?
Vraag mijn moeder eens of ze ooit een gematigd cannabisgebruiker gezien heeft en ze gaat u direct van antwoord dienen. Dit heeft gewoon te maken met de zichtbaarheid, en dat heeft weer te maken met het immense taboe dat errond heerst. Ik zeg niet dat heroïne een goed idee is hé, integendeel. Maar er is veel meer nuance dan jij waarneemt.

Citaat:
Edit: En hierbij ontken ik niet dat hero gebruikers niet eerst al gematigd gebruiker begonnen. Nochtans "geïndustrialiseerde" opium he makker.
Eerder gecriminaliseerd, maar kom.

Citaat:
Bekijk ook hoe men omgaat met hun kinderen aub.
Naast de kwestie. Een persoon in een depressie verwaarloost ook zijn kinderen. Alcoholjunkies ook. Cannabisjunkies ook. Hell, iedereen die in de put zit, feitelijk.

Citaat:
Datura is ook een herbal, ik raad het ook af he.
Het wil nog steeds niet zeggen dat het moet verboden worden. Echter, het moet genoeg doordringen hoe gevaarlijk het is. Het feit dat jij ervan blijft b.v. is mogelijk omdat je je geïnformeerd hebt. Dat is er gewoon nog veel te weinig.

Citaat:
Dat is niet legaal, maar geregulariseerd.
Je hebt ook illegaal en geregulariseerd, namelijk het systeem waar we nu in zitten. Legaal en geregulariseerd wil zeggen dat het niet verboden is om het te bezitten en te gebruiken, maar dat er wel regels zijn omtrent het gebruik en de distributie.

Citaat:
De voorbeelden zoals opium en datura passen hier in die lijnen.
Cannabis is ook schadelijker dan XTC en LSD.

Citaat:
Andersom ook, wiet is nog altijd de zuiverste drugs. (mits zelf bio opgekweekt)
Wiet is sowieso een mengsel van vanalles aangezien het een hele plant is. "Zuiverste drugs" zijn enkel mogelijk in een laboratorium.

Citaat:
Die is er al voor soft drugs.
Er is geen enkele vorm van decriminalisatie in België. Er is alleen de aanbeveling om cannabis als laagste prioriteit te behandelen, da's al. In Kortrijk b.v. hebben ze heel lang dat advies niet gevolgd en gewoon elke persoon met cannabis op zak voor de rechter gedaagd (ik weet niet hoe het nu zit).

Citaat:
En hard drug gebruikers met bezit van hard drugs krijgen geen zware vingertik in BE. Ze zien de bak zelfs niet meer.
Mijn neef heeft 250€ boete gekregen voor bezit van XTC.
Bij een volgende overtreding wordt het nog zwaarder.
Oud 29 december 2010, 12:16   #886
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaar me toch niet wijsmaken dat wiet gemengd met lood of glas beter is voor de gezondheid.
Dat doet me denken aan iemand die een paar kilo wiet kocht, het was in de tijd dat men in Nederland nog rijksdaalders gebruikte. Hij vond in èèn van die zakken een rijksdaalder, hij blij. Twee gulden vijftig was dat waard.

Tot ik hem erop wees dat zo'n rijksdaalder zo'n 70 gram woog. Toen vond hij het minder grappig.
Oud 29 december 2010, 12:19   #887
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Cannabis is toch gedecriminaliseerd? Waarom moet alle drugs dat persé zijn?
Cannabis is niet gedecriminaliseerd.
En voor uw tweede vraag: om dezelfde reden als dat gij zo "voor" cannabis zijt, zo zijn andere mensen "voor" andere drugs. Jij hebt een vraag dus je wil een deftig en veilig aanbod zonder als crimineel behandeld te worden.
Een XTC-gebruiker wil net hetzelfde. Als het aanbod er niet is dan zoekt een gebruiker wel een achterpoortje of het nu tegen de wet is of niet.
Een ander typisch bijverschijnsel is ontkennen dat iets illegaal is. Jij doet het duidelijk met cannabis, ik heb het ook lang volgehouden voor cocabladeren. Ik wil u alleen maar waarschuwen dat de kans reëel is dat ge ooit nog eens tegen de lamp loopt en dat ze dan misschien minder inschikkelijk zullen zijn.

Citaat:
Zie hero, dat is taliban dope.
Volledig verkeerd. De productie van heroïne in Afganistan is volledig in elkaar gestort tijdens het Taliban-regime want die zijn daar ultra streng tegen opgetreden. Nu de Taliban verdreven zijn, is de productie en export van heroïne uit Afganistan weer langzaam aan het toenemen. Merk op dat ik Afganistan blijf herhalen, omdat dit feit natuurlijk niks te maken heeft met de totale situatie van heroïne op wereldschaal.

Citaat:
Zie coke, dat is van coca-fabriekjes die uitgebuit worden door rijke mannekes die koelbloedig een kogel in je kop schieten....
Inderdaad, daarmee dat het zo snel mogelijk legaal moet worden.

Bio- en fairtrade-coke: ik ben er voor!

Citaat:
En 't is niet omdat het "gedecriminaliseerd" wordt dat het niet van diezelfde bronnen gaat komen he. Wordt ze dan werkelijk zuiverder dan ze nu is?
Ze passeert dan toch ook nog evenveel handen.
Het mag perfect van dezelfde cocaboeren komen, die gaan dan mss een beter leven hebben. De kwaliteit van de cocaïne zou in een legaal systeem MOETEN voldoen aan minimale kwaliteitsnormen. Nu zijn er helemaal geen en kunt ge alles meemaken van totale brol met 0% cocaïne tot zeer hoge percentages.
De legale plantages zouden ook ter plekke kunnen blijven i.p.v. dat ze nu systematisch vernield worden waardoor ze steeds dieper in het regenwoud moeten, met alle nefaste ecologische gevolgen vandien.
Oud 29 december 2010, 12:21   #888
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Alcoholjunks zetten ook hun eigen kinderen opzij, cannabisjunks van hetzelfde.
Bullshit, er zijn geen cannabisjunks. Zeker ooit die reportage gezien waarbij ze ergens een of andere debiel onder een steen hebben uitgegraven die meer dan 50 euro per dag rookte? Dat zijn indianenverhalen om de massa wat angst aan te jagen om een idiote regel te verantwoorden. Een junk is en zal een junk zijn, het middel is ondergeschikt hieraan. Ze zullen altijd iets vinden om in overgrote mate te consumeren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:28   #889
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet me denken aan iemand die een paar kilo wiet kocht, het was in de tijd dat men in Nederland nog rijksdaalders gebruikte. Hij vond in èèn van die zakken een rijksdaalder, hij blij. Twee gulden vijftig was dat waard.

Tot ik hem erop wees dat zo'n rijksdaalder zo'n 70 gram woog. Toen vond hij het minder grappig.
Die rijksdaalder kan je er nog tussen uithalen. Dan ben je wel opgelicht.
Maar zoals tegenwoordig gebeurd, glas en lood fijngemaakt er tussen mengen is niet alleen oplichting maar ook een bedreiging voor de gezondheid.
Een vriend belandde zo in het ziekenhuis.
Oud 29 december 2010, 12:31   #890
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Ik neem het je niet kwalijk dat je dit nog niet weet van mij. Maar ik ben van mening: iedereen moet kunnen groeien wat hij zelf wenst.
Akkoord maar er zit een addertje onder het gras. Als je kinderen hebt dan moet je ervoor kunnen zorgen dat die zelfgekweekte planten buiten hun bereik blijven.

Citaat:
Maar er kan zoveel misgaan, dus één gedoogde wietplant is zeker geen goed beleid. Daarin volg ik je helemaal.
Iedereen die ik ken die zelf kweekt zegt dat.

Citaat:
LSD is wel een gevaarlijke drugs.
Het is echt de minst schadelijke en minst gevaarlijke van allemaal. Je moet natuurlijk altijd blijven opletten, het blijft een bewustzijnsveranderend middel.
En je moet er rekening mee houden dat je in de kleine gevoelige groep kunt zitten die er slecht op reageert.

Citaat:
Maar zelfs op paddo's kunnen mensen zich heel raar gaan gedragen.
De kans om op paddestoelen (i.e. psilocine/psilocybine) vreemde dingen te doen of complicaties te hebben, is effectief groter dan i.g.v. LSD.

Citaat:
LSD is niet de manier volgens mij om de geest te expanderen.
Het is niet de manier VOOR JOU. Psychedelica zijn een zeer persoonlijk gebeuren, zowel naar aard van de stof als van hoeveelheid.

Citaat:
Nevertheless, ik heb mensen enorm zien afzien op paddo's en rede moeten inspreken omdat ze dachten dat de "bad trip"' nooit overging. Wat doen sommige mensen met het idee dat een bad trip nooit eindigt? De verhalen zijn ons niet onbekend.
Als ge refereert naar zelfmoord: die voorbeelden zijn ongelooflijk zeldzaam en zijn eerder het gevolg van "negatieve reclame" waardoor ge een self forfilling prophecy krijgt. Zo zou er in de jaren '60 een kleine golf geweest zijn van mensen die onder invloed van LSD dachten dat ze konden vliegen en het raam uit sprongen, heel kort nadat het (foutieve) bericht via de media de wereld werd ingestuurd. Sinds een paar jaar na die feiten is dit nooit meer voorgevallen. Op dezelfde manier zijn mensen die zich �*l te veel concentreren op bad trips, veel gevoeliger om effectief een bad trip te krijgen op psychedelica. Maar kom, op uw eentje trippen zonder dat er iemand van weet is imho altijd een slecht idee.

Citaat:
Een hoer haar lastigste klanten zijn Arabieren. Een klant zijn lastigste leverancier is, is een arabier. Enfin in mijn ervaring toch.
Een dealer is niet meer en niet minder dan een zwartwerker, hoewel die dealer in de context minder crimineel is.
Wat is uw punt nu eigenlijk?

Citaat:
Meth bv, mensen worden zombies. Of meth haar intrede al maakte in BE is mij een vraag. Ik zit dan ook niet meer in die milieus, ben al een dagje ouder.
Methamphetamine is er. Soms verkocht als XTC.
Oud 29 december 2010, 12:31   #891
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zoals tegenwoordig gebeurd, glas en lood fijngemaakt er tussen mengen is niet alleen oplichting maar ook een bedreiging voor de gezondheid.
Wat voor een flutdealer heb je dan?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:35   #892
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Bullshit, er zijn geen cannabisjunks. Zeker ooit die reportage gezien waarbij ze ergens een of andere debiel onder een steen hebben uitgegraven die meer dan 50 euro per dag rookte? Dat zijn indianenverhalen om de massa wat angst aan te jagen om een idiote regel te verantwoorden. Een junk is en zal een junk zijn, het middel is ondergeschikt hieraan. Ze zullen altijd iets vinden om in overgrote mate te consumeren.
Welja met "cannabisjunk" bedoel ik dus zo iemand die per toeval cannabis eruit gekozen heeft. Ze bestaan wel degelijk.
Oud 29 december 2010, 12:39   #893
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal fratsen van mensen die er weinig of niets van kennen.

Als je je wiet wil verzwaren, dan volstaat het van die wiet in de badkamer te zetten terwijl je doucht. de stoom die daarbij vrijkomt wordt door de wiet opgezogen.

Of de limonade truk, Sprite ofzo, laat de wiet daar in weken en daarna drogen. Weegt meer door de suiker - en hij glinsterd zo mooi dat de meeste mensen denken dat er heel veel THC inzit, en hij smaakt zoet als je hem rookt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 december 2010 om 12:41.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:42   #894
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Of de limonade truk, Sprite ofzo, laat de wiet daar in weken en daarna drogen. Weegt meer door de suiker - en hij glinsterd zo mooi dat de meeste mensen denken dat er heel veel THC inzit, en hij smaakt zoet als je hem rookt.
Ik zou dan gewoon gaan voor het mengen van meer plantendelen of mannelijke planten met de wiet. I.p.v. al dat afval hebt ge dan meer kassa.
Oud 29 december 2010, 12:46   #895
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou dan gewoon gaan voor het mengen van meer plantendelen of mannelijke planten met de wiet. I.p.v. al dat afval hebt ge dan meer kassa.
Ik begrijp niet wat je hier zegt, je gaat er wat droge stokken bijsteken van mannelijke planten?

Als je wiet koopt, als gebruiker dan, dan moet hij toch gekuist zijn?

Wat doe je met die mannelijke planten in de eerste plaats? Een kweker wil toch geen mannelijke planten?
Oud 29 december 2010, 13:16   #896
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat je hier zegt, je gaat er wat droge stokken bijsteken van mannelijke planten?

Als je wiet koopt, als gebruiker dan, dan moet hij toch gekuist zijn?

Wat doe je met die mannelijke planten in de eerste plaats? Een kweker wil toch geen mannelijke planten?
Wel als ge zaad wil hebben dan moet ge ooit es een mannelijke plant hebben, niet? Dus... I.p.v. te composteren ---> bij het produkt draaien om te verzwaren. En er zit ook nog een beetje THC in.
Ik dacht verder dat ze enkel de bloemtoppen gebruiken en de bovenste bladeren, of benk hier mis?
Oud 29 december 2010, 13:20   #897
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel als ge zaad wil hebben dan moet ge ooit es een mannelijke plant hebben, niet? Dus... I.p.v. te composteren ---> bij het produkt draaien om te verzwaren. En er zit ook nog een beetje THC in.
Ik dacht verder dat ze enkel de bloemtoppen gebruiken en de bovenste bladeren, of benk hier mis?
Wat wil je met zaad doen dan?

Kwekers gebruiken vrouwelijke stekken. En de oogst bestaat uit de vrouwelijke bloemen, dat is alles, geen bladeren of takken gewenst.

En zaad wil je al zeker niet, een vrouwelijke plant die bevrucht wordt stopt al haar energie in zaad groeien.

Een vrouwelijke plant die niet bevrucht raakt gaat in crisis en produceert extra THC.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 december 2010 om 13:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 13:23   #898
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou jij zulke takkenwiet kopen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:19   #899
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wat wil je met zaad doen dan?

Kwekers gebruiken vrouwelijke stekken. En de oogst bestaat uit de vrouwelijke bloemen, dat is alles, geen bladeren of takken gewenst.

En zaad wil je al zeker niet, een vrouwelijke plant die bevrucht wordt stopt al haar energie in zaad groeien.

Een vrouwelijke plant die niet bevrucht raakt gaat in crisis en produceert extra THC.
OK maar ge kuint wel in elke smartshop ZAAD kopen. Dat komt toch ergens van
Oud 29 december 2010, 20:20   #900
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zou jij zulke takkenwiet kopen?
Toch meer dan als er suiker bijzit, niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be