Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 01:40   #881
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als u de indruk heeft dat ik enerzijds godvruchtig zou zijn en anderzijds iets dergelijks gesteld heb, is er iets mis met uw indrukken. Dat kan te maken hebben met gebrekkige zintuigen, concentratiestoornissen, gebrekkig analytisch denkvermogen of capaciteit om vlot en begrijpend te lezen.

Misschien nog eens nalezen wat ik juist schreef?
Ach hoe aandoenlijk. Een altruïst ben je. Wie oh wie zou het durven een bedrijf als iets openbaars te zien? Toch zeker geen gehersenspoelde hoge dunk van zichzelf hebbend godvruchtig iemand?

Altruïsten dat ik ze nu net op dit forum tegen kom.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:41   #882
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar de werkgever heeft wel het recht daar rekening mee te houden als hij dat nodig acht in het belang van zijn bedrijf.
Neen, herinner u het kantelpoortenbedrijf Feryn dat veroordeeld werd tot 'het staken van de discriminatie'.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:41   #883
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Als klant wens ik geen uitingen van godsdienst. Klant is koning voor de bedrijven. Proficiat aan Hema ! Hopelijk volgen alle bedrijven dit voorbeeld.
Als klant wens ik geen vrouwen te zien die werken. Vrouwen moeten thuiszitten.

Als klant wil ik geen homoseksuele verkoper.

Als klant wil ik niet geholpen worden door iemand met een zachte g die aan paapse afgoderij doet.

Als klant wil ik geen negers tegenkomen.

Als klant wil ik dat er ''plattekaas'' op de verpakking staat in plaats van ''kwark''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:42   #884
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zo onlogisch is dat niet.
Moest ik soms hypocriet zeggen?

ministe van agitatie die volgens zijn profiel links is komt hier schermen met de grondwet die vrijheid van godsdienst waarborgt terwijl het juist de linksen zijn die in het verleden geen enkel probleem hadden met diezelfde grondwet als het er op aan kwam de katolieken te bestrijden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 maart 2011 om 01:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:42   #885
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach hoe aandoenlijk. Een altruïst ben je. Wie oh wie zou het durven een bedrijf als iets openbaars te zien? Toch zeker geen gehersenspoelde hoge dunk van zichzelf hebbend godvruchtig iemand?

Altruïsten dat ik ze nu net op dit forum tegen kom.
Voor alle duidelijkheid (dat lijkt u nodig te hebben):

• ik ben niet godvruchtig aangezien ik atheïst ben
• ik beweer niet dat bedrijven openbaar domein zijn

Oud 10 maart 2011, 01:42   #886
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar de werkgever heeft wel het recht daar rekening mee te houden als hij dat nodig acht in het belang van zijn bedrijf.
Natuurlijk, maar het is zwak, laf en hypocriet als je het eerst wel toestond en na wat klachten ineens niet meer.
Oud 10 maart 2011, 01:44   #887
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

ministe van agitatie die volgens zijn profiel links is komt hier schermen met de grondwet die vrijheid van godsdienst waarborgt terwijl het juist de linksen zijn die in het verleden geen enkel probleem hadden met diezelfde grondwet als het er op aan kwam de katolieken te bestrijden.
De katholieken zijn waar mogelijk bestreden binnen en met de grondwet en waar nodig werd die grondwet democratisch aangepast. Dat staat u allemaal vrij.

Maar als u de rechten en vrijheden wil inperken, zal u in mij een tegenstander vinden, zelfs al maak ik van die specifieke rechten en vrijheden geen gebruik.

Oud 10 maart 2011, 01:45   #888
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik distantieer me openlijk van instemmende uitspraken van linkse & rechtse radicalen...
Die zijn niet fanatiek genoeg voor jou?
Citaat:

Verder hoop ik dat die meid NOOIT nog een deftige job krijgt...

Omdat zij, in tegenstelling tot honderden andere vandaag ontslagen werkwillige interimmers, met haar religieus fanatisme haar ontslag heeft uitgelokt en daar nu munt uit wil slaan door mediaandacht op te eisen..
Direct broodroof en een levenslang beroepsverbod? Goe bezig, vent.
Daarna kom je dan klagen indien ze een leefloon aanvraagt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik distantieer me openlijk van instemmende uitspraken van linkse & rechtse radicalen...
Want jij schrijft hier niet extremistisch?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:45   #889
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tot zover kan ik het eventueel met u eens zijn. Die beoordeling ligt echter bij u.
Deze uitspraak is echter meerzeggend over U dan over mij.
Citaat:
Zoals u klaarblijkelijk niet het onderscheid kan vatten tussen privé en openbaar begrijpt u ook niet het verschil tussen een kledingstuk (hoofddoek) en een ritueel (brandend pentagram). Ze zijn niet hetzelfde.
Ok, en wat met de peper en rum tegenover de hoofddoek?

Citaat:
Ook christelijke meisjes in een kledingzaak moeten niet plots in de paskamers de biecht afnemen, daarvoor worden ze niet betaald. Als ze hun werk doen, kunnen ze eventueel een kruisje om hun nek dragen indien ze daar belang aan hechten en het intern reglement dat niet verbiedt.
De biecht afnemen is niet besteed aan niet pastoors en hoger. Een kassierster mag, en kan dat niet volgens de christelijke regelingen. Ze kan op zijn best steun bieden en aanhoren. Maar ze mag geen "straffen" opleggen.
Citaat:
Zo ook horen voodoo-adepten zich niet bezig te houden met hun het slachten van kippen achter de kassa als ze betaald worden voor wat anders. En dat geldt ook voor moslims, paganisten en andere gelovigen.
Ik heb expres dat kippen slachten niet vermeld, doet te veel denken aan het offerfeest (kip is halal). Ik heb voor het Voodoo aspect het rum en peper body lotion ritueel genomen. Het visuele aspect is minimaal, als je de vage vegen van de peperpasta negeert. Het olifactorisch element daarentegenover.
Citaat:
Ik hoop dat ik u hiermee - ondanks uw klaarblijkelijk en door uzelf aangehaalde beperkte intellectuele vermogens - toch enigszins inzicht verschaft heb.
U hebt vooral U en uw alter ego Tegenlicht leuk in de kijker gezet. Dank U voor uw Waandacht.
Oud 10 maart 2011, 01:46   #890
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarelgulden Bekijk bericht
Arré lap ! Een omhoeggevalle Vlomsje trien docht da ze 'nen tjoekendoek aan zaaf doeng. D'Hollander, ik mut er ni veel van emme, mor ze doeng toch eens iet goe. 't Mag gezee worre.
Filip Dewinter heeft het bovendien oek goe gezee: koept lakkere varkensworst bij Hema !
Ik weeget toeg ni zenne, hollandse sociskes. We me onze cultier? Strak stoen wier allemoal int oeranje as debielen oaver tstroat te loepen. Das na oek gee zicht e joeng.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:46   #891
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, herinner u het kantelpoortenbedrijf Feryn dat veroordeeld werd tot 'het staken van de discriminatie'.
Hier is totaal geen sprake van discriminatie aangezien de kledijvoorschriften voor alle werknemers gelden!
Oud 10 maart 2011, 01:46   #892
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:

Als klant wil ik niet geholpen worden door iemand met een zachte g die aan paapse afgoderij doet.

Als klant wil ik dat er ''plattekaas'' op de verpakking staat in plaats van ''kwark''.
Lekker racistisch. Infantiele schrijfsels.

Geen godsdienstige uitingen wensen is geen racisme.

Platte kaas of kwark , verkopen doet het toch. De klant heeft de keuze om het te kopen of te laten staan.
Oud 10 maart 2011, 01:48   #893
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Het is niet onlogisch en niet hypocriet. Ik denk er hetzelfde over en ik ben in ieder geval niét onlogisch en hypocriet.

Ik zal te allen tijde de vrijheid van godsdienst verdedigen terwijl ik tegelijkertijd de macht van het instituut katholieke kerk, de invloed van fundamentalistische moslims en het dwingen van steile gereformeerden zal bestrijden. Met argumenten weliswaar, óf door het steunen van wettelijke maatregelen.

Ziet u het verschil niet?
Oud 10 maart 2011, 01:48   #894
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De katholieken zijn waar mogelijk bestreden binnen en met de grondwet en waar nodig werd die grondwet democratisch aangepast. Dat staat u allemaal vrij.

Maar als u de rechten en vrijheden wil inperken, zal u in mij een tegenstander vinden, zelfs al maak ik van die specifieke rechten en vrijheden geen gebruik.
Een iets te ingewikkelde redenering voor de forummer die je aansprak: probeer het eens met héél simpele ultraradicale slogans.
Oud 10 maart 2011, 01:49   #895
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is totaal geen sprake van discriminatie aangezien de kledijvoorschriften voor alle werknemers gelden!
Volmondig eens. Ze kunnen een stukske bleiten de godvruchtigen.
Oud 10 maart 2011, 01:49   #896
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin dan eerst maar aan het bestrijden van de islam waar de rechten en vrijheden ver te zoeken zijn.
Oud 10 maart 2011, 01:50   #897
Sjarelgulden
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Ik weeget toeg ni zenne, hollandse sociskes. We me onze cultier? Strak stoen wier allemoal int oeranje as debielen oaver tstroat te loepen. Das na oek gee zicht e joeng.
Zolang ze mor geen peirdepis geive om die socissen deur te spuule. Miljaar, wa die keize allemaal bier noemen. Geft ze nen Duvel en ze liggen al onder tafel, want hun constituse daar is het natuurlijk genne vette mei.

Laatst gewijzigd door Sjarelgulden : 10 maart 2011 om 01:50.
Sjarelgulden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 01:51   #898
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deze uitspraak is echter meerzeggend over U dan over mij.
Het was nochtans uw eigen uitspraak.

Citaat:
Ok, en wat met de peper en rum tegenover de hoofddoek?
In zoverre u peper en rum als kledingstukken beschouwd, zal ik u toch moeten teleurstellen: ze zijn het niet.

Citaat:
De biecht afnemen is niet besteed aan niet pastoors en hoger. Een kassierster mag, en kan dat niet volgens de christelijke regelingen. Ze kan op zijn best steun bieden en aanhoren. Maar ze mag geen "straffen" opleggen.
Ik ben niet zo goed als u op de hoogte van religieuze geplogenheden aangezien ik me daarmee niet bezig houdt. Mijn stelling was dat een kledingstuk iets anders is dan een ritueel, wat dat ritueel ook moge zijn.

Me dunkt dat een werkgever werknemers betaalt voor de diensten die ze hem leveren en dat hij derhalve het recht heeft te eisen dat die diensten ook effectief geleverd worden. Dat was bij de dame in Hema het geval, voor zover ik begrepen heb.

Dat is niet het geval indien de werknemer pentagrammen gaat tekenen en in brand steken, kippen gaat slachten, de biecht afnemen, in de winkel kinderen gaat besnijden of andere rituelen uitvoert.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 01:52.
Oud 10 maart 2011, 01:53   #899
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Lekker racistisch. Infantiele schrijfsels.

Geen godsdienstige uitingen wensen is geen racisme.
Platte kaas of kwark , verkopen doet het toch. De klant heeft de keuze om het te kopen of te laten staan.
Ik heb het woord ''racisme'' dan ook niet in de mond genomen.

Ik kan er vrede mee hebben dat de HEMA zelf strenge kledingvoorschriften hanteert die het hoofddoekje verbieden. (IK zou het er zelfs mee eens kunnen zijn.) Maar dat is dus niet zo. De HEMA heeft zelfs bedrijfshoofddoekjes. Ze zijn gezwicht voor kortzichtige klanten of collega's. Dát zit me dwars.
Oud 10 maart 2011, 01:54   #900
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Nog een beetje moeite en je slaagt in je inburgeringsexamen van Vlaming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be