![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#882 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw voorbeeld is zelfs niet zo correct vind ik. In uw voorbeeld gaat het over een uitspraak die duidelijk onwaar is. Als mijn moeder geen hoer is (met andere woorden: geen geld vraagt in ruil voor seks) en het niet met iedereen in het dorp doet (wat ook kan worden geverifieerd), dan bent u eenvoudigweg aan het liegen. Of iemand de holocaust een goed idee vond of niet, is geen kwestie van liegen of niet hé. Dat is puur een kwestie van mening/voorkeur. Het kan perfect dat iemand het een geweldig goed idee vond om joden uit te roeien. Als hij zegt 'ik vond het een geweldig goed idee om joden uit te roeien', vertelt hij geen leugens hé (zoals in uw voorbeeld). Hij verkondigt gewoon een voor u ongewenste mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, het punt dat ik wil maken is dit: Tijdens de oorlogsjaren waren de Duitse regels hier geldig, en die ondersteunden het antisemitisme en de Joden exterminatie. Dat was toen gewoon het gangbare wettelijke kader. Het idee dat het NU verboden is om "positief" te doen over het opvolgen van de wetten toen, PER WET, is gewoon een absurditeit, en nog veel meer, als jij zegt dat het steriel is om negatief te doen over deze wet die dat zegt. Het kan immers zijn dat binnen afzienbare tijd, er een andere opvolger van die absurde wet komt, die het illegaal maakt om positief te doen over het toepassen van DEZE wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat ik geen Belg ben, dan ben ik aan het liegen. Dat valt immers eenvoudig te verifiëren. Als ik zeg dat ik het leuk (of niet leuk) vind om een Belg te zijn, dan gaat het om een mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of opnieuw: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waar er grenzen zijn, is als uw uitspraak CONCREET NADEEL berokkent aan mijn moeder. Maar dan moet zij U daarvoor schade vergoeding vragen. En daarvoor moet zij al op de hoogte zijn van uw gezegde. Wat, als gij dat enkel maar aan anderen zegt die daarmee goed kunnen lachen, in prive, natuurlijk niet kan, en eigenlijk ook geen nadeel betekent. Maar uw voorbeeld is verkeerd, om de volgende reden. Mijn moeder is geen gepatenteerde hoer die het met gelijk wie doet in het dorp. Ge zijt dus gewoon aan het liegen. Dat is NIET wat Dries verweten wordt. Wat Dries verweten wordt, is het volgende. Mijn moeder is van haar fiets gevallen en heeft zich gekwetst. Om een of andere reden heeft Dries mijn moeder niet graag. Misschien was zij zijn onderwijzeres en heeft hem destijds teveel bij zijn oren getrokken, weet ik veel. En nu mijn moeder gekwetst is, kan Dries zijn lol niet op, en hij maakt daar grappen over. Hij vindt dat plezant dat zij op haar bakkes gegaan is, en zegt dat hij het plezant zou vinden mocht ze nog eens vallen. Hij zegt dat aan zijn vrienden die ook niet veel van mijn moeder moeten hebben, en ze lachen daarmee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vrijheid van mening is ok, zolang die mening maar overeenkomt met de mijne"
![]() |
![]() |
#891 | |
Minister-President
|
![]() Mensen zonder reden negationist noemen kan, volgens u?
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | |
Minister-President
|
![]() Lantaarnpalen zijn misschien snuggerder, ik weet het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#893 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt gij er 's nachts wakker van dat er miljoenen dinosauriërs dood gegaan zijn in een verschrikkelijke ramp ? Wel, voor mij is de Holocaust hetzelfde. Een gegeven uit het verleden, dat mij geen nadeel, noch voordeel oplevert, wat toch de basis is om iets goed of slecht te vinden. En dan verschillende ASPECTEN van wat toen is gebeurd, transponeren naar een andere ingebeelde situatie, kan evengoed positief of negatief zijn, naargelang het U voordeel of nadeel oplevert he. Ik heb zelfs al eens geargumenteerd dat uiteindelijk de holocaust voor mij positief was, omdat ik anders niet zou bestaan. Maar dat was een heel natuurkundig-filosofische discussie die we hier niet gaan overdoen ![]() Ik ben helemaal niet te vinden voor een huidig uitroeien van de Joden, omdat ik niet zie welk voordeel ik daarbij zou hebben. Ik wens NU dus geen holocaust, maar die is dan nu ook niet mogelijk zoals toen, dus stelt die vraag zich eigenlijk niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2021 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mooie maatschappij gaan we met uw principes tegemoet. Wees daar maar zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() negationist heeft juist een negatieve conotatie gekregen door hun eigen muilkorfwetten.
![]() |
#897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een negationist is iemand die een waar historische gebeurtenis of feit ontkent. Meestal gaat het over de holocaust, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb U gezegd WAAROM ik daar neutraal tegenover sta, en zelfs lichtjes positief maar dat is waarschijnlijk te moeilijk om te volgen: zonder holocaust waren jij en ik hier niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2021 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |