Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 11:47   #9021
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U beschikt duidelijk niet over relevante documenten uit uw anders zo goed gedocumenteerde, historische bronnenkast, want dan had u beter geweten. Dat Agnes zichzelf aan de Kant heeft gezet, is een moedige stap. Ik betreur haar vertrek geenszins.
Ja goed, maar ze is weg. Poltiek station 'Terminus'. Uit eigen wil weliswaar maar het resultaat blijft hetzelfde. Agnes Kant vond ik een oprechte politica die zei waarop het stond (volgens haar) en met kennis van zaken sprak. Nauurlijk kon ze Marijnissen niet vervangen. Dat is klaar. Maar niemand zal Jan Marijnissen ooit kunnen vervangen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 11:47   #9022
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Daar doen we het inderdaad voor.

Men doet vanuit het noorden erg veel moeite om alles wat daar ook maar enigzins "onfris" is onder de mat te vegen of te bedekken met de mantel der liefde.

Weet je wat 'onfris' is? Dat je zaken opdiept om daarin heerlijk te gaan zwelgen.

Ik daag je uit om met voorbeelden te komen waaruit blijkt dat onfrisse zaken met de mantel der liefde worden bedekt. Of het nu gaat om vakantievilla's of belastingroutes via Guernsey; de Tweede Kamer stelt alles onomwonden aan de kaak.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 11:49   #9023
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U beschikt duidelijk niet over relevante documenten uit uw anders zo goed gedocumenteerde, historische bronnenkast, want dan had u beter geweten. Dat Agnes zichzelf aan de Kant heeft gezet, is een moedige stap. Ik betreur haar vertrek geenszins.
Het heeft weinig met Agnes Kant te maken.
Nederland wordt een gewoon land ,net als Belgie en andere Europese landen.
Immigatie uit moslimlanden is een Europees verschijnsel en ook de problemen die daarbij horen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 11:53   #9024
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja goed, maar ze is weg. Poltiek station 'Terminus'. Uit eigen wil weliswaar maar het resultaat blijft hetzelfde. Agnes Kant vond ik een oprechte politica die zei waarop het stond (volgens haar) en met kennis van zaken sprak. Nauurlijk kon ze Marijnissen niet vervangen. Dat is klaar. Maar niemand zal Jan Marijnissen ooit kunnen vervangen.
Agnes Kant heeft de achilleshiel van haar partij, SP, ongewild blootgelegd; Jan Marijnissen ademt SP, spreekt SP, hij ?*s SP ... Haal hem weg en de SP valt terug naar een alleszins handelbare en natuurlijke omvang. Dat is de frustratie van de SP en Agnes Kant handelde ernaar.
Oud 5 maart 2010, 11:54   #9025
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Nederland en Belgie gaan de laatste jaren steeds meer op elkaar lijken.
System zal het zeker toejuichen dat Nederland en Vlaanderen steeds meer naar elkaar toegroeien en op elkaar gaan lijken ,nu ook op politiek gebied.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 11:55   #9026
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat 'onfris' is? Dat je zaken opdiept om daarin heerlijk te gaan zwelgen.

Ik daag je uit om met voorbeelden te komen waaruit blijkt dat onfrisse zaken met de mantel der liefde worden bedekt. Of het nu gaat om vakantievilla's of belastingroutes via Guernsey; de Tweede Kamer stelt alles onomwonden aan de kaak.
U gaat me toch niet vertellen dat indertijd het 'kransje ingewijden van het Torentje' en dus ook leden van de Tweede Kamer, plus deze van 'ons kent ons' op Soestdijk, niet wisten wat Bernhards verleden was.

'Nie zwaansen he' zouden ze in Antwerpen zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2010 om 11:58.
Oud 5 maart 2010, 12:00   #9027
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat indertijd het 'kransje ingewijden van het Torentje' en deze van 'ons kent ons' op Soestdijk, niet wisten wat Bernhards verleden was.

U vertelt hier niets nieuws.
Het verleden van Bernard is hier al jaren bekend en in geuren en kleuren beschreven in diversen boeken en artikelen en getoond in een TV serie..
Probeer ook eens iets nieuws te vertellen, wat we nog niet weten ,dat maakt de discussie boeiender.
Oud 5 maart 2010, 12:05   #9028
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het heeft weinig met Agnes Kant te maken.
Nederland wordt een gewoon land ,net als Belgie en andere Europese landen.
Immigatie uit moslimlanden is een Europees verschijnsel en ook de problemen die daarbij horen.
Ja, dat begrijp ik ook wel. Zie mijn posting #9024.

Nederland ontkomt, net als de andere Europese landen, niet aan bepaalde demografische ontwikkelingen en zal daarop een antwoord moeten vinden. De politieke woelingen zijn begonnen met Pim Fortuyn. Wie gedacht had dat deze ontwikkelingen waren gestopt op 6 mei 2002, heeft het mis. Deze woelingen, die alles te maken hebben met ontevredenheid en grote, maatschappelijke veranderingen als gevolg van onder meer de toestroom van niet-westerse immigranten en de daarbij horende problemen ten aanzien van de inburgering, de economische crisis, de onder druk staande ecologie met dreigende klimaatveranderingen, zijn dus nog lang niet voorbij. De herschikking van de nationale staten als gevolg van de globalisering en de integratie in de EU maakt dat mensen zich ontheemd, een vreemde in eigen stad en land, voelen.
Ik ben echt benieuwd waartoe deze ontwikkelingen zullen leiden.
Oud 5 maart 2010, 12:13   #9029
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat indertijd het 'kransje ingewijden van het Torentje' en dus ook leden van de Tweede Kamer, plus deze van 'ons kent ons' op Soestdijk, niet wisten wat Bernhards verleden was.

En u was daarbij?

Natuurlijk zijn er, zoals ik elk land, bepaalde elites met het zo bekend 'ons kent ons-sfeertje, maar in Nederland is men nuchter genoeg om niet te veel daarachter te zoeken.

De zogenaamde Bilderbergconferenties waaraan Bernard deelnam, spreken nochtans nog steeds tot de verbeelding. Menigeen associeert deze bijeenkomsten met rechtse coupes, samenzweringen, complottheorieën en geheime besprekingen voor binnen- en buitenlandse elites.
Oud 5 maart 2010, 12:15   #9030
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, dat begrijp ik ook wel. Zie mijn posting #9024.

Nederland ontkomt, net als de andere Europese landen, niet aan bepaalde demografische ontwikkelingen en zal daarop een antwoord moeten vinden. De politieke woelingen zijn begonnen met Pim Fortuyn. Wie gedacht had dat deze ontwikkelingen waren gestopt op 6 mei 2002, heeft het mis. Deze woelingen, die alles te maken hebben met ontevredenheid en grote, maatschappelijke veranderingen als gevolg van onder meer de toestroom van niet-westerse immigranten en de daarbij horende problemen ten aanzien van de inburgering, de economische crisis, de onder druk staande ecologie met dreigende klimaatveranderingen, zijn dus nog lang niet voorbij. De herschikking van de nationale staten als gevolg van de globalisering en de integratie in de EU maakt dat mensen zich ontheemd, een vreemde in eigen stad en land, voelen.
Ik ben echt benieuwd waartoe deze ontwikkelingen zullen leiden.
Het lijkt me goed dat ook Europa eens over de brug komt met ideeen en plannen hoe met immigratie , intergatie en de problemen om te gaan.
Niet ieder land hoeft het wiel uit te vinden.
V Rompy hoor je hier niet over en Barosso ook niet.
Ze lopen liever over rode lopers.
Oud 5 maart 2010, 12:19   #9031
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U vertelt hier niets nieuws.
Het verleden van Bernard is hier al jaren bekend en in geuren en kleuren beschreven in diversen boeken en artikelen en getoond in een TV serie..Probeer ook eens iets nieuws te vertellen, wat we nog niet weten ,dat maakt de discussie boeiender.
Ik heb het hier niet over de boeken die in geuren en kleuren dit en dat vertellen over Bernhard. Ik heb het over 'weten' of 'niet-weten' van uw Tweede Kamer van toen. En men stelt hier dat de Nederlandse Tweede Kamer 'alles aan de kaak stelt' of stelde. En daar heb ik nu juist mijn grootste twijfels over.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2010 om 12:24.
Oud 5 maart 2010, 12:28   #9032
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Iedereen in Duitsland was toen bij de NSDAP of , de kinderen bij de Hitlerjugend, een deel uit sympathie , maar het grootste deel uit schrik...
Dat klopt toch niet, hoor, Pericles.

Er waren niet alleen 'sympathisanten' en 'angsthazen', er waren ook 'onverschilligen' en zelfs 'tegenstanders', en van die twee laatsten is niet iederéén naar het buitenland gevlucht of in een strafinstelling terecht gekomen.

Dat betekent natuurlijk nog lang niet dat ze een gemakkelijk leventje hadden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 12:29   #9033
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het lijkt me goed dat ook Europa eens over de brug komt met ideeen en plannen hoe met immigratie , intergatie en de problemen om te gaan.
Niet ieder land hoeft het wiel uit te vinden.
V Rompy hoor je hier niet over en Barosso ook niet.
Ze lopen liever over rode lopers.
Het probleem met de EU is dat zij ook deel geworden is van deze maatschappelijke ontevredenheid. Er wordt, niet alleen in Nederland, geklaagd over de dure euro, de 'deuro' en de enorm uit de hand gelopen technocratie, de 'eurocratie' genaamd. De Fransen en de Nederlanders wezen het tot 'grondwet' verheven Europese Verdrag af en verkiezingen voor het europarlement brengen nog maar weinigen naar de stembus.

Dit Europa is een weg ingeslagen die mensen niet willen. Zolang mensen als Van Rompuy en Baroso op hun postjes blijven zitten vanwege hun aanzien en/of lucratieve bezigheden, zolang europarlementsleden eurocommissarissen als Neelie Kroes tot het uiterste met juridische haarkloverijen uithoren over haar vermeende kennis van internet, zolang europarlementsleden duizenden euro's per maand aan onkostenvergoedingen ontvangen voor zaken waarvoor zij niets hoeven te doen, zolang Oost-Europese politici en ambtenaren dat geld gebruiken om hun families te onderhouden, zolang het europarlement als een rondtrekkend circus blijft pendelen tussen Brussel en Straatsburg, ja, zolang dit alles blijft duren, zal de EU zichzelf ondergraven en veroordelen tot politieke irrelevantie en machteloosheid. Het is een cultuur die zo vanzelfsprekend is geworden in de westerse wereld dat we eraan ten onder gaan. China, Brazilië en India zijn ons al aan het voorbijgaan ...

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 5 maart 2010 om 12:31.
Oud 5 maart 2010, 12:31   #9034
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar uw Minister President dan toch wel. Joop den Uyl heeft doelbewust stukken achtergehouden mbt Lockheed-affaire. En dit om de monarchie te redden. Dat zou u toch moeten weten.

AMSTERDAM Nu. Nl

"Den Uyl hield smeergeldaffaire Bernhard achter
Premier Joop den Uyl heeft in 1976 een tweede smeergeldaffaire waarbij prins Bernhard was betrokken in de doofpot gestopt.

Dat blijkt uit stukken van biograaf Anet Bleich die ze woensdag op de website van de Volkskrant heeft gepubliceerd.

Volgens Bleich, die voor een biografie over Den Uyl de persoonlijke archieven van de bewindsman heeft kunnen raadplegen, heeft Den Uyl een bijlage van het rapport over de Lockheedaffaire in 1976 nooit openbaar gemaakt

Er waren sterke aanwijzingen dat Bernhard, zo zou blijken uit die geheime documenten, betrokken was bij een vergelijkbare kwestie rond de Amerikaanse vliegtuigbouwer Northrop.

Met het geheim houden van de beschuldigingen voorkwam Den Uyl volgens de journaliste dat strafvervolging voor Bernhard onafwendbaar werd en koningin Juliana zou zijn afgetreden."

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2010 om 12:32.
Oud 5 maart 2010, 12:32   #9035
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Het is me wat met die Nederlandse koninklijke familie. Maar weinig om naar op te kijken.
Loopt er eigenlijk ergens een koninklijke familie rond waarnaar wèl kan worden opgekeken?

Oud 5 maart 2010, 12:36   #9036
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
...
Men doet vanuit het noorden erg veel moeite om alles wat daar ook maar enigzins "onfris" is onder de mat te vegen of te bedekken met de mantel der liefde.
Misschien zijn ze daar in het noorden wel bij die uit het zuiden in de leer gegaan?

Oud 5 maart 2010, 12:37   #9037
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar uw Minister President dan toch wel. Joop den Uyl heeft doelbewust stukken achtergehouden mbt Lockheed-affaire. En dit om de monarchie te redden. Dat zou u toch moeten weten.

AMSTERDAM Nu. Nl

"Den Uyl hield smeergeldaffaire Bernhard achter
Premier Joop den Uyl heeft in 1976 een tweede smeergeldaffaire waarbij prins Bernhard was betrokken in de doofpot gestopt.

Dat blijkt uit stukken van biograaf Anet Bleich die ze woensdag op de website van de Volkskrant heeft gepubliceerd.

Volgens Bleich, die voor een biografie over Den Uyl de persoonlijke archieven van de bewindsman heeft kunnen raadplegen, heeft Den Uyl een bijlage van het rapport over de Lockheedaffaire in 1976 nooit openbaar gemaakt

Er waren sterke aanwijzingen dat Bernhard, zo zou blijken uit die geheime documenten, betrokken was bij een vergelijkbare kwestie rond de Amerikaanse vliegtuigbouwer Northrop.

Met het geheim houden van de beschuldigingen voorkwam Den Uyl volgens de journaliste dat strafvervolging voor Bernhard onafwendbaar werd en koningin Juliana zou zijn afgetreden."
U moogt mij alles vertellen, want Den Uyl was niet bepaald mijn grote vriend. Het was diezelfde Den Uyl die Bernard 'degradeerde' door hem zijn uniform af te nemen als straf voor de Lockheed-affaire waarbij Bernard betrokken was. Kennelijk was dit dan toch weer een goedmakertje.
Oud 5 maart 2010, 12:39   #9038
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier niet over de boeken die in geuren en kleuren dit en dat vertellen over Bernhard. Ik heb het over 'weten' of 'niet-weten' van uw Tweede Kamer van toen. En men stelt hier dat de Nederlandse Tweede Kamer 'alles aan de kaak stelt' of stelde. En daar heb ik nu juist mijn grootste twijfels over.
De kennis van nu ,is niet de kennis van toen.
Oud 5 maart 2010, 12:44   #9039
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U moogt mij alles vertellen, want Den Uyl was niet bepaald mijn grote vriend. Het was diezelfde Den Uyl die Bernard 'degradeerde' door hem zijn uniform af te nemen als straf voor de Lockheed-affaire waarbij Bernard betrokken was. Kennelijk was dit dan toch weer een goedmakertje.
Ja, maar dat 'goedmakertje' was voor het aandeel in de Lockheed-affaire. Maar het andere dossier van Northrop waarbij de prins betrokken was, heeft Den Uyl doelbewust in zijn schuif laten liggen.

Eigenlijk heeft den Uyl als Nederlands premier flagrant uw Tweede Kamer bedrogen, zogezegd wegens het 'landsbelang'. Landsbelang dat dus gediend werd door het achterhouden van bezwarende stukken door een Nederlands premier. Dus ende met andere woorden: het 'Nederlands Landsbelang' in deze steunt op leugens.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2010 om 12:46.
Oud 5 maart 2010, 12:52   #9040
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat 'goedmakertje' was voor het aandeel in de Lockheed-affaire. Maar het andere dossier van Northrop waarbij de prins betrokken was, heeft Den Uyl doelbewust in zijn schuif laten liggen.

Eigenlijk heeft den Uyl als Nederlands premier flagrant uw Tweede Kamer bedrogen, zogezegd wegens het 'landsbelang'. Landsbelang dat dus gediend werd door het achterhouden van bezwarende stukken door een Nederlands premier. Dus ende met andere woorden: het 'Nederlands Landsbelang' in deze steunt op leugens.
Dat heeft dus alles te maken met de persoon Den Uyl en weinig met Nederland. U weet nu dus waarom Den Uyl niet mijn grootste vriend was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be