Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 12:57   #9061
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

On topic:
Vlamingen getuigen: Vlaanderen en Nederland gaan goed samen (uit mijn hoofd).
Carl Huybregts, Siegfried Bracke, Goedele Liekens, Bart de Wever, Boudewijn Bouckaert, Louis Tobback.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 maart 2010 om 12:59.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 13:14   #9062
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze hebben zich laten verblinden omdat hij iedereen een job gaf; maar ze hadden toch moeten merken dat zijn economie gericht op oorlog tot ongelukken zou leiden.
Ja, 'ze' hadden dat moeten merken, maar 'ze' deden het spijtig genoeg niet.

Daarin stonden 'ze' overigens niet alléén.

De Grote Leider was ook buiten Duitsland in verschillende 'betere kringen' een graag geziene gast, en werd omwille van zijn anti-bolsjewisme door nogal wat 'gezaghebbende figuren' als potentiële Redder van het Avondland gezien.

Waardoor lieten die mensen zich verblinden?

Voor zover ik weet, heeft de Grote Leider hun alvast géén job gegeven. Velen hadden zo'n job trouwens niet eens nodig, ze waren al met hun gat in de boter gevallen bij het doorknippen van de navelstreng.

De - letterlijk - onfrisse ideologie van de Grote Leider is niet zomaar uit de lucht komen vallen, hé.
Nogal wat aspecten ervan - waaronder het militarisme en de Jodenhaat - behoorden in het Europa van toen tot een eeuwenoude, 'en dus' respectabele traditie.

Het is een beetje té gemakkelijk de zwartepiet enkel en alleen naar 'de Duitsers' toe te schuiven, vind ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 13:25   #9063
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
On topic:
Carl Huybregts, Siegfried Bracke, Goedele Liekens, Bart de Wever, Boudewijn Bouckaert, Louis Tobback.
Hoe weten Louis Tobback of Bart de Wever of Siegfried Bracke of Boudewijn Bouckaert nu of Vlaanderen en Nederland nu goed samengaan. Wonen die in Nederland of zo? En zo niet, hoe kunnen ze dan de vergelijking maken tussen Vlaanderen en Nederland?

Overigens, wat Bouckaert zegt, is met een grote korrel zout te nemen.

Toen Karel De Gucht zonder complexen meestapte in de Gay-parade wist Bouckaert over De Gucht te vertellen dat : Op dat De Gucht meeliep met "sterk gebronzeerd mannenvolk, tussen de hermafrodieten, lavementverslaafden en ander randgeval". Later moest hij deze uitspraken, die door de holebi-gemeenschap als beledigend werden ervaren, terug intrekken en zijn excuses aanbieden.

Dus, wat Bouchaert zoal zegt, stelt vaak niet veel voor. Nu wilt hij alweer terug naar de VLD. De man is wat dolgedraaid.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 13:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 13:33   #9064
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe weten Louis Tobback of Bart de Wever of Siegfried Bracke of Boudewijn Bouckaert nu of Vlaanderen en Nederland nu goed samengaan. Wonen die in Nederland of zo? En zo niet, hoe kunnen ze dan de vergelijking maken tussen Vlaanderen en Nederland?
Je moet aan hen vragen waarom zij voorstander van een vereniging van Nederland en Vlaanderen zijn. Gegeven is dat jij 1 Nederlander noemde die een vereniging niet ziet zitten en ik zes Vlamingen die het wel zien zitten.
Oud 6 maart 2010, 13:36   #9065
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet aan hen vragen waarom zij voorstander van een vereniging van Nederland en Vlaanderen zijn. Gegeven is dat jij 1 Nederlander noemde die een vereniging niet ziet zitten en ik zes Vlamingen die het wel zien zitten.
Vlamingen willen geen 'vereniging' met Nederlanders. 'Orangisten' of zogzegde 'grootnederlanders' in Vlaanderen stellen niets voor. Een te verwaarlozen minderheid. Net zoals de 'rattachisten' in Wallonië.
Oud 6 maart 2010, 13:38   #9066
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlamingen willen geen 'vereniging' met Nederlanders. 'Orangisten' of zogzegde 'grootnederlanders' in Vlaanderen stellen niets voor. Een te verwaarlozen minderheid. Net zoals de 'rattachisten' in Wallonië.
Hoe verklaar je dan dat in Vlaanderen bij verschillende opiniepeilingen in 2008 gemiddeld 30% van de Vlamingen een vereniging een goed idee vindt?

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 maart 2010 om 13:39.
Oud 6 maart 2010, 13:43   #9067
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar je dan dat in Vlaanderen bij verschillende opiniepeilingen in 2008ongeveer 30% van de Vlamingen een vereniging een goed idee vindt?
Opiniepeilingen? U wordt nog eens levend begraven onder uw opiniepeilingen. Als ik de opiniepeilingen moet geloven, dan zegt deze van Dimarso dat slechts 30% van de NVA voorstander is van de spitsing van België. Dit wil dus zeggen dat 70% van de NVA-kiezer zeker geen zogenaamde 'grootnederlander' is

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 13:47.
Oud 6 maart 2010, 13:47   #9068
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Opiniepeilingen? U wordt nog eens levend begraven onder uw opiniepeilingen. Als ik de opiniepeilingen moet geloven, dan zegt deze van Dimarso dat slechts 30% van de NVA voorstander is van de spitsing van België, dus is 70% van de NVA-kiezer geen zogenaamde 'grootnederlander'.
Toch zegt het wel degelijk wat. Zelfs jij hebt gezegd dat je een federale Beneluxstaat wel ziet zitten.
Oud 6 maart 2010, 13:49   #9069
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch zegt het wel degelijk wat. Zelfs jij hebt gezegd dat je een federale Beneluxstaat wel ziet zitten.
Ja, dat zie ik nog wel zitten. Maar ik zie dat zitten omdat de BENELUX bewezen heeft dat het op bepaald vlakken kan werken. Maar een confederatie is nog wat anders, maar niet onmogelijk. Dat klopt
Oud 6 maart 2010, 13:50   #9070
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weten Louis Tobback of Bart de Wever of Siegfried Bracke of Boudewijn Bouckaert nu of Vlaanderen en Nederland nu goed samengaan. Wonen die in Nederland of zo? En zo niet, hoe kunnen ze dan de vergelijking maken tussen Vlaanderen en Nederland?....

Als voornoemden dat om de voorgehouden reden niet kunnen weten en/of de vergelijking niet kunnen maken, hoe kunt u dat dan ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 13:54   #9071
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, dat zie ik nog wel zitten. Maar ik zie dat zitten omdat de BENELUX bewezen heeft dat het op bepaald vlakken kan werken. Maar een confederatie is nog wat anders, maar niet onmogelijk. Dat klopt
Dan begrijp ik niet waarom jij consequent de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders uitvergroot.
Oud 6 maart 2010, 14:01   #9072
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mening stelt al helemaal niets voor. Het enige wat jij wilt is "coccoonen" in la Belgique en "Le Limbourg", om van daar uit tot de laatste snik gal uit te braken op de "Ollanders". Je hebt er je levenswerk van gemaakt. Besef evenwel dat dergelijke activiteit volkomen triviaal is.
Oud 6 maart 2010, 17:54   #9073
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als voornoemden dat om de voorgehouden reden niet kunnen weten en/of de vergelijking niet kunnen maken, hoe kunt u dat dan ?
Ik ben de draad begonnen met de titel die eronder staat. Bovendien woon ik aan de Nederlandse grens. En dit sinds mijn geboorte. U ook?

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 17:55.
Oud 6 maart 2010, 17:56   #9074
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw mening stelt al helemaal niets voor. Het enige wat jij wilt is "coccoonen" in la Belgique en "Le Limbourg", om van daar uit tot de laatste snik gal uit te braken op de "Ollanders". Je hebt er je levenswerk van gemaakt. Besef evenwel dat dergelijke activiteit volkomen triviaal is.
Voor u geldt hetzelfde. Ik weet meer van Nederlanders dan u. Ik woon aan de Nederlandse grens. Al jarenlang.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:04.
Oud 6 maart 2010, 18:39   #9075
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben de draad begonnen met de titel die eronder staat. Bovendien woon ik aan de Nederlandse grens. En dit sinds mijn geboorte. U ook?
Neen, dank u.

Maar laat mij de logica van uw stellinkje even bekijken : u weet méér over Nederlanders en over Nederland dan onder andere Quercus omdat u aan de Nederlandse grens woont, en hij wellicht niet.

Hoe dichter bij Nederland, hoe beter men het kent, dus.

Nou, dan is het zonneklaar dat u hier niet meer met de Nederlanders zult zitten bekvechten over Nederland, want die weten daar vanzelfsprekend nog véél meer van af dan u : ze wonen er niet zomaar dicht bij, maar middenin, begot !

Tevens dank om hier nooit meer nog maar één woord over onder andere de povere eetgewoonten van de Fransen en/of over Frankrijk in het algemeen te spuien. Als u immers bij de Nederlandse grens woont, woont u véél te ver van Frankrijk om er iets van af te weten.

Tenzij u graag een mening te kennen geeft omtrent zaken waar u niks van kent, natuurlijk.
Oud 6 maart 2010, 18:56   #9076
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Neen, dank u.

Maar laat mij de logica van uw stellinkje even bekijken : u weet méér over Nederlanders en over Nederland dan onder andere Quercus omdat u aan de Nederlandse grens woont, en hij wellicht niet.

Hoe dichter bij Nederland, hoe beter men het kent, dus.

Nou, dan is het zonneklaar dat u hier niet meer met de Nederlanders zult zitten bekvechten over Nederland, want die weten daar vanzelfsprekend nog véél meer van af dan u : ze wonen er niet zomaar dicht bij, maar middenin, begot !

Tevens dank om hier nooit meer nog maar één woord over onder andere de povere eetgewoonten van de Fransen en/of over Frankrijk in het algemeen te spuien. Als u immers bij de Nederlandse grens woont, woont u véél te ver van Frankrijk om er iets van af te weten.

Tenzij u graag een mening te kennen geeft omtrent zaken waar u niks van kent, natuurlijk.
Wat is me dat voor een kreupele redenering.

Ik zeg alleen dat iemand die aan de Duitse of Franse grens woont, vanzelfsprekend meer afweet van Duitsers of van Fransen dan iemand die in Gooik woont. En dus, iemand die permanent aan de Nederlandse grens woont, weet meer af van Nederlanders dan iemand die in Staden woont.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:57.
Oud 6 maart 2010, 19:30   #9077
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opiniepeilingen? U wordt nog eens levend begraven onder uw opiniepeilingen. Als ik de opiniepeilingen moet geloven, dan zegt deze van Dimarso dat slechts 30% van de NVA voorstander is van de spitsing van België. Dit wil dus zeggen dat 70% van de NVA-kiezer zeker geen zogenaamde 'grootnederlander' is
Waar waren ze precies tegen? De splitsing van België of een onafhankelijk Vlaanderen? Het één sluit het ander namelijk niet uit. Het is niet omdat ze een onafhankelijk Vlaanderen niet direct zien zitten, dat ze daarom tegenstander zijn van het samengaan van Vlaanderen - of zelfs België - in een groter geheel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 19:41   #9078
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zeg alleen dat iemand die aan de Duitse of Franse grens woont, vanzelfsprekend meer afweet van Duitsers of van Fransen dan iemand die in Gooik woont. En dus, iemand die permanent aan de Nederlandse grens woont, weet meer af van Nederlanders dan iemand die in Staden woont.
Een kreupele redenering is het beslist, want ze is gebaseerd op UW logica.

Wat u zei hadden we al begrepen, het logisch gevolg van wat u zei ook. U niet, blijkbaar.
Oud 6 maart 2010, 20:15   #9079
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
On topic:
ik zal er ff wat bij citeren:

Citaat:
in het verleden, en in het heden:

* Siegfried Bracke, Belgisch politiek journalist
* Derk Jan Eppink (LDD), Europees parlementslid
* Jan Terlouw (D66),
* Sven Gatz (Open VLD) en Bert Bakker (D66)[5]
* Erik Jurgens (PvdA),
* Bart De Wever en Matthias Storme (N-VA),
* Bert Anciaux (spirit),
* Louis Tobback (sp.a),
* Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland),
* Andries Postma (CDA)
* Frits Bolkestein (VVD)

Politici die min of meer als radicaal worden gezien en het idee steunen zijn:

* Geert Wilders (PVV), zie ook verder in dit artikel
* Filip Dewinter (Vlaams Belang)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootneerlandisme
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 20:58   #9080
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat jij aan de Nederlandse grens woont dat jouw mening over Nederland meer gezaghebbend zou zijn dan die van iemand anders. Als jouw nabijheid bij de Nederlandse grens je één eigenschap heeft opgeleverd dan is het wel het koesteren van knotsgekke vooroordelen over Nederland en zijn inwoners. Soms niet in je jongere jaren een poging gedaan om een Nederlands lief in te pikken? En schromelijk gefaald?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be