![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9061 |
Europees Commissaris
|
![]() On topic:
Vlamingen getuigen: Vlaanderen en Nederland gaan goed samen (uit mijn hoofd). Carl Huybregts, Siegfried Bracke, Goedele Liekens, Bart de Wever, Boudewijn Bouckaert, Louis Tobback.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 maart 2010 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarin stonden 'ze' overigens niet alléén. De Grote Leider was ook buiten Duitsland in verschillende 'betere kringen' een graag geziene gast, en werd omwille van zijn anti-bolsjewisme door nogal wat 'gezaghebbende figuren' als potentiële Redder van het Avondland gezien. Waardoor lieten die mensen zich verblinden? Voor zover ik weet, heeft de Grote Leider hun alvast géén job gegeven. Velen hadden zo'n job trouwens niet eens nodig, ze waren al met hun gat in de boter gevallen bij het doorknippen van de navelstreng. De - letterlijk - onfrisse ideologie van de Grote Leider is niet zomaar uit de lucht komen vallen, hé. Nogal wat aspecten ervan - waaronder het militarisme en de Jodenhaat - behoorden in het Europa van toen tot een eeuwenoude, 'en dus' respectabele traditie. Het is een beetje té gemakkelijk de zwartepiet enkel en alleen naar 'de Duitsers' toe te schuiven, vind ik.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9063 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, wat Bouckaert zegt, is met een grote korrel zout te nemen. Toen Karel De Gucht zonder complexen meestapte in de Gay-parade wist Bouckaert over De Gucht te vertellen dat : Op dat De Gucht meeliep met "sterk gebronzeerd mannenvolk, tussen de hermafrodieten, lavementverslaafden en ander randgeval". Later moest hij deze uitspraken, die door de holebi-gemeenschap als beledigend werden ervaren, terug intrekken en zijn excuses aanbieden. Dus, wat Bouchaert zoal zegt, stelt vaak niet veel voor. Nu wilt hij alweer terug naar de VLD. De man is wat dolgedraaid. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9064 |
Europees Commissaris
|
![]() Je moet aan hen vragen waarom zij voorstander van een vereniging van Nederland en Vlaanderen zijn. Gegeven is dat jij 1 Nederlander noemde die een vereniging niet ziet zitten en ik zes Vlamingen die het wel zien zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9065 |
Banneling
|
![]() Vlamingen willen geen 'vereniging' met Nederlanders. 'Orangisten' of zogzegde 'grootnederlanders' in Vlaanderen stellen niets voor. Een te verwaarlozen minderheid. Net zoals de 'rattachisten' in Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9066 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe verklaar je dan dat in Vlaanderen bij verschillende opiniepeilingen in 2008 gemiddeld 30% van de Vlamingen een vereniging een goed idee vindt?
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 maart 2010 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9067 |
Banneling
|
![]() Opiniepeilingen? U wordt nog eens levend begraven onder uw opiniepeilingen. Als ik de opiniepeilingen moet geloven, dan zegt deze van Dimarso dat slechts 30% van de NVA voorstander is van de spitsing van België. Dit wil dus zeggen dat 70% van de NVA-kiezer zeker geen zogenaamde 'grootnederlander' is
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9068 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9069 |
Banneling
|
![]() Ja, dat zie ik nog wel zitten. Maar ik zie dat zitten omdat de BENELUX bewezen heeft dat het op bepaald vlakken kan werken. Maar een confederatie is nog wat anders, maar niet onmogelijk. Dat klopt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9070 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als voornoemden dat om de voorgehouden reden niet kunnen weten en/of de vergelijking niet kunnen maken, hoe kunt u dat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9071 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan begrijp ik niet waarom jij consequent de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders uitvergroot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9072 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw mening stelt al helemaal niets voor. Het enige wat jij wilt is "coccoonen" in la Belgique en "Le Limbourg", om van daar uit tot de laatste snik gal uit te braken op de "Ollanders". Je hebt er je levenswerk van gemaakt. Besef evenwel dat dergelijke activiteit volkomen triviaal is.
![]() |
#9073 |
Banneling
|
![]() Ik ben de draad begonnen met de titel die eronder staat. Bovendien woon ik aan de Nederlandse grens. En dit sinds mijn geboorte. U ook?
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9074 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9075 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar laat mij de logica van uw stellinkje even bekijken : u weet méér over Nederlanders en over Nederland dan onder andere Quercus omdat u aan de Nederlandse grens woont, en hij wellicht niet. Hoe dichter bij Nederland, hoe beter men het kent, dus. Nou, dan is het zonneklaar dat u hier niet meer met de Nederlanders zult zitten bekvechten over Nederland, want die weten daar vanzelfsprekend nog véél meer van af dan u : ze wonen er niet zomaar dicht bij, maar middenin, begot ! Tevens dank om hier nooit meer nog maar één woord over onder andere de povere eetgewoonten van de Fransen en/of over Frankrijk in het algemeen te spuien. Als u immers bij de Nederlandse grens woont, woont u véél te ver van Frankrijk om er iets van af te weten. Tenzij u graag een mening te kennen geeft omtrent zaken waar u niks van kent, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9076 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat iemand die aan de Duitse of Franse grens woont, vanzelfsprekend meer afweet van Duitsers of van Fransen dan iemand die in Gooik woont. En dus, iemand die permanent aan de Nederlandse grens woont, weet meer af van Nederlanders dan iemand die in Staden woont. Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9078 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u zei hadden we al begrepen, het logisch gevolg van wat u zei ook. U niet, blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9079 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9080 | |