![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#9121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
../... En dat ander gelul van sommigen dat een enkel een nieuw referendum de Britten kan bijeen brengen is ook al kwatsch in 't kwadraat. Het resultaat zou wellicht (misschien) een paar procentjes de andere kant overhellen maar niet voor een overgrote meerderheid zorgen. Dus: verdeeldheid galore blijft.
|
|
|
|
#9123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zal men vanuit de EU alles trachten te doen om die GVA te laten respecteren ; en ja, technologische oplossingen trachten in te schakelen *waarvan men niet weet of dat eigenlijk werkt*, en de Britten geen tramkaart geven voor ze terug aan tafel komen zitten om dat probleem aan te pakken. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2019 om 05:03. |
|
|
|
|
|
|
#9124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat gebeurt nu al overal in de wereld, dat heet "belastingen". En ja, iedereen aanvaart dat, omdat de staat zoveel geweld aan de dag kan leggen als ge dat niet doet, dat ge geen keuze hebt, he.
|
|
|
|
|
|
#9125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, de UK is voorgoed verdeeld. De enige manier is een brexit door te voeren, omdat er een symbolisch kleine meerderheid daarvoor gestemd heeft. Doodgewoon omdat in onze maatschappijen, de smoes van de "democratie" het enige nog een beetje is dat min of meer (het is aan het verminderen) een consensus geniet.
Een brexit is het einde van de wereld niet. Het is wel economisch nogal dom, het gaat veel geld kosten enz.... maar het is niet zo erg. Het voordeel van een brexit te doen is dat het concreet wordt. Dat men "het gedaan heeft". Er is op lange termijn niks irreversiebels aan. Willen ze nadien echt terugkomen, dan zal dat altijd mogelijk zijn. Men moet niet over dramatiseren. Het komt gewoon op een slecht moment. De wereld economie, en de EU economie, gaan niet goed. Het zou het duwtje kunnen zijn dat spullen in gang zet. Maar voor de rest is het niet zo een drama. Voor de rest van de EU is het ook goed. Ten eerste zijn de Britten nooit EU fans geweest. Ten tweede gaan we nu zien of die EU iets waard is. Als het, na enige aanpassing die natuurlijk zeer zal doen, de Britten voor de rest voor de wind gaat, dan gaat de EU uiteenvallen, want heeft geen bestaansreden meer. Dan gaat iedereen naar de deur rennen, en gaat Tusk zijn brievenbus vol art 50 brieven zitten. Als de Britten boomschors eten, dan weten we tenminste dat die EU iets goeds is. Dus, vooruit met de geit. Wat wel ongelofelijk oliekoekendom is, is van tot op de laatste dag niet te weten of ze het nu gaan doen of niet. DAT is veel schadelijker dan de brexit zelf op den duur. |
|
|
|
|
|
#9126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kan je wel begrijpen dat je in Bxl niet meer durft rond lopen. |
|
|
|
|
|
|
#9127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk eens een beetje na, die cijfers gaan er wel zijn maar laat ons zeggen dat ze er fake news van gemaakt hebben door er wat aan te rommelen. Het is nog erger dan het fake news bij Trump maar omdat het voor de goeie zaak is wordt het met de mantel der liefde bedekt. |
|
|
|
|
|
|
#9128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je hebt gelijk, art 50 was een fout, men heeft daar toen niet aan gedacht, maar art 50 zou voor de UK niet mogen gelden hebben. De EEG was in orde, want men kon niet uit de EEG stappen. Dus was de EEG in perfect akkoord met de GVA. De UK en Ierland zaten samen opgesloten in de EEG, en zonder elkaars toestemming konden ze niet weg. Bij de overgang op de EU, met de invoering van art. 50, heeft men de fout gemaakt om dat artikel niet te blokkeren voor de UK en Ierland zonder wederzijdse toestemming. Als je het dus helemaal doordrijft, zou je moeten stellen dat het invoeren van art 50 verkeerd was (te ruim, door het ook laten toe te passen door de UK en Ierland apart) en dus niet had mogen geactiveerd worden door het UK. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2019 om 09:37. |
|
|
|
|
|
|
#9130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Noord Ierland is zoals Cyprus, daar moet iets speciaal rond gemaakt worden, het past niet binnen de gewone regeltjes. |
|
|
|
|
|
|
#9131 | |
|
Banneling
|
Snap election:
Als May geen 2/3 haalt voor een snap election kan ze in de daarop volgende motie van wantrouwen nog tegen zichzelf stemmen, dat zou grappig zijn. Citaat:
Ik denk dat de EU zijn kans gaat missen om snel van de Britten af te raken…. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2019 om 11:26. |
|
|
|
|
|
|
#9132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als dat zo is dan rest er nog enkel de harde Brexit, of zijn er nog mogelijkheden? |
|
|
|
|
|
|
#9133 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
post 9132> Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2019 om 12:24. |
|||
|
|
|
|
|
#9134 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#9135 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#9136 |
|
Banneling
|
Op een bewering van mogelijks zware rellen kan je geen mogelijks beste, noodzakelijke of enige echte oplossing uitsluiten.
|
|
|
|
|
|
#9137 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9138 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2019 om 15:08. |
||
|
|
|
|
|
#9139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ze ginder nu zelf niet akkoord zijn met hun eigen voorstel, is sneu natuurlijk. Wat willen ze dan ? Dat de EU hun vage beloftes gelooft ? Een blanco cheque van de EU, nee. Ze hadden maar met iets moeten afkomen dat werkte, he. |
|
|
|
|
|
|
#9140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|