![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef geen bronnen te geven, beste. De bewijslast ligt bij jou.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U kan vrolijk stellen dat het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw onbegrensd is en hoeft daar geen bron bij te vermelden. Uw mening moet maar volstaan. Tja Dat is uiteraard veelzeggend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar initieel ging het eigenlijk om jouw bewering dat "de rechten van de man" vastliggen in een "algemeen rechtsbeginsel": Citaat:
Waarop jij antwoordde dat het om een "algemeen rechtsbeginsel" zou gaan: Hetgeen uiteraard je reinste onzin is en daar heb ik je omstandig op gewezen: Een mening die volgens jou niet gedeeld wordt door het Hof van Cassatie. Ik wacht nog steeds op een bron voor die uitlating.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan zinnige argumenten gaan we semantische spelletjes spelen? Mij goed... U heeft de verwijzingen waarbij het Hof van Cassatie stelt dat het recht op zelfbeschikking begrensd is door de rechten van anderen en de samenleving. Alsmede rechtsleer in dezelfde zin. Indien U zich niet wenst te verplaatsen is dat uw keuze. U weet overigens toch dat ongeboren kinderen al rechten toebedeeld krijgen in onze rechtsorde? U beweert dat het zelfbeschikkingsrecht onbegrensd is, U dient dit eveneens aan te tonen. Bron, liefst een andere dan uw zelfverklaard goddelijk woord. Laatst gewijzigd door Tashunka : 28 augustus 2009 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is helemaal niet wat ik beweerd heb. Dat is wat u ervan tracht te maken.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het verbod op abortus na een bepaalde periode. bepaalde mogelijkheden om doodgeboren kinderen een begrafenis en inschrijvingsrecht in het bevolkingsregister
en neen, het zelfbeschikkingsrecht is nooit onbegrensd. waar de grenzen liggen of dienen te liggen is een ander verhaal |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zeker geen absoluut recht. Het is immers van een aantal factoren afhankelijk. In Nederland is die grens bijvoorbeeld vastgesteld op 22 weken, terwijl dat in België 12 weken is.
Citaat:
Ik geloof niet dat ik dat beweerd heb, is het wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat d�*t nu niet meteen tot mijn bekommernissen behoort...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Polle Tieker;4302051]Vanaf 30051832 cellen. Even arbitrair als, vanaf twee. Het vált niet nauw af te lijnen. Hoeft ook niet. Ethiek baseren op empirische gegevens, dat slaat gewoon nergens op. Even een tekst van
A. Burms opgesnord: U kunt uw cijfer niet motiveren...... Ik deed dat wel. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welk mens gaat er nu een geaborteerde embryo/foetus adopteren? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in elke abortuswet zit een limiet. vanaf die moment primeert het kind en niet de moeder. elke mens heeft het recht op een waardig afscheid. ook het ongeboren kind. dit recht is van het kind. Dat ouders er op toezien dat dit recht toegepast zal worden verandert niets aan het gegeven. Dieren kunnen ook niet toezien op of hun rechten nageleefd worden. dit is net hetzelfde dan is dat vd baan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het zijn plicht is om mee te helpen met de opvoeding. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 augustus 2009 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |