Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 15:45   #901
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Iemand als jij.
Owkeejjjj...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 15:56   #902
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bruto bedragen he.

En anders worden wij hier rijkelijk betaald. want zowat alle postdocs hebben hier tussen 4000 en 5000 bruto....
Natuurlijk kan je bij vergelijking van lonen enkel BRUTO bedragen vergelijken. Nettolonen kan je niet vergelijken tenzij de ontvangers in identiek dezelfde situatie zitten.
TTZ personen ten laste, aftrek woon werk verkeer, aftrek woning enz. enz
Zowat onmogelijk.
Van die 4000 euro bruto blijven er in België meestal maar 2.230 Netto over.

Idd voor vergelijking met Nederland. Ik las ergens iets dat dit voor die onderzoekers daar 30% of zo onbelast is. Ik weet niet hoe het juist zit dus durf daar niet echt over schrijven.

Tip: volgens jobat zijn de lonen voor onderzoekers in Duitsland het hoogst. (universiteit) Aken is niet ver hé.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 16:09   #903
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Bovendien is vlaanderen het landsdeel dat sinds jaar en dag de belgische/waalse schulden betaalt. Dit kan zeer eenvoudig in rekening gebracht worden en voorgelegd worden bij europa.
Als het zo eenvoudig is, leg het dan even uit.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 16:15   #904
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je wetenschappelijke ancienniteit neem je mee naar het nieuwe barema.

Dus als je een doctoraat aan een vlaamse unief hebt gedaan, kom je sowieso in trede 4 terecht.
Is dat zo?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 16:25   #905
subocaj

Standaard

Er is tenminste één land in Europa, dat zijn topambtenaren meer betaald dan de Europese topambtenaren.
Je mag raden welk.
Oud 23 december 2011, 16:31   #906
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er is tenminste één land in Europa, dat zijn topambtenaren meer betaald dan de Europese topambtenaren.
Je mag raden welk.
Er is ook een land waar de Gouverneur van de Nationale Bank 4 keer meer verdient dan de Gouverneur van de Nationale Bank van de Verenigde Staten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 21:55   #907
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dat zou de bedoeling moeten zijn, maar dat is al lang het geval niet meer. Vorig jaar was er nog een debat georganiseerd door prime waar alle vier de professoren gezegd hebben dat het probleem niet zit bij de exponentiële groei van wetenschap maar de groei aan garbagepapers.
Garbagepapers is een probleem.

Maar ik dacht dat de vlaamse en nederlandse universiteiten zowieso enkel financiering toekennen indien de journal behoorlijke impact factor heeft. (2 of meer ?)

Dus geen mini journals van impact factor 0.3 ofzo die meetellen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 23:16   #908
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Alleen wordt die keuze mij ontnomen. Toen ik meer dan 20 jaar geleden bij de overheid begon, was dat onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik in de loop van mijn carrière minder zou verdienen dan in de privé-sector, maar dat ik wel een beter pensioen zou hebben. Vandaag blijkt dat ik de voorbije 20 jaar inderdaad aan een lager loon werkte, maar wordt het vooruitzicht op dat beter pensioen ook weggenomen. Zal men mij die minderverdienste van 20 jaar vergoeden?
NON
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 23:32   #909
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen wordt die keuze mij ontnomen. Toen ik meer dan 20 jaar geleden bij de overheid begon, was dat onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik in de loop van mijn carrière minder zou verdienen dan in de privé-sector, maar dat ik wel een beter pensioen zou hebben. Vandaag blijkt dat ik de voorbije 20 jaar inderdaad aan een lager loon werkte, maar wordt het vooruitzicht op dat beter pensioen ook weggenomen. Zal men mij die minderverdienste van 20 jaar vergoeden?
inderdaad.
Citaat:
Ik weet niet waarom er zo weinig ambtenaren gestaakt hebben. Naar mijn gevoel heeft de lage syndicalisatiegraad van de ambtenarij daar zeker een invloed op gehad. Om daar echter uit af te leiden dat de ambtenaren het eens zijn met de diefstal van hun pensioen, lijkt me toch wel een brug te ver.
Stagiaires, tijdelijken en contractuelen zullen minder stakingsbereidheid vertonen. Bij leraars heb je ook degenen die de opvang moeten verzekeren. Bij politie en heel wat andere zijn er minimumdiensten. Tel die samen en 't is een behoorlijk percentage.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2011 om 23:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 23:45   #910
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
inderdaad.Stagiaires, tijdelijken en contractuelen zullen minder stakingsbereidheid vertonen. Bij leraars heb je ook degenen die de opvang moeten verzekeren. Bij politie en heel wat andere zijn er minimumdiensten. Tel die samen en 't is een behoorlijk percentage.
gij kunt nogal eens rekenen eh kerel
Oud 24 december 2011, 10:58   #911
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het zo eenvoudig is, leg het dan even uit.
Primair saldo over de laatste 50 jaar van de verschillende landsdelen in kaart brengen. Daarop gebaseerd verdeel je het grootste deel van de schuld. De federale schuld verdeel je via de wafelijzer 50/50. Done. Europa zal een dergelijke case onmiddellijk aanvaarden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 12:17   #912
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Owkeejjjj...

Hij bedoelt dat jij er belangen in hebt dat de job blijft bestaan gezien jij die job doet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 12:18   #913
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Bestaat er dan een schriftelijk, juridisch document dat dit bevestigt? Of werd dit mondeling vertelt door voorgaande collega's, leidinggevenden of vakbondsactivisten?
deze blijft maar onbeantwoord....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 24 december 2011, 12:22   #914
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
NON
De vraag werd reeds verschillende keren gesteld, om dit te bewijzen.
Tot nu toe, heeft geen enkele ambtenaar op dit forum, de bewijzen geleverd, dat hun pensioen, een uitgesteld loon is.
DUS.....
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 15:02   #915
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
De vraag werd reeds verschillende keren gesteld, om dit te bewijzen.
Tot nu toe, heeft geen enkele ambtenaar op dit forum, de bewijzen geleverd, dat hun pensioen, een uitgesteld loon is.
dat is totaal oninteressant
feit is dat ze met te veel zijn, te veel geld krijgen en de toekomst hypothekeren
Oud 24 december 2011, 15:22   #916
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
inderdaad.Stagiaires, tijdelijken en contractuelen zullen minder stakingsbereidheid vertonen. Bij leraars heb je ook degenen die de opvang moeten verzekeren. Bij politie en heel wat andere zijn er minimumdiensten. Tel die samen en 't is een behoorlijk percentage.
Zeker als je de jongeren met een beetje verstand erbij telt.
Oud 24 december 2011, 15:33   #917
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Primair saldo over de laatste 50 jaar van de verschillende landsdelen in kaart brengen. Daarop gebaseerd verdeel je het grootste deel van de schuld. De federale schuld verdeel je via de wafelijzer 50/50. Done. Europa zal een dergelijke case onmiddellijk aanvaarden.
Dan neemt Europa het primair saldo van de laatste 100 jaar, telt de kost van alle Verfranste Vlamingen die Wallonië werk bezorgd heeft en de investeringen, die Wallonië in Vlaanderen gedaan heeft de eerste 50 jaar erbij, en je moet nog bijleggen.
Je gelooft het of niet, maar er is in de geschiedenis een grote tegenovergestelde transfer geweest.
Oud 24 december 2011, 17:55   #918
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dan neemt Europa het primair saldo van de laatste 100 jaar, telt de kost van alle Verfranste Vlamingen die Wallonië werk bezorgd heeft en de investeringen, die Wallonië in Vlaanderen gedaan heeft de eerste 50 jaar erbij, en je moet nog bijleggen.
Je gelooft het of niet, maar er is in de geschiedenis een grote tegenovergestelde transfer geweest.
Oud 24 december 2011, 19:25   #919
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat is totaal oninteressant
feit is dat ze met te veel zijn, te veel geld krijgen en de toekomst hypothekeren
Feit is dat gij een zeveraar buiten categorie zijt.
Oud 24 december 2011, 19:27   #920
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kwakkel is al honderkeren weerlegt.
Er is nog nooit een euro van zuid naar noord gevloeid.

Tenzij gij het betalen van Vlaamse arbeiders die in Wallonië kwamen werken ook als een transfer ziet...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be