Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 10:02   #901
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaktnietuit Bekijk bericht
Wil jij het niet snappen of begrijp je het gewoon echt niet?
Of het kind recht of geen recht op leven heeft daar gaat het helemaal niet om, aangezien het kind in de buik zijn mening niet duidelijk kan maken. Wij weten niets over hem of haar. Dan is het logica des zelfe dat de beslissing bij de moeder is aangezien zij het kind draagt , en het kind van haar is. En wij wel kunnen horen wat zij er van vindt.
Logica is niet besteed aan religieus geïndoctrineerden. Wat mij altijd verbaast, is hoe die gelovigen hun eigen handleiding, die toch duidelijk zegt dat het niet aan hen is om over anderen te oordelen, aan de kant schuiven wanneer het hen goed uitkomt om ... over anderen te oordelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:06   #902
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad jammer dat paulus bijvoorbeeld zo religieus geïndoctrineerd is. Want dom vind ik hem allerminst.
Bekrompen lijkt me een meer accurate omschrijving.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 april 2012, 10:27   #903
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben het hier over abortus en niet over eugenetica.
Juist.

Citaat:
Dus waarom je zieken, baby,s en dementen erbij haalt is mij vreemd.
Maar inderdaad die kunnen ook niet goed hun mening geven, vandaar dat ik ook niet per definitie tegen eugenetica ben, maar dat terzijde (daar gaat het niet over).
Wel, omdat je zei dat je niet kon uitmaken of het kind een recht om leven heeft, aangezien het nog geen mening kan vormen.

Om aan te tonen dat dit geen goede reden is, wees ik op ander mensen die evengoed geen mening kunnen vormen en waarvan we beiden weten dat zij wel recht op leven hebben.

Daarom is uw antwoord op mijn vraag of een kind dat het product is van een verkrachting, al dan niet recht op leven heeft, ontoereikend.

Citaat:
De problemen die jij aanhaalt zijn allemaal terecht, een vrouw heeft kans dat ze spijt krijgt na der abortus. Dat komt veelvuldig voor.
En je hebt het over dwingen, dwingen voor een keuze. Maar je hebt niet in de gaten dat jij net zo erg bent. Jij dwingt de moeder het kind te houden, ook al is het kind totaal ongewenst. Ik ben niet Pro of anti abortus, de nuance maakt het menselijk.
Ik kan je nochtans verzekeren, dat dit kind weldegelijk gewenst is. Er zijn gezinnen die meer dan zes jaar moeten wachten op een adoptiekind. Wat niet gewenst is, is de zwangerschap.

En mijn inziens, weegt de tol die zo'n zwangerschap met zich meebrengt -hoe moeilijk ook- niet op tegen al dan niet doden van een kind. Dat vind ik nog veel erger.

Citaat:
Zowel Pro abortus (de mensen die staan te springen bij abortus, en er geen enkel probleem mee hebben) en antiabortus( de mensen die moeders en vaders dwingen om het kind te houden) vind ik allebei om van te kotsen. maar goed dat is mijn mening.
Jammer dat je die mening niet rationeel fundeert.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:30   #904
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik dat hier allemaal lees, denk ik dat u toch maar best een kalmeerpilletje slikt.
dat is religie voor u; wat niet begrepen wordt moet belachelijk gemaakt worden. U bent een goede soldaat, lang leve de onderdrukking.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:32   #905
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar zo redeneert Paulus niet
voor hem is het moord. en er is totaal geen marge of ruimte wat inleving betreft want moord mag niet, is verkeerd, misdadig etc.

Hij is niet in staat zichzelf mentaal te openen en de zaak uit een ander perspectief te bekijken en dati s ook niet nodig want abortus is moord en dus altijd per definitie en de facto crimineel. Ongeacht de individuele omstandigheden maar dat maakt voor hem totaal niets uit.
allerlei voorbeelden aanhalen is totaal zinloos omdat de oogkleppen nu eenmaal toe zijn want abortus is nu eenmaal moord. de discussie over wanneer leven begint doet er niet toe want Paulus meent dat zijn visie de enige juiste is en iedereen die deze visie niet onderschrijft is immoreel.

misschien heeft hij nog de religieuze reflex dat een vrouw waardeloos is en dus zonder enig probleem mag opgeofferd worden voor de baby. Duidelijk is alleszins dat een zwangere vrouw in zijn ogen absoluut rechtenloos is.

hij is gewoon een eeuw of 2 �* 3 te laat geboren
spijtig.
Oud 7 april 2012, 10:37   #906
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niet voor ieder kind een adoptie ouder eh
Toch zeker wel voor elk ongewenst kind.

Citaat:
Maja, dat jij mij vraagt om rationaliteit omtrent een discussie over abortus, zegt genoeg. Deze discussie is zuiver emotioneel.
Voor u.

Ik durf afwegen op een apothekersweegschaal wat erger is voor mij. Een moord op een onschuldig en onmondig kind of een ongewenste zwangerschap.

Jij durft je blijkbaar niet uitspreken of een kind dat het produkt is van een verkrachting, dan wel recht zou hebben om te leven, terwijl je ook zegt dat abortus in dit geval zou moeten mogen.

Wie is hier rationeel en wie is hier emotioneel aan het reageren?

Paulus.
Oud 7 april 2012, 10:43   #907
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent tegen abortus omdat jij vindt dat niemand het recht heeft om te beslissen op leven en dood, dat is louter emotioneel.
En religieus-dogmatisch geïnspireerd.

Citaat:
Oud 7 april 2012, 10:44   #908
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als jij 'stelen' verkeerd vindt en je wordt bestolen door iemand die vindt dat zijn diefstal voor hem gerechtvaardigd is,..

... ga je dan ook zeggen: "Dat mag je dan perfect doen"?

Geen perfecte vergelijking weet ik wel, maar volgens mij is het niet verkeerd om op te komen voor het totaal onschuldig en onmondig kind.

Want dat kind is nu eenmaal het grootste slachtoffer.

Paulus.

U hebt niet te beslissen wanneer andere mensen een kind maken of niet.
U hebt daar geen zaken mee.
Uw voorbeeld toont eigenlijk het gedrag dat u uitvoert : u steelt het beslissingsrecht van mensen en vind het dan nog verantwoord ook. Een verantwoording die zo onrespectvol is naar de mens als creeërend wezen dat het enkel afschuw oproept.
Ik vrees dat u het grootste slachtoffer bent.
Oud 7 april 2012, 10:44   #909
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent tegen abortus omdat jij vindt dat niemand het recht heeft om te beslissen op leven en dood, dat is louter emotioneel.
Dat is niet emotioneel.

Als wij vinden dat anderen niet mogen oordelen over ons bestaansrecht, dan horen wij ook niet te oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

Dat lijkt mij, de rationele logica zelve.

Jij daarentegen kun je niet gefundeerd uitspeken of een kind dat het product is van een verkrachting, wel of geen recht op leven zou hebben. Precies omdat je de emoties van de moeder laat primeren, laat primeren boven het bestaanrecht van het kind, indien de moeder daarvoor zou kiezen.

D�*t is pas emotioneel.

Hoe rationeel kan een verkrachte vrouw over haar kind denken?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2012 om 10:48.
Oud 7 april 2012, 10:51   #910
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wij niet mogen beslissen over leven en dood, dus dat wij andere niet mogen vermoorden is louter emotioneel (empathie heet dat).
Neen. Dat is een logische gevolgtrekking van het feit dat wij tevens menen dat ook anderen niet mogen oordelen over ons bestaansrecht.

Citaat:
Anders Breivick trok zich daar niets van aan, en schoot in koele bloeden heel veel mensen dood. Anders Breivick dat was de echt de rationaliteit des zelfe, iets om een voorbeeld aan te nemen niet?
Dat is een compleet ander geval. Hij vind namelijk dat ook anderen mogen oordelen over zijn bestaansrecht. Dat maakt hem niet uit. Daarom blijft hij ook trots op wat hij gedaan heeft.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2012 om 10:51.
Oud 7 april 2012, 10:54   #911
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Dat is een logische gevolgtrekking van het feit dat wij tevens menen dat ook anderen niet mogen oordelen over ons bestaansrecht.

Dat is een compleet ander geval. Hij vind namelijk dat ook anderen mogen oordelen over zijn bestaansrecht. Dat maakt hem niet uit. Daarom blijft hij ook trots op wat hij gedaan heeft.

Paulus.
Een meerderheid van onze parlementsleden denkt er anders over.

Je zal ze met iets anders moeten overtuigen, Paulus.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:17   #912
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een meerderheid van onze parlementsleden denkt er anders over.

Je zal ze met iets anders moeten overtuigen, Paulus.
Wat de wet zegt is gekend. Daar mag tegen betoogd worden.

Paulus.
Oud 7 april 2012, 11:19   #913
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat de wet zegt is gekend. Daar mag tegen betoogd worden.

Paulus.
Toch raar dat er zo weinig mensen het voor "de kinderen" opnemen, vind je niet?
Oud 7 april 2012, 11:25   #914
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen, mag ik u de vraag voorleggen: is dit niet eerder een beschrijving van uzelf?
Het antwoord is neen.

in het onderwerp abortus heb je 3 niveau's
verbod (gezonde foetus van 32 weken)
toelating (morning after pil)
grijze zone.

het enige interessante is de grijze zone. Daar krijg je oa de discussie vanaf wanneer het leven begint;
vanaf wanneer, hoe, waarom, verhouding moeder-foetus,...
het is totaal oninteressant en bekrompen om je op het paulus niveau te begeven en bvb de morning after pil moord te noemen.

je moet niet discussiëren of een verkrachte vrouw een morning after pil mag hebben of 2 weken later de vrucht mag afdrijven. haar verplichten om 9 maanden met het levende bewijs van een verkrachting rond te lopen lijkt me, heel zacht uitgedrukt, redelijk barbaars.
kun je evengoed in de wet gieten dat ze pas verkracht is als ze 4 mannelijke getuigen heeft en andere middeleeuwse onzin.

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 april 2012 om 11:26.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:33   #915
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch raar dat er zo weinig mensen het voor "de kinderen" opnemen, vind je niet?
Meer betogers tegen dan voor abortus in ons land.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QQ3NU9U1

Paulus.
Oud 7 april 2012, 11:36   #916
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer betogers tegen dan voor abortus in ons land.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QQ3NU9U1

Paulus.
Waarom zouden er ook mensen massaal op straat komen voor een probleem dat zich niet stelt?
Oud 7 april 2012, 11:39   #917
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden er ook mensen massaal op straat komen voor een probleem dat zich niet stelt?
Inderdaad. Dat zou absurd zijn.

Citaat:
Oud 7 april 2012, 12:14   #918
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen ruimte voor een "humane ethiek" als die het doden van ongeboren leven in de moederschoot goedpraat. Dat is dan het tegendeel van "humaan". Het is juist de volkomen ontmenselijking.
Weet je wat onmenselijking is?

Dezelfde onverzettlijke ethiek die mensen zoals jij gebruiken in de abortus problematiek maar die in de praktijk ongezonde uitwassen kent wanneer het de voorrang van 'de opvoeding van kinderen in voorbeeldig katholieke gezinnen betreft'. Zoals nu weer in het schandaal dat losbarst in Spanje.

De babyhandel in Spaanse ziekenhuizen begon tijdens de dictatuur van Franco en duurde tot eind jaren 80. Advocaten schatten dat tot 300.000 baby's zijn gestolen en zonder toestemming zijn verkocht voor adoptie. Een netwerk van dokters, vroedvrouwen, priesters en nonnen was bij de praktijk betrokken met als doel de baby's in een voorbeeldig katholiek gezin groot te brengen.
Alleenstaande moeders en niet-religieuze linkse families werden uitgekozen als doelwit. Hun werd in de meeste gevallen verteld dat de baby na de geboorte was overleden. Naar verluidt bewaarde een ziekenhuis in Madrid zelfs een babylijkje in de diepvriezer om als bewijs aan de moeders te tonen.
...
Ondertussen zijn al lege lijkistjes opgegraven...

(bron: de Standaard.)

Laatst gewijzigd door JeeBee : 7 april 2012 om 12:15.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:40   #919
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Weet je wat onmenselijking is?

Dezelfde onverzettlijke ethiek die mensen zoals jij gebruiken in de abortus problematiek maar die in de praktijk ongezonde uitwassen kent wanneer het de voorrang van 'de opvoeding van kinderen in voorbeeldig katholieke gezinnen betreft'. Zoals nu weer in het schandaal dat losbarst in Spanje.

De babyhandel in Spaanse ziekenhuizen begon tijdens de dictatuur van Franco en duurde tot eind jaren 80. Advocaten schatten dat tot 300.000 baby's zijn gestolen en zonder toestemming zijn verkocht voor adoptie. Een netwerk van dokters, vroedvrouwen, priesters en nonnen was bij de praktijk betrokken met als doel de baby's in een voorbeeldig katholiek gezin groot te brengen.
Alleenstaande moeders en niet-religieuze linkse families werden uitgekozen als doelwit. Hun werd in de meeste gevallen verteld dat de baby na de geboorte was overleden. Naar verluidt bewaarde een ziekenhuis in Madrid zelfs een babylijkje in de diepvriezer om als bewijs aan de moeders te tonen.
...
Ondertussen zijn al lege lijkistjes opgegraven...

(bron: de Standaard.)

zoals ik reeds zei : met afschuw.
Oud 7 april 2012, 14:41   #920
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij daarentegen kun je niet gefundeerd uitspeken of een kind dat het product is van een verkrachting, wel of geen recht op leven zou hebben. .
Zolang het geen kind is heeft het geen recht op leven.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be