![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekrompen lijkt me een meer accurate omschrijving.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om aan te tonen dat dit geen goede reden is, wees ik op ander mensen die evengoed geen mening kunnen vormen en waarvan we beiden weten dat zij wel recht op leven hebben. Daarom is uw antwoord op mijn vraag of een kind dat het product is van een verkrachting, al dan niet recht op leven heeft, ontoereikend. Citaat:
En mijn inziens, weegt de tol die zo'n zwangerschap met zich meebrengt -hoe moeilijk ook- niet op tegen al dan niet doden van een kind. Dat vind ik nog veel erger. Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#904 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is religie voor u; wat niet begrepen wordt moet belachelijk gemaakt worden. U bent een goede soldaat, lang leve de onderdrukking.
![]() |
#905 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#906 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch zeker wel voor elk ongewenst kind.
Citaat:
Ik durf afwegen op een apothekersweegschaal wat erger is voor mij. Een moord op een onschuldig en onmondig kind of een ongewenste zwangerschap. Jij durft je blijkbaar niet uitspreken of een kind dat het produkt is van een verkrachting, dan wel recht zou hebben om te leven, terwijl je ook zegt dat abortus in dit geval zou moeten mogen. Wie is hier rationeel en wie is hier emotioneel aan het reageren? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En religieus-dogmatisch geïnspireerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt niet te beslissen wanneer andere mensen een kind maken of niet. U hebt daar geen zaken mee. Uw voorbeeld toont eigenlijk het gedrag dat u uitvoert : u steelt het beslissingsrecht van mensen en vind het dan nog verantwoord ook. Een verantwoording die zo onrespectvol is naar de mens als creeërend wezen dat het enkel afschuw oproept. Ik vrees dat u het grootste slachtoffer bent.
![]() |
![]() |
#909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij vinden dat anderen niet mogen oordelen over ons bestaansrecht, dan horen wij ook niet te oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Dat lijkt mij, de rationele logica zelve. Jij daarentegen kun je niet gefundeerd uitspeken of een kind dat het product is van een verkrachting, wel of geen recht op leven zou hebben. Precies omdat je de emoties van de moeder laat primeren, laat primeren boven het bestaanrecht van het kind, indien de moeder daarvoor zou kiezen. D�*t is pas emotioneel. Hoe rationeel kan een verkrachte vrouw over haar kind denken? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2012 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2012 om 10:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal ze met iets anders moeten overtuigen, Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in het onderwerp abortus heb je 3 niveau's verbod (gezonde foetus van 32 weken) toelating (morning after pil) grijze zone. het enige interessante is de grijze zone. Daar krijg je oa de discussie vanaf wanneer het leven begint; vanaf wanneer, hoe, waarom, verhouding moeder-foetus,... het is totaal oninteressant en bekrompen om je op het paulus niveau te begeven en bvb de morning after pil moord te noemen. je moet niet discussiëren of een verkrachte vrouw een morning after pil mag hebben of 2 weken later de vrucht mag afdrijven. haar verplichten om 9 maanden met het levende bewijs van een verkrachting rond te lopen lijkt me, heel zacht uitgedrukt, redelijk barbaars. kun je evengoed in de wet gieten dat ze pas verkracht is als ze 4 mannelijke getuigen heeft en andere middeleeuwse onzin. Laatst gewijzigd door 1207 : 7 april 2012 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QQ3NU9U1 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat zou absurd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dezelfde onverzettlijke ethiek die mensen zoals jij gebruiken in de abortus problematiek maar die in de praktijk ongezonde uitwassen kent wanneer het de voorrang van 'de opvoeding van kinderen in voorbeeldig katholieke gezinnen betreft'. Zoals nu weer in het schandaal dat losbarst in Spanje. De babyhandel in Spaanse ziekenhuizen begon tijdens de dictatuur van Franco en duurde tot eind jaren 80. Advocaten schatten dat tot 300.000 baby's zijn gestolen en zonder toestemming zijn verkocht voor adoptie. Een netwerk van dokters, vroedvrouwen, priesters en nonnen was bij de praktijk betrokken met als doel de baby's in een voorbeeldig katholiek gezin groot te brengen. Alleenstaande moeders en niet-religieuze linkse families werden uitgekozen als doelwit. Hun werd in de meeste gevallen verteld dat de baby na de geboorte was overleden. Naar verluidt bewaarde een ziekenhuis in Madrid zelfs een babylijkje in de diepvriezer om als bewijs aan de moeders te tonen. ... Ondertussen zijn al lege lijkistjes opgegraven... (bron: de Standaard.)
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 7 april 2012 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals ik reeds zei : met afschuw.
![]() |
![]() |