![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over het feit dat het ene erger zou zijn dan het andere. Maar de correcte termen gebruirken, is toch niet zo moeilijk?
|
|
|
|
|
|
#902 |
|
|
Waarom moet ik dat garanderen? Ik stel alleen vast dat het nog niet gebeurd is en dat de rechterzijde dat bijzonder jammer vindt
Niet iedereen is zo kwistig met namen van mensen openbaar te maken als een zekere Bart Debie hé |
|
|
|
|
|
#903 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#904 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom je dan uitputten in semantische haarkloverij Edina .... tenzij het zou dienen in een of andere vergoeilijkingsstrategie? |
||
|
|
|
|
|
#905 | |
|
|
Citaat:
Ik vroeg me af waarom Online een probleem schijnt te hebben met het zeggen dat het racistisch is om te weigeren dat een zwarte schepen je huwelijk doet. |
|
|
|
|
|
|
#906 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#907 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Omdat niemand weet of zo'n geval zich hier voorgedaan heeft maar alle weldenkenden toch al doen alsof de betrokken koppels dit wel gedaan hebben?
|
|
|
|
|
|
#908 | ||
|
|
De ambtenaar van de burgerlijke stand in het VRT-nieuws.
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#909 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb daar helemaal geen probleem mee. Ik heb enkel een probleem met professionele anti-racisten die aan semantische haarkloverij beginnen doen om daden van discriminatie en onverdraagzaamheid die dezelfde lading dekken als racisme, te minimaliseren en/of te vergoeilijken van zodra die daden gepleegd worden door verrijkende burgers. |
||
|
|
|
|
|
#910 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#912 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er wordt gezegd. Inderdaad ... Nog steeds hearsay dus. |
|
|
|
|
|
|
#913 | |
|
|
Citaat:
Maar in geval van misdrijven is een onderzoek essentieel alvorens iemand schuldig te verklaren, ongeacht de afkomst, huidskleur of whatever. Zo werkt een rechtstaat nu eenmaal. |
|
|
|
|
|
|
#914 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=78567 |
|
|
|
|
|
|
#915 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Vreemde invulling van de rechtsstaat heb jij. |
||
|
|
|
|
|
#916 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zeker nu ze het eens is dat de termen racisme, onverdraagzaamheid en discriminatie in feite allemaal dezelfde lading dekken. |
|
|
|
|
|
|
#917 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#918 |
|
|
Even wat nuances:
De betrokken wethouder was gisteren bij Pauw & Witteman. Er hebben zich weldegelijk koppels teruggetrokken om zich te laten huwen door een 'zwarte' wethouder/schepen. Zij hebben hun namen van de rol laten schrappen om juist die reden. De betrokken ambtenaar weet ook wie het zijn maar 'onze' wethouder wil die namen niet weten. Niet relevant zegt hij. Op de vraag van P&W waar dit dan vandaan komt en of het Vlaams Belang er misschien bij betrokken was, antwoordde de wethouder 'Niet noodzakelijkerwijs Vlaams Belang, daar heb ik geen aanwijzingen voor. Racisten vindt je bij alle partijen, ook in Nederland, in heel Europa..' Verder is de man niet rancuneus. Klein dagelijks racisme is hij (jammer genoeg) gewoon. Als de mensen alsnog willen trouwen zal hij ze trouwen. Hij zegt: Ze hebben gewoon drie opties: Óf ze willen trouwen, dan zal ik ze trouwen. Als ze niet door mij getrouwd willen worden dan trouwen ze niet of ze verhuizen. Vervolging vindt hij niet nodig. "Het is juist goed dat er een discussie over bestaat''. Verder was hij erg positief over de vele reacties die hijzelf, zijn vrouw en zijn moeder hebben gekregen. Zelf heeft hij het niet publiek gemaakt. Hij weet ook niet wie wel. Maar 'aan de toog wordt er veel gepraat'. Aardige man met een vet vlaams (waes?) accent. Voor een nederlander prima te verstaan als hij zijn woorden eens wat minder zou inslikken. |
|
|
|
|
|
#919 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
affijn we hebben er nu toch weer een BV bij
|
|