Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2007, 09:41   #901
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Zoals ge leest, ezels en kiekens zijn overal van hetzelfde slag.
Oud 26 juli 2007, 11:12   #902
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Leterme zingt Marseillaise in plaats van Brabançonne
Bewonderenswaardig, dat hij dat zomaar kan!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 13:54   #903
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Daarnet met mijn beste vriend een matchke voetbal gaan zien. Het zal U wellicht verbazen, mijne beste vriend is een fervent aanhanger en partijlid van het VB.

Het eerste dat over politiek werd gezegd kwam uit zijn mond :"We hebben ons als Vlaanderen wer niet serieus belachelijk gemokt zekers..."
Met de nieuwe vlamingen (nieuwe belgen) wordt het schip uit de wind gedraaid , hijs de zeilen O Vlaanderen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 juli 2007 om 13:55. Reden: Hoofd letter voor het woord "Vlaanderen" !!!
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 13:56   #904
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Leterme een experiment van de Franse geheime dienst maar is er bij de programmering een foutje in de software geslopen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 15:03   #905
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ge moet inderdaad wel nen idioot zijn om frans te spreken tegen franstaligen in brussel. Hoe gaat ge die mensen anders ooit leren dat door enkel frans te spreken ze niet ver geraken. Ik spreek tegen ne franstalige nederlands en zij mogen voor mijn part in't frans antwoorden. Maar one way daar begin ik niet aan. Ik stoor me dan ook zwaar aan het feit dat men mij al sinds kindsaf aan heeft wijs gemaakt dat ge in brussel in 't nederlands uwe weg niet vind. Nooit problemen gehad maar 't moet van twee kanten komen natuurlijk. Als ge vlaams spreekt in brussel en er op staat in't vlaams een antwoord te krijgen tja dan zijde natuurlijk niet goed bezig.
Ik heb een sterk vermoeden dat ik geen idioot ben . Ik werk in een heel internationale omgeving en het zijn net mijn Vlaamse roots die mij geknipt maken voor mijn job. Mijn Franstalige medewerkers zullen nooit mijn plaats kunnen innemen, en ze merken dat aan de lijve, hier op het werk.
Ik spreek inderdaad Frans tegen hen omdat ze geen Nederlands spreken en de zaak uiteraard moet draaien. Maar ik woon ook in Brussel, en buiten het werk spreek ik Nederlands waar ik maar kan. Maar dat is niet altijd even simpel. Maar het komt vaak neer op goede wil.
In een Italiaans, Chinees of Thais restaurant wordt ik bijna altijd in het Nederlands bediend. In een Belgisch (!) restaurant spreekt men meestal enkel Frans.
Maar hoe dan ook zie je toch dat ze zich vragen gaan stellen omdat de Vlamingen overal de topfuncties innemen. Maar goed, ook dat verandert, want de bedrijfslijders zijn veertigers en vijftigers, dus mensen van voor de terug-onder-de-kerktoren-VTM-generatie, die bijgevolg nog weten dat wat MTV-Engels en wat Amerikaanse pulp-TV echt wel onvoldoende is als venster op de wereld.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 19:23   #906
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Ik nodig anders iedereen uit om het zelf te komen vragen. Is in zijn studentijd zelfs lid geweest van het NSV, is een aanhanger van de voorpost gedachte en al jaren in het bezit van een partijkaart. Hing met Westlandia veel in 't kroegske bij Hans Bombeke, waarschijnlijk ook wel bij vele onder U bekend.

Mijn familie is overwegend CD&V gezind en gaat elk jaar naar de ijzebedevaart en het Vlaams zangfeest, en toch hebben wij een sterke band.

Er was gisteren trouwens nog een derde kennis bij en dat is iemand die communistisch gezind is. Straf hé, en toch komen we overeen en kunnen wij open en vrij discussiëren met elkaar.
Natuurlijk lukken de meeste dingen wel zolang de mensen elkaar verstaanbaar te woord willen en kunnen staan ....
Oud 26 juli 2007, 19:46   #907
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat het met de taal in Brussel wel zal meevallen, hoewel het natuurlijk goed kan zijn dat er in de laatste ca 46 jaar iets is veranderd/verschoven.

In 1961 kwam ik met mijn cyclomoteur/velomoteur/brommer, op "solo" kampeerzwerftocht tussen Rotterdam en Parijs, ook door Brussel en het was mij toen snel duidelijk dat, als ik iemand in het Nederlands iets vroeg, het antwoord gewoonlijk in het Frans kwam èn ook andersom: begon ik in het Frans dan kwam er antwoord in het Nederlands .... omkeerkeus dus.

Veel later, omstreeks 1973, op zakenreis met mijn toenmalige baas (die geen Frans wilde proberen, dat hij te moeilijk vond) een (voortreffelijke) biefstuk-met-waterkers eten in een Brussels restaurant; de ober sprak zeer zacht: bestelt U gerust in het Nederlands, alleen mag ik van mijn baas niet in die taal antwoorden ....

Overal zal toch wel een oplossing voor worden gevonden, lijkt mij.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juli 2007 om 19:47.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 20:47   #908
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Hoewel Leterme's vergissing een fait divers was, vond ik het toch vrij vernederend om op de BBC, CNN, Al Jazeera en Xinhua te moeten zien, horen en lezen dat de aanstaande leider van België het verkeerde volkslied zingt - dan komen we eens in het nieuws en lijkt het weer of wij volslagen idioten zijn. De vergelijking werd getrokken: stel dat Sarkozy God Save the Queen had gezongen, dan had hij nooit de job gekregen enzo.

Enfin, in't buitenland hebben ze weer eens goed kunnen lachen met de Belgen. Terwijl in't binnenland alles heel triestig is geworden, vooral nu blijkt dat formateur Leterme inderdaad een nogal lege doos is.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 juli 2007 om 20:47.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 23:28   #909
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij is Leterme een experiment van de Franse geheime dienst maar is er bij de programmering een foutje in de software geslopen.
BUB-modus!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 23:32   #910
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel later, omstreeks 1973, op zakenreis met mijn toenmalige baas (die geen Frans wilde proberen, dat hij te moeilijk vond) een (voortreffelijke) biefstuk-met-waterkers eten in een Brussels restaurant; de ober sprak zeer zacht: bestelt U gerust in het Nederlands, alleen mag ik van mijn baas niet in die taal antwoorden ....
Ohlala!

Jammer voor die vriendelijke ober maar zijn baas zou aan mij geen cent verdienen!
Oud 26 juli 2007, 23:45   #911
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Hoewel Leterme's vergissing een fait divers was, vond ik het toch vrij vernederend om op de BBC, CNN, Al Jazeera en Xinhua te moeten zien, horen en lezen dat de aanstaande leider van België het verkeerde volkslied zingt - dan komen we eens in het nieuws en lijkt het weer of wij volslagen idioten zijn. De vergelijking werd getrokken: stel dat Sarkozy God Save the Queen had gezongen, dan had hij nooit de job gekregen enzo.

Enfin, in't buitenland hebben ze weer eens goed kunnen lachen met de Belgen. Terwijl in't binnenland alles heel triestig is geworden, vooral nu blijkt dat formateur Leterme inderdaad een nogal lege doos is.
Wat voor soort mensen schaamt zich toch als "wij Belgen idioot overkomen in het buitenland"? De vraag heeft me altijd geïntrigeerd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 00:24   #912
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ohlala!

Jammer voor die vriendelijke ober maar zijn baas zou aan mij geen cent verdienen!
Och, handel is handel en niemand was ontevreden.
Oud 27 juli 2007, 00:27   #913
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat voor soort mensen schaamt zich toch als "wij Belgen idioot overkomen in het buitenland"? De vraag heeft me altijd geïntrigeerd.
Ik heb niet de indruk dat Belgen slecht bekend staan in "buitenlanden"; wel hebben we in zowel Nederland als in België wat pestkoppen die elkaar over en weer trachten vliegen af te vangen.

"Belgenmoppen" kun je zo om-talen naar Duitse Ostfriesenwitze.
Oud 27 juli 2007, 00:29   #914
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Awel, ik. Als ik een knappe griet wil versieren en die komt te weten dat er iets Belgisch aan mij kleeft, dan loopt dat meestal nefast af. Gelukkig heb ik een nogal Zuiders uiterlijk, ben ik intelligent, heb ik een fantastisch lichaam en kan ik mij dus met gemak uit mijnen belgischen aard liegen.

Vrouwen zijn heel gevoelig aan de nationaliteit van hun plezierpaal, zeker op vakantie. Ze schrijven dat op in boekskes en maken daar statistieken over.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 00:44   #915
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Cylon ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 01:12   #916
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, ik. Als ik een knappe griet wil versieren en die komt te weten dat er iets Belgisch aan mij kleeft, dan loopt dat meestal nefast af. Gelukkig heb ik een nogal Zuiders uiterlijk, ben ik intelligent, heb ik een fantastisch lichaam en kan ik mij dus met gemak uit mijnen belgischen aard liegen.

Vrouwen zijn heel gevoelig aan de nationaliteit van hun plezierpaal, zeker op vakantie. Ze schrijven dat op in boekskes en maken daar statistieken over.
Bovendien ben je nog superbescheiden ook.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 01:16   #917
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Profs aan de unief van Leuven hebben altijd een fantastisch lijf. Dat is geweten. Dat jij als internationalist maar vrouwen die gevoelig zijn aan nationaliteit op je "paal" (xxplizit bEY VaIGhhRIA now!) toelaat, verbaast me ook. En dat je zo seksistisch en belachelijk puberaal doet over vrouwen is bij deze ook genoteerd. Alle vrouwen schrijven dagboekskes over hun avonturen met jou of wat?

Man, jij hebt echt hulp nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 juli 2007 om 01:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 01:43   #918
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de draai die fdw eraan geeft is nochtans niet slecht gevonden. Als je ermee wilt lachen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 27 juli 2007 om 01:44.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 01:45   #919
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de draai die fdw eraan geeft is nochtans niet slecht gevonden. Als je ermee wilt lachen.
Ik denk dat Leterme er niet mee wil lachen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 01:46   #920
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik denk dat Leterme er niet mee wil lachen.
Het zou kunnen zijn dat je de man onderschat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be