![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Minister-President
|
![]() Zoals ge leest, ezels en kiekens zijn overal van hetzelfde slag.
![]() |
#902 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 juli 2007 om 13:55. Reden: Hoofd letter voor het woord "Vlaanderen" !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is Leterme een experiment van de Franse geheime dienst maar is er bij de programmering een foutje in de software geslopen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik spreek inderdaad Frans tegen hen omdat ze geen Nederlands spreken en de zaak uiteraard moet draaien. Maar ik woon ook in Brussel, en buiten het werk spreek ik Nederlands waar ik maar kan. Maar dat is niet altijd even simpel. Maar het komt vaak neer op goede wil. In een Italiaans, Chinees of Thais restaurant wordt ik bijna altijd in het Nederlands bediend. In een Belgisch (!) restaurant spreekt men meestal enkel Frans. Maar hoe dan ook zie je toch dat ze zich vragen gaan stellen omdat de Vlamingen overal de topfuncties innemen. Maar goed, ook dat verandert, want de bedrijfslijders zijn veertigers en vijftigers, dus mensen van voor de terug-onder-de-kerktoren-VTM-generatie, die bijgevolg nog weten dat wat MTV-Engels en wat Amerikaanse pulp-TV echt wel onvoldoende is als venster op de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#907 |
|
![]() Ik denk dat het met de taal in Brussel wel zal meevallen, hoewel het natuurlijk goed kan zijn dat er in de laatste ca 46 jaar iets is veranderd/verschoven.
In 1961 kwam ik met mijn cyclomoteur/velomoteur/brommer, op "solo" kampeerzwerftocht tussen Rotterdam en Parijs, ook door Brussel en het was mij toen snel duidelijk dat, als ik iemand in het Nederlands iets vroeg, het antwoord gewoonlijk in het Frans kwam èn ook andersom: begon ik in het Frans dan kwam er antwoord in het Nederlands .... omkeerkeus dus. Veel later, omstreeks 1973, op zakenreis met mijn toenmalige baas (die geen Frans wilde proberen, dat hij te moeilijk vond) een (voortreffelijke) biefstuk-met-waterkers eten in een Brussels restaurant; de ober sprak zeer zacht: bestelt U gerust in het Nederlands, alleen mag ik van mijn baas niet in die taal antwoorden .... Overal zal toch wel een oplossing voor worden gevonden, lijkt mij.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juli 2007 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 |
|
![]() Hoewel Leterme's vergissing een fait divers was, vond ik het toch vrij vernederend om op de BBC, CNN, Al Jazeera en Xinhua te moeten zien, horen en lezen dat de aanstaande leider van België het verkeerde volkslied zingt - dan komen we eens in het nieuws en lijkt het weer of wij volslagen idioten zijn. De vergelijking werd getrokken: stel dat Sarkozy God Save the Queen had gezongen, dan had hij nooit de job gekregen enzo.
Enfin, in't buitenland hebben ze weer eens goed kunnen lachen met de Belgen. Terwijl in't binnenland alles heel triestig is geworden, vooral nu blijkt dat formateur Leterme inderdaad een nogal lege doos is. Laatst gewijzigd door C2C : 26 juli 2007 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#909 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer voor die vriendelijke ober maar zijn baas zou aan mij geen cent verdienen!
![]() |
![]() |
#911 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 |
|
![]() Och, handel is handel en niemand was ontevreden.
![]() |
#913 | |
|
![]() Citaat:
"Belgenmoppen" kun je zo om-talen naar Duitse Ostfriesenwitze.
![]() |
![]() |
#914 | |
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn heel gevoelig aan de nationaliteit van hun plezierpaal, zeker op vakantie. Ze schrijven dat op in boekskes en maken daar statistieken over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man, jij hebt echt hulp nodig.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 juli 2007 om 01:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de draai die fdw eraan geeft is nochtans niet slecht gevonden. Als je ermee wilt lachen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 27 juli 2007 om 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
|
![]() Het zou kunnen zijn dat je de man onderschat.