Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2006, 10:33   #921
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Wie een hond wil slaan vind vlug een stok.

In uw geval heb je een vrachtwagen in voorraad liggen vrees ik.
Al struikelen we over de Vlaamse zaak we vinden elkaar in universele liefde ( en dat is het voornaamste ), dat is dan die eenheid in verscheidenheid waarover ik het heb.
Dank u voor de stok van Egidius even af te wenden van mij ........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 10:35   #922
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dank u voor de stok van Egidius even af te wenden van mij ........
Hoezo, afwenden?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 17:30   #923
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heel goed opgemerkt!

Leg je de rest even zonder beeldspraak uit?
Niet nodig. Mijn mening is tot in den treure bekend.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 09:10   #924
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Universal Love Kills!
Wel ja Universal Love kan doden als het niet anders kan, om groter onheil te voorkomen. Ik heb je steeds gezegd dat het een bewuste volwassen liefde is en geen kalverliefde die onnozel en blind is.

Wat was het anders dan universele liefde toen de geallieerden met verenigde krachten de joden, de zigeuners, de homoseksuelen, de intellectuelen, de gehandicapten en andere slachtoffers uit de klauwen en de concentratiekampen van Hitler en zijn aanhangers bevrijdden ? Dat was universele liefde......
Had de Duitse bevolking Hitler niet gevolgd dan was dat allemaal niet gebeurd en waren zo honderdduizenden mensen niet onnodig vroegtijdig een gruwelijke dood gestorven.
Universele liefde kan dus soms niet anders dan zelf ook te doden.
Maar het weze duidelijk. Abortus is geen anticonceptiemiddel en euthanasie kan slechts op aanvraag van de patiënt zelf.
En naastenliefde maakt geen onderscheid tussen een Vlaming of een Waal.
En om het op z'n Staafs te zeggen is ' Shut the door ' waarschijnlijk bedoeld om erger onheil te voorkomen. Ik wou het moeilijk geloven.....
veni, vidi........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 maart 2006 om 09:21.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 09:42   #925
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wel ja Universal Love kan doden als het niet anders kan, om groter onheil te voorkomen. Ik heb je steeds gezegd dat het een bewuste volwassen liefde is en geen kalverliefde die onnozel en blind is.

Wat was het anders dan universele liefde toen de geallieerden met verenigde krachten de joden, de zigeuners, de homoseksuelen, de intellectuelen, de gehandicapten en andere slachtoffers uit de klauwen en de concentratiekampen van Hitler en zijn aanhangers bevrijdden ? Dat was universele liefde......
Had de Duitse bevolking Hitler niet gevolgd dan was dat allemaal niet gebeurd en waren zo honderdduizenden mensen niet onnodig vroegtijdig een gruwelijke dood gestorven.
Universele liefde kan dus soms niet anders dan zelf ook te doden.
Maar het weze duidelijk. Abortus is geen anticonceptiemiddel en euthanasie kan slechts op aanvraag van de patiënt zelf.
En naastenliefde maakt geen onderscheid tussen een Vlaming of een Waal.
En om het op z'n Staafs te zeggen is ' Shut the door ' waarschijnlijk bedoeld om erger onheil te voorkomen. Ik wou het moeilijk geloven.....
veni, vidi........
Zoals meestal komt terecht Hitler ter sprake, en onterecht zo goed als nooit vriendje Stalin.
'Naasteliefde maakt geen verschil tussen Vlaming of Waal' of voor Tsunamislachtoffers. Maar mij lijkt het rechtvaardiger dat echte slachtoffers geholpen worden, en dat corruptie en slecht bestuur geen beroep mogen doen op solidariteit
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:13   #926
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;1601662]
Citaat:
Zoals meestal komt terecht Hitler ter sprake, en onterecht zo goed als nooit vriendje Stalin.
Geen enkele dictator is mijn vriendje, maakt niet uit of hij links of rechts is.
Citaat:
'Naasteliefde maakt geen verschil tussen Vlaming of Waal' of voor Tsunamislachtoffers. Maar mij lijkt het rechtvaardiger dat echte slachtoffers geholpen worden, en dat corruptie en slecht bestuur geen beroep mogen doen op solidariteit
Dat is waar, maar daarom moet men niet nog meer de slachtoffers van corruptie en slecht bestuur straffen door ze volledig af te stoten. Eerder de corruptie en het slecht bestuur aanpakken dan de ganse bevolking van een land in een broedertwist te sturen en voor nog meer ontevredenheid zorgen. Dit is niet positief, voor niemand.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 maart 2006 om 11:15.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:19   #927
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat is waar, maar daarom moet men niet nog meer de slachtoffers van corruptie en slecht bestuur straffen door ze volledig af te stoten.
Als ik het goed begrijp betwist jij ook het recht van een vrouw om haar man "volledig af te stoten" of een man zijn vrouw?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:27   #928
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp betwist jij ook het recht van een vrouw om haar man "volledig af te stoten" of een man zijn vrouw?
Neen, maar dat is iets dat gebeurt tussen twee personen en niet tussen meer dan 10 miljoen mensen.
Tussen 2 personen is het al moeilijk, laat staan tussen 10 miljoen.
En ook tussen de 2 personen is enige vorm van solidariteit en begrip wenselijk, zelfs tussen partners die besluiten om uit elkaar te gaan.
Men neemt geen stok om hen weg te jagen, dit getuigt van ofwel onvolwassenheid ofwel een wrede aard.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 11:47   #929
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, maar dat is iets dat gebeurt tussen twee personen en niet tussen meer dan 10 miljoen mensen.
Een man en een vrouw mogen dus scheiden, maar groepen van mensen niet omdat dat ... moeilijker is.

Gij zijt me wel een pateeken, zenne.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:14   #930
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

[quote=labyrinth;1601814]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Geen enkele dictator is mijn vriendje, maakt niet uit of hij links of rechts is.

Dat is waar, maar daarom moet men niet nog meer de slachtoffers van corruptie en slecht bestuur straffen door ze volledig af te stoten. Eerder de corruptie en het slecht bestuur aanpakken dan de ganse bevolking van een land in een broedertwist te sturen en voor nog meer ontevredenheid zorgen. Dit is niet positief, voor niemand.
De corruptie en het slecht bestuur worden niet aangepakt want Di Rupo zegt NON. En diezelfde Di Rupo wordt door Wallonië verkozen.
Dit is niet positief, voor niemand.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:49   #931
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Een man en een vrouw mogen dus scheiden, maar groepen van mensen niet omdat dat ... moeilijker is.

Gij zijt me wel een pateeken, zenne.
Groepen kunnen scheiden als de meerderheid dat wenst.
We gaan toch niet opnieuw beginnen.
Voor mij mag er een referendum komen maar dan moet iedereen zich wel bewust zijn van het feit dat er aan een ja een enorme prijs verbonden is en dat de moeilijkheden dan maar pas goed beginnen. In tijden van globalisatie en toenemende concurrentie lijkt me dat niet heel verstandig.
Politici zouden de gewone man en vrouw moeten inlichten over de prijs die ze zullen moeten betalen, dat is hun taak, hun plicht.
En dat is ook de taak van de media of zwijgen ze omdat ze dan de zoveelste lekkere communautaire kluif binnengehaald hebben.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 maart 2006 om 13:59.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:53   #932
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;1601918]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

De corruptie en het slecht bestuur worden niet aangepakt want Di Rupo zegt NON. En diezelfde Di Rupo wordt door Wallonië verkozen.
Dit is niet positief, voor niemand.
Dan is toch een betere communicatie met Wallonië nodig en niet een slechtere ? U geeft Wallonië een stamp, dat is geen goed voorbeeld om de mensen daar te overtuigen....... Daar niet, in Vlaanderen niet, nergens.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 maart 2006 om 13:56.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:00   #933
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Groepen kunnen scheiden als de meerderheid dat wenst.
We gaan toch niet opnieuw beginnen.
Voor mij mag er een referendum komen maar dan moet iedereen zich wel bewust zijn van het feit dat er aan een ja een enorme prijs verbonden is en dat de moeilijkheden dan maar pas goed beginnen. In tijden van globalisatie en toenemende concurrentie lijkt me dat niet heel verstandig.
Politici zouden de gewone man en vrouw moeten inlichten over de prijs die ze zullen moeten betalen, dat is hun taak, hun plicht.
En dat is ook de taak van de media.
Voor wie kan en wil lezen maakte het Warande Manifest duidelijk welke nadelen de in feite unitaire staat inhoudt, en welke voordelen een splitsing brengt. Juist dat moeten politici en media de mensen duidelijk maken.
In tijden van globalisatie en toenemende concurrentie is goed bestuur noodzakelijk en dat is in de huidige staat onmogelijk.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:10   #934
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Voor wie kan en wil lezen maakte het Warande Manifest duidelijk welke nadelen de in feite unitaire staat inhoudt, en welke voordelen een splitsing brengt. Juist dat moeten politici en media de mensen duidelijk maken.
In tijden van globalisatie en toenemende concurrentie is goed bestuur noodzakelijk en dat is in de huidige staat onmogelijk.
Dan moet u echt eens uw eigen huisje en 'kruisje' verlaten om eens te gaan zien hoe groener het gras aan de overkant wel is.

Verder versta ik dat u problemen oplost door bijkomende gotere problemen te scheppen die ons allen internationale vertraging opleveren
en dat enkel in het belang van een beperkte groep Vlamingen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 maart 2006 om 14:13.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:38   #935
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

We kunnen beter allen en wereldwijd investeren in menselijkheid anders worden we op de een of andere dag de pienuut van de andere zijn onmenselijkheid.
Te klein en te kwetsbaar om alleen onze weg te gaan........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:50   #936
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dan moet u echt eens uw eigen huisje en 'kruisje' verlaten om eens te gaan zien hoe groener het gras aan de overkant wel is.
Dat moet je nu juist aan mij zeggen. Ik werkte wereldwijd in 40 landen, en ben nu zopas terug van een reis in laos en Cambodja
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 21:29   #937
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Maar mij lijkt het rechtvaardiger dat echte slachtoffers geholpen worden, en dat corruptie en slecht bestuur geen beroep mogen doen op solidariteit
En de kiezers van dat slechte bestuur evenmin.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 21:47   #938
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
En de kiezers van dat slechte bestuur evenmin.
En Walen die voor een onafhankelijk Vlaanderen stemmen, mogen die dan nog iets ontvangen ?

Dat vind ik trouwens nog de grootste leugen van het Vlaams Belang.......
In woorden zullen ze voor alle Vlamingen zorgen, in daden slechts voor enkelen want laat ons niet vergeten dat ze een extreem-rechtse partij zijn. En extreem-rechts dat is nog altijd 'ikke eerst'..........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 21:50   #939
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat moet je nu juist aan mij zeggen. Ik werkte wereldwijd in 40 landen, en ben nu zopas terug van een reis in laos en Cambodja
En...... buiten de weelderige plantengroei is het daar beter ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 21:51   #940
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
En extreem-rechts dat is nog altijd 'ikke eerst'..........
Net zoals de PS? Ga eens een babeltje maken met Van Cauwenbergh en consorten.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be