![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest zijn Brabanders en Limburgers.
![]() |
#923 |
Minister-President
|
![]() Fonne, ik ben onder de indruk van je kennis over dit onderwerp. Ik leer steeds bij, maar onthouden is een ander paar mouwen.
|
![]() |
![]() |
#924 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||||
![]() |
![]() |
#925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent geen dommerik meer, u bent duidelijk van kwade wil.
![]() |
![]() |
#926 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen bestaat! Tot en met in de Belgische grondwet.
![]() |
![]() |
#927 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En stelde ook vast dat: Citaat:
Onder die omstandigheden is de zaak redelijk duidelijk: er leven in België hoofdzakelijk twee etnische groepen met een verschillende taal en kultuur naast elkaar, met een overlapping in Brussel als gevolg van agressieve verfransing. De meest logische vertegenwoordigers van die groepen zijn de Gemeenschappen, die met elkaar moeten overeenkomen over een opsplitsing in twee deelstaten. Is dat onzinnig? Heb jij ooit ergens in de internationale pers kunnen lezen dat België dreigt in drie uiteen te vallen? Wat zou het uitgangspunt dan zijn van een internationale adviescommissie? En de Vlaamse gemeenschap kan zich dan op het standpunt stellen dat de huidige context in Brussel is tot stand gekomen door dwang (de verfransingspolitiek), dat Brussel historisch een Vlaamse stad is en vandaag nog altijd is, en economisch zodanig is verweven met de Vlaamse Ruit, dat het daar niet uit los te maken valt zonder sociale catastrofe in Brussel. Dus: goed geprobeerd, maar je valt weer door de mand: je hebt niet eens begrepen wat is schreef, maar je probeert me wel aan te wrijven dat ik niet consistent zou zijn. Citaat:
Probeer het anders nog eens. ![]() Citaat:
Citaat:
Logisch vertegenwoordigd door de Vlaamse en Franstalige kultuurgemeenschappen; Brussel is etnisch gemengd gebied, maar Vlaanderen erkent dat niet omdat het onder dwang is tot stand gekomen en niet door enige natuurlijke evolutie; Brussel zonder Vlaanderen is economisch gezien een zinloze constructie. Wat ik al van in het begin zeg, en zal blijven herhalen. Het is het enige uitgangspunt dat Vlaanderen kan en mag innemen. |
|||||
![]() |
![]() |
#928 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als Gewest, ja.
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gesprekken Fonne - Geert C, doen me terugdenken aan de tijd dat Raf door Paulus geregeld van links naar rechts, verbaal door het forum werd geranseld.
![]() |
![]() |
#930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als gewest, als volk, en binnenkort, als staat.
Allez, laat uw gal nu maar komen meneer de anti-Vlaming.
![]() |
![]() |
#931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, Geert C laat Fonne alle hoeken vh forum zien.
#932 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar bon, ik onthoud dat ge de taalgebieden als uitgangspunt wilt nemen. Dan mogen de Brusselaars toch kiezen. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Maar bon, ge moogt gerust elke verwijzing naar "uti possidetis" van mijnentwege als een verwijzing naar "uti possidetis juris" lezen, als ge daar gelukkiger van wordt. ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dit is trouwens nog altijd geen antwoord op mijn vraag hoe ge denkt de internationale gemeenschap te overtuigen dat het Brussels gewest verplicht moet worden zich bij Vlaanderen aan te sluiten in het geval dat België uiteenvalt. ![]() Als Vlaanderen, zoals gij voorstelt, daar op tafel gaat kloppen en roepen dat Brussel bij Vlaanderen MOET, dan zijn we Brussel zeker kwijt. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 augustus 2010 om 01:29. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat had ik er eigenlijk gelijk moeten bij zetten. Je bent te voorspelbaar.
![]() |
![]() |
#934 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet voor het een of ander, maar u zou beter zwijgen over Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk volk ?? Indien er dermate voldoende homogeniteit zou bestaan binnen "uw volk", zou die "staat" er allang geweest zijn. De interesse voor zo'n "staat" bedraagt plusminus 25%. Niet echt een meerderheid, dus.
#936 | |
|
![]() Meneer is niet thuis.
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want u bepaalt hier de norm, hoe er over Vlaanderen moet gesproken worden ?? Grapjurk.
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het over Geert en mij gaat, dan zal Geert en ik dat wel regelen. Daar hoef jij je niet tussen te moeien.
![]() |
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het mijn indruk is, dat je niet het beste voor hebt met Vlaanderen, Geert.
![]() |
![]() |
#940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar zal ik zelf wel over beslissen.