Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 12:21   #921
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Dus de voorkeur van de Nederlanders primeert over de voorkeur van de Vlamingen? Dat belooft alvast niet veel goeds ingeval er een vereniging zou komen he; reden temeer om NIET aan te sluiten bij Nederland. Die willen toch maar altijd de baas spelen over 'die domme Belgen/Vlamingen'
blablabla.
en je denkt zekers dat de Zeeuwen Vlamingen willen worden?
ze vinden het goed bij Nederland, alleen vinden ze spijtig dat Vlaanderen niet tot Nederland behoord
net zoals in Nederlands Limburg.

ik denk dat je toen je hen aansprak dat je je vergistte, of het waren Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 augustus 2010 om 12:22.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:22   #922
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
nooit....

Confederale samenwerking kan wél,maar om gelijk onder de oranje paraplu te gaan kruipen....

Dan hou ik het liever bij mijn geliefde leeuwenvlag....
Svennies, het begint met een confederatie en de Vlaamse Leeuw als vlag blijft gewoon bestaan.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:22   #923
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ook u bent een aanhanger van het onderwerpingsdenken?

Ook zo'n betreurenswaardige traditie, overigens.
Hou u niet van den domme! Het zijn zeker geen Belgen die die Belgenmoppen verzinnen....
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:24   #924
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hou u niet van den domme! Het zijn zeker geen Belgen die die Belgenmoppen verzinnen....
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Probeert u het nog eens.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:25   #925
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
blablabla.
ze vinden het goed bij Nederland, alleen vinden ze spijtig dat Vlaanderen niet tot Nederland behoord

ik denk dat je toen je hen aansprak dat je je vergistte, of het waren Vlamingen.
1. nee, ik vergiste me niet. Ik sprak hen evenmin zelf hierover aan. Ik was eerder verbaasd toen ik voor het eerst dergelijke opwerpingen hoorde van Zeeuwen.
2. Zij aanzien zichzelf inderdaad als Vlamingen (hun woorden)
3. Ze spraken zich uitdrukkelijk uit TEGEN Nederland en TEGEN het Nederlandse koningshuis.

Ja, ja, ook in Nederland zijn er die niet tevreden zijn...
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:26   #926
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijt mij oprecht dit zo te moeten vernemen. Drijft het belgicisme in de nieuwe gedaante ons dan toch uiteen? Het zal toch niet!

Het had anders gekund, mijn beste ...
Het zij zo mijn beste.....

En ,na al die miserie van de francofone dominantie van een minderheid in dit land om te gaan schakelen naar een Nederlandstalige dominante meerderheid vanuit het noorden...

Nee,dank U vriendelijk maar dat nooit....

Dan nog véél liever op eigen benen,dan hoeven we niet te vrezen dat het noorden zich hier geleidelijk aan steeds meer komt bemoeien met de gang van zaken in ons gebied..

We hebben het al meegemaakt met de franstaligen,géén tweede keer dus....
Svennies is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:29   #927
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. nee, ik vergiste me niet. Ik sprak hen evenmin zelf hierover aan. Ik was eerder verbaasd toen ik voor het eerst dergelijke opwerpingen hoorde van Zeeuwen.
3. Ze spraken zich uitdrukkelijk uit TEGEN Nederland en TEGEN het Nederlandse koningshuis.

Dat is allemaal hun goed recht. Gelukkig voor hen weten zij niet hoe het moet zou zijn geweest als ook zij te maken hadden gehad met verfransing en allerhande communautaire, culturele en taalkundige aanslagen. Ik vergeef het hun. Zij weten niet wat zij zeggen.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 27 augustus 2010 om 12:29.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:32   #928
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Svennies, het begint met een confederatie en de Vlaamse Leeuw als vlag blijft gewoon bestaan.
in 1830 begon het met een revolutie,en het resultaat kan je in de geschiedenis bekijken,met het heden als exponent...

Die Vlaamse leeuwenvlag is géén argument op zich aangezien diezelfde vlag door de eeuwen heen symbool staat voor vlaanderen.....

Het begin met confederale samenwerking is ook niet het punt...

Het punt is dat Nederland na verloop van tijd op zijn beurt de zeggenschap over héél Vlaanderen naar zich toe zal willen trekken onder het mom dat wij allen Nederlanders zijn...

En dat willen wij absoluut vermijden...
Svennies is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:33   #929
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Probeert u het nog eens.
Nee, ik ben GEEN aanhanger van het onderwerpingsdenken.

Citaat:
Dat is allemaal hun goed recht. Gelukkig voor hen weten zij niet hoe het moet zou zijn geweest als ook zij te maken hadden gehad met verfransing en allerhande communautaire, culturele en taalkundige aanslagen. Ik vergeef het hun. Zij weten niet wat zij zeggen.
Hoe galant! (of hoe neerbuigend?)
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:34   #930
Shadowke

Standaard

Citaat:

1. ok
2. ze mogen Vlamingen zijn maar ze wonen in Nederland.
3. iedereen buiten de Randstad is tegen de bureaucratie in Den Haag alsook zijn er Nederlands republikeinen.

wat is nu je punt?
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:35   #931
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zij zo mijn beste.....

En ,na al die miserie van de francofone dominantie van een minderheid in dit land om te gaan schakelen naar een Nederlandstalige dominante meerderheid vanuit het noorden...

Nee,dank U vriendelijk maar dat nooit....

Dan nog véél liever op eigen benen,dan hoeven we niet te vrezen dat het noorden zich hier geleidelijk aan steeds meer komt bemoeien met de gang van zaken in ons gebied..

We hebben het al meegemaakt met de franstaligen,géén tweede keer dus....
Svennies, ik hoop dat u het met mij eens zult zijn dat de erfenis waarmee Vlaanderen te maken gaat krijgen, de naam 'petit belge' zal krijgen met alle imperfecties van dien en dat kleinstaaterei absoluut geen aanlokkelijk vooruitzicht is. Vlaanderen en Nederland zijn immers door verdragen, akkoorden en samenwerkingsverbanden steeds hechter geworden. De laatste fase, een geleidelijke vorming van een Nederlands-Vlaamse unie, is niet meer dan een logisch vervolg daarop.

Er zal hoegenaamd geen sprake zijn van welke overheersing dan ook.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:36   #932
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat laat ik graag over aan de bevolking. Als democraat en inwoner van de Nederlanden lijkt mij dat niet zo gek.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. U haalt tradities aan om vast te houden aan een koningshuis.
Dus: voor welke ceremoniële tradities vindt u een koningshuis nodig?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:37   #933
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben GEEN aanhanger van het onderwerpingsdenken.
U liegt!

Citaat:
Hoe galant! (of hoe neerbuigend?)
Neen, de waarheid!
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:37   #934
Shadowke

Standaard

Citaat:
in 1830 begon het met een revolutie,en het resultaat kan je in de geschiedenis bekijken,met het heden als exponent...

Die Vlaamse leeuwenvlag is géén argument op zich aangezien diezelfde vlag door de eeuwen heen symbool staat voor vlaanderen.....

Het begin met confederale samenwerking is ook niet het punt...

Het punt is dat Nederland na verloop van tijd op zijn beurt de zeggenschap over héél Vlaanderen naar zich toe zal willen trekken onder het mom dat wij allen Nederlanders zijn...

En dat willen wij absoluut vermijden...
er bestaat nog zoiets als een gedecentraliseerde eenheidsstaat wat Nederland in de toekomst gaat worden (ruime autonomie, ook fiscaal, voor de regio's/provincies). Den Haag heeft dan nog enkel de nationale materies in handen hebben.
daartoe kan Vlaanderen zeker behoren. De Vlamingen willen toch meer autonomie?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 augustus 2010 om 12:39.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:38   #935
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. U haalt tradities aan om vast te houden aan een koningshuis.
ceremoniële functie = geen politieke macht, de wetgevende macht ligt volledig in het parlement en de uitvoerende macht bij de regering.
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:39   #936
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bent niet origineel.

Neem nu 30 april. Koekhappen voor het stadhuis en een oranjebittertje in het stadhuis. Allemaal een vrije dag.

Het is niet dat �*k het allemaal leuk vind, maar dat vinden de mensen leuk.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:40   #937
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Citaat:
blablabla.

Citaat:
1. ok
2. ze mogen Vlamingen zijn maar ze wonen in Nederland.
3. iedereen buiten de Randstad is tegen de bureaucratie in Den Haag alsook zijn er Nederlands republikeinen.

wat is nu je punt?
Dat u vooral WILT geloven dat alle Nederlanders zich Nederlander voelen en dat ze vooral willen dat wij mee deel uit gaan maken van dat Nederland.

Dat er in werkelijkheid ook in Nederland ontevredenen zijn die tegen het koningshuis en zelfs tegen Nederland zijn.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:42   #938
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Svennies, ik hoop dat u het met mij eens zult zijn dat de erfenis waarmee Vlaanderen te maken gaat krijgen, de naam 'petit belge' zal krijgen met alle imperfecties van dien en dat kleinstaaterei absoluut geen aanlokkelijk vooruitzicht is. Vlaanderen en Nederland zijn immers door verdragen, akkoorden en samenwerkingsverbanden steeds hechter geworden. De laatste fase, een geleidelijke vorming van een Nederlands-Vlaamse unie, is niet meer dan een logisch vervolg daarop.

Er zal hoegenaamd geen sprake zijn van welke overheersing dan ook.
hoe kan je daar op voorhand zo zeker van zijn ?? Overheersing zou misschien wat overdreven zijn als uitdrukking, maar Nederland telt bijna 3X meer inwoners dan Vlaanderen, dus zal de Nederlandse invloed ook 3X groter zijn dan de Vlaamse. Ik bedank dus feestelijk voor het opgaan in een soort "verenigd Nederland".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:42   #939
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U bent niet origineel.

Neem nu 30 april. Koekhappen voor het stadhuis en een oranjebittertje in het stadhuis. Allemaal een vrije dag.

Het is niet dat �*k het allemaal leuk vind, maar dat vinden de mensen leuk.
Dus voor één vrije dag koekhappen moet een heel ceremonieel koningscircus bekostigd worden???
Het zou goedkoper zijn iedereen dan één onbetaalde dag vrijaf te geven, in te vullen naar wens (op voorwaarde dat de minderkost zichtbaar wordt gemaakt in mindere belastingen, uiteraard).
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:43   #940
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat u vooral WILT geloven dat alle Nederlanders zich Nederlander voelen en dat ze vooral willen dat wij mee deel uit gaan maken van dat Nederland.

Dat er in werkelijkheid ook in Nederland ontevredenen zijn die tegen het koningshuis en zelfs tegen Nederland zijn.
je moet mij geen woorden in de mond leggen want je kent mij totaal niet.
in Nederland bestaat er een echte regionale/provincie identiteit wat wij ook hebben.
er zijn mensen die ontevreden zijn in Nederland, dat hebben wij ook in Vlaanderen.

dus nogmaals, wat is nu eigenlijk je punt?
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be