![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Banneling
|
![]() Gister als warme maaltijd twee verse maïskolven gegeten, drie minuten in kokend water en klaar.
Ik vind het wraakroepend dat zulk een schitterend volkomen voeding schaamteloos opgeïst wordt om biobrandstof van te maken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mais is volgens mij zelfs geen goed dierenvoedsel, want ook onze koeien en varkens worden te vet door die maiskolven, en dit vet stapelt zich op in de voedselkettinge, en daardoor worden we allemaal obees. Dus volgens mij is het beste wat we kunnen doen die mais volledig verhakselen en vergisten in grote citerns om biogas te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste kolonisten in Amerika hebben een paar decennia overleefd door de maïs die ze van Pocahondas kregen, tot ze de kweek zelf onder de nie kregen, waarna ze slaafjes gingen gebruiken om het te verbouwen. Je mag er zeker van zijn: als ik een auto ontmoet die met mij in concurrentie gaat voor het verbruiken van maïs, weet ik al wie het onderspit zal moeten delven. Ik wikkel het proces dan wel voor mij gunstig af voor het Hof van de Eetrechten van de Mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(raadpleeg eens een goeie diëtist ipv een slechte garagist) Feiten kan je zomaar niet naar eigen goeddunken zelf fabriceren. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 februari 2010 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() Auto's zijn niet alleen een moordwapen tegen zichzelf en tegen anderen, maar ook tegen de planeet in zijn geheel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Banneling
|
![]() Het begint langzamerhand te dagen dat het systeem van de privé-auto
geen toekomst meer heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Parlementslid
|
![]() Vertel dat aan die duizenden Chinezen en Indiers die klaar staan om er een te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 |
Banneling
|
![]() Beste mensen,
De wegen zijn dichtgeslibd, gelieve dus voortaan het openbaar vervoer te gebruiken. Dank U |
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Parlementslid
|
![]() Eerst de bus van A naar B, dan 45 minuten in een koud kot staan wachten voor de aansluiting van B naar C, en dan nog eens 35 minuten wachten op de bomvolle trein. Elke dag opnieuw, in twee richtingen.
Het openbaar vervoer is alleen praktisch voor wie in stad woont. Ik heb groene familieleden die in stad wonen en maar blijven zeveren over hoe slecht de auto is, en toch gebruiken zij nooit het openbaar vervoer. Typisch groene hypocrisie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat we de miljoenen verkeersslachtoffers ter plekke vermalen tot biomassa -
voor de brandstoftanks van de auto's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de speel mannen: Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Banneling
|
![]() Kim Jung neemt nooit een vliegtuig, uit veiligheidsoverwegingen.
Hij zou beter nooit autorijden. En dat geldt voor iedereen, om dezelfde reden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 |
Banneling
|
![]() Er zijn er die zich grotere of betere mensen voelen omdat ze meer, grotere of betere auto's hebben.
Die onnozelaars zouden beter naar meer, beter, en groter karakter en inzicht streven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Burger
|
![]() Feit: van aan mijn deur tot aan mijn kantoor met het openbaar vervoer duurt het 1u12 minuten, als er geen vertragingen zijn. Meestal ben ik volledig opgenaaid van de stress om mijn aansluitingen niet te missen en moordzuchtig van de zoveelste stinker die in mijn gezicht moet blazen met zijn look/drank/stinkadem.
Met de wagen doe ik er 48 minuten over. Soms meer als er ongevallen zijn, maar meestal hoor ik dat op voorhand via de radio en kan ik mijn vertrekuur aanpassen. Ik heb een delgelijke, verantwoorde auto (Skoda) en ik kan met mijn handsfree kit al een stuk van mijn werk in de auto doen (klanten opbellen en zo), in het ergste geval kan ik zelfs een open lijn naar mijn secretaresse opzetten die met mij mijn mails doorneemt. Het werkt niet zo efficiënt als op kantoor, maar ik ben toch des te rustiger als ik toekom. Wordt ik echt kregelgek zet ik een fijne jazzplaat op. Dat plezier om het openbaar vervoer te nemen kost daarnaast -hou je vast- 2721 + 473 € per jaar (gecombineerd NMBS - STIB abonnement). Dat is 15€ per werkdag. Mijn auto kan ik tenminste nog gebruiken om mee naar de winkel te gaan... Nee hoor, mij zie je van mijn leven niet meer op het openbaar vervoer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn abonnement wordt terugbetaald door mijn werkgever dus betalen doe ik ook niet. Ik heb ook altijd plaats in de trein en dat geeft me het comfort en de tijd om weer wat meer te lezen. Het enige minpuntje is het feit dat er zo nu en dan een idioot zijn trommelvliezen aan het kapot maken is door het geluid van zijn i-pod belachelijk luid te zetten. Maar als je bij het opstappen een beetje oplet waar je plaatsneemt kan dit verholpen worden. Dus u heeft uiteraard wel gelijk dat het voor velen niet haalbaar is vanwege aansluitingen allerhande, maar dat het stresserender is als met de auto is onwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem zit het in dit vergif(het lichaam herkent het niet als suiker) dat in bijna ALLE voeding zit. Sla's soepen, sausen, koekjes , ... http://en.wikipedia.org/wiki/Corn_syrup De uitleg hoe het lichaam het verwerkt : http://www.google.be/search?q=sugar+...ed=0CBkQqwQwAA Laatst gewijzigd door Cdude : 13 april 2010 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
Banneling
|
![]() Mais is veel vetter dan de meeste graansoorten..ook als diervoeding..
|
![]() |
![]() |