Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 16:30   #9561
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En wéér een antwoord naast de kwestie.
Neen een voorbeeld ter illustratie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 16:32   #9562
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen een voorbeeld ter illustratie.
Van dat meer kennis over België leidt tot meer Vlaamsgezindheid?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 16:34   #9563
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb een dikke plofkop maar geen Janushoofd.

Het gaat om het heden, system. Hoe meer kennis van het Belgische heden, hoe Vlaamsgezinder.

Ik kan het u nog sterker vertellen. Iedereen die ik ken en die zich werkelijk verdiept in België is verbaasd over het feit dat een land als België anno 2010 überhaupt mogelijk is.

U rijdt uzelf nu klem. Want dat het dus wel mogelijk is, bewijst alleen maar dat uw kennis terzake vrij summier is en dat uw 'wetenschap' in dit opzicht dus niet strookt met de Belgische realiteit.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 16:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 17:17   #9564
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U rijdt uzelf nu klem. Want dat het dus wel mogelijk is, bewijst alleen maar dat uw kennis terzake vrij summier is en dat uw 'wetenschap' in dit opzicht dus niet strookt met de Belgische realiteit.
Ik geloof dat u het niet helemaal begrijpt maar ik zal het voor u duidelijker zeggen:

Iedereen die zich op mijn aanraden verdiept in België komt met één of meerdere van de volgende reacties:
- Dat zo'n ondemocratisch land door de EU nog wordt toegestaan;
- Dat de Vlamingen dit pikken;
- Is dat nu nóg zo? Nu? In 2010?
Oud 22 maart 2010, 18:01   #9565
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat u het niet helemaal begrijpt maar ik zal het voor u duidelijker zeggen:

Iedereen die zich op mijn aanraden verdiept in België komt met één of meerdere van de volgende reacties:
- Dat zo'n ondemocratisch land door de EU nog wordt toegestaan;- Dat de Vlamingen dit pikken;
Blijkbaar vinden de Belgen dat zelf niet. En belange niet 'iedereen' komt met zulke reacties zoals u suggereert. Internationaal onderzoek nog minder. Integendeel zelfs. Moest België zo'n ondemocratisch land zijn als u suggereert, dan zouden buitenlandse onderzoekers zeker niet tot onderstaand besluit komen.

De Standaard, 10 januari 2010

BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht.

Nederland komt niet eens in de top-10 voor.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:10.
Oud 22 maart 2010, 18:09   #9566
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Blijkbaar vinden de Belgen dat zelf niet. En belange niet 'iedereen' komt met die reacties zoals u suggereert. Internationaal onderzoek nog minder. Integendeel zelfs. Moest België zo'n ondemocratisch land zijn als u suggereert, dan zouden buitenlandse onderzoekers zeker niet tot onderstaand besluit komen.

De Standaard, 10 januari 2010

BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht
Naast de kwestie. Natuurlijk vinden gepensioneerden het prettig om in België te wonen. Ze woonden ook prettig in Franco-Spanje maar daar hadden we het niet over.

Ik vergat trouwens nog een reactie:
'Als dit zo is, waarom doet de Belgische regering hier niets aan?'

En begin dan maar eens uit te leggen....
Oud 22 maart 2010, 18:09   #9567
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- Dat zo'n ondemocratisch land door de EU nog wordt toegestaan;
- Dat de Vlamingen dit pikken;
Zeg Hertog, nu dat ge blijkbaar online zijt , moet ik u toch eens iets vragen.

Als je naar de Nederlandse TV kijkt kom je tegenwoordig Maarten van Rossum tegen, die te pas en te onpas als expert wordt voorgesteld. Mij lijkt deze persoon een volslagen gek met vreemde standpunten. Hoe komt het dat men in Nederland deze persoon als zeer deskundig ziet. Wat mis ik ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 18:14   #9568
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Natuurlijk vinden gepensioneerden het prettig om in België te wonen. Ze woonden ook prettig in Franco-Spanje maar daar hadden we het niet over.

Ik vergat trouwens nog een reactie:
'Als dit zo is, waarom doet de Belgische regering hier niets aan?'

En begin dan maar eens uit te leggen....

Niets te gepensioneerden. Volledig naast de kwestie. Het gaat om de algemene levenskwaliteit in België. Levenskwaliteit van alle Belgen, niet alleen van de 'gepensioneerden' zoals u verkeerdelijk probeert voor te stellen. En deze levenskwaliteit kan nooit zo goed zijn (8ste beste plaats uit 179 landen) in een zogenaamd 'ondemocratisch' land. Want zo typeert u België. Zeer ten onrechte overigens, want ik denk dat wij meer in onze kranten over Albert mogen en kunnen schrijven dan u over Beatrix in uw kranten.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:19.
Oud 22 maart 2010, 18:16   #9569
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Als je naar de Nederlandse TV kijkt kom je tegenwoordig Maarten van Rossum tegen, die te pas en te onpas als expert wordt voorgesteld. Mij lijkt deze persoon een volslagen gek met vreemde standpunten. Hoe komt het dat men in Nederland deze persoon als zeer deskundig ziet. Wat mis ik ?
Als ik een antwoord op uw vraag mag geven, denk ik dat dat komt doordat men de eigenaardige manier van relativeren van Maarten van Rossem weet te waarderen. De presentatie en diens relativering zijn een handelsmerk geworden. Een beetje actualiteitenrubriek heeft Van Rossem als 'deskundige' aan tafel zitten.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 18:17   #9570
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Als ik een antwoord op uw vraag mag geven, denk ik dat dat komt doordat men de eigenaardige manier van relativeren van Maarten van Rossem weet te waarderen. De presentatie en diens relativering zijn een handelsmerk geworden. Een beetje actualiteitenrubriek heeft Van Rossem als 'deskundige' aan tafel zitten.
Van Rossem zegt soms zeer rake dingen. De man neemt geen blad voor de mond. En dat stoort sommigen precies wel eens. Zelfs tot op dit forum.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:21.
Oud 22 maart 2010, 18:22   #9571
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Van dat meer kennis over België leidt tot meer Vlaamsgezindheid?
Dit klopt absoluut met mijn ervaringen. Hoe meer ik leerde over België, hoe Vlaamsgezinder ik werd. En als ik debatteer met mensen over België, zijn zij vaak het meest Vlaamsgezind, die het meest over België weten. Hoe meer je weet over België, hoe meer de absurditeit van dit in de 19e eeuw geconstrueerd ministaatje duidelijk wordt.

Laatst gewijzigd door respublica : 22 maart 2010 om 18:23.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 18:24   #9572
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Ha, goeie vraag, Pericles! Wat u mist is dat hij achteraf meestal gelijk krijgt, althans als het over zijn vakgebied gaat. Hij is historicus en Amerika-deskundige.

Het is een man die zichzelf graag hoort praten en tegenwoordig over elk mogelijk onderwerp zijn zegje moet komen doen omdat hij zo 'lekker sarcastisch' kan zijn, nooit om een antwoord verlegen zit en sympathisant is van de PvdA.

Toch zie ik hem graag op tv als het over Amerika gaat. Wat dat betreft heeft hij een heldere visie en gaat niet mee in allerlei hypes. Tijdens 9/11 was hij als gast aanwezig in de studio en terwijl de presentatoren hijgerig riepen 'De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn!' wist hij op rustige wijze één en ander te relativeren en de juiste kanttekeningen te plaatsen bij alle wilde verhalen die toen de ronde deden. (Wat hem toen niet in dank werd afgenomen.)
Oud 22 maart 2010, 18:25   #9573
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Niets te gepensioneerden. Volledig naast de kwestie. Het gaat om de algemene levenskwaliteit in België. Levenskwaliteit van alle Belgen, niet alleen van de 'gepensioneerden' zoals u verkeerdelijk probeert voor te stellen. En deze levenskwaliteit kan nooit zo goed zijn (8ste beste plaats uit 179 landen) in een zogenaamd 'ondemocratisch' land. Want zo typeert u België. Zeer ten onrechte overigens, want ik denk dat wij meer in onze kranten over Albert mogen en kunnen schrijven dan u over Beatrix in uw kranten.
Het spijt me voor u maar het is niet anders.
Oud 22 maart 2010, 18:27   #9574
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ha, goeie vraag, Pericles! Wat u mist is dat hij achteraf meestal gelijk krijgt, althans als het over zijn vakgebied gaat. Hij is historicus en Amerika-deskundige.

Het is een man die zichzelf graag hoort praten en tegenwoordig over elk mogelijk onderwerp zijn zegje moet komen doen omdat hij zo 'lekker sarcastisch' kan zijn, nooit om een antwoord verlegen zit en sympathisant is van de PvdA.

Toch zie ik hem graag op tv als het over Amerika gaat. Wat dat betreft heeft hij een heldere visie en gaat niet mee in allerlei hypes. Tijdens 9/11 was hij als gast aanwezig in de studio en terwijl de presentatoren hijgerig riepen 'De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn!' wist hij op rustige wijze één en ander te relativeren en de juiste kanttekeningen te plaatsen bij alle wilde verhalen die toen de ronde deden. (Wat hem toen niet in dank werd afgenomen.)
Na zijn nuchtere commentaar op de aanslagen van 11 september 2001 werd hij aanvankelijk hevig gekritiseerd en vond men hem te relativerend. Vooral in de Nova-uitzending, direct na de aanslagen op het WTC, vielen zijn relativerende opmerkingen bij de presentatoren, Pieter Jan Hagens en Kees Driehuis, niet in goede aarde.
Oud 22 maart 2010, 18:30   #9575
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van Rossem zegt soms zeer rake dingen. De man neemt geen blad voor de mond. En dat stoort sommigen precies wel eens. Zelfs tot op dit forum.
Maarten van Rossem is een querulant in de ogen van de zelfgenoegzame tv-society. Hij is nuchter en is wars van hypes. Tja, dat stoort sommigen, die uit zijn op sensatie.
Oud 22 maart 2010, 18:33   #9576
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het spijt me voor u maar het is niet anders.
En voor u helaas ook.
Oud 22 maart 2010, 18:36   #9577
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En voor u helaas ook.
Inderdaad, als het niet zo was geweest was de samenwerking die wij nastreven een stuk makkelijker te realiseren.
Oud 22 maart 2010, 18:45   #9578
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, als het niet zo was geweest was de samenwerking die wij nastreven een stuk makkelijker te realiseren.
In het feuilleton 'De Troon' werd door Anna Paulovna, de vrouw van Willem II, ook al gealludeerd op het feit dat Willem I zijn volk uitzoog. Dus veel beter? We zullen het nooit weten natuurlijk.

In ieder geval, dankzij de Belgen, hebben de Nederlanders Willem I gedwongen de grondwetsherziening van 1840 aan te nemen en zijn macht te beknotten door de ministeriële verantwoordelijkheid in te voeren. De Belgen hadden dit grondwettelijk principe reeds in 1830 ingeschreven in hun grondwet. U zou ons Belgen dankbaar moeten zijn.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:47.
Oud 22 maart 2010, 18:50   #9579
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Onwijze Willem en zo
Wat begint u nu toch weer over het verleden? We hebben het over het nu en over België.
Citaat:
Het gaat om het heden, system. Hoe meer kennis van het Belgische heden, hoe Vlaamsgezinder.
Oud 22 maart 2010, 18:53   #9580
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begint u nu toch weer over het verleden? We hebben het over het nu en over België.
Inderdaad. Maar u doet precies of het beter zou zijn gegaan moest, er geen splitsing zou zijn geweest. Dat is dus allesbehalve zeker.

Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be