![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9562 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U rijdt uzelf nu klem. Want dat het dus wel mogelijk is, bewijst alleen maar dat uw kennis terzake vrij summier is en dat uw 'wetenschap' in dit opzicht dus niet strookt met de Belgische realiteit. Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9564 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen die zich op mijn aanraden verdiept in België komt met één of meerdere van de volgende reacties: - Dat zo'n ondemocratisch land door de EU nog wordt toegestaan; - Dat de Vlamingen dit pikken; - Is dat nu nóg zo? Nu? In 2010? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9565 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Standaard, 10 januari 2010 BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht. Nederland komt niet eens in de top-10 voor. Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9566 | |
|
![]() Citaat:
Ik vergat trouwens nog een reactie: 'Als dit zo is, waarom doet de Belgische regering hier niets aan?' En begin dan maar eens uit te leggen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je naar de Nederlandse TV kijkt kom je tegenwoordig Maarten van Rossum tegen, die te pas en te onpas als expert wordt voorgesteld. Mij lijkt deze persoon een volslagen gek met vreemde standpunten. Hoe komt het dat men in Nederland deze persoon als zeer deskundig ziet. Wat mis ik ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9568 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets te gepensioneerden. Volledig naast de kwestie. Het gaat om de algemene levenskwaliteit in België. Levenskwaliteit van alle Belgen, niet alleen van de 'gepensioneerden' zoals u verkeerdelijk probeert voor te stellen. En deze levenskwaliteit kan nooit zo goed zijn (8ste beste plaats uit 179 landen) in een zogenaamd 'ondemocratisch' land. Want zo typeert u België. Zeer ten onrechte overigens, want ik denk dat wij meer in onze kranten over Albert mogen en kunnen schrijven dan u over Beatrix in uw kranten. Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9569 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9571 |
Minister
|
![]() Dit klopt absoluut met mijn ervaringen. Hoe meer ik leerde over België, hoe Vlaamsgezinder ik werd. En als ik debatteer met mensen over België, zijn zij vaak het meest Vlaamsgezind, die het meest over België weten. Hoe meer je weet over België, hoe meer de absurditeit van dit in de 19e eeuw geconstrueerd ministaatje duidelijk wordt.
Laatst gewijzigd door respublica : 22 maart 2010 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9572 | |
|
![]() Citaat:
Het is een man die zichzelf graag hoort praten en tegenwoordig over elk mogelijk onderwerp zijn zegje moet komen doen omdat hij zo 'lekker sarcastisch' kan zijn, nooit om een antwoord verlegen zit en sympathisant is van de PvdA. Toch zie ik hem graag op tv als het over Amerika gaat. Wat dat betreft heeft hij een heldere visie en gaat niet mee in allerlei hypes. Tijdens 9/11 was hij als gast aanwezig in de studio en terwijl de presentatoren hijgerig riepen 'De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn!' wist hij op rustige wijze één en ander te relativeren en de juiste kanttekeningen te plaatsen bij alle wilde verhalen die toen de ronde deden. (Wat hem toen niet in dank werd afgenomen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9573 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9574 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9575 |
Europees Commissaris
|
![]() Maarten van Rossem is een querulant in de ogen van de zelfgenoegzame tv-society. Hij is nuchter en is wars van hypes. Tja, dat stoort sommigen, die uit zijn op sensatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9576 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9577 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, dankzij de Belgen, hebben de Nederlanders Willem I gedwongen de grondwetsherziening van 1840 aan te nemen en zijn macht te beknotten door de ministeriële verantwoordelijkheid in te voeren. De Belgen hadden dit grondwettelijk principe reeds in 1830 ingeschreven in hun grondwet. U zou ons Belgen dankbaar moeten zijn. Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9579 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9580 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Maar u doet precies of het beter zou zijn gegaan moest, er geen splitsing zou zijn geweest. Dat is dus allesbehalve zeker.
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2010 om 18:53. |
![]() |
![]() |