![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Minister-President
|
![]() Niet dus, maar als daar effectief een teek zit, dan moeten wij dat natuurlijk wel 'behandelen'. Of heeft u als ouders liever dat wij zulks negeren, de teek niet opgemerkt wordt door de ouders en uw kind later bijvoorbeeld de ziekte van Lyme ontwikkelt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Minister-President
|
![]() Dat is nu eenmaal des mensen ! Van alle tijden en plaatsen. Met voldoende sterke persoonlijkheid kan je dat meestal wel negeren, ik luister niet naar zulke 'gossip'. Ik weet dat ik niets verkeerd doe, er kan mij niets ten laste worden gelegd, dus ik sta 100 % recht in mijn schoenen. Ik heb trouwens zelden geweten, heb dit al meermaals benadrukt, dat ouders effectief van zulke slechte intenties overtuigd waren. Als ik me kan herinneren hadden we misschien drie ouderparen, vooral de jongste jaren, op een totaal van honderden die een probleem rond dat 'toezicht' maakten. Uiteraard heeft niemand daar effectief klacht voor ingediend, omdat zelfs die 'bekrompenen' wisten dat ze geen poot hadden om op te staan. Toezicht houden op douchende kinderen vanuit een 'pedagogische' functie is overigens niet strafbaar, zal u ook nergens in het Belgische Strafrecht terugvinden. Het betreft hier louter functioneel naakt, zonder enige notie van focus op de privatieve delen of seksuele ondertoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Minister-President
|
![]() Lopen die kinderen daar dan een trauma van op ? Komaan zeg ! Probleem is dat u, en enkele andere forummers, functionele naaktheid (in de regel doucht men naakt, islamitische preutserij van tegenwoordig misschien uitgezonderd) niet meer kunnen onderscheiden van erotisch of seksueel getint naakt. Als u dat laatste associeert met douchende kinderen dan bent u het die zich moet laten nakijken door een zielenknijper en zeker niet ik !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals het artikel aangeeft zorgde de affaire Dutroux voor een ongezonde paranoïde sfeer. Het weerbaarder maken van kinderen is omgeslagen in blinde paniek en een 'heksenjacht'. Ik vind zeker niet dat we ons moeten aanpassen aan de hypocriete preutserij die onder sommige moslimjongeren heerst. Zij moeten zich aanpassen ! Binnenkort alle jongens met lange tenue onder de douche op kamp en alle meisjes in bourka ? Niet vergeten dat 'schaamte' rond het (blote) lichaam een puur cultureel gegeven is, geenszins aangeboren. Kijk maar naar de nog niet-verwesterde 'primitieve' stammen en gemeenschappen. Die lopen praktisch allemaal in hun blootje, kinderen, mannen en vrouwen door elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien vindt u er eentje terug in het wondere rijk van 'Alice' of in de ivoren toren van 'Esperanza'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Minister-President
|
![]() Op kamp hanteren we een 'huishoudelijk' reglement en enkele regels. Eentje daarvan is dat douchetoezicht in sporadische gevallen mogelijk is. Hebben de ouders daar vragen over, dan zal ik ze daar eerlijk en open over inlichten. Zijn ze daar totaal niet mee akkoord, hebben ze de vrije keuze om hun kinderen niet mee op kamp te sturen. Of om ze te komen ophalen tijdens het kamp. Dat is hun goed recht ! Of achteraf voor mijn part een klacht in te dienen, ook hun recht, maar dan zullen ze wel van een kale reis terug thuiskomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar pas ook op met die 'kookmoeders' ! Hoewel het een minderheid is, bestaan er ook wel degelijk vrouwen met pedofiele intenties. De maatschappij lijkt daar wel iets toleranter voor te zijn dan voor mannelijke pedo's. Een vrouw in de nabijheid van douchende jongens zal nog iets minder shockeren dan een man bij douchende meisjes de dag van vandaag. We zien nu eenmaal clichématig en automatisch de mannen als dader en de vrouwen (meisjes) als slachtoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik op een forum de pedofiel kan vinden , wat zou ik die in het echte leven niet vinden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me zeker vragen stellen bij oudere vrijgezellen, zonder relatie, zonder kinderen, die mee willen als vrijwilliger. Ter verduidelijking, pedofielen zijn er overal, maar de kans dat een oudere vrijgezel, kinderloos en zonder relatie, die zichzelf aanbiedt als vrijwilliger, mogelijk een pedoseksueel is,lijkt me dus groter dan bij jongeren die zelf altijd als kind meegingen, en gewoon omdat ze daar oud genoeg voor zijn deel gaan uitmaken van leiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij is daar helemaal niet "toleranter" voor maar het komt gewoon veel minder voor, en indien het dan toch gebeurt, zit het slachtoffer vaak in een andere leeftijdsgroep,tussen 16 en 18 jaar. Dat is een groot verschil met mannen, die slachtoffers maken in iedere leeftijdsgroep, maar ik vergat even dat u vooral overtuigd bent van de goedheid van iedere mens, Doutroux de schuld geeft dan " nieuwe preutsheid" en ouders die reageren omdat hun kinderen over uw toezicht houden hebben gepraat, bekrompen vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat sporadisch lijkt mij te slaan op " noodgevallen" omdat iemand uitgegleden is, er duidelijk pestgedrag is, iemand hulp nodig heeft, maar niet omdat kinderen zich niet "zouden kunnen wassen", op "teken geinspecteerd" moeten worden, lawaai maken, of alle andere redenen die u aanhaalt en met " sporadisch" gewoon niets te maken hebben. Naar mijn aanvoelen klopt er toch iets niet, met uw argumenten om dat als sporadisch omschreven toezicht, als dagelijkse noodzaak en normale gang van zaken te omschrijven, bij een groep kinderen die gezien hun leeftijd, u helemaal niet nodig hebben in de ruimte zelf! Wat me nog het meest treft in uw redenering is uw omgang met ouders, die zijn bekrompen, moeten hun kind maar weghalen, en zouden bij een klacht van een kale reis terugkomen, terwijl u ook zou kunnen overwegen om gewoon uw " toezicht" aan te passen en zoals velen al suggereerden, buiten de ruimtes te blijven, enkel in de buurt, zodat u mocht die sporadische uitzondering zich voor doen waardoor u wel nodig bent, er een beroep op uw gedaan worden. Nee, u moet blijkbaar aanwezig zijn in de ruimte zelf, en inspecteren, tot in onderbroeken toe?? U, een oudere vrijgezel, zonder relatie of kinderen? Ik weet het niet hoor.. zou u toch niet meenemen op kamp, daar wil ik duidelijk over zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet niemand, dus zet uw calimerohoed van onbegrepen vrijwilliger maar af. Wel stellen forummers dat uw argumentatie voor uw aanwezigheid in doucheruimtes ter discussie kan staan, wanneer dit dit niet wilt, had u deze discussie niet moeten openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- De relatie kinderen- ouders- volwassenen is de laatste vijftig jaar sterk veranderd, van autoritair naar dialoog. Daardoor zullen kinderen andere volwassenen en ouders sneller op de hoogte brengen wanneer ze ongemakkelijk worden van gedrag van een volwassenen in de buurt. - De zaak Doutroux heeft veel mensen wakker geschud. Kinderen zijn kwetsbaar en er moet meer aandacht naar bescherming. Dat heeft helemaal niets te maken met een ongezonde sfeer,nog minder met een heksenjacht, wel met grotere alertheid van ouders en kinderen zelf. - Moslimjongeren gaan niet mee op jeugdkampen van ongelovigen, hoogstens stelt het probleem van gezamelijk douchen met schoolkameraden na sport. Dat er dan invloed is" ik ga niet naakt omdat die anderen dit ook niet doen" lijkt me logisch bij jongeren, wat we moeten met die invloed is echter een andere discussie, te vergelijken met het hoofddoekendebat, daarom gaan we die hier niet voeren. - Zucht...ja, er zijn culturen die anders omgaan met naakt, evengoed zijn er culturen die anders omgaan met seks tussen kinderen en volwassenen, maar niet hier, dus die argumenten aanvoeren leidt nergens toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van die "honderden gevallen" geloof ik niets,tenzij het een sprookjesbos is met opgeleide teken die alle schaamstreken aanvallen van jongeren die in de buurt komen! Rug, armen en benen kunnen al eens wat vaker voorkomen, schaamstreek lijkt me echt sporadisch en zeker geen algemeen voorkomend gebeuren waardoor je dagelijks geslachtdelen en bilnaden moet gaan nakijken. Laatst gewijzigd door alice : 6 december 2014 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat zelfs niet over het oplopen van een trauma, alhoewel kinderen zich best ongemakkelijk kunnen voelen bij die goedbedoelende binnenspringende vrijwilliger met obsessie voor teken in schaamstreek! Het gaat over de intentie van volwassenen, en hoe te vermijden dat deze om de verkeerde redenen meegaan op kinderkampen, dat je dit nu nog steeds niet doorhebt na bladzijden vol discussie! |
|
![]() |
![]() |