![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als mijn medicatie legaal was, zou ik ze niet afwijzen hoor.
En luisteren we wel nog genoeg naar de patiënt om te geven wat de patiënt nodig heeft?
![]() |
#943 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat is de oude wetenschap, dan?
Van mijn part mag alles in de vuilbak terechtkomen behalve 1) intuïtie (incl. a priori kennis) en 2) openbaring van God de Schepper de Koran en 3) wat ik direct waarneem (empirische data). De eerste twee geloof ik zeker, en de derde geloof ik ook maar niet altijd zeker, hoe meer ik ((iets)) direct waarneem, hoe sterker mijn geloof erin wordt, maar (1) en (2) geloof ik met zekerheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
|
![]() Heb je de draad gevolg omhoog tot de post van Parcivul - vreemdeling (alias Khwajagan - banneling en Antooon - banneling) aan Parcival?
Laatst gewijzigd door Piero : 6 juli 2010 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom je natuurlijk wel in de problemen met (2) want dat staat er haaks op en met (1) kom je 50-50 bedrogen uit ófwel neem je (1) als belangrijkste uitgangspunt en dan moet/kan je intuïtie je vertellen dat (2) juist is en (3) pas just is als het in je kraam past en al helemaal niet gesterkt wordt door de herhaling Je kan natuurlijk ook (2) nemen als uitgangspunt _ ik vermoed dat dat in jou geval wel opgaat_ en stellen dat (2) over (3) (1) slechts bevestigd indien het overeenkomt en in het andere geval (1) weer (2) bevestigd en het ontbreken van (3) eveneens (2) bevestigd pick your choice ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat (3) is ook de basis van techniek, agricultuur en chirurgie, dus niet alleen wetenschap. Ik accepteer geen theorieën maar ontken ze ook niet, voor mij zijn alleen de empirische data (die ik zelf direct waarneem of wat mij op een betrouwbare manier verteld is) van belang. Deze data geloof ik wel, alleen niet met zekerheid, de zekerheid neemt toe naarmate ik het herhalend direct waarneem. Er is hier voor mijn neus een boek, ik geloof in dit boek, hoe meer dat ik het zie, pak en lees, hoe zekerder mijn geloof hierin wordt, maar er is altijd een kans dat dit boek niet bestaat en dat het slechts een illusie of droom is, maar mijn geloof in dit boek is gebaseerd op de kans, ik stel vast dat de kans te groot is dat het hier is. Ik geloof dat ik de zoon van persoon ((x)) ben, en ik geloof dat dit stad waar ik woon Antwerpen is, en dat er Japan bestaat, naargelang de betrouwbaarheid van de bronnen die mij deze vertellen.
Mijn intuïtie (1) geloof ik met zekerheid, zo geloof ik dat ik ben, en dat wat ik zie mag/kan bestaan, en dat ik geschapen ben door de Schepper, en dat een communicatie tussen de Schepper en schepping niet uitgesloten/onmogelijk is, causaliteit, het principium non contradictionis, ... Kennis van de openbaring (2) geloof ik met zekerheid en dit is gerechtvaardigd rationeel rationalistisch en spiritueel door de leiding van de bron van deze openbaring (Allah) in mijn hart/bewustzijn. Laatst gewijzigd door porpo : 7 juli 2010 om 02:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
|
![]() Citaat:
Al die mensen die hoogsensitieve perceptie hebben kunnen dit ook herhaaldelijk waarnemen, maar de wetenschap negeert ze en zegt dat het bullshit is.
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tune in , turn on an drop out baby yeah |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geweldig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | ||
|
![]() Citaat:
Het is wel een feit dat sommigen dit zien. Maar de wetenschap en haar rabiate aanhangers doen het direct af als fantasie. Nochtans is dit ook een visuele empirische vaststelling die die personen maken. Het ligt gewoon aan het feit dat het (nog) niet kan gemeten worden met onze instrumenten. Hier nog wat info van iemand met HZW perceptie: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 7 juli 2010 om 09:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vraag 1: klopt dit? Zo niet, graag een verklaring. Vraag 2: als het geen EM straling is, wat dan wel? Graag een afdoende antwoord.
![]() |
![]() |
#953 | |
|
![]() Citaat:
2. Ik zou denken aan het feit dat de straling die onze instrumenten kunnen waarnemen slechts een bepaalde dimensie heeft die verantwoord aan onze fysische realiteit. De velden van de verschillende auravelden zitten op verschillende "trillingen" die elkaar overlappen. Hier kan de wetenschap nog geen antwoord op geven, omdat ze die niet kan waarnemen met de huidige meetinstrumenten. Maar de ervaringen van vele mensen tonen aan dat ze er zijn. Dit toont ook aan dat ons huidige model van de realiteit hoogst onvolledig is en daar wringt het schoentje bij vele wetenschappers. Onze ogen zijn in staat die te zien omdat wij onvermijdelijk energie wezens zijn waarbij ons fysicsh lichaam de laatste in de lijn is, en daar al onze bewustzijnkracht geconcentreerd zit om te overleven in die fysische realiteit. Maar we hebben een connectie met alle hogere lagen ook. Deze waarnemingen komen dan binnen via de specifieke energielichamen, en er wordt een 'overlay' gevormd bovenop het beeld dat we binnenkrijgen via het klein deeltje de elektromagnetische straling dat onze ogen registreren. Onze fysische input overheerst natuurlijk voor het gewone dagdagelijkse overleven, dat het soms noodzakelijk is, zelfs voor mensen met HZW perceptie, eerst de kalmeren of te concenteren door middel van bv. meditatie. Het gemakkelijkst te 'zien' is de eerste laag , de etherische laag (ziet er witachtig- grijs uit met soms een blauwe tint), omdat die het dichtst bij de fysische realiteit trilt. Het pulseert met een bepaalde frequentie van enkele seconden. Je kan dit testen als je voor een spiegel staat. Met weinig licht gaat het beter. Als je je focust zal je inderdaad een wit grijs pulserende laag rond je zien verschijnen. Wij allemaal doen onbewust beroep op onze aura perceptie. Sommige mensen heb je direct graag, en anderen bezorgen je een ambetant buikgevoel. Dit is aura informatie die op het onbewuste niveau wordt uitgewisseld. Ikzelf heb bv al meermaals gevoeld in een discussie met mensen dat onze auras tegen elkaar zitten te duwen. Die ene persoon wist niet bewust dat hij dat deed. Hij gelooft zelfs niet in auras. Ik deed het ook niet bewust, maar ik voelde wel wat zich afspeelde. Ook als mensen zich dominerend proberen op te stellen zullen ze je onbewust proberen te overmeesteren met hun energie. Sommige mensen krimpen dan letterlijk ineen. Dit is de reflectie van hun auraveld dat ineenkrimpt. Er gebeurt zoveel op de onbewuste niveaus dat men het niet kan bevatten.
Laatst gewijzigd door exodus : 7 juli 2010 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is eenvoudig: hoe weet je dat? (liefst met duidelijke definities van de gebruikte termen)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 7 juli 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
|
![]() en begin dan maar met uw definitie van feit
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 7 juli 2010 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
|
![]() Omdat ik dat weet, omdat ik vele van de zaken zelf gevoeld heb. Het is geen geloven, het is een weten. Ik heb bijvoorbeeld al ettelijke keren gevoeld dat emoties of zelfs gewone gedachten kunnen doorgeven worden via een aura, als je in het bijzijn van die persoon bent. Ik heb al het aura gevoeld van personen toen ik die benaderde enz (het voelde aan als een soort van tegenstand, alsof je door een dichtere lucht gaat) En vele andere mensen met mij bevestigen dat dit kan vanuit hun eigen ervaring. Zonder op alles in detail te gaan, ik weet het omdat ik er zelf voor open sta en het meemaak. De shift is pas gemaakt enkele jaren nadat ik van een materialistisch atheistisch wereldbeeld overstapte naar een meer open.
Laatst gewijzigd door exodus : 7 juli 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dat andere gevoel heet dan "horny like hell" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bergkristalhippies die hun Bergkristalhippiemuziek draaien. Ook wel New Age genoemd ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 juli 2010 om 14:15. |
![]() |
![]() |