![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat kan je moeilijk vergelijken met Aruba, Curacao en Sint Maarten. Daar heb je echt een quadrupelmonarchie, ze behoren tot het koninkrijk, en vertrouwen alleen voor defensie nog wat op Nederland. Waar staat dat van "evenwaardig" eigenlijk. Niue is een vrije staat en deelt met Nieuw-Zeeland de munt, buitenlands beleid en defensie. Niet dat Niue met zijn handvol inwoners iets zou te zeggen hebben. |
|
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#944 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat je hun relatie tot het "moederland" omschrijft als één van afhankelijkheid is alvast erg veelbelovend. ![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 augustus 2010 om 01:48. |
||
![]() |
![]() |
#945 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeg mij in welk artikel van de Grondwet het woord grondgebonden zou voorkomen. Citaat:
Dan zijn we het er ondertussen op zijn minst over eens dat er geen statutair onderscheid is tussen gewesten en gemeenschappen, met het kleine detail dat één gewest toch wat minder is dan de andere. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat denk ik dus niet. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat jij dat persé wil, dat dat zal gebeuren. Laatst gewijzigd door fonne : 11 augustus 2010 om 02:03. |
||||||||||
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie heeft die dan vastgelegd? Niue en Nieuw-Zeeland zijn formeel "evenwaardig", niet dat je dat gezien het verschil in grootte ook in de praktijk zo kunt stellen. |
|
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het FDF ijvert niet voor minder rechten voor de Nederlandstaligen in Brussel?? het opheffen van tweetalige loketten is geen realiteit? het afschaffen van Nederlandstalige crèches ook al niet? het niet willen organiseren van Nederlandstalig onderwijs in verschillende Brusselse gemeentes is maar een leugen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat mij het meest stoort in deze discussie is dat er vooral over semantiek gesproken wordt.
het modewoord heden ten dage is "confederalisme". het eerst uitgevonden door de VLD, nadien overgenomen door de CD&V om nadien gebruikt te worden door de N-VA. handig woordje, het zegt alles en het zegt niets. voorstanders kunnen zeggen dat het zowel onafhankelijkheid inhoudt als afhankelijkheid. tegenstanders kunnen zeggen dat het nergens bestaat of toch nergens goed gewerkt heeft. maar daar gaat het toch helemaal niet over??? het gaat erover hoe we een structuur kunnen maken die goed is voor alle mensen die op dat lapje grond wonen dat nu toevallig "België" genoemd wordt. hoe die structuur er zal uitzien, weten we niet, hoe we het gaan noemen, heeft toch totaal geen belang?? discussieer eens over het belangrijkste en niet over een paar woorden zeg.
![]() |
![]() |
#950 |
Banneling
|
![]() Eerst willen sommige razende honden hun frustraties kwijt en alles kapot ...
Dat ze daardoor puin zouden erven is hun, bij gebrek aan een lange termijnsvisie (of visie tout court) onbekend. |
![]() |
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn er in feite nog mensen in Vlaanderen te vinden die wel denken dat het huidig Belgisch model goed werkt?
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede: de geloofwaardigheid van 'Vlaanderen' staat of valt in dezen met wat in de faciliteiten-gemeenten gebeurt. Ten derde: er moeten méér Vlamingen in hun hoofdstad komen wonen en stemmen (ik blijf het maar herhalen, ik weet het). Met deze laatste opmerking beland ik automatisch bij punt 2. 2. Wat moet ik denken van flaminganten die Brussel reeds hebben opgegeven, of staan te trappelen om dat te kunnen doen? En wat moet ik denken van flaminganten die bij de gedachte dat ze hun hoofdstad maar beter 'effectief' kunnen (her)overen - noem het voor mijn part een demografische "pre-emptive strike" - in angstzweet uitbarsten en duizend-en-één redenen opgeven om hier toch maar te kunnen wegblijven en het Vlaamse platteland verder te 'verrijken' met 'bouwgrond'? 3. Ik ben alvast niet van plan mij ervan te laten overtuigen dat Brussel 'toch al verloren' is. En ik ben evenmin van plan mij zomaar bij een nog verder gaande afsplitsing/apartheid van Brussel neer te leggen. Ik zou het alleszins bijzonder waarderen mocht de Vlaamse Gemeenschap initiatieven nemen om tweetalige (F/NL, E/NL, D/NL, ...) en méértalige (NL + F + E + D + ... ) onderwijs- en cultuurinstellingen op poten te zetten. De tijd is er rijp voor, en een aantal geesten ook al.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#953 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie moet voor die dwang zorgen, in welke richting moet er worden gedwongen, en wie zal onder dwang moeten plooien?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#955 |
Banneling
|
![]() je moet het ei breken om een ommelet te kunnen bakken, Jaques.
|
![]() |
![]() |
#956 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
men zal toch eens eindelijk de gevolgen van de scheiding moeten bespreken. |
|
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou toch ook moeten weten dat het niet voor iederéén 'Grote Vakantie' is, en dat vele mensen een SNELLE OPLOSSING willen? Het is alleen een beetje spijtig dat de SNELLE OPLOSSING van de enen bij de anderen niet in goede aarde valt, en vice versa. ![]()
|
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is een klik die gemaakt moet worden, het 'inevitable' moet vastgesteld worden en door iedereen erkent ... op dat moment gaat het wel terug vooruit gaan en snel ... want dan moet uitsluitend nog verdeeld worden, terwijl nu steeds geluld wordt over het principe. |
|
![]() |
![]() |
#959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Franstalige politici mogen van mij vrij kiezen : -een confederatie met twee -een unitair belgie (zonder enige speciale meerderheid, belangenconflictprocedure of alarbel, zonder pariteiten). |
|
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En passant, ik heb nog steeds twee vragen voor jou: - waarom maken Brusselaars volgens jou deel uit van het Vlaams volk? - hoe gaat Vlaanderen haar grenzen bepalen bij onafhankelijkheid?