Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 20:15   #941
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Kledingdracht is er al op bvb katholieke scholen ... dat stoort u blijkbaar niet .

neen dat stoort me helemaal niet.

Een uniform van een school dient net om de leerlingen allemaal gelijk te maken. UNI-form.
Een hoofddoek dient om zich te onderscheiden zodat ze herkenbaar zijn als moslim en niet door hun eigen volk worden lastiggevallen. (U kent het koranvers ondertussen al). Dit lijkt me net het tegenovergestelde van een school uniform.

Anderzijds heb ik niks tegen de hoofddoek in een islamitische school waar iedere leerling dan verplicht wordt om die doeken te dragen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:17   #942
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent echt een onstabiele persoon. De ene keer kom je aandraven met uw verhaaltjes over de vrijgevige moslims die u uit de nood hebben geholpen toen je in de goot lag en 2 seconden later brabbel je het tegenovergestelde. Ik denk dat jij hulp nodig hebt.
Ok ik ga Uw simpele geest dat eens proberen uit te leggen
Ik ben voor normale Moslims waar je mee kan samen leven,ik heb daar zelfs mee samen geleefd op de straat,ben wel tegen het extreem moslim geloof omdat deze willen veroveren,ze willen mij dwingen te geloven wat zij willen !!!
We leven In België,en Multiculturele samenleving zoals extreme Moslims dit willen kan niet in het Westen,hoofddoeken kan bv niet in openbare instellingen Turkije !!! Wil wel wat zeggen hé !!!
Oud 2 november 2010, 20:17   #943
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat doet er niet toe. In sommige scholen is het wel verboden en jij zou dat toch toelaten ondanks het verbod.

Dus vind je niet dat iedereen zich aan de wet moet houden.
Paulus, je hebt me beleidsmaker gemaakt; en ik heb net een decreet uitgevaardigd dat een verbod op een hoofddoek verbiedt. Die scholen moeten hun schoolreglement aanpassen want ze zijn in strijd met de wet.

Bij nader inzien maak ik een decreet waarbij het verboden is dat een school in haar schoolreglement kledingsvoorschriften oplegt. Behalve als dit de hygiëne of de veiligheid in het gedrang brengt.

Dus geen schooluniformen, geen verbod op piercings en tattoeages, geen verbod op jeans en baskets,....

Citaat:
Omdat ik vindt dat iedereen zich aan de wet moet houden.

Jij niet dus.

Paulus.
Er is geen wet die hoofddoeken verbiedt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:20   #944
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ben voor normale Moslims waar je mee kan samen leven,ik heb daar zelfs mee samen geleefd op de straat,ben wel tegen het extreem moslim geloof omdat deze willen veroveren,ze willen mij dwingen te geloven wat zij willen !!!
We leven In België,en Multiculturele samenleving zoals extreme Moslims dit willen kan niet in het Westen,hoofddoeken kan bv niet in openbare instellingen Turkije !!! Wil wel wat zeggen hé !!!
Als ik een simpele geest bezit, wat bezit jij dan?

Geloof me vrij, geen enkele moslim zou u nog maar proberen te bekeren. Wat een zatlapperij!
Oud 2 november 2010, 20:20   #945
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ofwel steun je alle islamitische regels, waaronder het verbod op roesmiddelen, ofwel niet...dat is zwart/wit..
Neen. Dat is dogmatisch. Artisjok is genuanceerder dan dat. Ze gaat na (of weet) wat de gevolgen zijn van marihuanaconsumptie en vergelijkt die met die van alcohol. Op basis daarvan trekt/trok ze besluiten. U zou dat beter ook doen in plaats van hier de forumextremist uit te hangen.

En tussen haakjes: Artisjok is een vrouw. Volgens uw cultuur behoort die dus tot een groep die voor zichzelf kan denken.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2010 om 20:24.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:24   #946
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat duidelijk voor winst door je op één prooi te concentreren en bewust bepaalde moeilijke stellingen niet te beantwoorden maar dan anderen dit net wel te verwijten..

Ofwel steun je alle islamitische regels, waaronder het verbod op roesmiddelen, ofwel niet...dat is zwart/wit..
Welke moeilijke stellingen heb ik bewust niet beantwoord?

Waarom zou ik alle islamitische regels moeten steunen. Bij mijn weten steun ik geen enkele religieuze regel.
Ik heb de gewoonte om elke regel stuk voor stuk te evalueren alvorens die regel te steunen.

Ik hou niet van zwart/wit
Oud 2 november 2010, 20:25   #947
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geloof me vrij, geen enkele moslim zou u nog maar proberen te bekeren. Wat een zatlapperij!
Ok ge heb gelijk,ik ben straal bezopen,ik ken het verschil niet tussen extreme Moslims ,en normale Moslims,ze bestaan niet hé ......
Ge krijgt weer wat meer gelijk van Links,
En vraag? Ben jij P.Janssens?
Want voor nieuw kiesvee doen ze alles tegenwoordig,die linkse rakkers hé
Oud 2 november 2010, 20:25   #948
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Paulus, je hebt me beleidsmaker gemaakt; en ik heb net een decreet uitgevaardigd dat een verbod op een hoofddoek verbiedt. Die scholen moeten hun schoolreglement aanpassen want ze zijn in strijd met de wet.

Bij nader inzien maak ik een decreet waarbij het verboden is dat een school in haar schoolreglement kledingsvoorschriften oplegt. Behalve als dit de hygiëne of de veiligheid in het gedrang brengt.

Dus geen schooluniformen, geen verbod op piercings en tattoeages, geen verbod op jeans en baskets,....

Ook beleidsmakers moeten zich aan de wet houden. Maar het weze duidelijk dat jij iemand bent die vindt dat we ons mogen laten chanteren, dan wij onze weten en regels moeten aanpassen aan de moslims.

Zo veel is duidelijk

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:26   #949
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. Dat is dogmatisch. Artisjok is genuanceerder dan dat. Ze gaat na (of weet) wat de gevolgen zijn van marihuanaconsumptie en vergelijkt die met die van alcohol. Op basis daarvan trekt/trok ze besluiten. U zou dat beter ook doen in plaats van hier de forumextremist uit te hangen.
Appel en peren wetenschap...

Er zijn geen miljoenen gebruikers van cannabis in dit land, dus vergelijken met andere wijdverspreide en dagdagelijks gebruikte roesmiddelen is onmogelijk en zelfs wetenschappelijk crimineel fout..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:26   #950
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ok ge heb gelijk,ik ben straal bezopen,ik ken het verschil niet tussen extreme Moslims ,en normale Moslims,ze bestaan niet hé ......
Ge krijgt weer wat meer gelijk van Links,
En vraag? Ben jij P.Janssens?
Want voor nieuw kiesvee doen ze alles tegenwoordig,die linkse rakkers hé
Onstabiel dus. Zoek hulp.
Oud 2 november 2010, 20:27   #951
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij bent fundamentalistisch.

De methoden die fundamentalisten gebruiken om hun godsdienst op te dringen zijn gekend. En ze horen hier niet thuis.

Paulus.
Oud 2 november 2010, 20:28   #952
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn simpele geest had je vorige post ook niet begrepen.
Bedankt voor je uitleg.
Oud 2 november 2010, 20:28   #953
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Appel en peren wetenschap...

Er zijn geen miljoenen gebruikers van cannabis in dit land, dus vergelijken met andere wijdverspreide en dagdagelijks gebruikte roesmiddelen is onmogelijk
Niets is onmogelijk. En al zeker geen vergelijking.
Citaat:
en zelfs wetenschappelijk crimineel fout..
Ook die wetenschappers kunnen voor zichzelf denken. U hoeft dus niet te zeggen wat zij wel of niet mogen vergelijken. Dat zullen zij zelf wel uitmaken. Maar van bepaalde vergelijkingen een misdaad maken is nog een trapje achterlijker.

VB-er?
Oud 2 november 2010, 20:28   #954
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

De methoden die fundamentalisten gebruiken om hun godsdienst op te dringen zijn gekend. En ze horen hier niet thuis.

Paulus.
Ik dring niemand iets op.
Oud 2 november 2010, 20:29   #955
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke moeilijke stellingen heb ik bewust niet beantwoord?

Waarom zou ik alle islamitische regels moeten steunen. Bij mijn weten steun ik geen enkele religieuze regel.
Ik heb de gewoonte om elke regel stuk voor stuk te evalueren alvorens die regel te steunen.

Ik hou niet van zwart/wit
Studeren /werken OF hoofddoek...hoekjesdrummen..
Het recht op het dragen van een hoofddoek is geen religieuze regel dan ?..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 20:31   #956
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dring niemand iets op.
Dat kun je wel zeggen, maar is dit zo?

Je vindt dat uw religieuse geschriften gezaghebbender zijn dan onze wetgeving, je vind dat hoofddoeken wél moeten kunnen ook op plaatsen waar dat nu niet mag, je bent fundamentalistisch....

Paulus.
Oud 2 november 2010, 20:33   #957
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Maak dan misschien eens kennis met die methoden. Pas dan kan je met enige autoriteit spreken. Momenteel heeft u geen enkel fundamentalisme zelfs nog maar zijdelings bekeken. Geen christelijk, geen islamitisch en geen ander. U herhaalt slechts hersenloos een bepaald discours dat geeneens het uwe is. Daarmee loopt u ver achter de grootste fundamentalisten en naast de grootste extremisten op zowat elke evolutionaire ladder.
Oud 2 november 2010, 20:33   #958
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat kun je wel zeggen, maar is dit zo?

Je vindt dat uw religieuse geschriften gezaghebbender zijn dan onze wetgeving, je vind dat hoofddoeken wél moeten kunnen ook op plaatsen waar dat nu niet mag, je bent fundamentalistisch....

Paulus.
En toch dring ik u niets op.
Oud 2 november 2010, 20:33   #959
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook beleidsmakers moeten zich aan de wet houden. Maar het weze duidelijk dat jij iemand bent die vindt dat we ons mogen laten chanteren, dan wij onze weten en regels moeten aanpassen aan de moslims.

Zo veel is duidelijk

Paulus.
Wij moeten niet zomaar onze wetten en regels aanpassen aan de moslims.
Ik vind dat we steeds de voor en nadelen moeten nagaan en in beschouwing nemen van de huidige wet en van de gewijzigde wet. En afwegen wat het beste is.

Als beleidsmaker heb ik weldoordacht het besluit genomen en dit decreet uitgevaardigd; waarbij het verboden is dat een school in haar schoolreglement kledingsvoorschriften oplegt. Behalve als dit de hygiëne of de veiligheid in het gedrang brengt.
Oud 2 november 2010, 20:34   #960
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onstabiel dus. Zoek hulp.
Ja,ik heb hulp nodig,help.....
Stabiel is steeds het verschil zien tussen extreem en normaal,dus wie moet er hulp zoeken?

Te veel,te veel drinken is bv Extreem drinken,normaal,twee glazen wijn

Voor U kan het nu niet simpeler meer uitgelegd worden

Here I stop the discussion

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 november 2010 om 20:35.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be